PhonieX
مدیر انجمن <A href="forum.majidonline.com/forums/6
تعداد بيشتري از افراد در آخر سال ميلادي سال 2009 در اينترنت خريد كردند و سطح رضايتمندي اين افراد افزايش يافته است. بنابر تحقيقات شركت ForeSee سطح رضايت خريداران اينترنتي با 7 درصد رشد به 79 درصد رسيده است. در سال گذشته تنها دو سايت آمازون و نتفليكس بيشترين سطح رضايتمندي كاربران اينترنتي را جلب كرده بودند، اما طي سال جاري تعداد اين سايتها به 11 مورد رسيده كه فروشگاههاي آنلاين اپل و Newegg.com در زمره اين سايتها قرار ميگيرد.
پايينترين سطح رضايتمندي از فروشگاههاي مجازي Circuit City و Neiman Marcus بوده است. احتمال خريد مجدد مشتريان رضايتمند 61 درصد بيشتر از ساير گروههاي بازديدكنندگان از فروشگاههاي مجازي است و احتمال اينكه اين افراد سايتهاي مذکور را به ديگران توصيه كنند، 70 درصد است.
عمدهترين عامل جذابيت براي خريداران اينترنتي قيمتهاي پايين بوده است. آنان همچنين به عملكرد سايت و نحوه تحويل محصولات اهميت زيادي ميدهند، بنابراين فروشگاههاي مجازي بايد دقت کنند سايتهاي خود را بر حسب سلايق و نظرات مشتريانشان به روز كنند. Macy’s ، Gap و HSN از جمله سايتهايي هستند كه طي سال جاري بهبودهاي قابل توجهي داشتهاند.
منبع