اعلام نتایج مسابقه دوم نور پردازی ( رندر hdri )

برنده از دیدگاه شما!


  • مجموع رای دهندگان
    18

AREF

مدیر انجمن های <A href="http://forum.majidonline.c
سلام خدمت همه دوستان گلم.
اول از همه از دوستانی که شرکت کردن خیلی تشکر میکنم.
ببین هدف من خیلی مشخص بود.بچه ها متاسفانه بحث رو به حاشیه کشوندن.
جمله خیلی خیلی ساده بود هی پیچوندن.
گرفتن رندر فقط با HDRI
هدفش هم خیلی ساده هست. اینکه فقط با یه دونه تکسچر HDRI بشه رندرهای خوب گرفت
خداروشکر وی ری 3 قابلیت خیلی خوبی در زمینه پست پروداکشن داره.
و یه بحثی هم بچه ها کردن در مورد انواع انجین توی این مسابقه تاکید من یادگیری وی ری هست.
دلیلش هم اینه که نرم افزار جنریک هست و حداقل توی زمینه معماری توی جهان حرف اول رو میزنه و یا حداقل میشه گفت جزء چندتا اول هست. انکار این قضیه به نظرم نا عادلانس.

:wink:شرکت کننده پنجم تازه اضافه شد.فایلشون رو اوایل عید برام فرستاده بودن اما قصور تقصیر از من بود فراموش کردم بزارم.:wink:

شماره یک
حسین عباسی
[MIUC]a1333179092[/MIUC]

شماره دوم
سیدعارف رضوی
[MIUC]a1333179210[/MIUC][MIUC]a1333179229[/MIUC][MIUC]a1333179242[/MIUC][MIUC]a1333179248[/MIUC]

شماره سوم
کاربر mm88mm
[MIUC]m1333179369[/MIUC][MIUC]m1333179358[/MIUC]

شماره چهارم
نبیل عابدی
[MIUC]N1333179274[/MIUC][MIUC]N1333179277[/MIUC]

شماره پنجم
حمیدرضا بهشتی
35443324514088460427.jpg
 
آخرین ویرایش:

madmaster_3d

Well-Known Member
نظر هم بدیم یا فقط همون دکمه نظر سنجی رو فشار بدیم
اینطوری مسابقه بهتر هستش. یعنی صحنه مشخصه و کار فقط نورپردازی هستش
 

AREF

مدیر انجمن های <A href="http://forum.majidonline.c
سلام .اتفاقا خیلی خوبه نظری دارین بگین.کارها رو نقد کنین نقاط قوت و ضعف رو بررسی کنین
دوستان یه نکته ای رو یاد آوری بکنم. هدف اصلی مسابقه رندر با hdri بوده. یعنی اینکه با hdri های مخلتف دست و پنجه نرم کردن هست.
قانون مسابقه
3- نور پردازی فقط با hdri یا همون تکنیک ibl باید انجام بشه.
4- رندر ساعات مختلف روز تاثیری در نمره دهی نداره.اما حداکثر شرکت کننده ها می تونن تا 5 رندر بزارن.
رندر شب چون تعدد لامپ ها رو شامل میشه نمره اضافی نداره.
شرکت کننده ها حتما اگه نکته خاصی در مورد کارشون دارن تکنیکی ترفندی چیزی که هدف اصلی مسابقه هست « ارتقا سطح علمی »
 
آخرین ویرایش:

N.Abedi

Well-Known Member

سلام خدمت همه دوستان عزیز
لازمه اول از همه از عارف عزیز بابت زحماتی که برای برگزاری این مسابقات می کشه تشکر کنم :rose:
در مورد کار خودم نکته خیلی خاصی وجود نداره که بخوام توضیح بدم ولی چند موردی که به ذهنم میرسه رو عرض می کنم:
1- به نظر بنده بهترین نتیجه رو از HDRI (فقط یک تصویر HDRI برای نورپردازی) میشه در رندرهای شب و هوای ابری گرفت.
2- از دید من، در رندرهای روز ترکیب HDRI + VRay Sun یا HDRI + Target Direct بهترین نتیجه رو میده هرچند میشه با فقط یک HDRI هم نتیجه مناسبی گرفت :wink:
3- بهتره زمانی که از HDRI برای نورپردازی استفاده میشه، یک نور VRay Dome ایجاد کنیم و HDRI را به عنوان یه تکسچر بهش اعمال کنیم، این طوری توزیع نور دقیقاً طبق HDRI انجام میشه و به واقعیت نزدیک تره.
4- نکته مهم برای استفاده از HDRI، علاوه بر انتخاب HDRI مناسب، پیدا کردن زاویه مناسبه که هم توزیع نور خوبی انجام بشه و هم بکگراند مناسبی دیده بشه (البته اگه HDRI رزولوشن بالا و خوبی داشته باشه، در غیر این صورت میشه از HDRI برای نورپردازی و ... استفاده کرد و بکگراند رو در پست پرو عوض کرد که حالا تو این مسابقه امکانش نبود ولی کلی گفتم :)).

در مورد 2 رندری که تو این مسابقه ارائه دادم:

1- برای این که کنتراست رنگی مناسبی ایجاد بشه در قسمت map مربوط به HDRI گزینه Gamma رو روی 0.8 قرار دادم و برای رسیدن به نور مناسب با عدد overall mult بازی کردم تا به نتیجه دلخواهم رسیدم.
2- چون از VRay 2 استفاده کردم واسه پست پرو خیلی دستم باز نبود و طبق قوانین مسابقه فقط یه کم از Color Correction پنجره Frame buffer خود VRay استفاده کردم.
3- هر دو HDRI مربوط به پکیج فوق العاده Peter Guthrie هست.

ارادتمند همه دوستان
نبیل عابدی :rose:
 
آخرین ویرایش:

جدیدترین ارسال ها

بالا