اعلام نتایج مسابقه دوم نور پردازی ( رندر hdri )

شروع موضوع توسط AREF ‏7 آوریل 2014 در انجمن مسابقات کوچک

?

برنده از دیدگاه شما!

  1. حسین عباسی

    11.1%
  2. سید عارف رضوی

    22.2%
  3. mm88mm

    0 رای
    0.0%
  4. نبیل عابدی

    66.7%
  1. AREF

    AREF مدیر انجمن های <A href="http://forum.majidonline.c

    ارسال‌ها:
    5,785
    تشکر شده:
    20,968
    امتیاز دستاورد:
    113
    سلام خدمت همه دوستان گلم.
    اول از همه از دوستانی که شرکت کردن خیلی تشکر میکنم.
    ببین هدف من خیلی مشخص بود.بچه ها متاسفانه بحث رو به حاشیه کشوندن.
    جمله خیلی خیلی ساده بود هی پیچوندن.
    گرفتن رندر فقط با HDRI
    هدفش هم خیلی ساده هست. اینکه فقط با یه دونه تکسچر HDRI بشه رندرهای خوب گرفت
    خداروشکر وی ری 3 قابلیت خیلی خوبی در زمینه پست پروداکشن داره.
    و یه بحثی هم بچه ها کردن در مورد انواع انجین توی این مسابقه تاکید من یادگیری وی ری هست.
    دلیلش هم اینه که نرم افزار جنریک هست و حداقل توی زمینه معماری توی جهان حرف اول رو میزنه و یا حداقل میشه گفت جزء چندتا اول هست. انکار این قضیه به نظرم نا عادلانس.

    :wink:شرکت کننده پنجم تازه اضافه شد.فایلشون رو اوایل عید برام فرستاده بودن اما قصور تقصیر از من بود فراموش کردم بزارم.:wink:

    شماره یک
    حسین عباسی
    [MIUC]a1333179092[/MIUC]

    شماره دوم
    سیدعارف رضوی
    [MIUC]a1333179210[/MIUC][MIUC]a1333179229[/MIUC][MIUC]a1333179242[/MIUC][MIUC]a1333179248[/MIUC]

    شماره سوم
    کاربر mm88mm
    [MIUC]m1333179369[/MIUC][MIUC]m1333179358[/MIUC]

    شماره چهارم
    نبیل عابدی
    [MIUC]N1333179274[/MIUC][MIUC]N1333179277[/MIUC]

    شماره پنجم
    حمیدرضا بهشتی
    35443324514088460427.jpg
     
    آخرین ویرایش: ‏8 آوریل 2014
    نوشته شده توسط AREF در ‏7 آوریل 2014
    online_1370، Ronalix، مهدی روحانی و 12 نفر دیگر از این ارسال تشکر کرده اند.
  2. madmaster_3d

    madmaster_3d Well-Known Member

    ارسال‌ها:
    2,985
    تشکر شده:
    4,466
    امتیاز دستاورد:
    113
    نظر هم بدیم یا فقط همون دکمه نظر سنجی رو فشار بدیم
    اینطوری مسابقه بهتر هستش. یعنی صحنه مشخصه و کار فقط نورپردازی هستش
     
    نوشته شده توسط madmaster_3d در ‏7 آوریل 2014
    AREF و N.Abedi از این پست تشکر کرده اند.
  3. AREF

    AREF مدیر انجمن های <A href="http://forum.majidonline.c

    ارسال‌ها:
    5,785
    تشکر شده:
    20,968
    امتیاز دستاورد:
    113
    سلام .اتفاقا خیلی خوبه نظری دارین بگین.کارها رو نقد کنین نقاط قوت و ضعف رو بررسی کنین
    دوستان یه نکته ای رو یاد آوری بکنم. هدف اصلی مسابقه رندر با hdri بوده. یعنی اینکه با hdri های مخلتف دست و پنجه نرم کردن هست.
    قانون مسابقه
    رندر شب چون تعدد لامپ ها رو شامل میشه نمره اضافی نداره.
    شرکت کننده ها حتما اگه نکته خاصی در مورد کارشون دارن تکنیکی ترفندی چیزی که هدف اصلی مسابقه هست « ارتقا سطح علمی »
     
    آخرین ویرایش: ‏7 آوریل 2014
    نوشته شده توسط AREF در ‏7 آوریل 2014
    E-power و madmaster_3d از این پست تشکر کرده اند.
  4. N.Abedi

    N.Abedi Well-Known Member

    ارسال‌ها:
    196
    تشکر شده:
    490
    امتیاز دستاورد:
    63

    سلام خدمت همه دوستان عزیز
    لازمه اول از همه از عارف عزیز بابت زحماتی که برای برگزاری این مسابقات می کشه تشکر کنم :rose:
    در مورد کار خودم نکته خیلی خاصی وجود نداره که بخوام توضیح بدم ولی چند موردی که به ذهنم میرسه رو عرض می کنم:
    1- به نظر بنده بهترین نتیجه رو از HDRI (فقط یک تصویر HDRI برای نورپردازی) میشه در رندرهای شب و هوای ابری گرفت.
    2- از دید من، در رندرهای روز ترکیب HDRI + VRay Sun یا HDRI + Target Direct بهترین نتیجه رو میده هرچند میشه با فقط یک HDRI هم نتیجه مناسبی گرفت :wink:
    3- بهتره زمانی که از HDRI برای نورپردازی استفاده میشه، یک نور VRay Dome ایجاد کنیم و HDRI را به عنوان یه تکسچر بهش اعمال کنیم، این طوری توزیع نور دقیقاً طبق HDRI انجام میشه و به واقعیت نزدیک تره.
    4- نکته مهم برای استفاده از HDRI، علاوه بر انتخاب HDRI مناسب، پیدا کردن زاویه مناسبه که هم توزیع نور خوبی انجام بشه و هم بکگراند مناسبی دیده بشه (البته اگه HDRI رزولوشن بالا و خوبی داشته باشه، در غیر این صورت میشه از HDRI برای نورپردازی و ... استفاده کرد و بکگراند رو در پست پرو عوض کرد که حالا تو این مسابقه امکانش نبود ولی کلی گفتم :)).

    در مورد 2 رندری که تو این مسابقه ارائه دادم:

    1- برای این که کنتراست رنگی مناسبی ایجاد بشه در قسمت map مربوط به HDRI گزینه Gamma رو روی 0.8 قرار دادم و برای رسیدن به نور مناسب با عدد overall mult بازی کردم تا به نتیجه دلخواهم رسیدم.
    2- چون از VRay 2 استفاده کردم واسه پست پرو خیلی دستم باز نبود و طبق قوانین مسابقه فقط یه کم از Color Correction پنجره Frame buffer خود VRay استفاده کردم.
    3- هر دو HDRI مربوط به پکیج فوق العاده Peter Guthrie هست.

    ارادتمند همه دوستان
    نبیل عابدی :rose:
     
    آخرین ویرایش: ‏10 آوریل 2014
    نوشته شده توسط N.Abedi در ‏10 آوریل 2014
    online_1370، HR3D، AREF و یک نفر دیگر از این ارسال تشکر کرده اند.

به اشتراک بگذارید