اعلام سرويس‌هاي ويژه‌ي تلفن ثابت

PhonieX

مدیر انجمن <A href="forum.majidonline.com/forums/6


تاكنون يك ميليون و 94 هزار سرويس ويژه از سوي شركت مخابرات استان تهران به مشتركان متقاضي ارائه شده است.


محمد خجسته‌نيا - مدير كل روابط عمومي شركت مخابرات استان تهران - در گفت‌وگو با ایسنا، با اعلام اين آمار تاكيد كرد: استفاده از خدمات سرويس‌هاي ويژه كه از زمان ورود سوييچ‌هاي ديجيتال راه‌اندازي شده‌اند، به درخواست مشترک و وجود امکانات فني مورد نياز در مراکز مخابراتي منوط است.


او با بيان اين كه اين سرويس‌ها به صاحب امتياز تلفن يا قائم مقام قانوني وي واگذار مي‌شود گفت: در حال حاضر عمده‌ترين سرويس‌هاي ويژه قابل ارائه به مشترکان تلفن ثابت که درصورت وجود امکانات فني در مرکز مخابراتي مربوط در اختيار متقاضيان قرار مي‌گيرد.


وي با بيان اين‌كه بيشترين سرويس مورد تقاضا انتظار مكالمه با 40 درصد از كل آمار گفته شده و انتقال مكالمه با 30 در صد از اين آمار است يادآور شد: ديگر سرويس‌ها نيز به ترتيب مكالمه كنفرانس و انتقال مکالمه از خط اشغال به خطوط ديگر با 13 و 9 در صد بيش‌ترين استفاده را داشته‌اند.


خجسته‌نيا درباره هزينه سرويس‌هاي ويژه خاطر نشان كرد: هزينه (آبونمان) استفاده از سرويس مکالمه سه نفره به ميزان سه برابر آبونمان ثابت تلفن در صورتحساب مشترکان درج مي‌شود. استفاده از ساير سرويس‌هاي ويژه رايگان است.


او همچنين با بيان اين كه تنها درصدي از ظرفيت هر مركز مخابراتي به سرويس‌هاي ويژه اختصاص داده شده است، اظهار كرد: در برخي مراكز ظرفيت سرويس‌دهي پرشده است. همچنانكه بايد گفت در همه مراكز مخابراتي تمام اين سرويس‌ها ارائه نمي‌شود.


به گزارش ايسنا سرويس‌هاي ويژه‌اي كه از سوي شركت مخابرات استان تهران به مشتركان متقاضي ارائه مي‌شود به‌شرح زير است:


1- انتظار مکالمه (Call Waiting):


در اين سرويس درصورت اشغال تلفن مشترک، براي تماس‌گيرنده دوم به‌جاي بوق اشغال، شبه زنگ مي‌خورد و مشترک داراي سرويس با زدن روي قلاب تلفن به تماس‌گيرنده دوم وصل مي‌شود.


2- شماره‌گير سريع (ABD Dialing):


مشترک به‌جاي شماره‌گيري کامل، با تعريف کردن يک شماره کوتاه (کد)، به مخاطب وصل مي‌شود.


3- مکالمه کنفرانس سه نفره (Conference Call):


مشترک مي‌تواند بطور همزمان، با سه مشترک ديگر بصورت کنفرانس مکالمه كند.


4- انتقال مکالمه (Call Forwarding):


فعال کردن اين سرويس براي مشترک اين امکان را فراهم مي‌آورد تا در صورت اشغال يا جواب ندادن، تماس‌گيرنده به شماره ديگري که قبلا تعريف شده، هدايت شود و بتواند با مشترک تماس برقرار کند.


5- انتقال مکالمه از خط اشغال به خطوط ديگر (PBX):


درصورتي که شماره مشترک اين سرويس اشغال باشد، فرد تماس‌گيرنده مي‌تواند به خطوط ديگر تلفن اين مشترک وصل شود.


6- کنتور خانگي (Home meter):


اين سرويس امکان بررسي هزينه مکالمه را براي مشترک داراي تلفن‌هاي کنتوردار فراهم مي‌کند.


7- بيدارباش (Wake up):


با فعال کردن اين سرويس، تلفن طبق زماني که قبلا براي آن تعريف شده زنگ مي‌خورد و مشترک پيام خاصي را مي‌شنود.



منبع
 

جدیدترین ارسال ها

بالا