بی بی کد اعتصاب در اسکیس طراحی مسکن کوچیک

به نظر شما از زمانی که من وارد این انجمن شدم در رندر مکس

  • 0-30 درصد

    رای: 3 25.0%
  • 31-50 درصد

    رای: 5 41.7%
  • 51-70 درصد

    رای: 1 8.3%
  • 71-80 درصد

    رای: 1 8.3%
  • 81-90 درصد

    رای: 1 8.3%
  • 91-100 درصد

    رای: 1 8.3%

  • مجموع رای دهندگان
    12
  • نظرسنجی بسته .

<<SAJJAD>>

Well-Known Member
به نظر من کادر بندیش بدترین ایرادشه. از اون درخته هم خوشم نمیاد.
:wink:
من که میگم برای تمرین نور و متریال بهتره یه رفرنسییی، عکسییییی، چیزی گیر بیاری سعی کنی رندر رو شبیه اون دربیاری.
 

sallarmelli

Active Member
ior شیشه 1.001 هست دوست عزیز

شیشه از 1.5 هست تا 1.7 من وقتی روی 1.5 گذاشتم شاخ در آوردم بعدش گذاشتم روی 1.3 شاید روش مدل سازی ایراد داره تاکید می کنم شاید روش مدل سازی ایراد داره. نمی دونم وگرنه الان دوباره رفتم چک کردم شیشه ها یه صفحه هستند

یه حرفه ای ............
 

پیوست ها

  • IOR.jpg
    IOR.jpg
    171.4 کیلوبایت · بازدیدها: 58

soh-rab

Member
به نظر من همه چیزش خوبه فقط همین ior مشکل داره یه احتمال زیاد از مدل سازیدت دیگه چون خودت می گی که همه ی موارد رو چک کردی
احتمالا مشکل از اونجاست.
 

sallarmelli

Active Member
مشکل شيشه از متريال هست، قبلا هم مشکل داشتين سر اين موضوع،

من که نفهمیدم منظورتون رو . می شه بیشتر توضیح بدین

ممنون
یه توضیحی می دم در مورد مدل سازیش شاید کسی بدونه مشکل کجاست

حجم ساختمان یه باکس با editpoly در اومد
نمای یه طبقه رو توضیح می دم
ابتدا من دوتا لاین به صفحه نما به شکل ضربدری اضافه کردم ورتکس وسط رو دادم بیرون سپس هر face رو incetکردم
5 سانت به طرف داخل اکسترود کردم دوباره incet کردم و 5 سانت دیگه به طرف داخل اکسترود صفحه ای که اکسترود شد یه صفحه هست نه یه باکس دوباره امشب هم نگاه کردم یه صفحه بود
از این می گذرم
رفتم همین صفحه رو پاک کردم یه با لاین یه خط دور فریم پنجره کشید سپس ادیت پلی رو بهش اعمال کردم و همون متریال شیشه رو بهش دادم
فکر می کنید چی شد شکست نور دوباره یه چیز دیگه شد
من که فکر می کنم مشکل از مدل سازیه نمی دونم خبرگان کجاین؟
اساسا بگذریم


سجاد گفته بود بزرگترین عیبش کادرش ولی به نظر من جایی که یه ساختمان درازه بهتر با کادر بندی روی دراز بودنش تاکید کنیم این نظر منه
حالا دوباره دارم با یه کادر بازتر رندر می گیرم از زیر رندر در باید می ذارم اینجا منتظر نظرتون هم هستم فقط یه نکته ای که ior رو از 1.3 به 1.5 تغییر دادم.
ممنون از همه دوستان
 

SinaTR

Well-Known Member
توضيح نداره، دوستان گفتن، ior رو شما زياد می گيرين
استخر هم که ساخته بودين با اينکه استخر عميق بود ولی اونطوری تو رندر خودشو نشون نمی داد، (زيادی کم عمق ديده می شد) اونم ايراد از مدلسازيش بود؟؟؟
 

sallarmelli

Active Member
سلام سینا جان لطف داری که با دقت کارهم رو می بینی
خوب یه توضیح اضافی بدم در مورد استخر تا برسیم به شیشه ها
در اونجا هم من از دوستان خواستم راهنمایی کنن .....بگذریم......در تمام منابع رفرنس ior آب 1.333 هست من هم این رو برای استخر در نظر گرفتم و توی دو حالت رندر گرفتم در یه حالت فقط یه plane گذاشتم به عنوان آب و یک بار هم یه باکس گذاشتم هر دو رندر شبیه هم بود نمی دونم مشکل کجا بود ولی من خودم یه یار یه رندر از یه استخر دیدم اون هم همین طوری بود نمی دونم چرا؟عکسش رو برات می ذارم در ضمن این هم آب رو گذاشته بود 1.333

اما شیشه ها در تمام منابع برای شیشه ior تا کید می کنم از 1.5 هست تا 1.7 ولی همه می گن باید بذاری روی 1.001 چرا؟نمی دونم.شیشه سه تا مونده به آخری هست در تصویر اولی ........در تصویر سوم زوم کنی انواع مختلفی از IOR شیشه می بینی ببین عدداشو
 

پیوست ها

  • IOR.jpg
    IOR.jpg
    171.4 کیلوبایت · بازدیدها: 3
  • 07renderwater04js5.jpg
    07renderwater04js5.jpg
    32.6 کیلوبایت · بازدیدها: 4
  • V-ray IOR.jpg
    V-ray IOR.jpg
    736.6 کیلوبایت · بازدیدها: 3
آخرین ویرایش:

sallarmelli

Active Member
سلام سینا شما پست 14 یادت نره

سلام به همه دوستان
رندرهارو آپدیت کردم در واقع کادر رو کمی بازتر کردم ior شیشه رو از 1.3 گذاشتم روی 1.5 یه کم فرق کرد.

http://img.majidonline.com/pic/275335/Untitled_Panorama1.jpg
 

پیوست ها

  • render4.jpg
    render4.jpg
    342.1 کیلوبایت · بازدیدها: 11
  • Untitled_Panorama1.jpg
    Untitled_Panorama1.jpg
    791.9 کیلوبایت · بازدیدها: 11
آخرین ویرایش:

max vray

کاربر VIP
ior شیشه جام ساختمانی 1.001 هستش.
انعکاس شیشه ها کم هستش
جهت سایه درخت ها نشون میده که نور از پشت دوربین داره مستقیم به بنا میخوره این خوب نیست.
ساختمون های اطراف بنا هم مدل نشدن و فقط به یک باکس تکسچر دادین همین خیلی کار خراب کرده.
تکسچر کف پیاده رو خوب نیست.توجه کنید میبینین خیلی با بنا ها همخونی داره و اصلا دیده نمیشه
کمی رو فضای اطراف کار کنین
رنگ چوب به قرمزی میزنه رو نما خوب نشسته.
موفق باشی
 
سلام به نظر من بهتره رو مدلینگ بیشتر کار کنید بعدبرید سراغ متریال بندی ساختمونی که ساختید خیلی فلت به نظر میاد بامپش هم خیلی زیاد شده با اینکه 4 طبقه هست هم اینگار خیلی کوتاه به نظر میاد مثل بازی کامپیوتری ها شده بیشتر که توش مدل هارا زیاد وارد نمی کنند و به جای مدلینگ از عکس استفاده می کنند شما آموزش های معماری Visualization (تجسم برای معماری ) بیشتر ببیند تا کلا نسبت ها و اینکه کار چطوری باید بشه بیشتر دستت بیاد یا اینکه از رفرنس شروع به کار کنید تا مشکل های خودتون را از رو عکس واقعی تشخیص بدید راستی شکست نور چرا اینطوریه تو عکس سمت چپ تو پست 15 سر مرده تو شیشه ی پیداست ( مثل عینک ذره بینی ها شده شیشه هاتون ) در هر صورت موفق باشید
 

aroen

Well-Known Member
سلام من باز می خوام نظر بدم :lol:
آقا شما اصلا شیشه درست نکن! مدل سازی واقعا حرف نداره چون با edit poly ساختمون میزنی:rose: ولی جا داره که رو متریال کار کنی
اول اینکه از متریال های تمیز استفاده می کنی آخه اون چه آجریه زدی؟آجر قرمز تمیز!،من که تا حالا چنین آجری ندیدم شایدم وجود داره ولی من و بناهای مثل من نمی تونیم اجراش کنیم،تو کاره قبلیت هم آجر نارنجی زده بودی خوب این کارتو از real بودن در میاره
به آجر بامپی دیسپلیسی چیزی بده خوب،الان عین کاغذ دیواری شده
متریاله کف مغازه با پیاده رو یکیه؟؟پارکتو میزنن تو پیاده رو؟؟!!اونم پارکت براق؟؟!:shock:
طرحت یه طرح مدرن و شیکه،پس پرده های مدرن و شیک براش بذار،پرده های کلاسیک از زیبایی و مدرنیت کارت کم کرده
فک میکنم قسمت بالای فریم هات(shader) چوبیه،اونم متریالش یه کوچولو خوب نشده،جای تو بودم از الوارهایی به عرض 5-10 cm که بینشون یه فاصله 5 cm داشته باشن استفاده می کردم , یه چوب با رنگ تیره بهش می دادم :wink:
من برم طرح کار کنم دیگه :sad:
 

sallarmelli

Active Member
ior شیشه جام ساختمانی 1.001 هستش.

راستی شکست نور چرا اینطوریه تو عکس سمت چپ تو پست 15 سر مرده تو شیشه ی پیداست ( مثل عینک ذره بینی ها شده شیشه هاتون ) در هر صورت موفق باشید __________________

ممنون از نظرات

من که واقعا خسته شدم از بس که گفتم ior شیشه این نیست دوستان من چندتا از کارهای اورموشن رو باز کردم ior اونها رو چک کردم عدد این بود 1.517 من نمی دونم مشکل از کجاست بهر حال ممنون

آقا شما اصلا شیشه درست نکن! مدل سازی واقعا حرف نداره چون با edit poly ساختمون میزنی
شما با چی مدل سازی می کنی؟

اول اینکه از متریال های تمیز استفاده می کنی آخه اون چه آجریه زدی؟آجر قرمز تمیز!،من که تا حالا چنین آجری ندیدم شایدم وجود داره ولی من و بناهای مثل من نمی تونیم اجراش کنیم،تو کاره قبلیت هم آجر نارنجی زده بودی خوب این کارتو از real بودن در میاره

من توی کرمان یه همچنین آجری که نه بلکه اجرا شده اش رو دیدم حیف که دوربین ندارم موبایل هم به درد نمی خوره و گرنه عکسش رو برات می گذاشتم

سراغ متریال بندی ساختمونی که ساختید خیلی فلت به نظر میاد بامپش هم خیلی زیاد شده
###
به آجر بامپی دیسپلیسی چیزی بده خوب،الان عین کاغذ دیواری شده

من که نفهمیدم بالاخره پامپ داره یا نداره تکلیف مارو روشن کنید یکی می گه پامپش خیلی زیاده دیگری می گه اصلا نداره صحبت های متضاد

متریاله کف مغازه با پیاده رو یکیه؟؟پارکتو میزنن تو پیاده رو؟؟!!اونم پارکت براق؟؟!
مهم نیست مهم اینه که سعی شده از لحاظ معماری عرصه فضای داخل وخارج با هم ادغام بشه به همین دلیل این کار رو کردم شما تصور کن در تمام یه مسیر پیاده رو داری می ری بعد یه دفعه کف سازی پیاده رو عوض می شه این واقعا جلب توجه می کنه.ولی شما نزنین به کارتون:lol:

طرحت یه طرح مدرن و شیکه،پس پرده های مدرن و شیک براش بذار،پرده های کلاسیک از زیبایی و مدرنیت کارت کم کرده
حواسم به این نبود ممنون


 

جدیدترین ارسال ها

بالا