اعتباری ایرانسل در 17 كشور و سیم کارت های دائمی در ۲۰۰ اپراتور آنتن می دهند

PhonieX

مدیر انجمن <A href="forum.majidonline.com/forums/6


ICTna.ir - با اضافه شدن شش كشور مالزی، فرانسه، آذربایجان، قطر، تاجیكستان و قزاقستان، تعداد كشورهای طرف قرارداد رومینگ سیم كارت های اعتباری ایرانسل به 17 كشور رسید.


به گزارش آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) از روابط عمومی ایرانسل، در حال حاضر امكان استفاده از سیم كارت های اعتباری ایرانسل در كشورهای عراق، عربستان سعودی، تركیه، امارات متحده عربی، سوریه، قبرس، افغانستان، بلژیك، آذربایجان، یمن، سودان، قطر، مالزی، اوگاندا، تاجیكستان، فرانسه و قزاقستان فراهم شده و مشتركین سیم كارت های اعتباری ایرانسل در هنگام سفر به این كشورها و تنها با شماره گیری كد دستوری #7*1*2*3*140* از خط خود، میتوانند از خدمات رومینگ اعتباری ایرانسل استفاده كنند.


مشترکان سیم کارت های اعتباری ایرانسل برای استفاده از سرویس رومینگ بین الملل باید ثبت نام سیم کارت خود را تکمیل و مدارک خود را به ایرانسل ارسال کرده باشند و همچنین از داشتن اعتبار کافی در سیم کارت خود و یا به همراه داشتن کارت شارژ کافی اطمینان حاصل کنند.
این دسته از مشتركین می توانند علاوه بر خرید کارت شارژ، از سرویس های پیشرفته شارژ ایرانسل از جمله شارژ اینترنتی، شارژ الکترونیکی (e-charge) و شارژ خط به خط (p2p) در زمانی که در خارج از ایران هستند، استفاده کنند، ضمن آنکه مشترکان برای استفاده از دو روش آخر، یعنی شارژ الکترونیکی و خط به خط می توانند از نزدیکان خود در داخل ایران نیز کمک بگیرند.



همچنین در صورتی كه مشترك به یكی از كشورهای سوریه، افغانستان و سودان كه شركت ام.تی.ان در آنها به عنوان ارائه دهنده خدمات تلفن همراه حضور دارد سفر كند، می تواند با خرید كارت شارژ های موجود در بازار همان كشور كه متعلق به شركت ام.تی.ان است، سیم كارت ایرانسل خود را شارژ كرده و نسبت به سایر شبکه ها هزینه کمتری بپردازد. در این روش، سیستم هوشمند ایرانسل به صورت خودكار عملیات تبدیل ارز را انجام می دهد.


براساس این گزارش، مشترکان برای افزایش اعتبار سیم کارت خود، چه در ایران و چه در خارج از کشور کافی است شماره رمز کارت شارژ ایرانسل خود را از طریق کد #شماره رمز12رقمی*141* شماره گیری کنند. همچنین مشاهده موجودی سیم کارت اعتباری در ایران یا کشورهای طرف قرارداد با ایرانسل با شماره گیری کد دستوری #1*141* ممكن می باشد.


مشترکان سیم کارت های اعتباری ایرانسل برای فعال سازی سرویس رومینگ بین الملل، کافی است کد دستوری #7*1*2*3*140* را از خط خود شماره گیری کنند. پس از آن هنگامی که مشترک از ایران خارج شده و به محدوده رومینگ بین الملل وارد می شود، سیم کارت وی به طور خودکار در وضعیت رومینگ قرار می گیرد. اگر گوشی مشترک قابلیت تبدیل خودکار به حالت رومینگ را نداشته باشد، کافی است گوشی یک بار خاموش و روشن شود تا در وضعیت رومینگ قرار گیرد. البته بعضی اوقات به دلیل تفاوت باند فرکانسی در کشور مقصد، مشترکان ممکن است مجبور به استفاده از گوشی دیگری باشند.


براساس این گزارش، پیش از این امکان استفاده از سرویس رومینگ بین الملل برای مشترکان سیم کارت های دایمی ایرانسل در حدود 200 اپراتور جهان فراهم شده بود. اطلاعات بیشتر در خصوص سرویس رومینگ بین الملل ایرانسل، در وب سایت رسمی این شركت به نشانی www.Irancell.ir قرار گرفته است.





منبع
 

جدیدترین ارسال ها

بالا