اظهارات مومن‌بالله در itc2010

PhonieX

مدیر انجمن <A href="forum.majidonline.com/forums/6


صمد مومن‌بالله گفت:رشد سریع و فراینده ای زیر ساخت ها موجب کاهش فقر در جوامع می شود.


به گزارش خبرنگار آژانس خبری صنعت ارتباطات (سینا)،‌ رئیس هیات مدیره شرکت ارتباطات زیر ساخت در دومین همایش بین‌المللی مخابرات ایران اظهار داشت:محوری‌ترین چالش‌های زیرساخت یا جنبه‌ی سیاستی دارد و یا جنبه‌ی سرمایه‌گذاری و نقش موثری که زیرساخت می‌تواند در کشور و در پهنه‌ی گسترده ایجاد کند، رشد سریع و فزاینده‌ای است که به بار می‌آورد و در این زمینه فقر هم کاهش می‌یابد؛ زیرساخت‌ها را همواره باید با چالش‌های ویژه‌ی سیاستی رو به رو دانست و باید دید آن سیاست حوزه مربوطه چیست.


معاون وزیر ارتباطات ادامه داد: حوزه‌های کارشناسی ما به اندازه کافی قویست ولی اهمیت دادن به این کارهای کارشناسی باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.


مومن‌بالله همچنین افزود: حوزه بعدی سرمایه‌گذاری‌هاست تاکید کرد: هر دو، سیاست‌ها و سرمایه‌گذاری‌ها از جنس اقتصاد است، پس درک گزینه‌های سیاستی که در این زمینه باید مورد توجه قرار بگیرد و بعد هم جذب سرمایه‌گذاری‌های پایدار و ماندگار از دیگر مواردی است که باید مورد توجه قرار داده شود.


رییس هیات مدیره شرکت زیرساخت با بیان این که اساسا زیرساخت یک کالای سرمایه‌یی است اظهار کرد: یکی از ویژگی‌های مسائل زیرساختی شبکه‌ای بودن آن است و برنامه‌های بلندمدت نیز از مصادیق زیرساختی است و موضوع دیگر فضا یا مکان محوری
است که در این زمینه باید این موضوع مشخص شود که آیا برای امکاناتی که قرار است اجرایی شود مشتری داریم؟ با چه قیمتی و چه کسی می‌خواهد از آن استفاده کند؟



یه گفته او همه این موارد حجم وسیعی از هزینه‌ها را نیاز دارد که این هزینه هم نیازمند زمان است. پس ما باید به گونه‌ای برنامه‌ی خودمان را در برنامه‌ی زیرساختی فراهم کنیم، مطالعات و کارشناسی‌های لازم را انجام دهیم و خود را به اجرای آن ملزم کنیم.


وی خاطر نشان کرد: درباره نقش و جایگاه زیرساخت ارتباطات کشور اولین گامی که مد نظر قرار دادیم این است که باید بسترسازی ارتباطات را در شرکت ارتباطات زیرساخت داشته باشیم گفت: زمینه‌های آن به وفور فراهم شده و بعد از این بستر باید به خدمات ارتباطی بپردازیم؛ کاهش هزینه خدمات اپراتوری مورد بعدی است که باید به آن توجه داشته باشیم که نتایج آن به مشتری می‌رسد.


او اضافه کرد: درباره استراتژی ایجاد بسترهای امن ارتباطی، کاهش هزینه خدمات، تعامل نزدیک با بخش خصوصی مورد توجه است همچنین اهداف ما اهداف بلندمدت که همان چشم‌انداز ۲۰ ساله و اهداف میان‌مدت که برنامه‌ی پنج ساله توسعه است در دستور کار قرار گرفت.


او یادآور شد: اما درباره وظایف اساسا باید گفت که شبکه زیرساخت ارتباطی یک مجموعه‌ی سیستم‌های شبکه‌ زیرساخت راه دور و بین‌الملل مخابرات کشور است.


معاون وزیر با بیان اینکه وظایف زیرساخت ارتباطات طبق اساسنامه راهبری، مدیریت و ساماندهی در زمینه‌ ایجاد و توسعه، تامین، نظارت و نگه‌داری و بهره‌برداری از شبکه‌ی ارتباطات زیرساخت کشور است گفت: این وظایف در راستای سیاست‌های وزارت ICT محسوب می‌شود و مورد بعدی اتخاذ تدابیر و انجام اقدامات لازم در راستای حصول اطمینان از تامین ارتباطات زیرساخت راه دور و بین‌الملل کشور در چارچوب سیاست‌های وزارت ICT با رعایت اصل عدم تبعیض و هدایت و راهبری است.


وی در ادامه گفت: ایجاد فرصت‌های پایدار و عادلانه، توسعه زیرساخت ارتباطات استاندارد و کارآمد،‌ نقش هاب منطقه که البته این پارامتری است که در چشم‌انداز ملی دیده شده از جمله چشم‌اندازهای زیرساخت ارتباطات کشور محسوب می‌شود.


مومن‌بالله در ادامه سخنان خود اظهار داشت: ایفای نقش در راستای اصل ۴۴، مشتری‌مداری، برخورداری از سرمایه‌های انسانی متخصص و متعهد، حضور موثر و نقش‌آفرین در مجامع و اتحادیه‌های بین المللی و اولین و بهترین تامین‌کننده‌ی زیرساخت‌های اعتباری در کشور را از دیگر چشم‌اندازهای زیرساخت ارتباطات دانست.


وی گفت: به دنبال تسهیل ارتباطات با رگولاتوری هستیم و قانونمند کردن ارتباطات با اپراتورها با حمایت سازمان تنظیم مقررات از موارد مورد توجه ما محسوب می‌شود همچنین موضوع تغییر در تعرفه‌ی واگذاری خدمات و ارائه خدمات جدید با رویکرد کاهش تعرفه‌های موجود از موارد در دست اقدام ماست.


به گفته او علاوه بر آن، ارائه مجوز ترمینیشن با رعایت قوانین و مقررات را در حال بررسی داریم که درصددیم شرکت‌ها به صورت اجتماع و صنفی در این زمینه حضور یابند همچنین ارائه‌ی خدمات با رعایت حقوق مساوی برای تمامی اپراتورهای مجاز از دیگر موارد مهم ما محسوب می‌شود.


وی در ادامه درباره‌ی راهکارهایی که کاهش هزینه پهنای باند را به دنبال دارد گفت: افزایش ایجاد درگاه‌های بین‌المللی فیبر نوری و همچنین ایجاد POPهای مجازی اپراتورهای بین‌المللی نیز به عنوان راهکار دوم در این زمینه محسوب می‌شود.


او با بیان این که تعامل و همکاری بخش دولتی با بخش خصوصی بسیار مورد توجه است گفت: اگر بپذیریم اینترنت قاره ششم خواهد بود، متوجه می‌شویم که چه کارهای جدیدی باید انجام دهیم که هرچه زودتر بتوانیم به اهدافمان نزدیک شویم که برای این تعامل همفکری در رفع مشکلات شبکه‌های مخابراتی از اهم برنامه‌هایی است که مد نظر داریم و در طول یک سال گذشته نیز به این موضوع بیشتر توجه شده علاوه بر
آن استفاده از تمامی توان فنی و علمی کشور، اعمال تعرفه‌های عادلانه و قانونمند و اعتماد دو جانبه‌ بین بخش خصوصی و شرکت زیرساخت را جزو برنامه‌های اصلی خودمان قرار داده‌ایم.



مومن‌بالله ادامه داد: شبکه ارتباطی یکپارچه کشور را طراحی و انسجام و امنیت این شبکه را در اولویت قرار دادیم. همچنین همایش امنیتی نیز دو تا سه ماه آینده برگزار می‌کنیم که به این موضوع می‌پردازد. علاوه بر آن ارائه خدمات ارتباطی نوین به مشترکان، استفاده‌ی بهینه از سرمایه‌گذاری‌های حاکمیتی و بخش خصوصی از دیگر ضرورت‌های مورد توجه محسوب می‌شود.


وی تعامل بین بخش حاکمیتی و خصوصی صنعت مخابرات کشور، بهره‌گیری از تمامی توان علمی و فنی و ایجاد اعتماد دو جانبه بین حاکمیت بخش خصوصی را از راهکارهای مورد توجه دانست و گفت: توسعه شبکه‌ی ارتباطات زیرساخت، استفاده از فن‌آوری‌های نوین در توسعه شبکه‌ی ارتباطات زیرساخت از جمله زمینه‌هایی است که باید به آن توجه شود.





منبع
 

جدیدترین ارسال ها

بالا