اظهارات مظفر پوررنجبر در itc2010

PhonieX

مدیر انجمن <A href="forum.majidonline.com/forums/6


پوررنجبر گفت: با توجه به اینکه خصوصی سازی پدیده ای جهانی در حال توسعه است، رگولاتوری نقش حیاتی در خصوصی سازی دارد.


به گزارش خبرنگار آژانس خبری صنعت ارتباطات ( سینا)، ‌مدیر عامل شرکت توسعه اعتماد مبین، خریدار و مالک بلوک مدیریتی شرکت مخابرات ایران، در دومین همایش بین المللی مخابرات اظهار داشت:در سال ١٩٨٠ ،٢ درصد از مخابرات کشورهای جهان خصوصی شد که این رقم در سال ٢٠٠١ به ۵۶ درصد و در سال ٢٠٠۶ به ٧۶ درصد افزایش یافت.امروزه ٨۶ درصد اینترنت کشورها نیز در دست بخش خصوصی اداره می شود.


وی ادامه داد:در برابر ایده خصوص سازی دو دسته وجود دارند که عده ای به این بخش بدبین بوده و اعتقاد دارند که زبان بخش خصوصی عامه بوده و این بخش به قشر کم در آمد تعلق دارد، هزینه های تعرفه در آن افزایش می یابد، با بهینه سازی شرکت ها بیکاری زیاد می شود و تنها بخش پولدار جامعه از خصوصی سازی سود می برند.


او افزود:اما خوش بینان به خصوصی سازی معتقدند با خصوصی سازی کیفیت ها افزایش یافته و شبکه های مخابراتی، ارتباطی ارتقا می یابد،‌هزینه ها نیز کاهش یافته و سطح اشتغال افزایش می یابد.


پور رنجبر تاکید کرد:نکته کلید خصوصی سازی این است که خصوصی سازی صرفا مالکیت نیست بلکه ایجاد فضا کسب و کار است بنابراین نقش دولت و رگولاتوری بهترین عامل موفقیت است و رگولاتوری نقش حیاتی در خصوصی سازی دارد.


مدیرعامل شرکت توسعه اعتماد مبین خاطر نشان کرد:اصول خصوصی سازی عبارتند از:‌اقدامات درونی(نگاه)،‌توسعه منابع انسانی- ساختار مالی-سازماندهی،‌ ایجاد شرایط و بستر در محیطی به عنوان موتور خصوصی سازی.


او با تاکید بر این که نقش دولت در خصوصی سازی باید نگاه حمایتی به اجرای قانون،‌ایجاد و توسعه فضای رقابتی، تقویت رگولاتوری ،‌تعیین امکانات گلوگاهی باشد، گفت: رگولاتوری نباید منحصر به سازمان تنظیم مقررات دانست بلکه با فراتر دیدن آن می توانیم به تقویتش بیشتر بیاندیشیم.


پور رنجبر با اشاره به این که دیدگاه رهبری در سیاست های اصل ۴۴ قانون اساسی متشکل از شتاب بخشیدن به رشد اقتصاد ملی،‌گسترش مالکیت در سطح عموم مردم به منظور تامین عدالت اجتماعی،‌ارتقای کارآیی بنگاه های اقتصادی و بهره وری منابع مادی و انسانی و رفتاری،‌افزایش سهم بخش های خصوصی و تعاونی در اقتصاد، کاهش از بار مالی و مدیریتی دولت در تصدی فعالیت های اقتصادی، افزایش سطح عمومی اشتغال،‌تشویق رفتار مردم به پس انداز و سرمایه گذاری و بهبود در آمد خانوارهامی باشد، تصریح کرد: که با تکیه بر این اصول می تواند در بخش خصوصی
سازی گام های بلندی برداشت.



او در ادامه بیان کرد:تفاوت های بنگاه های دولتی و خصوصی در این است که بنگاه های دولتی سازمان محور،‌قدرت مبتنی بر موقعیت سازمانی،‌عملکرد مستقل واحدی،‌محوریت بروکراسی و مقررات، ایستا با تغییرات تدریجی، فرآیندگرا، تمرکز،‌ ساختار بخشی و وظیفه ای،‌هزینه مدار و تک قطبی هستند اما بنگاه های خصوصی می بایست مشتری مدار،‌ تکیه بر رهبری،‌هماهنگی و همکاری بین واحدی،‌ محوریت قانون و مردم،‌پویا با تغییرات وسیع، ساختار غیر بخشی و خدمات رسانی، در آمد زا و رقابتی باشد.


این سرمایه گذار شرکت مخابرات ایران اظهار داشت: ما به عنوان سهامداران، مخابرات این گونه می بینیم:‌ مخابرات ابتدا از سطح کلان یعنی شرکت اعتماد مبین (سرمایه گذار آن)،‌بعد سطح اجرایی یعنی شرکت مخابرات ایران و در آخر سطح اجرایی یعنی شرکت های مخابرات استانی و واحد های مستقل عملیاتی تشکیل شده است که استراتژی بخش اول هلدینگ و سرمایه و پورتفلیو،‌ استراتژی بخش دوم فرایندهای کسب و کار و استراتژی بخش سوم توسعه منابع انسانی و توسعه فناوری می باشد.


پور رنجبر همچنین افزود: منابع انسانی یکی از دارایی های اصلی شرکت مخایرات است که کباید کیفیت آن را ارتقا داده و به آن توجه خاصی داشت و برهمین اساس می توان اهرمهای ایجاد یک مدیریت مطلوب را منابع انسانی،‌ ساختار سازمانی و کنترلها، منابع قابل استفاده،‌تعریف، برنامه ریزی خدمات و کنترل آنها، فناوری مناسب و متناسب و امکانات و تجهیزات دانست.


مدیر عامل شرکت توسعه اعتماد مبین در آخر خاطر نشان کرد: ما سهامدارن مخابرات مدلی برای کسب و کار داریم که در آن ابتدا ما در سطح پائینتری هستیم بعد سرمایه گذاری خارجی را در سطح بالا در نظر داریم و در آخر به بخش خصوصی می اندیشیم.


گفتنی است کنسر سیوم توسعه اعتماد مبین متشکل از سه شرکت و یک بانک است که با سرمایه گذاری ٨ هزار میلیارد تومان ۵٠+١ درصد از سهام مخابرات ایران را خریداری کرده است.


دومین همایش بین المللی مخابرات در دو روز ۴ و ۵ بهمن ماه در موسسه تحقیقات بهره وری و منابع انسانی با حضور کارشناسان این حوزه برپا است.





منبع
 

جدیدترین ارسال ها

بالا