" اضطراریه"( روتوش عکس در 30 سال پیش چگونه بود؟)؟

ALI4GHA

Member
ممنون از دوستان بابت اطلاعات خیلی جالبشون:rose:
منم حدد 9-8 سال پیش یه عکس دیدم که مال یکی از دوستام بود ، بعد عکاسی که گرفته بود ، عکس رو به یه صورتی در آورده بود که الان بهش میگیم Clone کردن تصویر ، که یه کپی از دوستم یه جای دیگه از عکسه هم بود... آتلیه هم نبود ، از این خیابونیا ... از کامپیوتر هم استفاده نکرده بود ، 5 دقیقه ای تحویل داده بوده:paint: مثل اینکه یه ماشین خاص یا همچین چیزی داشتن ، کسی راجع به همچین چیزی اطلاع نداره؟؟؟
موفق باشید:oops:
نمونه این را من خیلی وقت پیش تو مشهد دیده بودم البته اون اومده بود عکس را با قیچی دور بری کرده بود و چسبونده بود روی یه عکس دیگه و خیلی هم جالب از کار در اومده بود :paint:
 

AVAXTM

Member
ممنون از دوستان بابت اطلاعات خیلی جالبشون:rose:
منم حدد 9-8 سال پیش یه عکس دیدم که مال یکی از دوستام بود ، بعد عکاسی که گرفته بود ، عکس رو به یه صورتی در آورده بود که الان بهش میگیم clone کردن تصویر ، که یه کپی از دوستم یه جای دیگه از عکسه هم بود... آتلیه هم نبود ، از این خیابونیا ... از کامپیوتر هم استفاده نکرده بود ، 5 دقیقه ای تحویل داده بوده:paint: مثل اینکه یه ماشین خاص یا همچین چیزی داشتن ، کسی راجع به همچین چیزی اطلاع نداره؟؟؟
موفق باشید:oops:

خب بذار واست یه کم توضیح بدم در مورد چاپ عکس های قدیمی !
وقتی عکس گرفته میشدفیلم در تاریکخونه از دوربین بیرون میومد و داخل مواد ظهور قرار میگرفت بعد از مدتی تصویر به صورت نگاتیو بر روی فیلم ظاهر میشد ! بعد یه دستگاهی بود که الآن اسمشو یادم نمیاد ولی من بهش میگم میز نور ، یه چیزی تو مایه های میز نور برای ظهور شابلون در چاپ سیلک !
نگاتيو بر روي اين ميز نور مي افته بعد يه سري كاغذ بود كه حساس به نوره اون كاغذا رو روي نگاتيو و ميز نور ميذاشتند و به مدت مشخصي لامپ ميز نور رو روشن ميذاشتند ! بعد سريعا كاغذ رو داخل مواد ظهور ميداختند كه بعد از مدتي تصوير بر روي كاغذ نمايان ميشد !
خب شما اگه اصل كار رو بلد باشي حالا ميتوني با ترفندهاي خاصي اين تصاويرو درست كني مثلا دوتا نگاتيو بندازي روي هم و بعد ........ !
ولي براي تصاوير رنگي كه تو پارك ها ميگرفتند فكر ميكنم با دستگاه هاي لابراتوار درست ميشده كه كليت كار همينه ولي اون مكانيزه تر و دقيق تره !
 

aram@aram

New Member
از همگی ممنون اطلاعات جالب و جدیدی دادین :rose:
اما کسی نگفت که چطور عکس سیاه و سفید و دستی رنگی می کردند؟؟؟؟؟؟؟؟:green:
 
لسم رنگشو نمیدونم
اما یه نوع رنگه شفاف بود
که باهاش نگاتیو رو رنگ میکردن ( البته رنگ ها هم معکوس میشن پس طرف باید رنگارو میشناخت ! )
با این روش فیلم هم رنگی میکردن!
 

جدیدترین ارسال ها

بالا