سلام
با edit poly باید اینکارو انجام بدی.وقتی قالب در و پنجره رو در آوردی اون face ها رو delete کن.
البته باید بگم روش آسونی رو انتخاب نکردی!
بهتر بود از طریق spline اینکارو انجام میدادی.
سلام البته این روشی رو که شما آموزش دادی اغلب ممکنه نتیجه دلخواه نده چون ممکنه بعضی face ها از دست در برن، جهت نرمال بعضی face ها برعکس باشه و تو رندر دیده نشن و ...
من به محسن یک راه حل ساده تر رو پیشنهاد میکنم و اون استفاده از ابزار proboolean هست.
1- برو به زبانه create آیکون geometry رو انتخاب کن
2- بواسه هرکدوم از در و پنجره ها و دقیقا با همون ابعاد یک آبجکت box بساز و اونها رو تو دیوار قرار بده ( باید ابعاد این box طوری باشه که از دو طرف دیوار بیرون بزنه یعنی ضخامتش باید بیشتر از دیوار باشه .اشکالی هم نداره که در این مورد با سایز در و پنجره معادلش نخونه)
3- در منوی پایین افتادنی compound object رو انتخاب کن
4- اون دیواری رو که قراره روش پنجره بزنی انتخاب کن ( سعی کن سگمنت های دیوار رو بیشتر از سگمنت های باکس ها بگیری)
5- proboolean رو انتخاب کن
6- در رول آوت peak boolean گزینه move رو انتخاب کن در رول آوت parameters هم گزینه subtraction
7-در رول آوت peak boolean دکمه start peacking رو انتخاب کم تا زرد رنگ بشه
8- حالا همه باکس هایی رو که تو دیوار قرار دادی انتخاب کن. میبینی که با هر بار کلیک باکس ها حذف میشن و حفره هایی به ابعاد در و پنجره تو دیوار ایجاد شدن و فقط منتظرن تا در و پنجره رو سر جای خودشون بگذاری.
