اشکال مدل سازی ماشین

با سلام خدمت دوستان
اول از همه باید بگم خدا پدر این نرم افزار بهنویسو بیامرزه که فارسی نوشتن مارو راحت کرده :د
بد از اون دوستانی که مدلینگ کار می‌کنن می‌خواستم بدونم می‌تونن به من کمک کنن ؟
من یه مدت دارم رو مدلینگ ماشین کار می‌کنم ولی‌ هنوز که هنوز نتیجه دلخواه خودمو به دست نیاوردم فکر کنم اینجاها که من نمیدونم تجربه دوستان کمک کنه. من عکسهای مختلفشو گذاشتم می‌خوام بدونم چطوری می‌شه این مدلو ظریف ترو دقیق تر طراحی کرد :-? من بیشتر مقالاتی که دیدم چه فارسی چه خارجی‌ از این روش استفاده کردن ولی‌ پایان کار اونا زیبا ترو ظریف تر بود :shock: خوب این برنامه هم نیز به زرافت داره اگه روش خاصی‌ هست یا باید تذکری داده بشه در مورد این روش ممنون میشم اگه بگین :oops: :green:
 

پیوست ها

  • pic1.jpg
    pic1.jpg
    10.2 کیلوبایت · بازدیدها: 18
  • pic2.jpg
    pic2.jpg
    129.8 کیلوبایت · بازدیدها: 17
  • pic3.jpg
    pic3.jpg
    115.2 کیلوبایت · بازدیدها: 13

Mehdi_Lover3dsmax

مسئول مدرسه گرافیکی سه بعدی
سلام
توی edit poly باید face ها 4تایی باشند نه بیشتر ونه کمتر
البته کمترش بعضی وقتا میشه
دوم برای اینک لبه نرم داشته باشی باید اطراف لبه ها به اندازهای که میخوای نرم بششه segment داشته باشی
مثلا گلکیر ماشینت segment کم داره به عکسی که گذاشتم دقت کن
اینارو رعایت کن + یه کم تجربه که با زمان درست میشه حتما موفق میشی
 

پیوست ها

  • filet.jpg
    filet.jpg
    241.9 کیلوبایت · بازدیدها: 8

www_3d_boy3

Well-Known Member
راست میگه هیچی بیشتر از مدلینگ به تجربه نیاز نداره چون دقیقا مثل مجسمه سازی میمونه باید اینقدر انجام بدی تا یاد بگیری واسه هیمنه هرکسی در مدلینگ روی یه چیزی تخصص داره مثل کاراکتر یا مدلینگ صنعتی و ......اما من باور دارم که راحترین قسمت یه برنامه 3d مدلینگ اونه چون پیچیدگی خیلی کمتری نسبت به بقیه چیزا مثا متریال داره
 
خوب درسته البته من با blueprint کار میکنم ولی‌ تو ستوپش مشکل دارم چنتا مقاله در براش بود خوب بود ولی‌ خود ‌ها با هم برابر نیستن :د
یعنی‌ انگار اشکال از خود شکل blueprint شایدم ا من نمیدونم به هرحال اگه اونا کامل باشه با این توضیحاتی که دوستان دادن کار خیلی‌ اسنی حق با شمس البته من روز اول بیشتر از گلگیر پیش نمیرفتما :د
 

Mehdi_Lover3dsmax

مسئول مدرسه گرافیکی سه بعدی
معمولا هرچه در تنظیم bluePrint ها توی مکس و فوتوشاب دقت کنید باز هم دقیق دقیق نمیشه
باید بعضی از جاها رو خودتون حدس بزنید
 
tank you all member

ممنون روش جالبی‌ یه نیمه مدل زدم جالب تر در اومد ولی‌ در مورد میرور کردن هم خیلی‌ بد در میاد :( کسی‌ می‌تونه کمک کنه که بهتر در بیاد یعنی‌ روش خاصی‌ داره یا نیاز به دقت داره ؟ از همه دوستانی که کمک کردن ممنون :green::oops::rose:
 

پیوست ها

  • tank you all member.jpg
    tank you all member.jpg
    16.1 کیلوبایت · بازدیدها: 15

www_3d_boy3

Well-Known Member
در مورد میرور به اون edit mesh بده بعد در قسمت weld در مودیفایر مش برو /. حلا نقطهایی رو که میخوای انتخاب کن ( از هر دو طرف) بعد مقدار selected بالا ببر حالا دکمشو فشار بده می بینی که بهم خیلی صاف می چسبن پ می بخشید سایت آپ مجید فیل فگرنه عکس می ذاشتم :-?
 

MSB_GRAPH

Active Member
سلام
ببینم شما وقتی turbo smooth میکنی کارت خراب میشه؟
امتحان کن رندر بگیر ببین کارت چطور میشه
 

www_3d_boy3

Well-Known Member
نه توی کارای ماشین و صنعتی معمولا استفاده از mesh یا turbo mesh گرچه سطوح کمتری رو نرم میکنه اما باز جالب نمیشه
 
عکس رندر شدشو گذشتم که آخرین عکسی که گذشتم همونه نه دیگه مشکلی‌ نیست فقط مشکل میررر
 
یه سوال دیگه میگم تو اون عکس ۲۰۶ اولین پستم اگه دقت کرده باشین یه دایره توی سپر جلو ماشین هست برای اینکه بتونم به بهترین شکل درش بیارم نمی‌شه از شکل خود دایره استفاده کرد ؟ یا راه بهتری دوستان دا رین ؟
 

جدیدترین ارسال ها

بالا