sanaz99

Member
istockphoto-1087632858-612x612.jpg
محصولات شیمیایی نقش بسزایی در زندگی انسان ایفا می کنند. از جمله محصولات شیمیایی کاربردی در صنعت می توان به اسید فسفریک اشاره کرد. اسید فسفریک از جمله اسیدهای ضعیف محسوب می شود که در صنایع بسیاری مورد استفاده قرار می گیرد.

اسید فسفریک یا ارتو فسفریک اسید، با فرمول شیمیایی H3PO4، در دمایی معادل ۱۵۸ درجه سانتی گراد به نقطه جوش خود می رسد و در دمایی معادل ۴۰ تا ۴۲ درجه سانتی گراد به نقطه ذوب خود می رسد.

از جمله ویژگی های حائز اهمیت در رابطه با این ماده شیمیایی می توان به حلالیت آن در آب و اتانول اشاره کرد. همچنین اسید فسفریک می تواند با اتر و الکل مخلوط شود.



نکات ایمنی کار با اسید فسفریک


تمامی افرادی که با این ماده شیمیایی در ارتباط هستند می بایست از روپوش، دستکش، عینک و همچنین ماسک تنفسی مناسب استفاده کنند. چرا اگر این ماده شیمیایی در مجاورت پوست انسان قرار گیرد، منجر به ایجاد علائمی نظیر قرمزی، درد و همچنین سوختگی می شود. به علاوه استنشاق این ماده شیمیایی، منجر به مسمومیت فرد می شود.




کاربردهای اسید فسفریک


از جمله کاربردهای این ماده شیمیایی می توان به استفاده از آن در صنعت تولید مواد شوینده، دندانپزشکی، صنعت تولید مواد غذایی، صنعت تولید محصولات آرایشی و بهداشتی و... اشاره کرد.
همچنین این محصول در صنعت کشاورزی نیز کاربرد بسیار مهمی دارد؛ اسید فسفریک یک ماده مهم در تولید کودهای شیمیایی به حساب می آید.


منبع :
https://ntpholding.com/phosphoric-acid/
 

جدیدترین ارسال ها

بالا