اسکنر داخل دهانی چیست و چه اهمیتی در دندان‌پزشکی دارد؟

hana joon

Member

اسکنر داخل دهانی چیست و چه اهمیتی در دندان‌پزشکی دارد؟​

قالب‌گیری از دهان یکی از موارد مهمی است که در موفقیت اعمال ترمیمی از جمله ارتودنسی تاثیرگذار است. شاید چندی پیش برای قالب‌گیری از دهان و دندان، به نیرو و همچنین مواد اولیه زیادی نیاز داشتید.

اما امروزه با وجود اسکنرهای داخل دهانی دیجیتال می‌توان در کمترین زمان ممکن و با دقتی بی‌نظیر از حفره دهانی بیمار قالب‌گیری کرد. اسکنرهای داخل دهانی اکنون به یکی از پرطرفدارترین ابزار و تجهیزات دندان‌پزشکی تبدیل شده‌اند که تجربه بسیار متفاوتی را برای بیمار و دندان‌پزشک رقم می‌زنند.

اسکنرهای داخل دهانی جدید، ابزاری دستی و با کاربردی بسیار راحت هستند که می‌توانید با آن‌ها به طور مستقیم از حفره داخل دهان عکس‌برداری کنید. طریقه کارکرد اسکنر داخل دهانی به این صورت است که نور از اسکنر روی دندان‌ها به طور کل پخش می‌شود و در نهایت یک مدل سه بعدی از دندان‌ها و دهان بیمار توسط نرم‌افزار روی مانیتور نمایش داده می‌شود.

با اسکنر داخل دهانی می‌توانید از تمام جزئیات بافت‌های نرم و سخت موجود در حرفه دهانی و شرایط آن‌ها مطلع شوید. استفاده از اسکنر داخل دهانی هزینه و همچنین زمان انجام آزمایشات و تصویربرداری از حفره دهانی را به طور محسوسی کاهش می‌دهد و به همین دلیل امروزه اسکنرهای داخل دهانی به یکی از محبوب‌ترین ابزار دیجیتال در عرصه دندان‌پزشکی تبدیل شده‌اند.

تا پیش از تولید اسکنرهای داخل دهانی، دندان‌پزشکان برای قالب‌گیری از دهان بیماران از موادی نظیر سیلیکون متراکم، آلژینات و … استفاده می‌کردند اما استفاده از این مواد و قالب‌گیری با آن‌ها، بسیار مستعد خطا بود و نمی‌توانست جزئیات حفره دهانی بیمار را به خوبی نشان دهد.

علاوه بر این قالب‌گیری به این روش، بسیار وقت‌گیر بود به طوری که هم برای دندان‌پزشک و هم برای بیمار باعث ایجاد ناراحتی می‌شد. به این ترتیب اسکنرهای داخل دهانی از قرن 18 ام میلادی برای غلبه بر این محدودیت‌ها و افزایش دقت و سرعت در زمینه قالب‌گیری از حفره دهانی تولید شده و توسعه یافتند. امروزه اسکنرهای داخل دهانی را می‌توانید از برندهای مختلف با کیفیت‌های عالی خریداری کنید.
اسکنر داخل دهانی چیست و راهنمای خرید بهترین نوع آن
 

جدیدترین ارسال ها

بالا