اسکریپت Set Pivot

Elton John

Member
سلام دوستان این جدیدترین اسکریپتمه با نام Set Pivot
:wink:
کارش اینه که Pivot یک جسم مش رو به بافت اون یعنی vertex یا edge یا polygon تنظیم میکنه تا با سرعت زیادی آبجکت های مختلف رو بهم Align کنید

55387246733473899054.jpg


برای دیدن عملکرد و کاربردش ویدئو زیر رو دانلود کنید: با حجم 7 مگ


کد:
http://s3.picofile.com/file/7528571826/SetPivot_Script_By_EHSAN.rar.html

-----------------------
اگه دوستان اسکریپت رو میخان باید بخرنش (pm)
 
آخرین ویرایش:

nc_hamid

Member
سلام
بعد از مدتها دوباره آمدی!
اسکریپت خیلی پر کاربردیه. فیلمی که گذاشته بودی خیلی خوب بود
اما یه چیز کم داره (البته شاید داره من متوجه نشدم!)
اونم set کردن چرخش Pivot بر اساس نرمال Faceه که اگه اونم اضافه کنی فوق العاده می شه
 

Elton John

Member
سلام
بعد از مدتها دوباره آمدی!
اسکریپت خیلی پر کاربردیه. فیلمی که گذاشته بودی خیلی خوب بود
اما یه چیز کم داره (البته شاید داره من متوجه نشدم!)
اونم set کردن چرخش Pivot بر اساس نرمال Faceه که اگه اونم اضافه کنی فوق العاده می شه

سلم رفیق
نه بهش فکر نکرده بودم
دارم روش کار میکنم اگه آماده شد اعلام میکنم و کلیپ آموزشی شو قرار میدم
 

madmaster_3d

Well-Known Member
این اسکریپ یعنی دیگه نیاز نیست یک فیس رو دیتچ کنیم و بعد piovet بدیم و بعد جسممون رو روی اون بزاریم درسته؟ اگر اینطور باشه خیلی خوبه :)
 

Elton John

Member
سلام
بعد از مدتها دوباره آمدی!
اسکریپت خیلی پر کاربردیه. فیلمی که گذاشته بودی خیلی خوب بود
اما یه چیز کم داره (البته شاید داره من متوجه نشدم!)
اونم set کردن چرخش Pivot بر اساس نرمال Faceه که اگه اونم اضافه کنی فوق العاده می شه

ابزار چرخش pivot براساس face normal -vertex normal - edge normal آماده شد و مونده فقط کارای اضافه کردن به بدنه اسکریپت که بزودی قرار میدم ..
 

Elton John

Member
با سلام

خوب ابزار جدید Rotate Pivot By Normal هم به اسکریپت Set Pivot اضافه شد همچنین ابزار mini mode که اسکریپت رو جموجور میکنه که راحتر کار کنید و جلوی دید رو نگیره

Rotate Pivot By Norma کارش اینه که فقط Pivot یک موضوع رو بر اساس جهت polygon یا edge یا vertex میچرخونه

برای درک بهتر ویدئو زیر رو ببینید

همچنین اگه چندین
polygon یا edge یا vertex باهم انتخاب شده باشن میانگین اونها برای position و rotation محاسبه میشه



کد:
http://s1.picofile.com/file/7537878595/SetPivot_by_Ehsan.rar.html

------------
اگه دوستان اسکریپت رو میخان باید بخرنش (pm)
 

پیوست ها

  • 63438083224481342021.jpg
    63438083224481342021.jpg
    37.8 کیلوبایت · بازدیدها: 6
داش گلم این سرعتی که ویدیو شما داره هیشکی نمیدونه داری چیکار میکنی.
اگه فقط برای حرفه ای ها درستش کردی که هیچ ولی اگه واسه ما مبتدی ها هم هست یه کم کند تر کار کن.
ممنون
 

Elton John

Member
داش گلم این سرعتی که ویدیو شما داره هیشکی نمیدونه داری چیکار میکنی.
اگه فقط برای حرفه ای ها درستش کردی که هیچ ولی اگه واسه ما مبتدی ها هم هست یه کم کند تر کار کن.
ممنون

توضیحات بیشتر :

کار اولیه SetPivot اینه که position pivot یک جسم رو (عکس زیر ) ....



به مرکز یک Vertex (عکس زیر )..



یا به مرکز یک Edge (عکس زیر)..



یا به مرکز یک Polygon (عکس زیر ) تنظیم میکنه:





اگر هم چند vertex یا Edge یا Polygon باهم انتخاب بشن میانگین اونها محاسبه میشه و position pivot ست میشه




مثال.................1

اینجا ما یه قوری داریم و یه سیلندر که من position pivot قوری رو به polygon شماره 114 ست کردم و position pivot سیلندر رو به polygon شماره 91 که دقیقا زیر سیلند هست ست کردم (عکس زیر)



بعد از ست کردن توسط ابزار Align (عکس زیر)...



سیلندر رو به قوری تنظیم کردم (عکس زیر)



مثال.................2



خوب اگر من همون قوری و سیلندر رو قبل از ست کردن pivot , ابزار ''Rot Pivot By Normal'' تیک بزنم و ایندفعه تنظیمات رو به این صورت انجام بدم ..

*ابزار ''Rot Pivot By Normal'' تیک میزنم و pivot قوری رو به پلیگن شماره 114 ست میکنم

ابزار ''Rot Pivot By Normal'' تیکش رو بر میدارم و pivot سیلندر رو به پلیگن 91 که دقیقا زیر سیلند هست ست میکنم (چون برای سیلندر نیاز ندارم ابزار ''Rot Pivot By Normal'' تیکش رو بر میدارم )



در واقع کار این ابزار اینه که علاوه بر position pivot (جابجایی پیوت) ، Rotation Pivot (چرخش پیوت) رو هم انجام ميده، بر اساس جهت polygon edge یا vertex مورد نظر


اگر هم چند vertex یا edge یا polygon باهم انتخاب بشن میانگین اونها محاسبه میشه و position pivot ، Rotation Pivot ست میشه

بعد از ست کردن برای اینکه تغییرات انجام شده رو ببینید Refrence Coordinate System رو روی local قرار بدید و هر دو جسم رو انتخاب کنید و نمايش pivot رو هم فعال کنید



حالا به این صورت در میاد (عکس زیر)



توسط ابزار Align (عکس زیر)...



سیلندر رو به قوری تنظیم میکنم و تنظیمات چرخش رو فعال میکنم و کار نهایی به این صورت در میاد (عکس زیر)






فکر کنم توضیحات کافی بود
 
آخرین ویرایش:

جدیدترین ارسال ها

بالا