اسکریپت ساخت شبکه ماتریال با Ramp

mostafabibin2

Well-Known Member
با سلام.
این اسکریپت رو خودم نوشتم، خیلی اذیت می شدم برای هر شیشه یا کروم و یا هر چیز دیگه همه کار ها رو از اول انجام بدم. برای همین یه اسکریپت نوشتم و کلی خودم و راحت کردم. حیفم اومد به دوستام تو اینجا ندم....

35ix0ls.jpg


http://www.creativecrash.com/maya/downloads/scripts-plugins/c/mt-shading-network-generator

artixel.wordpress.com

http://www.4shared.com/rar/98wBPFCK/MT_Shading_Network_Generator_v.html

دوستان این نسخه دوم اسکریپتی هست که گذاشتم.
افزوده شده:
Bump Map
Hypershader Panel Creation
Colors Modified
از لینک زیر دانلود کنید:
http://www.creativecrash.com/maya/downloads/scripts-plugins/rendering/c/mt-shading-network-generator
 
آخرین ویرایش:

rainbmaya

Active Member
We couldn't find the file you're looking for. Sorry.
متاسفانه این ارور میاد.
بهتره دوباره چک کنید.
 

mostafabibin2

Well-Known Member
دانلود کردم مرسی اما کاربردشو نفهمیدم و کارشو

شما برای ساخت ماتریال شیشه با blinn باید از ramp برای کانال های color, transparency, diffuse, blur reflection استفاده کنید. البته برای ساخت عموم ماتریال ها به صورت حرفه ای ترکیب ramp + sampler info تقریبا ناگزیر باید استفاده بشه...

این اسکریپت چنین کاری رو راحت می کنه...

آموزشش روا تو هفته آتی آپ می کنم..
 

davoodice

Well-Known Member
اکی اما رمپ خالی که فایده نداره سمپلر اینفو رو هم اضافه کن به اضافه رمپ برای کنترلش یه پیشنهاد هم برات دارم چون اسکریپتتو خوندم و دیدم دست به مل اسکریپتت خوبه

یه متریال تو مایا درست کن با تمام نود های لازم بعد این شبکه رو اکسپورت کن حالا یه اسکریپت بساز یه با یه اینترفیس خوب این متریال رو ایمپورت کنه و تمام قسمت هاشو بتونه کنترل کنه یه قسمت هم تو قسمت بالاش بذار که کاربر اسم متریا رو وارد کنه بعد بتونه روش ویرایش کنه
این چند تا خوبی داره که مهمترینش مدیریت متریال ها از این نوع است و دیگری عدم نیاز به ساخت نود ها و کانکشن ها

امیدوارم موفق باشی
 

mostafabibin2

Well-Known Member
اکی اما رمپ خالی که فایده نداره سمپلر اینفو رو هم اضافه کن به اضافه رمپ برای کنترلش یه پیشنهاد هم برات دارم چون اسکریپتتو خوندم و دیدم دست به مل اسکریپتت خوبه

یه متریال تو مایا درست کن با تمام نود های لازم بعد این شبکه رو اکسپورت کن حالا یه اسکریپت بساز یه با یه اینترفیس خوب این متریال رو ایمپورت کنه و تمام قسمت هاشو بتونه کنترل کنه یه قسمت هم تو قسمت بالاش بذار که کاربر اسم متریا رو وارد کنه بعد بتونه روش ویرایش کنه
این چند تا خوبی داره که مهمترینش مدیریت متریال ها از این نوع است و دیگری عدم نیاز به ساخت نود ها و کانکشن ها

امیدوارم موفق باشی

آقا ممنون...خیلی نکات جالبی رو گفتی....

اما من تیک Sampler Info رو گذاشتم.
و اینکه در بالا هم جای یک اسم مرکزی برای همه نودها رو قرار دادم...ظاهرا شما متوجه نشدی

اما مساله دیگه روند بروز شدن هست که همه اسکریپت ها همیشه بهشون چیز اضافه میشه...

باز هم سپاس
 

rainbmaya

Active Member
آقا دست درد نکنه ولی یه کم حرفه ای تره که فیلم آموزشیشم میذاشتی.
 

rainbmaya

Active Member
دستت طلا ولی این آینده شما اگه زودتر بیاد ممنون میشم. فکر کنم یه چیزه توپه البت اگه بتونیم ازش خوب استفاده کنیم.
 

rainbmaya

Active Member
حرفه ای ، بابا کاردرست. مرام. باحال. بابا زبان قوی ( از نوع انگلیسیشا )
امیدوارم بازم از این اسکریپتهای خوب ازتون ببینیم.
very very nice?!
 
آخرین ویرایش:

ehsan_62

Well-Known Member
با سلام.
این اسکریپت رو خودم نوشتم، خیلی اذیت می شدم برای هر شیشه یا کروم و یا هر چیز دیگه همه کار ها رو از اول انجام بدم. برای همین یه اسکریپت نوشتم و کلی خودم و راحت کردم. حیفم اومد به دوستام تو اینجا ندم....



http://www.creativecrash.com/maya/downloads/scripts-plugins/c/mt-shading-network-generator

artixel.wordpress.com

http://www.4shared.com/rar/98wBPFCK/MT_Shading_Network_Generator_v.html

همين که اين اسکرييپت را نوشتی و برای بقيه گذاشتی معلومه کارت خيلی درسته !
البته يه shader قبلا توی creative دانلود کرده بودم
يه مقدار توی refraction مشکل داشت
اين فايل شما هم برم تست کنم ببينم چطوره
بازم ممنون
:rose:
 

جدیدترین ارسال ها

بالا