اسکریپت جدید من Momento On Mesh

Elton John

Member
با سلام

من فعلا هنوز دارم روی این اسکریپت کار میکنم و امروز ازش یه تست گرفتم

کارش اثر گذاری روی ورتکس های یه موضوع توسط موضوع دیگست

برای عملکرد طبق معمول ویدئو زیر رو ببینید

ویدئو:


کد:
http://s3.picofile.com/file/7542364301/Memento_On_Mesh_script_By_Ehsan.rar.html




 

Mostafa-3D

Well-Known Member
آفرین احسان جان
مثل همیشه در اسکریپت نویسی 1#

فقط دوتا سوال دارم که آیا میشه روی این اسکریپت پیاده کرد یا نه :

1- وقتی Puncher برو روی Region فشار وارد میکنه سگمنتهای اون قسمت فقط Move نشن بلکه بصورت خودکار در محور Z سگمنت بسازه . مثلا یه چیزی تو مایه های اکسترود .
2- آیا میشه کاری کرد که براش یه رنج فریم در نظر بگیریم و با فشردن کلید Go بصورت خودکار برای Region فریم به فریم Key بسازه ؟

در کل کارت درسته
ایول

موفق باشی
 

nc_hamid

Member
سلام
آفرین !
این چند روزه خیلی چیزای خوبی از شماو Linkinforever یاد گرفتم.
کاش همیشه مجید آنلاین اینقدر خوب باشه .
دو تا سوال :
یکی اینکه ااگوریتم کار چجوریه ؟ تک تک Vertex ها رو با هم مقایسه می کنه و بعد Vertex ها رو موقعیت دهی می کنه؟ ( با دستور GetVerts و Setverts ) یا روش بهینه تری استفاده کردی ؟
Animateable هست؟ اگه هست چه جوریه اگه نیست چه جوری میشه قابل انیمیت بشه ؟
ممنون
 

Elton John

Member
آفرین، این اسکریپته خیلی به نظرم کاربردیه! خوشم اومد دمت گرم :oops:
موفق باشی

عجب چیز جالبناکی.
خوشماااااااان آمد.

ممنون از نظراتتون

آفرین احسان جان
مثل همیشه در اسکریپت نویسی 1#

فقط دوتا سوال دارم که آیا میشه روی این اسکریپت پیاده کرد یا نه :

1- وقتی Puncher برو روی Region فشار وارد میکنه سگمنتهای اون قسمت فقط Move نشن بلکه بصورت خودکار در محور Z سگمنت بسازه . مثلا یه چیزی تو مایه های اکسترود .
2- آیا میشه کاری کرد که براش یه رنج فریم در نظر بگیریم و با فشردن کلید Go بصورت خودکار برای Region فریم به فریم Key بسازه ؟

در کل کارت درسته
ایول

موفق باشی

خواهش میکنم دوست عزیز شما لطف دارید بنظرم خودم هنوز هیچی نمیدونم از اسکریپت نویسی

در مورد پیشنهاد اول منظورتونو گرفتم ولی باید بررسی شه در ضمن یه چیزایی به ذهنم رسید ولی باید دید در عمل چجوری میشه

در مورد سوال دومتون برای انیمیت(ساخت انیمیشن) و یا فقط تغییر در مش بر اساس انیمیت هیچ محدودیتی نیست و راحت میشه این کارو کرد ولی چون اسکریپت هنوز اول راه فعلا روی نتیجه نهایی تمرکز کرده بودم و سیستم انیمیت شاید بعدا بهش اضافه کردم


البته این اسکریپت با چنتا تغییر کوچیک رفتار های جالبی از خودش نشون میده که شاید بعدا یه ویدئو دیگه گذاشتم

سلام
آفرین !
این چند روزه خیلی چیزای خوبی از شماو Linkinforever یاد گرفتم.
کاش همیشه مجید آنلاین اینقدر خوب باشه .
دو تا سوال :
یکی اینکه ااگوریتم کار چجوریه ؟ تک تک Vertex ها رو با هم مقایسه می کنه و بعد Vertex ها رو موقعیت دهی می کنه؟ ( با دستور GetVerts و Setverts ) یا روش بهینه تری استفاده کردی ؟
Animateable هست؟ اگه هست چه جوریه اگه نیست چه جوری میشه قابل انیمیت بشه ؟
ممنون


با سلام به استاد عزیز

ورتکس ها باهم مقایسه میشن البته یه راه حلی بنظرم رسید که در اجسامی با ورتکس های خیلی زیاد (میلیونها) میتونید در عرض چند ثانیه یا دو سه دقیقه اسکریپت رو evulate کنی

بله فعلا چون اسکریپت مرحلیه اولیش هست از دستورات( GetVerts و Setverts ) استفاده شده ولی این دستورات نمیتونن ورتکس ها رو انیمیت کنن و مرحله انیمیت یه ورتکس باید با دستوراته دیگه ای انجام بشه

برای انیمیت ورتکس ها هیچ مشکلی وجود نداره فعلا فقط نتیجه نهایی برام مهمه
 

nc_hamid

Member
ورتکس ها باهم مقایسه میشن البته یه راه حلی بنظرم رسید که در اجسامی با ورتکس های خیلی زیاد (میلیونها) میتونید در عرض چند ثانیه یا دو سه دقیقه اسکریپت رو evulate کنی

بله فعلا چون اسکریپت مرحلیه اولیش هست از دستورات( GetVerts و Setverts ) استفاده شده ولی این دستورات نمیتونن ورتکس ها رو انیمیت کنن و مرحله انیمیت یه ورتکس باید با دستوراته دیگه ای انجام بشه
بی صبرانه منتظرم ببینم موفق می شی . برای Collision Detection می شه از این اسکریپت استفاده کرد و کلی ایده هست که می شه به خصوص تو ریگینگ پیاده کرد .
مهمترین بخش قضیه قابلیت انیمیت شدنشه (البته با FPS خوب) من با استفاده از دستورات Animatevertex و Animateall و قرار دادن مختصات Vertex ها به صورت Local داخل Bezier_Float هایی که مخصوص هر Vertex جداگانه ساخته می شه جسم رو انیمیت کردم اما FPS خیلی پایین بود و بدرد انیمیشن نمی خورد .
چه راه حل های دیگه ای وجود داره؟
ممنون
 

madmaster_3d

Well-Known Member
سلام دالتون جان. لوک چطوره :)) آقا این اسکریپت هم چیزه خفنیه ها. ایول. با این اسکریپت یک کاره خیلی قنشگ میشه ساخت. :))
 

Elton John

Member
دوستان یه باگ تو مکس اسکریپت در تریدی مکس 2012 پیدا کردم دوستانی که مکس 2012 رو دارن یه تستی دستور زیر رو بکنن اطلاع بدن دستور زیر اصلا کار نمیکنه ولی تو مکس 2010 کار میکنه
اگه مکس 2013 هم دارید اونجا هم تستی بزنید و خبرشو بهم بدید
با تشکر


کد:
print <value> to:stringstream
 

Elton John

Member
دوستان یه باگ تو مکس اسکریپت در تریدی مکس 2012 پیدا کردم دوستانی که مکس 2012 رو دارن یه تستی دستور زیر رو بکنن اطلاع بدن دستور زیر اصلا کار نمیکنه ولی تو مکس 2010 کار میکنه
اگه مکس 2013 هم دارید اونجا هم تستی بزنید و خبرشو بهم بدید
با تشکر


کد:
print <value> to:stringstream
خوشبختانه مشکل حل شد اسکریپت الان تو مکس 2012 هم تست شد و کار میکنه
 

Elton John

Member
اسکریپت اولیه رو میتونید از اینجا دانلود کنید

دانلود:

----delete

نکته:

- برای اجرای اسکریپت از منوی مکس اسکریپت گزینه run رو انتخاب و مکان اسکریپت رو بهش بدید

-نیرو ها بر اساس محور z در نظر گرفته شده برای همین اگه بخاید جسم puncher رو بر روی region از بغل (محور x و یا y) اجرا کنید میتونید دو تا جسم رو 90 درجه بچرخونید (در محر z قرار بدید) و اسکریپت رو اجرا کنید و دوباره به حالت اولیه برگردونید

طبق عکس :



-کیفیت کار بستگی به تعدا ورتکس ها و قرارگیریشون داره

-اگه کارتون خیلی سنگینه بهتره کار رو قبلا سیو کرده باشید

-در اجسامی که پلی گون های خیلی بزرگی دارند مثل باکس بهتره چنتا ادج اضافه کنید تا analyze بهت انجام بشه

-تست شده در مکس 2010 و 2012

-مشکلات احتمالی رو هم بیان کنید


 
آخرین ویرایش:

nc_hamid

Member
سلام احسان جان
ممنون که اسکریپت رو گذاشتی
تو مکس 2013 Error داد .
Runtime Error: FileStream Cannot Create
فکر کنم این اسکریپتی که گذاشتی اصلاح نشدست .
 

Elton John

Member
سلام احسان جان
ممنون که اسکریپت رو گذاشتی
تو مکس 2013 Error داد .
Runtime Error: FileStream Cannot Create
فکر کنم این اسکریپتی که گذاشتی اصلاح نشدست .

ممنون که خبر دادید باید خودم تو مکس 2013 بررسی کنم ببینم مشکل دقیقا از چیه
فعلا مکس 2013 ندارم باید بعدا نصب کنم
 

Elton John

Member
با سلام

دوستان من یه چنتا تغییر تو اسکریپت دادم تا شاید مشکلش توی مکس 2013 حل بشه و اجرا بشه

لطفا دوستانی که مکس 2013 دارن اسکریپت رو تست کنن و خبرشو بهم بدن
با تشکر

دانلود :

کد:
[/B]
	
http://s1.picofile.com/file/7553211391/Memento_On_Mesh_Script_By_Ehsan_.rar.html[B]
 

nc_hamid

Member
سلام
Errorداد !!
البته Error قبلیه رو نداد . فکر می کنم یه اشکال کوچیک باشه چون Error:Unable Convert : Undefined To Type Integer رو داد .
 

Elton John

Member
سلام
Errorداد !!
البته Error قبلیه رو نداد . فکر می کنم یه اشکال کوچیک باشه چون Error:Unable Convert : Undefined To Type Integer رو داد .

ممنون رفیق
مکس 2013 رو گذاشتم برای دانلود یه دو سه روزی طول میکشه تا دانلود بشه و بررسیش کنم
ولی این بخش کار با فایل ها توی مکس اسکریپت توش باگ های عجیب غریب زیاد دیدم
مثلا دستور deletefile اصلا كار نميكنه با اينكه فايل ها رو close هم کردم بعد از سرچ تو scriptspot یه نفر اشاره کرده بود که این انگار یجور باگ هست

این ارور که شما گذاشتید باز مربوط به همین فایلای دیتا میشه چون اصلا اطلاعات توی فایلای دیتا ذخیره نمیشه برای همین undefined میده در حالی که من از طریق نت هم بررسی کردم توی هلپ مکس 2013 اصلا این دستورات تغییری نکردن

ولی این چند وقته روی بخش انیمیت کار کردم که اینجا تو عکس میتونید ببینید (تغییر مش بر اساس موضوع انیمیت شده) این بخشش کامل شده





 

nc_hamid

Member
این ارور که شما گذاشتید باز مربوط به همین فایلای دیتا میشه چون اصلا اطلاعات توی فایلای دیتا ذخیره نمیشه برای همین undefined میده در حالی که من از طریق نت هم بررسی کردم توی هلپ مکس 2013 اصلا این دستورات تغییری نکردن
شاید اشکال تو تعریف متغیر هاست ؟
البته شما خود استادی اما برای من چند بار پیش آمده تو تعریف Local و Global متغیر ها .
با فرمت XML ذخیره و فراخوانی کن ببین فرقی نمی کنه ؟
من یه اسکریپت نوشتم برای Load و Save انیمیشن با فرمت XML هم خیلی سریعه هم الان که تو مکس 2013 دارم باهاش کار می کنم به مشکل بر نخورده .

ولی این چند وقته روی بخش انیمیت کار کردم که اینجا تو عکس میتونید ببینید (تغییر مش بر اساس موضوع انیمیت شده) این بخشش کامل شده
خیلی عالیه.
می شه توضیح بدی چه جوری Vertex ها رو انیمیت می دی ؟ با چه دستوری ؟
 
آخرین ویرایش:

Elton John

Member
شاید اشکال تو تعریف متغیر هاست ؟
البته شما خود استادی اما برای من چند بار پیش آمده تو تعریف Local و Global متغیر ها .
با فرمت XML ذخیره و فراخوانی کن ببین فرقی نمی کنه ؟
من یه اسکریپت نوشتم برای Load و Save انیمیشن با فرمت XML هم خیلی سریعه هم الان که تو مکس 2013 دارم باهاش کار می کنم به مشکل بر نخورده .


خیلی عالیه.
می شه توضیح بدی چه جوری Vertex ها رو انیمیت می دی ؟ با چه دستوری ؟


من فقط بخش تغییر مش توسط موضوع انیمیت شده رو اضافه کردم نه انیمیت ورتکس ها

ولی برای انیمیت ورتکس ها ، این مثال کارت رو راه میندازه:


مکس 2012

کد:
pl01 = plane width:140  length:140 color:green

converttomesh pl01

animateVertex  pl01  #all

mymesh = pl01.mesh
mymesh.vertex_1.controller = Point3_XYZ ()
animate on 
(
    at time 0 mymesh.vertex_1.z = 0
        at time 35 mymesh.vertex_1.z = 50
)
 

nc_hamid

Member
سلام
ممنون .
با AnimateVertex کار کردم . تو این ریگ صورت جدید خیلی ازش استفاده کردم . اما وقتی که بخوای یک جسم پیچیده رو با این روش انیمیت کنی به شدت سرعت کار و فریم ریت افت می کنه .
عملا نمی شه برای کارهایی مقل اون اسکریپت برف ازش استفاده کرد.
دنبال یه چیزی مثل Point Catch می چرخم که بتونم حرکت یک کاراکتر رو روی مش بیارم بدون افت سرعت ..
 

جدیدترین ارسال ها

بالا