استفاده از mental ray Proxy در Reactor

AVGHH

Member
سلام
قبول باشه... :neutral:

چطوری میشه آبجکتهایی که پروکسی ِ منتال ری هستن رو تو ری اکتور استفاده کرد؟
منظورم اینه که من یه صحنه دارم که پر از آبجکته و چون سنگین میشه اگه بخوام از خود اونا استفاده کنم پروکسیشون رو گرفتم، حالا میخوام تو صحنه ام این آبجکتهارو روی هم بریزم طوری که بطور دستی نمیشه این کار رو کرد چون خیلی وقتگیر و سخته، پس میخوام از ری اکتور استفاده کنم، آیا راهی هست؟

اگه بازم متوجه نشدین منظورم چیه، بگید تا بیشتر توضیح بدم.
ممنون :rose:
التماس دعا
 

CG_Master

کاربر متخصص انیمیشن
ُسلام
من با پروکسی تا حالا کار نکردم
یعنی به دردم نخورد
سوالتو واضحتر بپرس تا کمکت کنم
 

AVGHH

Member
سلام
ممنون

وایسا اول برات پروکسی رو تعریف کنم تا قضیه بیشتر واضح باشه.
تو منتال ری و وی ری و... تو میتونی یه آبجکت رو تبدیل کنی به پروکسی، یعنی مکس میاد از اون جسمت یه کپی میسازه که دیگه پالیگان و... نداره، اطلاعاتش رو کش میکنه و یه جا میریزه رو هارد تا ازاونجا بخونه تا دیگه تو ویوپورتها محاسبه نکنتشون، که همین باعث میشه خیلی صحنه ات سبک بشه. (خیلی بد توضیح دادم! :-? اگه کسی بهتر میتونه توضیح بده!)
ولی زمان رندر دقیقا میتونی اون جسمت رو ببینی، حتی میتونی پروکسیت رو اسکیل و... کنی، متریالش رو عوض کنی و...

تو ری اکتور هم که باید جسمم رو براش تعریف کنم (مثلا Rigid) یه جسم پروکسی رو قبول نمیکنه یا مثلا تو ری اکتور باید یه قالب برا جسمت تعریف کنی (منظورم همون Bounding Box و Sphere و Concave و... اس) وقتی یه پروکسی رو میخوام براش تعریف کنم قبول نمیکنه، یعنی یه جورایی اصلا پروکسی منتال ری رو آدم حساب نمیکنه!

به نظرت چیکار میتونم بکنم؟

ممنون :rose:
 

CG_Master

کاربر متخصص انیمیشن
میتونی صحنه رو آپ کنی؟
حالا این آبجکتهایی که پروکسی کردیشون چی هستن؟
 

AVGHH

Member
سلام؛

صحنه رو نمیشه آپلود کنم، چون یه سری اطلاعات اضافی داره که نمیشه اونا رو هم آپلود کنم.
برو ایـنجــا، پست 12 رو بخون و خودت یه پروکسی بساز بی زحمت. زیاد طول نمیکشه، ضمنا یه تجربه هم هست. :wink:
رندررت رو هم منتال باید بذاری.
ممنون
 
avagh جان .
به نظرم نتونی همچین کاری بکنی !!!!!
چیزی که proxy شد دیگه mesh نیست بنا بر این جوری نیست که راکتور بتونه اونو تشخیص بده و مثلا در مورد کاری که تو میخوای انجام بدی بتونه تشخیص بده کجا سطوح به هم می خورن.
بنا بر این من یه پیشنهاد دارم .
با مادیفایر optimize یا اگه 2010 داری proptimize حجمشونو کم کن بعد سیمولیت کن بعد از تو curve editor بیا انیمیشناتو به proxy بده !
 

AVGHH

Member
ای ول! :oops:
چه فکر خوبی!
دمت گرم بابت پیشنهادت. :rose:

فقط امیدوارم بشه...
 

جدیدترین ارسال ها

بالا