استفاده از cmd.exe در دایرکتور

بسمه تعالی
استفاده از cmd.exe در دایرکتور

cmd.exe همان Dos مجازی در ویندوز است که یک سری دستورات را می توان در آن اجرا کرد. از قبیل : ساختن پوشه و فایل ، تغییر نام پوشه و فایل ، حذف پوشه و فایل ، فورمت هارد دیسک ، تغییر ساعت ویندوز و غیره.
در حالت عادی در دایرکتور با تابع ((downloadnetthing ( url , localfisk( فقط می توان یک فایل را از یک پوشه به پوشه دیگر انتقال داد و آن هم پوشه دوم باید موجود باشد وگرنه دایرکتور برای شما این پوشه را نمی سازد. به هر حال با cmd.exe می توانید این کار را به راحتی انجام بدهید. چه جوری حالا می گم.
اول برای بدست آوردن کلیه متد ها ی cmd از استارت منو گزینه run را انتخاب کنید و cmd را تایپ بکنید . در همان خط اول تایپ کنید help
کلی متد جلوی شما سبز می شوند که برای اطلاعات بیشتر مثلا این جوری می توانید عمل کنید.( help mkdir( با این پارامتر خصوصیات ساختن یک پوشه را به شما می دهد مثلا(mkdir c:\mohammad\kaveh ( من در درایو سی یک پوشه با نام کوچیکم و داخل همان پوشه ، پوشه دیگری با نام خانوادگی ام ساختم. حالا طرز کار را در دایرکتور بیان می کنم. به روش زیر عمل کنید.
on mouseup
open "/c mkdir c:\mohammad\kaveh" with "cmd.exe"
end
پارامتر (/c ) باعث می شود بعد از اجرای دستور cmd به طور خودکار بسته بشود.امیدوارم این مطلب مفید باشد.
البته با توجه داشت که با (Buddy Api Xtra ) همه این کار ها را می توان انجام داد و این مطلب برای کسانی مفید می باشد که این Xtra را نداشته باشند.

با تشکر کاوه
 
آخرین ویرایش:

yahoocd

Member
بابا كتوه جون كارت درسته .
لطفا در مورد ارسال ايميل با دايكتور هم به كم توضيح بده .
ممنون مي شم.
 

davood_mir

New Member
ممکنه دستور اجرای هر فایل اجرایی را بدون Cmd بگین
مثلا فایل YMS.EXE که در مسیر مشخصی قرار داره
ممنون
 

davood_mir

New Member
اینا اول امتحان کردم بعد پرسیدم دستور open به تنهایی قابل شناسایی نیست پیغام میده:
syntax error missing; before statment
 

جدیدترین ارسال ها

بالا