استفاده از چندین نرم افزار در ساخت انیمیشن های حرفه ای

برای ساخت انیمیشن های حرفه ای معمولا از چندین نرم افزار استفاده میشه . مثلا داینامیک را با Cinema4d میزنن و رندر را با 3dsmax و مدل ها و تکسچر را با maya
سوال من اینه که چگونه داینامیک ها را بین نرم افزارها انتقال بدیم
آبجکت ها که به زبان مشترک FBX یا OBJ انتقال پیدا می کنند ولی داینامیک ها به چه صورت ؟
مثلا داینامیکی که با Cinema4d یا Realflow یا Maya گرفته میشه چگونه برای رندر به داخل مکس انتقال پیدا می کنه
یا برعکس داینامیکی که مکس یا cinema4d گرفته شده چگونه به مایا انتقال بدیم برای رندر
با تشکر
 

prince_Persia_7

Well-Known Member
RealFlow که خودش پلاگین داره و میشه به راحتی در قالب مش وارد نرم افزار های دیگه کرد. اما بعید میدونم بشه داینامیک هایی مثل پارتیکل رو از نرم افزارهای مکس و مایا و سینما فوردی به همدیگه انتقال داد. بهترین راه اینه که داینامیک ها رو با خود نرم افزار ها رندر اصلی و رندر آلفا بگیری بعد همه رندرها رو تو یه نرم کامپوزیت مثل After Effects ، Nuke ، Fusion و ... ترکیب کنی. البته وقتی از چند نرم افزار واسه یه صحنه استفاه میکنیم باید حرکات دوربین تو همه نرم افراز ها دقیقا باهم مچ بشن که تکنیک های خاص خودشو داره.
 
آخرین ویرایش:

mht8181

Member
برای اینجور بروژه ها از Alembic استفاده میشه. امروزه تقریبا اکثر نرم افزار ها و موتورهای رندر از Alembic پشتیبانی می کنند. با استفاده از Alembic شما به راحتی می تونید فایل هاتون رو در در نرم افزارای دیگه به کار ببرید.
اینم سایتش برای اطلاعات بیشتر:
http://www.alembic.io/
 

جدیدترین ارسال ها

بالا