استفاده از پورتال LifeRay لایف ری ، آری یا نه؟

با سلام
برای یک مجموعه بزرگ باید یه پورتال راه اندازی کنیم که تعداد اپراتورهای زیاد و بازدیدکنندگان زیاد دارد (در سطح کشوری و گسترده حداقل 10000 اپراتور و بازد کننده زیاد)
کسانی که قراره اینکار را انجام بدن میخوان از لایف ری استفاده کنن و اعلام کردن که با تغییر و اضافه کردن ماژولها نیازها رو جواب میده.
مشکل و سوال من اینه که، با توجه به سورس باز بودن لایف ری، ایا قابل اطمینان است؟
بهتره که از لایف ری استفاده کنیم یا مثلا بگیم این سیستم رو با دات نت واسمون بنویسن؟
آیا انتخاب بهتری هم وجود داره؟
اینجا کسی هست که در زمینه توسعه لایف ری کار کرده باشه؟

لایف ری زبان فارسی داره پس سيستم liferay رو كه توسط تيم دانشگاه صنعتي شريف فارسي شده است و جهت طراحي پرتالهاي استان و وب سايتهاي دولتي پيشنهاد داده اند چه امکاناتی اضافه کرده و چه مزیتی داره؟

با تشکر
 
آخرین ویرایش:

VAHID216

مدیر بازنشسته
شما مطرح نکردید دقیقا برای چه چیزی مد نظرتون هست اما با توجه به نوع گرایشی که از کلام شما پیداست Liferay مناسب هست به این دلیل که با ابزار های Microsoft هماهنگی داره.
مشکل و سوال من اینه که، با توجه به سورس باز بودن لایف ری، ایا قابل اطمینان است؟
اتفاقا به این دلیل اوپن سورس بودن قابل اعتماد می کنه این نرم افزار رو که Cisco و یا Sony از اون استفاده می کنند که یک برند جهانی هستند نه تنها کشوری ! متاسفانه به بعضی دلایل غلط در بین مدیران و بعضا دانشجویان اوپن سورس به معنی غیرقابل اعتماد بودن هست. اما چرا قابل اعتماد، به این علت که کد ها دائما از طرف هزاران نفر در حال دیدن و بروز شدن هست پس اگر حفره ای بوجود بیاد در سریع ترین زمان رفع می شه در صورتی که در نرم افزار هایی که این طوری نیستن فرقی نمی کنه که چه Web Platform باشن یا OS Base نویسندگان وقت و زمان بیشتری می برن.
اگر شما بگید که برای چه کاری نیاز دارید می شه گزینه های مشابه رو گفت ولی در حالت کلی در رده Liferay سیستم دروپال وجود داره.
موفق باشید
 
با سلام
ما یک اداره دولتی هستیم و یک پروژه بزرگ ملی با دانشگاه ها و مراکز فرهنگی باید راه اندازی کنیم که در حال حاضر اولین گزینه همین سیستم لایف ری شریف است.
تعداد زیادی (حداقل 1000 فرم مختلف) باید ایجاد شود و از بخشها و کاربران مختلف از مکانهای مختلف با اینترنت باید این فرمها را تکمیل کنند و ما گزارشهای مختلف بر اساس شاخصهای خاص از اون اطلاعات دریافت میکنیم.
قیمت شریف بالای 50 میلیون است اما یکی دیگه هم هست که میگه با 1 میلیون این سیستم را راه میندازه و نهایتا با 10 میلیون همه سیستم درست میشه.
چند تا سوال که مشخص نیست:
1- برای راه اندازی این پرتال آیا باید لایسنسی خریداری شود؟ چه لایسنس هایی؟حدود قیمت؟ (آپاچی، تام کت، لایف ری)
2- بهتره با یه تیم حرفه ای این سیستم را با دات نت نوشت یا از لایف ری استفاده کرد؟
3- کانفیگ و تنظیم سرور برای دات نت خیلی راحته و نهایتا یه روزه انجام میشه، ایا واسه لایف ری هم همینطوره؟ خود شریف زمان یک ماهه برای راه اندازی سرور و هسته اصلی لایف ری اعلام کرده، ایا انقده دردسر داره؟
4- یه شایعاتی در مورد بالا رفتن هزینه ها و عدم پشتیبانی مناسب، عدم سرویس دهی و سرعت خوب و سنگین بودن صفحات در لایفری هست، ایا صحت داره؟
از لطف و راهنمایی شما سپاسگزارم
با تشکر
 

VAHID216

مدیر بازنشسته
با سلام دوباره
این چیزی که مد نظرتون اگر فقط همینی که شما مد نظرتون هست اصلا نیاز به یک سیستم خاص نداره و اون فردی که به شما قیمت یک میلیون تومان دادن بسیار قیمت درستی دادن و قیمتی که شریف داده با توحه به نام اداره شما هستش نه نوع کاری که برای شما می خوان انجام بدن اما این قیمت فقط قیمت برنامه نویسی اون هست اماجواب سوالتتون :
1- خود سیستم به تنهایی رایگان هست و قابل دریافت هست و تنها برای پشتیبانی از شما پول دریافت می کنن که بستگی به نوع درخواست شما داره که به علت تحریم مشتریان ایرانی رو پشتیبانی نمی کنند.
2- با توجه به نوع کار برای صرفه جویی در منابع می شه از Liferay یا هر چیز دیگه ای استفاده کرد اما نیاز در شرایط شما باید به مجری تون نگاه کرد.
3- تنظیم و بقیه کار های سرور حداکثر زمان اون دو یا سه روز هست اما پروژه شما با این چیزی که شما گفتین اصلا به یک ماه نیاز نداره و کلا کار خاصی نیست.
4- عدم سرویس دهی و عدم پشتیبانی کاملا درسته ولی بقیه چیز ها بستگی به اجرا کننده داره و نمی شه تایید کرد ولی اون طوری که شما فکر می کنید نیست.
موفق باشید
 
با سلام
از راهنمایی، لطف و بزرگواری شما ممنونم
با شریف که صحبت کردم گفتن که لازم نیست شما لایسنس بخری، و شما از ما لایسنس میخری،!
آیا برای استفاده از وب سرور آپاچی یا دیتابیس اوراکل و یا مای اس کیو ال باید لایسنس خریداری کرد و هزینه پرداخت کرد؟
با توجه به تحریم و عدم پشتیبانی لایف ری، ایا مشکلی پیش نمیاد؟

یه موردی که شریف اعلام میکنه اینه که از ورژن 5.1 که بهتره و امنیتش بالاتره استفاده میکنن و این ورژن استیبل تر از ورژن 6.1 لایف ری است:-?

با تشکر
 
آخرین ویرایش:

VAHID216

مدیر بازنشسته
خواهش می کنم دوست عزیز
با شریف که صحبت کردم گفتن که لازم نیست شما لایسنس بخری، و شما از ما لایسنس میخری،!
در اصل شما اصلا لایسنز از Liferay نمی خرید به خاطر اینکه همه کار ها رو خود شریف انجام می ده پس شما از اونا هم لایسنز نمی خرید به خاطر اینکه سیستم مال اونا نیست که بخواد بهتون لایسنز بدن . یعنی به جای پشتیبانی خود عوامل Liferay شریف این کار رو انجام می ده .
آیا برای استفاده از وب سرور آپاچی یا دیتابیس اوراکل و یا مای اس کیو ال باید لایسنس خریداری کرد و هزینه پرداخت کرد؟
آپاچی و MySQL رایگان هستند اوراکل هم رایگان هست اما نسخه Enterprise اون پولی هست که اصلا با این نوع فعالیتی که شما می خواید بکنید نیاز به نسخه Enterprise اون نیست. البته زمانی که از MySQL استفاده کنید دیگه نیازی به اوراکل ندارید.
با توجه به تحریم و عدم پشتیبانی لایف ری، ایا مشکلی پیش نمیاد؟
به طور واضح خدمت شما بگم ، شما سیستم Liferay رو که از شریف می گیرید و دیگه هیچ ارتباطی با عوامل Liferay ندارید و به اون ها مربوط نمی شه چون همه کار ها رو شریف انجام می ده از برنامه نویسی گرفته تا بقیه کارها ، پس Liferay اصلی رو شما کاری نباید داشته باشید چون کار شما مربوط به خدمات اونا نمی شه.
یه موردی که شریف اعلام میکنه اینه که از ورژن 5.1 که بهتره و امنیتش بالاتره استفاده میکنن و این ورژن استیبل تر از ورژن 6.1 لایف ری است
ببینید پارامتر های مختلفی هست که این عامل رو تعیین می کنه و قابل ذکر اینجا نیستن و در این مورد نمی شه بحث کرد.
موفق باشید
 

POURIA92

New Member
با سلام
ما برای سازمان خودمون می خواییم پرتال سازمانی راه اندازی کنیم. می خواستم شرکت هایی که لایفری کار حرفه ای هستند رو بهم معرفی کنید؟
 

جدیدترین ارسال ها

بالا