استفاده از ویندوز 10، با چند ترفند هیجان انگیز

Tech.Bug

New Member
امروزه کامپیوتر در تمامی صنایع استفاده میشه و تقریبا میشه گفت همه مردم از این گجت هوشمند استفاده میکنند. در این مطلب چند آموزش ویندوز 10 و کامپیوتر را بررسی میکنیم که باعث میشه کارهاتون آسان تر و سریع تر انجام بشه. این ترفندها عموما برای ویندوز است ولی بعضی هاش برای هر نوع کامپیوتری قابل استفاده و کاربردی است.
  • کار با راست کلیک (Right-Click) :
همه میدونند که با چپ کلیک (Left-Click) میشه یک فایل را از جایی به جای دیگر کپی کرد و یا انتقال داد. ولی همه نمیدونند که با راست کلیک هم میشه همین کار را کرد. باید روی فایل راست کلیک را نگه دارید و بکشیدش ببرید داخل یک فولدر دیگر. حالا میتونید انتخاب کنید که فایل کپی بشه (Copy here) یا منتقل بشه (Move here). این کار از اینکه دو بار راست کلیک کنید یعنی یکبار برای Copy و یکبار برای Paste خیلی راحت تر است.
  • باز کردن دوباره تب های بسته شده در مرورگر :
اگر اشتباهی در مرورگر (Browser) یک یا چند تب (Tab) باز را بستید، میتونید دوباره تب های بسته شده را برگردونید. به این کار به اصطلاح Restore کردن صفحات گفته میشه. برای این کار کافیه برید داخل مرورگر و از شورتکات Ctrl + Shift + T استفاده کنید تا به سایت های قبلی دسترسی داشته باشید.
  • بدون آپدیت کردن، کامپیوتر را خاموش کن !
یکی از آزاردهنده ترین مسائلی که در ویندوز 10 وجود داره اینه که بعضی اوقات میخوایم کامپیوتر را خاموش کنیم، گزینه Shut down وجود نداره و به جاش گزینه ی Update and Shut down را نمایش میده. خوب بعضی اوقات نمیتونیم صبر کنیم تا کامل آپدیت بشه و سپس خاموش کنیم. برای حل این مشکل بر روی صفحه ی Desktop کلیک کنید تا فوکوس روی این صفحه باشه و سپس شورتکات Alt + Fn + F4 را بزنید. با این شورتکات میتونید بدون دردسر و وقت کشی کامپیوتر را Restart و یا Shut down کنید. راه حل دیگه ای هم داره، میتونید شورتکات Ctrl + Alt + Delete رو بزنید و روی دکمه ی Power که در پایین صفحه قرار داره کلیک کنید.

بسیار خوب با « چند آموزش ویندوز 10 و کامپیوتر » آشنا شدیم. با استفاده از این قابلیت ها آسان تر و سریعتر کارهاتونو میتونید انجام بدید و زمان اضافی برای خودتون ذخیره کنید.

 

جدیدترین ارسال ها

بالا