استعلام تاییدیه تحصیلی دانشگاه آزاد – آنلاین

مراحل ثبت نام و ورود به سامانه استعلام آنلاین دانشگاه آزاد

دانشجویانی که قصد ترجمه رسمی مدرک دانشگاه آزاد خود را دارند، برای دریافت مهر دادگستری و وزارت امورخارجه ترجمه مدرک دانشگاه آزاد خود باید ابتدا تاییدیه تحصیلی دانشگاه آزاد را دریافت کنید و به دارالترجمه تات ارسال کنید، در قدم اول باید وارد سامانه استعلام آنلاین دانشگاه ازاد به آدرس اینترنتی https://estelam.iau.ir شوید.

در پنجره‌ای که برای شما باز می‌شود کد ملی را در کادر اول و شماره شناسنامه خود را در کادر دوم وارد کنید. پس از تایپ کردن کد ملی و شماره شناسنامه خود، بر روی گزینه‌ی “ورود” کلیک کنید تا به مرحله‌ی بعد که مربوط به ثبت‌نام در سامانه است، منتقل شوید.



در این مرحله اطلاعات هویتی خود را در کادرهای موجود تایپ کرده و سپس بر روی گزینه‌ی “ثبت‌ نام” کلیک کنید. اطلاعاتی که لازم است در این بخش وارد کنید شامل کد ملی، رمز عبور مطمئن، نام، نام خانوادگی، شماره موبایل و آدرس پست الکترونیکی متقاضی است. با انجام این مرحله یعنی ثبت‌نام در سامانه استعلام اینترنتی مدرک دانشگاه آزاد، حالا می‌توانید از خدمات پلتفرم استفاده کنید.

نکته: جهت دریافت مهر دادگستری و وزارت امورخارجه ترجمه دانشنامه و ترجمه رسمی ریز نمرات، نیاز به دریافت تاییدیه دانشنامه دانشگاه آزاد از سامانه استعلام مدرک تحصیلی دانشگاه آزاد است.

پس از کلیک بر روی گزینه‌ی “ثبت نام” در مرحله پیش، دوباره به صفحه اول برمی‌گردید و حالا یک بار دیگر باید نام کاربری و رمزعبور خود را وارد کرده و بر روی گزینه‌ی “ورود” کلیک کنید. پس از کلیک بر روی گزینه‌ی ورود صفحه‌ی جدیدی برای شما باز می‌شود که باید در این مرحله بر روی بخش “درخواست تاییدیه دانشنامه” کلیک کنید. با این کار می‌توانید وارد اصلی ترین مراحل دریافت تاییدیه دانشگاه آزاد شوید.



نحوه و مراحل دریافت تاییدیه دانشنامه دانشگاه آزاد

در این مرحله باید شماره دانشنامه و نام گیرنده را در کادرهای موجود وارد کرده و سپس بر روی گزینه‌ی “ثبت و ادامه” در پایین و سمت چپ تصویر کلیک کنید. توجه داشته باشید که شماره دانشنامه را می‌توانید از روی اصل مدرک فارغ‌التحصیلی خود استخراج کنید. از آنجایی که انواع مختلف مدارک فارغ‌التحصیلی وجود دارد، در صورتی که در پیدا کردن شماره دانشنامه خود با مشکل مواجه شدید، می‌توانید با کلیک بر روی بخش “راهنمای شماره دانشنامه” این فایل را مطالعه کنید. نام گیرنده نیز باید با نام دارالترجمه مورد نظر یعنی “دارالترجمه تات” پر شود.



بررسی اطاعات دانشنامه وارد شده در سامانه استعلام تاییدیه تحصیلی دانشگاه آزاد

در این مرحله می‌توانید برخی از اطلاعاتی که در مراحل پیش وارد کرده بودید را مشاهده کنید. در صورتی که اطلاعات نمایش داده شده مورد تایید شما هستند بر روی گزینه‌ی “ایجاد پرونده و پرداخت هزینه” کلیک کنید، اما در صورتی که اطلاعات مورد تایید شما نیستند می‌توانید با کلیک بر روی گزینه‌ی “ویرایش اطلاعات”، اشتباهات موجود را تصحیح کنید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در این مورد میتوانید به لینک زیر مراجعه کنید.

منبع: استعلام تاییدیه تحصیلی دانشگاه آزاد - آنلاین + ویدیو | دارالترجمه رسمی تات
 

جدیدترین ارسال ها

بالا