اسب

Gryphon

Member
سلام
بعد از یه تجربه نه چندان خوب تو ساختن اشیا و این جورچیزا واسه روحیه دادن به خودم! دارم یه اسب میسازم. این اول کار دارم سعی میکنم topology طوری درست کنم که به مشکل بر نخورم ممنون میشم راهنمایی کنید.
میخواستم بیس رو هم دقیق بسازم ولی چون modelsheet دقیق از روبرو نداشتم گذاشتم واسه زبراش.

:rose::rose:
 

پیوست ها

  • 01.jpg
    01.jpg
    21.8 کیلوبایت · بازدیدها: 20
  • 02.jpg
    02.jpg
    55 کیلوبایت · بازدیدها: 22
آخرین ویرایش:

Mandana

Active Member
بینی و دهن و چشم توپولوژی شون خوب شده ولی گوش و گردن بخصوص زیاد خوب نیستن.تعداد پلیگان بیشتر رو به نقاطی باید بدی که می دونی دیتیل بیشتری لازم دارن مثل چشم.
این بلوپرینت کوچیکه ولی از هیچی بیتره:
http://ny-image0.etsy.com/il_fullxfull.20467712.jpg
موفق بباشی حاجاقا:rose:
 

sallarmelli

Active Member
فکر می کنم به در آوردن تناسبات بگن آناتومی
توپولوژی برای یه چیز دیکه است
 

Gryphon

Member
علیکیم!
خب بیس کل بدنو ساختم

Ali_CG ممنون:rose::rose:
Mandana از نظر تعداد poly ها خوب نشده یا محل قرار گیری ورتکس ها؟ از نظر تعداد خب راستش گوشو فقط تونستم یه loop کم کنم، روی گردن هم یه مقدار کار کردم. بابت modelsheet هم ممنون حاج خانوم :rose::rose:. رفتم یه گشت زدم تو چیز میزایی که دانلود کردم ببینم چیز به درد بخوری پیدا میکنم یا نه! دو تا کتاب خفن پیدا کردم واسه همین کار که عکس جلدشونو آپ میکنم اگه حیون میوون! میخواین مدل کنین این کتابا رو دانلود کنین،خیلی به کارتون میاد.

sallarmelli خب من دارم رو توپولوژی کار میکنم طوری که بعضی قسمت ها الکی ورتکس ها زیاد نشن یا مثلا جایی که نیاز به جزییات بالا داره زیاد خالی نشه بعد چون میخوام یه pose خاص بهش بدم میخوام توپولوژِی رو طوری درست کنم که مشکلی پیش نیاد البته الان هم یه مقدار تناسبات رو رعایت کردم ولی نه خیلی. الان که توپولوژی تموم کردم میبرم زی زی رو تناسبات کار میکنم بعد جزییات.
 

پیوست ها

  • 03.jpg
    03.jpg
    133.2 کیلوبایت · بازدیدها: 21
  • 04.jpg
    04.jpg
    33.8 کیلوبایت · بازدیدها: 17
  • Animal Anotomy0000.jpg
    Animal Anotomy0000.jpg
    42.2 کیلوبایت · بازدیدها: 9
  • Atlas Animal Anatomy For Artists 20000.jpg
    Atlas Animal Anatomy For Artists 20000.jpg
    207 کیلوبایت · بازدیدها: 6
آخرین ویرایش:

hamed.f

Well-Known Member
آفرين بيسش خيلی خوب شده،ميگم از همين حالا به فکر حالت که ميخوای رندر کنی باش...
مثلاً گردنش رو بيار عقب تر،سرش رو به طرف پايين خم کن و...
ادامه بده...:rose:
 

پیوست ها

  • a.jpg
    a.jpg
    253.5 کیلوبایت · بازدیدها: 9
  • a3.jpg
    a3.jpg
    135.3 کیلوبایت · بازدیدها: 7
  • a2.jpg
    a2.jpg
    104.7 کیلوبایت · بازدیدها: 8

madmaster_3d

Well-Known Member
گیریفون منم با ماندانا موافقم گردنش و گوشش مشکل داره
این عکس جدید هم که گزاشتی شبیه سگ شده :) چون پای جلوش بد شده. پای عقبش خوبه.
در کل تمومش کن . یک تکسچر خوب هم بهش بده حالش رو ببریم لذت ببریم ببینیم. موفق باشی. ادامه بدش
 

Gryphon

Member
علیکیم!بعد از تقریبا یه ماه دوباره رفتم سراغ این اسبه.
 

پیوست ها

  • 07 3.jpg
    07 3.jpg
    56.1 کیلوبایت · بازدیدها: 12
  • 07.jpg
    07.jpg
    55.6 کیلوبایت · بازدیدها: 11

CG-Student

Member
Gryphon جان دست و پارو خیلی قشنگ اسکالپت کردی فقط میمونه پیکرتراشی ناحیه سر
لب ها یه ذره کلفتر
سوراخ دماغ خوب درآوردی

فکر کنم منو شما یه مشکل مشترک داریم واونم اینه که طراحی دستمون ضعیفه
ببین عزیزم برا اسکالپت پاو دست چون دقت دقیقا نباید مثل عکس دراری خوب یه خورده دست بازه . فرضا خط ماهیچه پای اسب رو به بالا باشه یا پایین فرقی نمی کنه فقط باید خط ماهیچه داشته باشه . اما سر اینجوری نیست .
سر اسب نمیشه از روی عکس معمولی دراری . البته اگه باره اولته
باید از زیبراش کارهای قدیمی الگو بگیری برای اسکالپتینگ
چنتا عکس برات گذاشتم
 

پیوست ها

  • horse2.jpg
    horse2.jpg
    256.4 کیلوبایت · بازدیدها: 7
  • th.jpg
    th.jpg
    6.4 کیلوبایت · بازدیدها: 10
  • ths.jpg
    ths.jpg
    5.3 کیلوبایت · بازدیدها: 9

Mehroo

Member
خوب داری پیش میری و امیدوارم کار خوبی بزنی
فقط همونطوری که دوستان هم اشاره داشتن فک میکنم هنوز هم گردن و صورت باید پهن تر بشه مخصوصا گردن و صورت در قسمت فک زیرین
 

Gryphon

Member
خوب داری پیش میری و امیدوارم کار خوبی بزنی
فقط همونطوری که دوستان هم اشاره داشتن فک میکنم هنوز هم گردن و صورت باید پهن تر بشه مخصوصا گردن و صورت در قسمت فک زیرین
ممنون- راستش کلی رفرنس دارم هر کدوم با هم فرق داره! یکی گردنش کلفته یکی کلا تناسباتش فرق میکنه ..... خلاصه با ترس و لرز دارم کار میکنم که یه موقع گند نزنم:green: این سرو گردن رو که گفتی توی بعضی رفرنس ها پهن تره ولی تو بعضی ها تقریبا همین طوریه ولی باز یه مقدار روش کار کردم (فقط یکم چون میترسم خراب کنم:wink:)

بعد یه عکس گذاشتم از محیطی که قراره بسازم اون کره ه مثلا خورشیده --- اون باکس های بالاش ، ابره --- بعد اون plane سبز هم برگ های درخت هست که باد داره میبرتشون --- اسب هم میخوام طوری پوزشو درست کنم که دستاشو آورده بالا و یالهاشو باد داره به سمت راست حرکت میده. میخواستم کمک کنین بگین چیدمان خوبه یا بده؟ اندازه آبجکت ها چطور؟ اصلا این محیط چیز جالبیه یا نه؟ پیشنهادی دارین بگین، لفطا!!
:rose::rose:
 

پیوست ها

  • 11.jpg
    11.jpg
    99.5 کیلوبایت · بازدیدها: 7

Seyed3D

Member
یه چیزی توی مایه های این عکس پیوست؟ رومانتیکه ولی حیفه همچین کاری با این دیتل از این نما نشون داده بشه که فقط کلیات اسب رو نشونمیده .اونم چون رو به نور هم هست(خورشید روبروی دوربین ) بازم مانع دیدن جزیات میشه . توصیه من اینکه از یه نمای کلوز آپ یا دست کم یه نمای میانه استفاده کنید .
 

پیوست ها

  • rearing-horse.jpg
    rearing-horse.jpg
    58.6 کیلوبایت · بازدیدها: 2

Gryphon

Member
آره تو بیشتر عکس هایی که دیدم تو غروب فقط کلیت شکلها معلومه ولی از جزییات خبری نیست. راستش میخواستم طوری نور پردازی کنم که هم غروب باشه هم جزییات معلوم باشه.
نمیدونم شایدم اسبو در حال دویدن زیر آبشار درست کردم.
:rose::rose:
 

Mehroo

Member
ایده بدی نیست ولی توضیحاتی که Seyed دادن جالب توجه بود
در مورد سایز سر و گردن اسب ها باید بگم نژاد اسبی که داری مدل میکنی خیلی مهمه
بسته به نژاد های مختلف سایز اندام ها به صورت فاحشی تفاوت پیدا میکنه
فعلا کل تمرکزت روی مدل باشه _ مدل رو که خوب بزنی "انشاالله" استایل و محیط رو میشه با کمی سرچ به دست اوورد
 

Seyed3D

Member
یه نکته که به نظرم اومد بگم ..من تا الان یه بار بیشتر سابقه اسکالپت نداشتم توی همون یه بار این دستگیرم شد پوز کاراکتر رو با ریگ کردن توی نرم افزار سه بعدی اولیه (من از مایا استفاده میکنم)در بیارم و توی نرم افزار اسکالت توجهم رو کامل روشکل دادن به استایل اولیه قرار بدم.ا
 

جدیدترین ارسال ها

بالا