اسباب کشی بدون استرس را تجربه کنید

baarco

New Member
اسباب کشی همواره با استرس همراه است. اسباب کشی کار سخت و دشواری است و استرس داشتن برای آن طبیعی به نظر میرسد. عواملی چون هزینه، زمان، مکان جدید و دوری از خانواده و دوستان میتواند دلایل استرس اسباب کشی باشد. در این مقاله راهکارهایی برای کاهش استرس اسباب کشی بیان شده که امیدواریم مورد توجه شما قرار بگیرد.
اسباب کشی یکی از کارهای استرس زا در طول زندگی هر فردی است. اسباب کشی سختی ها و دردسرهای زیادی دارد و خستگی و آشفتگی را به دنبال خود دارد. گاهی اوقات اسباب کشی به قدری فشار و استرس به فرد وارد می کند که برای تجدید قوا به چندین روز استراحت لازم دارد. حال این سوال پیش می آید که آیا راهی برای کاهش استرس و سختی های همراه اسباب کشی وجود دارد؟

خوشبختانه چندین راه و ترفند برای کاهش استرس و نگرانی جا به جایی لوازم منزل وجود دارد که قصد داریم آنها را با شما به اشتراک بگذاریم.

چرا اسباب کشی استرس زا است؟
12-Tips-to-Avoid-Moving-Stress-copy_0.jpg


عوامل متعددی وجود دارد که باعث میشوند شما در هنگام اسباب کشی دچار استرش شوید. این عوامل عبارتند از:

  • هزینه: اینکه قرار است چه قدر برای اسباب کشی هزینه کنید میتواند باعث نگرانی شما شود.
  • زمان: شما قطعا میخواهید که هر چه سریع تر جا به جایی شما تمام شود. بنابراین افزایش زمان حمل اثاثیه منزل سبب استرس شما میشود.
  • جدایی: اینکه شما قرار است از دوستان و خانواده خود جدا شوید و به محله جدید بروید میتواند باعث نگرانی شما بشود.
  • ترس از آینده: شما نمیدانید که زندگی شما پس از اسباب کشی به منزل جدید چگونه خواهد بود و نگران آینده خود در خانه و محله جدید هستید و این خود باعث ترس و استرس شما خواهد شد.
برای کاهش استرس اسباب کشی چه کاری میتوان انجام داد؟

برای یافتن پاسخ با ما همراه باشید.

1-از برنامه اسباب کشی خود جلوتر باشید
برای اسباب کشی باید هر چه زودتر دست به کار شوید. میتوانید از چند هفته قبل و با آرامش کامل لوازم منزل خود را جمع آوری و بسته بندی کنید تا آماده جا به جایی شوند. در اسرع وقت شروع به جمع آوری اقلام مورد نیاز اثاث کشی مانند کارتن، چسب، بابل رپ،سلفون و ...کنید. با دوستان و آشنایان خود از قبل هماهنگ کنید تا در روز اثاث کشی به شما کمک کنند. لوازم خرد و ریز خود را در داخل کارتن گذاشته و در گوشه ای قرار دهید تا در روز جا به جایی از آشفتگی و استرس به دور باشید.

2- قیمت اسباب کشی خود را تخمین بزنید
140226123541-retirement-goal.png


قطعا برای شما مهم است که چه قدر قرار است برای اثاث کشی هزینه کنید. با شرکت باربری مورد نظر خود تماس بگیرید و از آنها بخواهید مقدار دقیق هزینه ها (چه ثابت چه متغیر) را به شما اعلام کنند. در این صورت شما تخمین دقیقی از هزینه های خود دارید و میتوانید برنامه ریزی بهتری روی بودجه خود داشته باشید. در این تماس ها ممکن است مقداری زمان شما تلف شود و توصیه ما به شما استفاده از اپلیکیشن باربری است..

3- استخدام بهترین شرکت باربری
Untitled-1-1.jpg


بدون شک مهم ترین عاملی که میتواند خیال شما را از اسباب کشی راحت کند، استخدام یک شرکت باربری معتبر است. شرکت باربری خوب، صفر تا صد خدمات اسباب کشی شما را انجام میدهد و دیگر لازم نیست کاری انجام دهید. آنها متخصص کار اثاث کشی هستند و میتوانند این کار را به بهترین شکل ممکن انجام دهند. آنها لوازم شما را به صورت حرفه ای بسته بندی میکنند، در ایمنی کامل اثاثیه را حمل میکنند و کار تخلیه و چیدمان را به بهترین نحو ممکن انجام میدهند. متوجه شدید که استفاده از باربری مطمئن چه قدر میتواند کار شما را آسوده کند، بنابراین ارزش هزینه کردن را دارد.

مطلب پیشنهادی: چگونه بهترین باربری تهران را تشخیص دهیم؟

سپردن کار به شرکت باربری این اجازه را به شما میدهد که به کارهای دیگر خود از جمله خداحافظی با دوستان و خانواده خود بپردازید.

4- کاهش هزینه در اسباب کشی
یک تصوری که میان مردم وجود دارد این است که اسباب کشی هزینه زیادی دارد در حالی که با رعایت برخی نکات میتوان هزینه های آن را تا حد قابل توجهی کاهش داد. در هنگام جا به جایی لوازم منزل هزینه های خود را دقیقا کنترل کنید.

مطلب پیشنهادی: چگونه یک اسباب کشی ارزان داشته باشیم؟

5- همه اثاثیه خود را به منزل جدید نبرید
هر چه قدر اثاثیه ای که قرار است حمل کنید بیشتر باشد، استرس و آشفتگی شما نیز افزایش می یابد. قبل از اثاث کشی بگردید و لوازمی که در منزل جدید به آنها نیاز ندارید را کنار بگذارید یا اگر هنوز قابل استفاده اند را میتوانید بفروشید یا به کسانی که به آن نیاز دارند بدهید. شما با اینکار در هزینه های خود نیز صرفه جویی میکنید. زیرا هم زمان کمتری( با توجه به ساعتی بودن هزینه اسباب کشی) جا به جایی شما طول میکشد و هم پول کمتری بابت بسته بندی اثاثیه منزل پرداخت خواهید کرد.

مطلب پیشنهادی: اثاث کشی و باربری در کمترین زمان ممکن

6- اثاثیه خود را حتما بسته بندی کنید
BASTEH-1.jpg


احتمال آسیب دیدن اثاثیه منزل از عوامل اصلی استرس به هنگام اسباب کشی است. قطعا برای شما مهم است که اقلام منزل شما با ایمنی کامل جا به جا شوند. برای اینکار حتما اثاثیه منزل خود را بسته بندی کنید. ممکن است اثاثیه شما حین جا به جایی به جایی برخورد کند یا به زمین بیافتد که در این مواقع بسته بندی از آسیب دیدن اقلام منزل شما جلوگیری می کند. عدم استفاده از کارتن اسباب کشی و بسته بندی مناسب در اسباب کشی میتواند ضررهای مالی زیادی به شما بزند. بنابراین اثاثیه منزل خود را بسته بندی کنید تا خیالتان بابت ایمنی اثاثیه منزل خود حین جا به جایی راحت باشد.

7- به دنبال کمک باشید
انجام اسباب کشی قطعا نیاز به کمک و همراهی دارد. تا می توانید از دوستان و آشنایان خود برای جا به جایی لوازم منزلتان کمک بخواهید. معمولا در خانواده های ایرانی رسم پسندیده ای وجود دارد که اقوام و دوستان در هنگام اسباب کشی به کمک هم می آیند.

-اسباب-کشی.jpg


نکته: توصیه می شود برای حمل و جا به جایی اقلام سنگین و حساس مثل یخچال، لباسشویی، کمد، گاز، پیانو، گاو صندوق و ... حتما از نیروهای متخصص و با تجربه باربری استفاده کنید و سلامت خود و اطرافیانتان را به خطر نندازید.

مطلب پیشنهادی: کارگر اسباب کشی نیروی متخصص فنی

8- بعد از پایان اسباب کشی به خود پاداش بدهید
relax_postcard_image_updated_rgb.jpg


بعد از اتمام اثاث کشی و تمام فشارها و استرس های آن وقت آن است که به خود استراحت بدهید. می توانید دوش بگیرید یا بیرون قدم بزنید. انجام این کارها خستگی ناشی از اسباب کشی را از شما دور خواهد کرد.
 

جدیدترین ارسال ها

بالا