اساتید.سوال من رو جواب بدهند

mahdimaxi

New Member
سلام
مطمئنا یک نکته مهم در طراحی سه بعدی اینکه بین نرم افزار ها ی سه بعدی تعاملی وجود داشته باشه
فراتر از اینکه مدل ساخته شده نرم افزار a رو در نرم افزار b استفاده کرد.
حرف من اینکه آیا ممکنه فرضا مدل مورد نظر رو در نرم افزار a طراحی کرد و تکسچر اون رو در نرم افزار b ساخت و تحرک اون رو در نرم افزار c داد . و در نرم افزار d نورپردازی کرد و نرم افزار e رندر گرفت.
چه راههایی وجود داره؟
 

madmaster_3d

Well-Known Member
من که استاد نیستم ولی شما می تونی با برنامه 3 دی مکس مثلا مدل رو بسازی بعد با برنامه zbrush یا bodypaint یا photoshop تکسچرینگش کرد و بعد فکر می کنم تو برنامه motion builder تجرک بهش بدی و تو برنامه mental ray مثلا رندر گرفت . احتمالا نور پردازی هم داره. حالا ببینیم نظر دوستان دیگه چیه
 

mahdimaxi

New Member
من که استاد نیستم ولی شما می تونی با برنامه 3 دی مکس مثلا مدل رو بسازی بعد با برنامه zbrush یا bodypaint یا photoshop تکسچرینگش کرد و بعد فکر می کنم تو برنامه motion builder تجرک بهش بدی و تو برنامه mental ray مثلا رندر گرفت . احتمالا نور پردازی هم داره. حالا ببینیم نظر دوستان دیگه چیه


مشخص تر بگم. صحنه ای که در 3d max نور پردازی شده آیا راهی وجود داره که ادامه صحنه رو در مایا رندر گرفت.
حتما باید وجود داشته باشه
 

Shahryar Mirbozorgi

Well-Known Member
تو 3ds max 2013 تو منوی file یه گزینه هست (send to) که میشه صحنه رو به نرم افزارهای maya - motion builder - softimage - mudbox انتقال داد
البته نمیدونم تو 3ds max 2012 هم این گزینه هست یا نه
 

madmaster_3d

Well-Known Member
فکر کنم با اکسورت کردن هم بشه. فوقش این هستش که همه چیز رو group می کنی بعد اکسپورت می کنی. البته نمی دونم این کار شدنیه یا نه.
 

mahdimaxi

New Member
تو 3ds max 2013 تو منوی file یه گزینه هست (send to) که میشه صحنه رو به نرم افزارهای maya - motion builder - softimage - mudbox انتقال داد
البته نمیدونم تو 3ds max 2012 هم این گزینه هست یا نه

من نگاه کردم به مایا منتقل نمیشه یعنی نداشت

راهی برای انتقال صحنه به نرم افزار هایی مثل 4d cinema & lightwave & Daz studio & modo & بقیه هم هست؟یا نه
 

bubo3d

کاربر متخصص انیمیشن
یه سری چیزا رو میشه ولی یه سری چیزا رو نه
مثلا Object رو میشه، دوربین رو میشه، Simulate پارچه رو میشه، که simulate یه رونده پیچیده داره به نام point cache
Particle رو از یه سری نرم افزارا میشه یه سری نه. مثلا از مکس نمیتونی ببری مایا و یا هر نرم افزاری یه نرم افزار دیگه ولی از RealFlow میتونی به نرم افزارای دیگه ببری چون کارش اینه.
نور رو نمیشه.
یه نکته دیگه، تنها پسوندی که بیشترین تنظمات و پارامترها رو از نرم افزاری به نرم افزار دیگه میبره FBX هست که اجزایی مثل Object , camera, animate , animate character و حتی کاراکتر ور با skin ـش میبره. ولی material نمیشه، شاید متریال های ساده رو ببره ولی مثلا sss یا همون Sub Surface Scattering رو نمیتونه چون تنظیماتش مخصوصه.

فکر کنم همینا باشه و در آخر تنظمیات رندر هر برنامه ای با برنامه ی دیگه فرق میکنه.
 

جدیدترین ارسال ها

بالا