از طراحی وب سایت چه هدفی داریم؟

netcasb

New Member
طراحی وب سایت

راه اندازی یک وب سایت اهداف متعددی را دنبال می نماید که از معرفی نشان تجاری ، تسهیل جذب مشتری ، فروش محصولات و خدمات ، خدمات پس از فروش و مدیریت ارتباط با مشتریان می توان به عنوان مهمترین اهداف نام برد. لازم به ذکر است که اثر بخشی هر وب سایت، کاملاً وابسته به کیفیت طراحی و تولید آن است و عامل تعیین کننده موفقیت کسب وکار تحت وب می باشد. یعنی هر چقدر روی وب سایت خود سرمایه گذاری کنید، ارتباط موثر تری با مشتری برقرار می کنید



انواع مختلف حضور آنلا ین و مولفه های آن :
1-سایت تجارت الکترو نیک تبادلی: تولید کنندگان یا خرده فروشان محصولا ت موجود را برای خرید آنلا ین فراهم می کنند و تا ثیر عمده کسب وکار از طریق فروش این محصولات حاصل می شود. این سایت ها هم چنین با فراهم کردن اطلاعات برای مصرف کنندگانی که ترجیح می دهند محصولات را بصورت آنلاین خریداری کنند، از کسب و کار پشتیبانی می کنند.
2-سایت های سرویس گرا : اینها اغلب اطلاعاتی برای ترغیب به خرید کردن وساخت روا بط فراهم می کنند و محصولات معمولا برای خرید آنلاین در دسترس نیستند.. چنین سایت هایی همچنین با افزودن ارزش برای مشتریان موجود با فراهم کردن اطلا عات مورد علا قه آنها، به آنها کمک می کنند. برای مثال اکثر سایت های بنگها های معاملات ملکی و خودرو سازها از نوع سرویس گرا هستند نه تبادلی.
3-سایت های معرفی نشان تجاری: تجربه ای را برای پشتیبا نی از نشان تجاری فرا هم می کند. تمر کز این گونه سایتها معمولا به معرفی فعالیت ها، خدمات و اطلا عات اداری آن ارگان می باشد.
4-سایت های رسانه ای یا پورتال: این واسطه ها هستند که اطلا عات یا اخبار را درباره محدوده ای از عناوین فراهم می کنند. پورتال به معنی دروازه ای به اطلا عا ت با محدوده ای از خدمات از قبیل موتور جستجو، دایرکتوری ،اخبار، مقایسه خرید وغیره است. پورتال عموما از طریق گذاشتن آگهی در سایت ویا فروشهای مبتنی بر کمسیون کسب در آمد می کنند.
5-شبکه اجتماعی یا سایت اجتماعی: سایتی است که تعا ملات اجتماعی بین کاربران ویا مصرف کنند گان مختلف را ممکن می سازد (مدل C2C). تعا ملات مطلوب شامل ثبت اظهار نظرها وپاسخ به اظهار نظرها ،ارسل پیام ،رتبه بندی محتوا و بر چسب گذاری محتوا در دسته های خاص. سایت های Facebook, Myspace, Linkedin.مثالهای خوبی در این زمینه هستند.
نت کسب
سئو
بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو
تبلغات در گوگل
طراحی سایت




معیارهای مختلفی برای سنجش کیفیت وب سایت وجود دارد. اما اصلی ترین مولفه های کیفیت مطلوب یک وب سایت عبارتند از :
- معماری صحیح و اصولی سایت که باعث ارتباط موثر بازدید کننده و محتوای صفحات سایت می شود
ـ طراحی گرافیک سایت که نمایانگر شخصیت تجاری بنگاه صاحب سایت می باشد و عامل اصلی ماندگاری بیننده در ابتدای ورود به سایت است
ـ محتوای مناسب یعنی آنچه بازدید کننده به دنبال آن بوده و به همین دلیل وارد سایت شده است این محتوامی تواند لیست خدمات و محصولات شما باشد با توضیحات لازم برای معرفی محصول
ـ سازگاری فنی کاربران با مرورگر های مختلفی مانند Chrome, Firefox, IE وارد سایت شما می شوند به همین دلیل طراح وب باید این نکته را در نظر داشته باشد که وب سایت تولید شده با کلیه مرورگرهای مطرح و نام آشنا سازگار باشد .
ـ امکانات فنی یک وب سایت پویا باید امکاناتی برای مدیریت محتوای سایت از قبیل اخبار ، مقاله ها ، تصاویر و ... در اختیار داشته و قابلیت افزودن ابزارهای جدید به منظور افزایش تعامل با کاربر و ارائه خدمات مناسب را داشته باشد .

سامانه مدیریت محتوای سایت (CMS):

نیاز روز افزون سازمان ها ،شرکت ها و اشخاص به راه اندازی وب سایت نه فقط به عنوان ابزار کار معمولی بلکه به عنوان یک ضرورت وحضور موثر در دنیای جدید باعث ظهور نرم افزار های جامع همه منظوره که منطبق بر نیاز اغلب مشتریان باشد و بصورت قالبی منعطف بتوان بیشتر وب سایتهای ایترنتی را با آنها راه اندازی کرد،شده است.اینگونه نرم افزار ها را سا مانه مدیریت محتوا یا CMS می گویند.
سا مانه مدیریت محتوا در واقع نرم افزاری است مبتنی بر وب که روی سرور میزبان قرار می گیرد وامکاناتی نظیر قالب آماده برای صفحه اصلی وصفحات داخلی ،انجمن ها تالار های گفتگو ،تجارت الکترونیک وکنترل اجزای مختلف سایت در اختیار طراح و مدیر سایت قرار می دهد که قابل توسعه وپیکر بندی مجدد توسط خود مشتری می باشد این نرم افزار ها با مکانیزه کردن عملیات طراحی وب سایت باعث سرعت بخشیدن به پروسه پیاده سازی کامل وب سایت می شوند

 

جدیدترین ارسال ها

بالا