parsiannoor

New Member
تا به حال به این فکر کرده اید که برق ساختمان محل مسکونی شما، اداره‎ای که در آن مشغول به کار هستید، کارخانه هایی که محصولات آن ها را تهیه می کنید و ... از کجا تامین می شوند؟ به این فکر کرده اید که برق تولید شده چگونه به دست شما می‎رسد و لوازم برقی شما را فعال می کند؟ پاسخ این سوال ها را می‎توان به کمک تعریف برق صنعتی پیدا کرد.
برق صنعتی یکی از مهمترین و حیاتی ترین بخش های چرخه صنعت را در بر می گیرد. برق به عنوان یک بخش مهم برای به حرکت درآوردن چرخ های صنعت نیازمند راه اندازی دستگاه هایی است که بتواند به خوبی این انرژی حیاتی را در کارخانه ها و صنایع به جریان بیندازد.

برق صنعتی.jpg

تعریف برق صنعتی چیست؟
اگر برایتان سوال باشد که اصلا مفهوم عبارت برق صنعتی چیست باید گفت برقی که در صنعت استفاده می شود. بله به همین سادگی! صنایع مختلف برای اینکه بتوانند فعالیت های خودشان را انجام دهند، از دستگاه ها و ماشین آلاتی استفاده می کنند که همگی به برق برای راه اندازی احتیاج دارند. حال وظیفه برق صنعتی چیست ؟ اینکه بتواند برق مورد نیاز این صنایع را تامین کند. گاه نیاز است برای این کار از تجهیزات یا روش هایی استفاده شود که بتواند برق مورد نیاز را در کارخانه ها به جریان در بیاورد. این یکی از وظایف برق صنعتی برای حل این مشکل است.
برق صنعتی یا الکترونیک یکی از پرکاربردترین و مهم‌ترین رشته‌های استفاده از برق در جهان است که مهندسین بسیاری در این زمینه تحصیل کرده و به کار مشغول می‌شوند. استفاده‌های مختلف این رشته در زمینه‌های مختلف و صنعت‌های گوناگون باعث رونق گرفتن ایران شده و افرادی که مهارت بالایی داشته باشند می‌توانند در این رشته بسیار موفق ظاهر شوند.

مولفه های برق صنعتی چیست؟
در برق صنعتی از مولفه ها، دستگاه ها و تکنیک های مختلفی برای تامین برق استفاده می شود. تجهیزات مورد نیاز صنایع از طریق خدمات برق صنعتی راه اندازی و نصب خواهند شد. یکی از مهم‌ترین کاربردهای برق صنعتی استفاده از آن در مکان‌هایی مانند مجتمعات مسکونی و کارخانه‌های عمده می‌باشد.

برقکار صنعتی.jpg

برقکار صنعتی
اگر تاکنون دریافته باشید که برق صنعتی چیست احتمالا این سوال به ذهنتان رسیده باشد که انجام امور نصب و راه اندازی برق صنعتی بر عهده چه کسانی است؟ برقکار صنعتی واژه ایست که برای افرادی که کار راه اندازی و نصب برق صنعتی را انجام می دهند به کار می رود. یک برقکار صنعتی تمامی وظایف حوزه برق صنعت را برعهده دارد. معمولا برقکاران صنعتی فارغ التحصیل رشته برق و گرایش الکترونیک هستند.
احتمالا تاکنون دریافته اید که برق صنعتی چه نقش بزرگی در صنایع و کارخانه ها برعهده خواهند شد. برای آشنایی بیشتر با این حوزه با پارسیان نور همراه باشید.
 

جدیدترین ارسال ها

بالا