ارسال کار به شرکتهای بزرگ

insurer

Member
با سلام حضور دوستای گلم :
دوستی دارم که خلاقیتش در ایجاد آرم و لوگو بسیار بالاست و چند طرح لوگو ارزنده برای شرکت bmw و یکی از تلویزیونهای خارج از کشور کشیدند که مطمئن هستم قابل توجه مسئولین مربوطه قرار خواهد گرفت .
متن نامه به انگلیسی برای ارسال به این دو کمپانی بزرگ هم آماده است حال میخواستم از دوستانی که تجربه ای در ارائه کار به خارج از کشور دارند راهنمائی بطلبم
- به چه طریق ایمیل افراد مسئول در دو کمپانی بالا را گیر بیاریم که طرح دست واسطه نیوفتد و بطریقی زحمات دوستم به هدر نرود



با تشکر
 

tearose

Active Member
تو اینترنت بگرد چند تا مشاور پیدا کن اون میتونه کمکت کنه
 

msaatchi

Member
کمپانی های خارج کشور به شدت به تقسیم وظایف توجه می کنند. قطعا شرکت های بزرگ بخش روابط عمومی و بخشی مختص دریافت ایده ها دارند. شما تنها می توانید از این طریق به نتیجه برسید. مطمئن باشید افراد مسئول، مثل اینجا نیستند و برای شناسایی نیروی مورد نظر، تعلیم دیده اند. ارسال ایمیل به روسا بی نتیجه ترین حالت ممکن است مگر اتفاقی حادث شود. علت بزرگ شدن این شرکت ها، همین نظم کاری و تقسیم وظیفه است.
پیشنهاد می کنم دوست شما کارهای خود را در سایت های عمومی مانند linkedin قرار دهد تا علاقمندان خود با او ارتباط برقرار نمایند. کار کردن با شرکت های کوچکتر بعضا راحت تر و پردرآمدتر است.
 

Graphessional

Active Member
من حدود ۴ سال هستش که با اروپا و امریکا در زمینه طراحی وب و گرافیک کار می کنم و راستش بیشتر مشتریام از کشورهای غربی هستن تا ایران و الان می خوام تجربه مو در اختیار شما و دوستت قرار بدم.
ببین عزیزم، شما بهیچ وجه نمی تونی انتظار داشته باشی که مدیرعامل یه ابر کمپانی مثل bmw بیاد و یه ایمیل درباره طراحی لوگو، اونم وقتی که خودش درخواستی در این مورد نداده رو بخونه. نه اینکه خودشو بگیره ها! ولی اون شخص برای کارهای خودشم مطمئناً روزی ۳۴ ساعت وقت کم میاره!
کار شما حتی اگه قویترین کار گرافیک دنیا باشه، باز نمی تونه از این طریق معرفی بشه. خصوصاً در مورد bmw که یه کمپانی آلمانی هستش!!!
آلمانی ها یک نوع کامپیوتر خیلی منظم هستن که دو تا دست و دو تا پا دارن و هیچ راهی غیر از راههای استاندارد برای برقراری ارتباط باهاشون وجود نداره.
با این مقدمه می ریم سر اصل مطلب:

۱. مطمئن شید که کاری که می خواید پیشنهاد بدید، کوچکترین نقص و جای حرفی نداره. غرور رو کنار بگذارید. اگه در مورد آلمان، کشورهای شمال اروپا و امریکا می خواید اقدام کنید بیاد داشته باشید که فقط و فقط لیاقته که می تونه باعث پیشرفت بشه! اینم یادتون باشه که اونها بهترین های دنیا رو در اختیار دارن!
۲. از طریق وبسایت کمپانی ارتباط برقرار کنید. نه واسطه، نه رئیس کمپانی و نه رئیس جمهور ایالات متحده، هیچکدوم کاری برای شما انجام نخواهند داد. فقط فرد مسئول! که البته شما از طریق وبسایت کمپانی می تونید بهش دسترسی پیدا کنید. شما می تونید به روابط عمومی بی.ام.دابلیو ایمیل بزنید تا اونها خودشون به مسئول مربوطه اطلاع بدن. آلمانی ها دروغ گفتن رو بلد نیستن و اگه سی دی طرح شما رو روی زمین هم پیدا کنن، اونو بنام خودشون معرفی نخواهند کرد.
۳. متنی که می نویسید باید بر اساس رسوم نگارش بین المللی باشه نه تمپلیت مرسوم در ایران.
۴. غلط املایی در نامه شما به منزله بی اهمیت بودن مخاطب و بی احترامی تلقی خواهد شد.
۵. در مورد ارتباط با آلمانی ها یادتون باشه که حتماً فاصله رو در ارتباطات حفظ کنید. آلمانی ها نه خودشون خونگرم هستن و نه از ارتباط با افراد خونگرم لذت می برن!
۶. بهیچ وجه درخواست خودتون رو از موضع ضعف، خواهش و تقاضای ملتمسانه مطرح نکنید.

ایده: می تونید از طریق فرم تماس وبسایت بی.ام.دابلیو موضوع رو با روابط عمومی مطرح کنید و ازشون بخواید راهنماییتون کنن که چجوری می تونید طرحتون رو ارائه کنید.

موفق باشید
 
آخرین ویرایش:

جدیدترین ارسال ها

بالا