ارزش ۱۲٫۹ میلیارد دلاری بازار تله کام ایران

PhonieX

مدیر انجمن <A href="forum.majidonline.com/forums/6


ارزش بازار صنعت مخابرات ایران تا سال ۲۰۱۴ به ۱۲٫۹ میلیارد دلار خواهد رسید.
به گزارش آژانس خبری صنعت ارتباطات (سینا)، ایران یکی از جذاب ترین بازارهای منظقه خاورمیانه از نظر وسعت محسوب می شود و چهارمین بازار بزرگ منطقه به ارزش ۹٫۲ میلیارد دلار نیز است و انتظار می رود با رشد ۶٫۹ درصدی تا پایان سال ۲۰۱۴ به ارزش ۱۲٫۹ میلیارد دلار دست یابد.
بنابر این گزارش، قوانین ایران مانع از اختصاص بخش بیشتری از سهام کمپانی های ایرانی به سرمایه گذاران خارجی است و انحصار تلفن ثابت در ایران نیز در اختیار شرکت مخابرات ایران قرار دارد.
همچنین وضعیت توسعه اینترنت در ایران که به تازگی مرحله رشد خود را آغاز کرده است، وارد فاز جدیدی خواهد شد.
مک هنری –تحلیلگر حوزه تله کام خاورمیانه- در این باره گفت: موضوع رقابت خیلی دیر به شرکت های ایرانی معرفی شد و بر همین اساس بازار ایران هنوز در مرحله رشد سریع قرار دارد و به ویژه دیتا به طور چشمگیری از نظر تعداد کاربران و میزان استفاده در حال رشد است.
وی پیش بینی کرد: مجموع درآمد کسب شده از محل سرویس های دیتا در ایران طی پنج سال آینده به ۴٫۵ میلیارد دلار برسد که در بخش تلفن ثابت و تلفن همراه رخ خواهد داد.
موسسه تحقیقاتی پایرامید پیش بینی کرده است که راه اندازی اپراتور سوم تلفن همراه ایران موجب رقابتی تر شدن بازار و راه اندازی اپراتورهای وایمکس نیز آغازگر توسعه پهنای باند در ایران خواهد بود.






منبع
 

جدیدترین ارسال ها

بالا