ادامه ی تاپیک های قدیمی ...

r3001

New Member
اگر عضو فعّال در انجمن ها هستید ، حتماً این پست رو بخونید.

بسیاری از تاپیک ها متعلّق به چندین سال قبل هستند و مدّتهاست که پست جدیدی نداشته اند.
اگر قصد پاسخ دادن به اونها رو داشته باشید ، معمولاً با پیغام هشدار مواجه میشید یا اصلاً امکان پذیر نیست.
اگر این کار رو تکرار کنید هم حتماً با اخطار :mad: مسوولین سایت رو به رو خواهید شد.
یا حتّی محرومیت :cry: که برای خود من بارها پیش اومده.:snap: البتّه در انجمن های مختلف...

بحث امروز ما در اینجا در مورد همین مساله است.:shock:
بنده خودم همیشه به تاپیک ها بدون توجّه به تاریخشون پاسخ میدم. حتّی اگه خیلی قدیمی باشند.:-?
و برای این کارم دلایل محکمی دارم.:cool:
من معتقدم که:

1-
ممکنه چند سال قبل ، سه - چهار نفر در یک بحث شرکت کنند و آخرش هم تموم بشه.
امّا از اون زمان تا الآن شاید بیش از هزار نفر دیگه از طریق موتورهای جستجو برای یافتن جواب سوالات خود به همون تاپیک قدیمی هدایت شده اند.
پس اهمّیت این هزار نفر ، خیلی بیشتر از اون سه - چهار نفر اوّلیه که تاپیک رو شروع کردند.

2-
حالا که تاپیک هنوز بازدید کننده داره ، به معنای واقعی ، هنوز جریان داره و بسته نشده ، اگرچه پست جدیدی نداشته.:neutral:
این رو هم در نظر داشته باشد که در آینده ها هم افراد بسیار زیاد دیگری به اون تاپیک مراجعه خواهند کرد.
پس این خیلی بد و ناجوره که بحث ها ناتموم باقی مونده باشند. یعنی وقت هزاران نفر بیهوده تلف میشه و پس از ورود از طریق موتور جستجو ، باز هم به جواب مورد قبولشون نمی رسند.
اونوقته که اگر یه نفر ، حتّی بعد از چند سال ، بحث رو کامل کرده باشه ، میگن خدا رحمت کنه پدر و مادرشو... :rose:

3-
هر کس نظر من رو قبول نداره ، پاسخ بده که:
پس چرا تاپیک های قدیمی رو هنوز نگه داشتیم و حذفشون نمی کنیم؟؟؟ :)
البتّه بعضی ها فقط و فقط برای جذب افراد بیشتر از موتورهای جستجو ، تاپیک های قدیمی رو نگه داشته ، امّا امکان پاسخگویی به اون ها رو محدود کرده اند. واقعاً برای چنین افرادی که این نیت رو دارند ، متاسّفم. با توجّه به هدر دادن وقت و هزینه ی مردم ، این کار ، حقّ النّاس محسوب میشه. حالا بماند که چه قدر به اقتصاد و ... ضرر می زنند.:sad:
امّا اگر قصد بدی ندارند ( که معمولاً ندارند ) ، انشاءالله با کمی تفکّر ، متوجّه منظور بنده خواهند شد و دیگه برای ادامه ی تاپیک های قدیمی ، هیچ محدودیتی قرار نمی دهند.

منظور بنده رسیدگی به موضوع تاپیک های قدیمی و افکار غلط در این باره بود ، انشاءالله به کسی بر نخورده باشه
حالا شما قضاوت کنید.:paint:
نظر شما چیه؟؟؟:lol:
 

Mohammad

Member
حالا شما قضاوت کنید.

سلام ،

دوست عزیز نظر شما تا حدود درست و تا حدودی غلط میباشد! بعبارتی برای بعضی تاپیک ها درست و برای بعضی ها غلط است ...

در تاپیک هایی که استارتر سوالی پرسیده و پس از گفت و گو به نتیجه نرسیده ، به نظر میاد بد نباشه اگه یه نفر بعد مدت ها به اون تاپیک پاسخ بده (دلیلشم که خودتون گفتید)

به نظرم من این مشکل الان به خاطر اینه که ما مبنا قضاوت رو استارتر تاپیک قرار میدیم ، میگیم خوب ، چون استارتر مشکلش حل نشده و بیخیال قضیه هم شده ، پس این سوال باید بدون جواب بمونه ! بعد هم که یکی همین سوال براش پیش میاد ، تاپیک میزنه بپرسه ، دوستان میگن اااااااااا یه سرچ میکردی قبلا بحث شده بود و .... :-?

به نظر منم باید یه تجدید نظری بشه ، به نظر من بهتره به کاربر اجازه ارسال پست در تاپیک های قدیمی داده بشه ! اما برای جلوگیری از پست های بیهوده ، هر تاپیکی که به نتیجه ی کامل رسید قفل و آرشیو بشه :)

البته اینکه موقع به روزرسانی تاپیک قدیمی ، یه اخطار کوچولو بده خیلی خوبه ، چون من خودم بارها بدون توجه به تاریخ خواستم پست بدم اما با دیدن اخطار (یادآوری تاریخ تاپیک) پست ندادم و وقت خودمو تلف نکردم ...

البته تماماً نظرشخصی من بود!!!
 

the_king

مدیرکل انجمن
قفل کردن همه تاپیک های قدیمی که نباید بالا آورده شوند هم کار بسیار مشکلی یه و هم غیر منطقی یه،
مجید آنلاین در تاپیک های قدیمی قبل از ارسال کردن پست به کاربر هشدار میده، این محدودیت نیست، فرصتی
برای تفکر مجدد و تصمیم گیری کاربر است. اگر کاربر اون تاپیک قدیمی رو بالا بیاره قبول مسئولیت کرده، یعنی
کاربر این شرایط رو پذیرفته که اگر دلایل بالا آوردن تاپیک اش از نظر مدیران منطقی نبود ممکنه با وی برخورد کنند.

رجوع شود به : من یه چیزیو نفهمیدم
 

r3001

New Member
به نظر من برخی قوانین انجمن باید اصلاح شوند. مثلاً:

B5 - درسته نباید مطالب تکراری بنویسیم ، امّا در اینگونه موارد بهتره در یک جا نوشته و در جاهای دیگه فقط لینکش رو بگذاریم.

B6 - درج منبع لازمه ، امّا نوشتن همه ی مطلب نه. آخه ممکنه بخشی از متن به اون بحث مربوط نشه. اونوقت اخطار دریافت می کنیم.

C5 - به دلایلی که در ابتدای همین تاپیک عرض کردم.

C6 - در مورد این بند ، خودتون قضاوت کنید.

C8 - مطابق آنچه در مورد b5 نوشتم.

C9 - بهتر بود اضافه می کردند: با یک پیام خصوصی به نویسنده اش هم گوشزد کنید. این کار تاثیر بیشتری داره تا محرومیت.

D13 - اثر معکوس داره. مخصوصاً در مورد "ویرایش" پست بدون اطّلاع نویسنده که تحت شرایتی میتونه تخلّف هم محسوب بشه.

مثلاً من خودم دوتا تاپیک ایجاد کرده بودم. مسوولین زحمت کشیدند ، پست خودم رو حذف کردند.
افرادی هم پاسخ داده بودند.
افراد دیگری که تازه وارد بودند ، اصلاً نفهمیدند بحث در مورد چیه؟؟؟:-?

امیدوارم کاملاً ممنوع الارسال نشم
 
آخرین ویرایش:

Masoud1365

مدیر انجمن
کلا با بالا اوردن تاپیک های قدیمی مخالفم !
یا کاربر به جواب رسیده یا نرسیده !
اگر به جواب رسیده که هیچی اگر هم نرسیده ممکن بعد از گذشت این همه وقت یا تکنولژی جدید تری اومده باشه یا راه بهتری یا ... که در این صورت هم بالا اوردن تاپیک صد در صد غلط هست !
هر کس نظر من رو قبول نداره ، پاسخ بده که:
پس چرا تاپیک های قدیمی رو هنوز نگه داشتیم و حذفشون نمی کنیم؟؟؟
برای این که بیش از 99.99% به جواب رسیدن و هیچ کس هم وقت نداره تاپیک ها رو بخونه ببینه کدوم به جواب نرسیده که پاک کنه ! که اگر یه نفر وقت داشته باشه حتما از این کار استقبال میکنم !
( پس لطفا در انجمن php تاپیک های قدیمی رو بالا نیارید چون در این صورت اخطار خواهید گرفت ! )
در ضمن شما زمانی این کارتون ارزش داره که روی مباحث انجمن تسلط داشته باشید ! به عنوان مثال توی انجمن php بالا 10 بار تاپیک در مورد ثبت / نمایش و تغییرات در تاریخ توی php پرسیده شده که 9 تا جواب گرفتن و یکی بی جواب مونده اونی که سرچ میکنه اگه دید به جواب نرسید تاپیکهای مشابه رو هم سرچ میکنه و بالا اووردن اون یه تاپیکی که بی جواب مونده باعث بی نظمی در انجمن میشه !
موفق :rose:
 
آخرین ویرایش:

Mandana

Active Member
به نظر من برخی قوانین انجمن باید اصلاح شوند. مثلاً:

B5 - درسته نباید مطالب تکراری بنویسیم ، امّا در اینگونه موارد بهتره در یک جا نوشته و در جاهای دیگه فقط لینکش رو بگذاریم.

B6 - درج منبع لازمه ، امّا نوشتن همه ی مطلب نه. آخه ممکنه بخشی از متن به اون بحث مربوط نشه. اونوقت اخطار دریافت می کنیم.

C5 - به دلایلی که در ابتدای همین تاپیک عرض کردم.

C6 - در مورد این بند ، خودتون قضاوت کنید.

C8 - مطابق آنچه در مورد b5 نوشتم.

C9 - بهتر بود اضافه می کردند: با یک پیام خصوصی به نویسنده اش هم گوشزد کنید. این کار تاثیر بیشتری داره تا محرومیت.

D13 - اثر معکوس داره. مخصوصاً در مورد "ویرایش" پست بدون اطّلاع نویسنده که تحت شرایتی میتونه تخلّف هم محسوب بشه.

مثلاً من خودم دوتا تاپیک ایجاد کرده بودم. مسوولین زحمت کشیدند ، پست خودم رو حذف کردند.
افرادی هم پاسخ داده بودند.
افراد دیگری که تازه وارد بودند ، اصلاً نفهمیدند بحث در مورد چیه؟؟؟:-?

امیدوارم کاملاً ممنوع الارسال نشم

B5:خوب این لینک گذاشتن و ارجاع به مطلب اصلی چه هدفی می تونه داشته باشه؟شما فرض کنین بعضی دوستان مثل ما از طریق تازه ترین نوشته ها مطلب سایت رو چک می کنن.بعد رفرش می کنن میبینن ده تا تاپیک زده شده همه یک موضوع. و این تازه در صورتی ئه که فقط یک نفر اینکارو کرده باشه.وقتی یک نفر این کارو بکنه بقیه هم محق هستن این کارو انجام بدن.اون موقع وضع انجمن رو پیش بینی کنین ^.^ بجاش میشه یکبار پست رو زد و لینکش رو توی امضامون قرار بدیم...

B6:بله ولی اینم در نظر بگیرین بعضی دوستان باسه تبلیغ سایتشون قسمتی از متن رو میذارن و باسه بقیه اش ارجاع میدن به منبع.مثلن تعریف نرم افزار رو می نویسن لینک دانلودش رو نمیذارن تا کاربر مجبور بشه به سایتشون سر بزنه.این روش نادرستی ئه برای بالابردن بازدید سایت و در عین حال رسمن به شعور کاربرای اینجا توهین میشه:wink:

c5:کسی چند قرن پیش توی انجمن لینک دانلود فلان آموزش رو گذاشته.لینک رپیدشیر بوده و طبیعتن بعد مدتی پاک شده.حالا شما توی تاپیک جداگانه مطرح کنین امکانش هست 100 نفر پاسخ بدن ولی ادامه ی همون تاپیک بزنین لینکا خرابه احتمال اینکه بیشتر از 10 نفر پاسخ بدن شدیدن کم میشه.این قانون بیشتر برای خود کاربر هست.شما تاپیک بزنین با موضوع مشخص راحت تر می تونین جواب بگیرین تا اینکه توی تاپیک قدیمی درخواستتونو مطرح کنین.و صد البته اینطوری کلی مزایای دیگه هم برای کاربر، و برای نویسنده ی تاپیک داره

C6:دقیقن مثالی که بند قبل زدم.کاربر اگر لطف می کنه لینکی میذاره بقیه استفاده کنن، فقط داره لطف می کنه.هیچ وظیفه ای نداره در این مورد.فلان کاربر بعد دو سال میاد توی سایت توی فلان تاپیک که لینک دانلود آموزشای مکس 2007 رو گذاشتن اومده نوشته اینا که خرابه چراسر کار می ذارین! به نظر خودتون منطقی ئه؟

C8:جواب در بند بی 5
C9:کی گوشزد کنه؟کاربر یا مدیر؟کاربر نباید اقدام به این کار کنه.طرف تاپیک اشتباه بزنه اون وقت 10 نفر بهش پیغام خصوصی بدن با لحنهای مختلف بهش بگن اپیک اشتباه زدی؟شما بخواین با پیغام خصوصی به طرف گوشزد کنین از کجا می فهمین قبل از شما 9 یوزر دیگه با پیغام خصوصی بهش گوشزد نکردن؟اینکه فقط مدیر یا در صورت نیاز ناظم مشکلات رو گوشزد کنه علاوه بر اینکه تجربه داره و می دونه باید با چه لحنی با بقیه صحبت کنه تا کسی دلسرد یا ناراحت نشه، از آشفتگی و چند باره کاری در ارسال پیغام خصوصی هم جلوگیری میشه

D13:شما موقع ثبت نام، قوانین رو پذیرفتین.ولی کاربر عکس مشکل دار توی سایت بذاره، یا حرفهایی بزنه که باعث فیل*تر شدن سایت بشه یا فحاشی کنه، یعنی نظر شما اینه پستش ویرایش نشه؟از کاربر درخواست بشه پست رو حذف کنه خودش؟شما با ماشین وسط اتوبان تصادف کنین همون وسط اتوبان صبر می کنین پلیس بیاد بگه کی مقصره یا ترجیح میدین بدون ایجاد مزاحمت برای سایر رانندگان ماشینها رو به گوشه منتقل کنین و منتظر پلس بمونین؟

درست متوجه منظورتون نشدم.دو تا تاپیک یکسان ایجاد کرده بودین؟خوب اگر از ابتدا فقط یک تاپیک ایجاد می کردین به نظر خودتون بهتر نبود؟تازه وارد ها هم سر در گم نمیشدن
در ضمن هیچ مدیری پست ها رو پاک نمی کنه.بلکه اونها رو منتقل می کنه به بخش آرشیو تا مدیران در صورت نیاز به پستها دسترسی داشته باشن.العان شما یک متن رو چهار بار کپی پیست کردین.به نظرم مدیر درست رفتار کرده.یا تاپیک مال سال 88 بوده توش جواب دادین.هدفتون کمک بوده ولی به همون دلیلی که گفتم اشتباه هست.در صورتی که جایی توی تاپیک قدیمی احساس کردین نیاز هست به کاربری که سوال پرسیده جواب بدین تاپیک جدید ایجاد کنین و جوابتونو بنویسید و لینک تاپیک رو با پیغام خصوصی برای اون کاربر ارسال کنید
موفق بباشین همیشه:rose:
 

جدیدترین ارسال ها

بالا