اختصاص 160 ميليارد تومان وام به شركت‌هاي خصوصي ict

PhonieX

مدیر انجمن <A href="forum.majidonline.com/forums/6

به گفته معاون وزير ارتباطات تا به حال بالغ بر 160 ميليارد تومان وام در اختيار شركت‌هاي خصوصي فعال در حوزه ارتباطات و فن‌آوري اطلاعات قرار گرفته است.

دكتر مهدي اخوان - معاون آموزش، پژوهش و امور بين‌الملل وزارت ارتباطات و فن‌آوري اطلاعات - در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار كرد: ما به دنبال آنيم كه تسهيلات مالي از طرف وزارتخانه در اختيار شركت‌هاي خصوصي فعال در حوزه فن‌آوري اطلاعات و ارتباطات قرار دهيم.

او افزود: در داخل وزارتخانه كميته وام وجوه اداره شده داريم كه اين وام‌ها را با بهره‌هاي 5/2، 5/4 و 5/6 درصد در اختيار قرار مي‌دهد كه عملا فقط هزينه كارمزد از آن‌ها گرفته مي‌شود.

معاون وزير ارتباطات اظهار كرد: از حدود يك ماه گذشته تغيير جهت‌گيري در كميته‌ وام اعمال كرديم و آن اين بود كه در سياست‌گذاري انجامي اعلام كرديم از اين به بعد به جاي اينكه اين وام‌ها به شركت‌هايي تعلق بگيرد كه بيش‌تر كارهاي توسعه‌اي انجام مي‌دهند اين جهت‌گيري را ببريم به سمت دو نوع شركت.

وي ادامه داد: يك نوع از اين شركت‌ها شركت‌هايي هستند كه در حوزه فن‌آوري‌ فعاليت مي‌كنند و درواقع شركت‌هاي دانش بنيان هستند و برروي توليد بومي كار مي‌كنند و مدل شركت‌هاي دوم هم شركت‌هايي است كه در حوزه صادرات مي‌خواهند فعال شوند. اميدواريم بتوانيم از اين دو نوع شركت حمايت كنيم و در بحث صدور خدمات فني مهندسي يك گام به جلو داشته باشيم.

او با بيان اينكه وزير ارتباطات تاكيد دارند دانشكده مخابرات تا پيش از پايان سال جاري به شركت مخابرات ايران منتقل شود گفت: ما در حقيقت حتي براي سال بعد هم بودجه‌اي براي آن در نظر نگرفتيم، يعني فرض را بر اين ديديم كه اين انتقال به صورت قطعي اتفاق مي‌افتد پس اگر مركز تحقيقات را به عنوان مركز پژوهشي و دانشكده مخابرات را به عنوان مركز آموزش و بازوي معاونت آموزش و پژوهش وزارت ICT در نظر بگيرم عملا اين دو مركز را با هم ادغام كرديم.

معاون وزير ادامه داد: با توجه به خصوصي شدن مخابرات و تفكيك آن از وزارت ارتباطات اين وزارتخانه فرصت دارد به حوزه‌هاي ديگر نيز فكر ‌كند و يكي از موضوعاتي كه به نظر مي‌آيد در آن جاي فعاليت زياد است بحث صدور خدمات فني مهندسي است.

به گفته او شايد يكي از دلايل اين بوده كه شركت مخابرات يك بدنه بزرگ داخل وزارتخانه بوده و آنقدر دغدغه فكري براي وزارت ارتباطات و فن‌آوري اطلاعات داشته كه باعث شده كمتر به موارد ديگر فكر كند.

وي گفت: در حوزه بين‌الملل به دنبال برقراري تعامل با كشورهاي ديگر هستيم و قرار است در برقراري تعامل پيشگام باشيم؛ در اين راستا يكي از حوزه‌هايي كه حتما به دنبال تقويت آن هستيم بحث صدور خدمات فني و مهندسي است كه بازارهاي خوبي مي‌تواند در اختيار كشورمان قرار بگيرد كه متاسفانه كمتر به اين موضوع در سال‌هاي اخير پرداخته شده است.

او ادامه داد: البته نمي‌خواهيم برروي كشورهاي خيلي پيشرفته دست بگذاريم ولي حداقل با كشورهاي همسايه كه رابطه خوبي هم با آن‌ها داريم تعامل بيش‌تري در اين زمينه خواهيم داشت و مي‌توانيم روي بازارهاي آن‌ها تا حدودي حساب كنيم.

اخوان تاكيد كرد: لازم نيست به عنوان بخش حاكميتي و بخش دولتي براي تصرف اين بازار پيشگام بشويم و فقط كافي است تسهيلاتي به شركت‌هاي ايراني خصوصي كه خودشان براي حضور در اين بازار متقاضي هستند بدهيم و درواقع از آن‌ها حمايت كنيم زيرا آن‌ها خودشان خيلي از كارها را بهتر از دولت جلو مي‌برند به دليل اين كه ذات خصوصي بودن اين چنين شرايطي را ايجاب مي‌كند.




منبع
 

جدیدترین ارسال ها

بالا