افزونه 1 اخبار کامپیوتر و تکنولوژی 11/9/1383

  • شروع کننده موضوع Mahmoodi
  • تاریخ شروع
M

Mahmoodi

کاربر مهمان
رقابت شديد لينوكس با ويندوز مايكروسافت

لينوكس از رونق بازار ويندوز خواهد كاست.

به گزارش بخش خبر شبكه فن آوري اطلاعات ايران، به نقل از ايلنا، شركت IBM با انجام تحقيقات بازار ادعا مي‌‏كند كه لينوكس سرعت سرور مايكروسافت را كاهش خواهد داد و سهم لينوكس از بازار تا سال 2007 به 15 درصد افزايش خواهد يافت.
مسوولان اجرايي IBM معتقدند: با نفوذ لينوكس به فضايERP و به ويژه با افزايش توزيع لينوكس تجاري سرعت رشد سيستم‌‏عامل سرور ويندوز كاهش خواهد يافت.
براساس تحقيقات مذكور كه بر روي400 تاسيسات, از جمله سه فروشنده برترERP - SAP , پيپل سافت و اوراكل - انجام شده تا سال 2007 لينوكس 15 درصد از پايگاه‌‏هايERP نصب شده را به خود اختصاص خواهد داد.
گفتني است, در حال حاضر اين رقم تنها 2 درصد است.
مسوولان IBM معتقدند: استفاده از لينوكس به كاربردهاي عادي محدود نخواهد شد و در سال‌‏هاي آينده كاربردهاي پيچيده و تجاري آن افزايش خواهد يافت.
اين شركت گزارش داد: درآمد نرم‌‏افزار لينوكس آن از سال 2001 تا 2003 چهار برابر شده است كه بخش عمده‌‏اي از آن مربوط به رشد اخير در زمينه كاربردهاي تجاري, نرم‌‏افزار واسط و بخش مديريت داده‌‏ها است.
براساس مطالعه مذكور,20 درصد از مشتريان ERP كه قصد تغيير سيستم‌‏عامل UNIX خود را دارند, اعلام كرده‌‏اند سيستم عامل ويندوز را جايگزين آن خواهد كرد, در حالي كه 70 درصد مي‌‏گويند, لينوكس را ترجيح مي‌‏دهند.


منبع فناوري اطلاعات ايران
 
M

Mahmoodi

کاربر مهمان
يک نوع سرويس ارسال پيام اينترنتى جديد عرضه شد

سه شرکت "فوجيتسو"، "هيتاچى" و "ان اى سى" با همکارى يکديگر به عرضه يک سرويس ارسال پيام (مسنجر) بدون کد (متن باز) با امنيت بالا دست زده اند.

به گزارش بخش خبر شبكه فن آوري اطلاعات ايران، به نقل از ايرنا، در اخبار روز سه شنبه برخى از پايگاه هاى اينترنتى در اين باره آمده است، اين نرم افزار که از استاندارد (R-WS) بهره مى‌گيرد از امنيت بيشترى نسبت به نمونه هاى مشابه قبلى برخوردار است .

مسنجر مذکور به گونه اى طراحى شده که تمامى پيام هاى رد و بدل شده را به دقت کنترل کرده و از مفقود شدن و ارسال چندباره يک پيام ممانعت به عمل مى آورد.

گفتنى است که سه شرکت مزبور ، بيش از يک سال است که در حال طراحى اين سرويس مسنجر هستند و اميدوارند که بدون کد بودن آن ، به ارتقا و بهبود محصول مذکور کمک کند.

بارگذارى اين مسنجر رايگان که اختصارا ۴(RM S) ناميده مى شود از آدرس زير ممکن است :
http://businessgrid.ipa.go.jp/rms/index-en.html۴


منبع فناوري اطلاعات ايران :wink:
 
M

Mahmoodi

کاربر مهمان
كابوس سرقت ID در آستانه سال نو ميلادي

خطر به سرقت رفتن ID به كابوسي براي خريداران اينترنتي مبدل شده است.

به گزارش بخش خبر شبكه فن آوري اطلاعات ايران، به نقل از ايلنا، تقريباً از هر 10 مشتري شش نفر مي‌‏گويند, در فصل تعطيلات سال جاري از خريد آن‌‏لاين خودداري خواهند كرد؛ چرا كه نگرانند هنگام خريد مشخصات فردي و ID آنها به سرقت برود.

ديويد استارك كه مدير يك شركت امنيتي در آمريكا است, مي‌‏گويد: شكي نيست كه هر چه به فصل خريد نزديك مي‌‏شويم, نگراني‌‏هاي مشتريان افزايش مي‌‏يابد و خرده فروش‌‏هاي آن‌‏لاين بايد دلايلي را براي جلب اعتماد به مشتريان خود ارايه دهند تا آنها اطلاعات مشخص خود را در اختيار فروشنده قرار دهند.

براساس نظرسنجي انجام شده از ميان هزار نفر آمريكايي, 58 درصد گفته‌‏اند: به دليل احتمال سرقت اطلاعات شخصي و ديگر خطرات آن‌‏لاين خريد آن‌‏لاين خود را كاهش خواهند داد, كه نسبت به سال گذشته 9 درصد افزايش نشان مي‌‏دهد.

گفتني است, نگراني در مورد سرقت كارت اعتباري نيز در ميان مشتريان شديداً افزايش يافته است.


منبع فناوري اطلاعات ايران
 
M

Mahmoodi

کاربر مهمان
تحريم اتحاديه اروپا عليه مايكروسافت

مايكروسافت خواستار استيناف در مورد اتهامات وارده بر اين شركت شده است.

به گزارش بخش خبر شبكه فن آوري اطلاعات ايران، به نقل از ايلنا، دادگاه عالي اتحاديه اروپا در دومين جلسه خود كه در ماه دسامبر برگزار خواهد شد, در خواست شركت امريكايي مايكروسافت را مبني بر به تعويق انداختن تحريم‌‏هاي اين اتحاديه عليه اين شركت مورد بررسي قرار خواهد داد.
اين دادگاه تا 20 دسامبر در مورد به تعويق انداختن جريمه 646 ميليون دلاري و دستور تغيير فعاليت‌‏هاي تجاري مايكروسافت تصميم‌‏گيري خواهد كرد.
كميسيون اروپا در ماه مارس اعلام كرد: مايكروسافت از موقعيت برتر خود در بازار سوء استفاده كرده است.
تحريم‌‏هاي اين اتحاديه تا تعيين نتيجه درخواست استيفاف اين شركت به تعويق افتاده است.

منبع فناوري اطلاعات ايران
 
M

Mahmoodi

کاربر مهمان
درآمد لينوكس به بيش از يك ميليارد دلار رسيد

به گزارش بخش خبر شبكه فن آوري اطلاعات ايران، به نقل از ايلنا، بازار جهاني سرورهاي كامپيوتري در ششمين فصل متوالي با رشد قابل توجهي همراه بوده است.
درآمدهاي سرور لينوكس در سه ماهه سوم سال جاري ميلادي به بالاتر از يك ميليارد دلار رسيد و IBM و هيولت پاكارد به ترتيب جايگاه اول پر درآمدترين و پرفروش‌‏ترين شركت‌‏ها را به خود اختصاص دادند.
درآمد كارخانه‌‏هاي توليدي در سه ماهه منتهي به سپتامبر در مقايسه با همين دوره از سال گذشته 5 درصد افزايش يافته و به 5/11 ميليارد دلار رسيد.
براساس تحقيقات شركت بين‌‏المللي داده‌‏ها(ICD), ميزان واحدهاي ارسالي شده براي مشتريان در سال جاري نسبت به سال گذشته 18 درصد افزايش يافت.
سرورهاي كم‌‏هزينه كه پردازش‌‏گرهاي X86 را هدايت مي‌‏كند, سهم عمده‌‏اي از بازار را هم از لحاظ درآمد و هم از لحاظ حجم محموله‌‏هاي ارسالي شده به خود اختصاص داده است.
به گفته محققان ICD , در طول سال جاري بسياري از شركت‌‏ها زيرساخت فناوري اطلاعات خود را به روز كردند.

بخش عمده‌‏اي از اين شركت‌‏ها به استفاده از سرور لينوكس روي آوردند, كه به عقيده شماري از تحليل‌‏گران يكي از عوامل اصلي رونق بازار سرورها همين است.



منبع فناوري اطلاعات ايران
 
M

Mahmoodi

کاربر مهمان
براي اولين بار امكانات جديد براي فارسي زبانان بر روي وب

عصرونه دات كام اولين وب به زبان فارسي ميباشد كه با استفاده از تكنولوژي روز توانسته امكانات وب استانداردي را به وب مسترها ارائه كند ( http://www.asrooneh.com ) اين امكانات تا به حال در هيچ وب سايت ايراني و فارسي به فارسي زبانان ارائه نشده است.

به گزارش بخش خبر شبكه فن آوري اطلاعات ايران، ابزار هاي رايگان عصرونه دات كام عبارت است از ( لينكدوني - لينكستان - لوگو دوني - تصوير شانسي - خواننده اكس ام ال- سيستم نظر خواهي - سيستم مديريت تبليغات و مترجم قالب )
قسمت هاي سرگرمي سايت ( كاريكاتور - جوكستان - چت - پشت زمينه )
(توجه براي استفاده از امكانات وب تولز بايد در سايت ثبت نام كنيد )

توضيح هريك از ابزارهاي قابل استفاده به صورت زير مي‌باشد:
لينكدوني : با استفاده از اين قسمت مي توانيد لينك هاي روزانه خود را به سيستم معرفي كنيد و با آرشيو در صفحه خود منتشر كنيد
لينكستان : در اين قسمت مي توانيد لينك دوستان خود را وارد سيستم كنيد و در وب خود نمايش دهيد
لوگو دوني : در اين قسمت مي توانيد لوگوي دوستان خود را به سيستم معرفي كنيد تا در وب شما نمايش دهد
تصوير شانسي : در اين قسمت مي توانيد عكس هايي به دلخواه وارد سيستم كنيد, سيستم اين عكس ها بطور شانسي در وب شما نمايش مي دهد
خواننده XML : در اين قسمت با معرفي كردن يك فايل با فرمت XML كه نوعي بانك اطلاعاتي است ميتوانيد آخرين اخبار ها و ارسال ها را از سايت هاي و صفحات ديگر كه با فرمت XML هستند بگيريد و نمايش دهيد , اين سيستم براي اولين بار است كه به صورت عمومي به وب ها ارائه ميشود
سيستم نظر خواهي : در اين قسمت مي توانيد سيستم كامنت (نظر خواهي) وبلاگ / سايت خود را سفارشي كنيد بصورتي كه شما در هر سيستم با قرار دادن POSTID در هر كد ميتوانيد يك نظر خواهي جديد براي خود باز كنيد
سيستم مديريت تبليغات : در اين قسمت مي توانيد تمامي تبليغات خود را به سيستم معرفي كنيد , تبليغ ها بصورت شانسي نمايش داده ميشوند و آمار كليك ,نمايش و.. در اختيار شما قرار ميگيرد , سيستم داراي تاريخ انقضاي تبليغ و امكان شارژ كردن آن است.
مترجم قالب : در اين قسمت نيز ميتوانيد اولا قالب هاي خود را اشكال زدايي كنيد و به صورت استاندارد در بياوريد , دوما قالب هاي خود را به چهار سيستم MT,Persianblog,Blogsky,Blogger تبديل كنيد

تمامي قسمت هاي بالا قابليت تغيير قالب Default را دارند و شما ميتوانيد طبق نياز خود به ساده ترين روش يك قالب سفارشي براي وبتان توليد كنيد.
لازم به ذكر است در صورتي كه كد سيستم را در صفحه خود قرار ندهيد هيچ چيزي در صفحه شما نمايش داده نميشود
قسمت سرگرمي سايت را هم مي توانيد مشاهده كنيد :
در قسمت كاريكاتور مي توانيد كاريكاتور هاي هفتگي را مشاهده كنيد
در قسمت جوكستان مي توانيد جك هاي جديد و جذاب را مشاهده كنيد يا در صورت لزوم جك ارسال كنيد
در قسمت چت نيز مي توانيد به چت بپردازيد
در قسمت پشت زمينه نيز مي توانيد پشت زمينه هاي بسيار جذاب و با كيفيت را مشاهده و دريافت كنيد .
در قسمت سمت چپ سايت نيز مي توانيد در قسمت لينكدوني لينك هاي جالب خودتان را با توضيح در مورد آنها به ما ارسال كنيد كه ما لينك ها را در اين قسمت قرار دهيم

براي مشاهده امكانات وب تولز مي توانيد به وبلاگي كه براي تست ايجاد شده رجوع كنيد و امكانات را مشاهده كنيد : http://www.enginnerblog.persianblog.com


منبع فناوري اطلاعات ايران
 
M

Mahmoodi

کاربر مهمان
نحوه سرعت بخشيدن به عمل استارت در ويندوز XP

عمل استارت در ويندوز XP ، سريعتر از سيستم عاملهايي است كه تا كنون با آنها كار كرده ايد. مدت زمان برگشت از حالت Standby هم با سرعت بيشتري انجام مي پذيرد. اما اينكه آيا مي شود باز هم سريعتر از اين عمل كرد، مطلبي است كه ما مي خواهيم به كمك يك ابزار كم حجم نرم افزاري از سايت توليدات ميكروسافت به شما نشان دهيم. نام اين نرم افزار كه براي بهينه كردن و سرعت بخشيدن به استارت در ويندوز XP طراحي شده، BootVis است كه به عنوان يك ابزار براي تجزيه و تحليل بالا آمدن سيستم (Boot)عمل مي كند. اين تسهيلات ارائه شده به صورت download رايگان، براي جستجوي خطا در سيستم و افزايش سرعت عمل بالا آمدن در نظر گرفته شده است. شما مي توانيد تمام امكانات استارت را در ويندوز XP تجزيه و تحليل و بهينه كنيد. پس از عمل بهينه سازي، بالا آمدن سيستم به طور معمول زودتر انجام مي شود.
پس از download كردن اين برنامه، آن را به دلخواه خود در يك پوشه ذخيره كنيد. سپس فايل BootVis.exe را ( با دو بار كليك روي آن ) اجرا كنيد.
پنجره برنامه اي مشابه Explorer ، باز مي شود كه سمت راست آن خالي است. حال اگر در سطر منوها روي “Trace” كليك كنيد، انتخابي شامل شش option را در مقابل خود خواهيد يافت.
ترتيب اجراي تك تك option هايي كه توسط BootVis جهت بهينه كردن بالا آمدن سيستم در اختيار قرار گذاشته شده، بسيار مهم است. پس از استارت مجدد، BootVis شروع به كار مي كند. تا زماني كه BootVis نتيجه تجزيه و تحليل خود را نشان نداده است، هيچ كاري انجام ندهيد. توجه داشته باشيد كه اين عمل چند دقيقه اي طول خواهد كشيد.


منبع فناوري اطلاعات ايران
 

جدیدترین ارسال ها

بالا