اخبار چهارشنبه,25 آذر 1383

  • شروع کننده موضوع Mahmoodi
  • تاریخ شروع
M

Mahmoodi

کاربر مهمان
مايكروسافت در مورد استفاده از سيستم‌ عامل لينوكس به كشورهاي آسيايي هشدار داد.

به گزارش بخش خبر شبکه فن آوری اطلاعات ایران، به نقل از ایلنا، شركت مايكروسافت روز پنج‌‏شنبه به دولت‌‏هاي آسيايي هشدار داد كه درصورت استفاده از سيستم عامل لينوكس به جاي نرم‌‏افزار اين شركت با دادخواهي حق انحصار روبرو خواهد شد.

استقبال فزاينده از لينوكس تهديدي اساسي بر تسلط ويندوز بر بازار جهاني محسوب مي‌‏شود، سيستم عامل لينوكس كه يك نرم‌‏افزار با كد باز است به طور رايگان بر روي شبكه اينترنت وجود دارد و كاربران مي‌‏توانند متناسب با نياز خود به آساني تغييراتي در آن ايجاد كنند.

استيو بالمر مدير اجرايي ارشد مايكروسافت كه در كنفرانسي در سنگاپور صحبت مي‌‏كرد, گفت: لينوكس در بيش از 228 مورد حق انحصار شركت مايكروسافت را نقض كرده است.

وي افزود: در آينده نزديك به محض ورود اين كشورها به WTO خسارت نقض حقوق مالكيت معنوي از دولت‌‏هاي آنها مطالبه خواهد شد.


منبع فناوري اطلاعات ايران
 
M

Mahmoodi

کاربر مهمان
پردازنده‌‏هاي AMD SEMPRON عملكرد بهتري در راستاي رفع نيازهاي خريداران DESKT

پردازنده‌‏هايي كه با نام AMD SENORIB شناخته مي‌‏شوند، عملكرد بهتري در راستاي رفع نيازهاي خريداران DESKTOP ارايه مي دهند به نحوي كه كاربر مي‌‏تواند برنامه‌‏هاي دلخواه خود را همان‌‏گونه كه در ذهن دارد به اجرا درآود.

به گزارش بخش خبر شبكه فن آوري اطلاعات ايران،‌به نقل ازايلنا، اين پردازنده جديد، با بيش از60 هزار نرم افزار موجود در بازار سازگار است و تمام نيازهاي روزانه مانند جستجو در اينترنت، كارهاي اداري، موسيقي، ويدئو و غيره را به آساني برآورده كرده و برپايه فناوري نسل هفتم و هشتم X86 كار مي‌‏كند.

شايان ذكر است؛ پردازنده SEMPRON براي سوكت A داراي FSB 333 و حافظه نهان 384K شامل 256 KL2 و 128 KL1 براي مدل‌‏هاي 2200+ و 2400+ و 2500+ و 2600+ و حافظه نهان 640K شامل 512 KL2 و 128 KL1 براي مدل 3000+ است.

گفتني است، اين پردازنده در مدل 3100+ كه بر سوكت 754 نصب مي‌‏شود از برخي امتيازات ATHLON64 نظيرHEIPR TRANSPORT،COOL AND QUIET و NTEGRATED MEMORY CONTROLL بهره مي‌‏برد؛ ولي برخلاف ATHLON 64 فقط 32 BIT عمل مي‌‏كند.

درعين حال، ميان مدل‌‏هاي SEMPRON با فركانس‌‏هاي معادل درCELEROND رقابت شانه به شانه‌‏اي وجود دارد؛ اما آنچه مهم است كارايي بيشتر و قيمت ارزان‌‏تر AMD SEMPRON است كه امكان انتخاب را براي خريداران راحت‌‏تر مي‌‏كند.


منبع فناوري اطلاعات ايران
 
M

Mahmoodi

کاربر مهمان
جستجوي تلويزيوني فناوري جديد گوگل!

شركت گوگل درصدد است با طراحي فناوري جديد امكان جستجو در آرشيو شبكه‌‏هاي تلويزيوني را فراهم كند.

به گزارش بخش خبر شبکه فن آوری اطلاعات ایران، به نقل از ایلنا، گوگل مايكروسافت و ياهو درحال حاضر به طور مخفيانه مشغول طراحي ابزارهاي جستجوي جديدي براي محصولات ويديويي ديجيتال هستند كه حاكي از يك رقابت فناوري پرتنش براي نفوذ هر چه بيشتر به خانه‌‏هاي كاربران است.

فعاليت‌‏هاي گوگل كه تاكنون مخفي مانده است، بلند پروازانه‌‏ترين آنها بوده، به گفته منبع مطلع از اين طرح، غول اينترنتي گوگل درحال طراحي يك فناوري جديد براي شركت‌‏هاي خدمات تلويزيوني و شبكه‌‏هاي كابلي است كه قابليت‌‏هاي اينترنتي آن را به تلويزيون نيز منتقل مي‌‏كند.
فناوري جديد به كاربران شبكه‌‏هاي تلويزيوني اجازه مي‌‏دهد با مراجعه به آرشيو برنامه‌‏هاي آنها، گزينه‌‏هاي دلخواه خود را جستجو كنند.

منبع فناوري اطلاعات ايران
 
M

Mahmoodi

کاربر مهمان
پست الكترونيكي جيبي به زودي عرضه مي‌‏شود

پست الكترونيكي جيبي با قابليت ارسال و دريافت E-MAIL , تنها با فشار يك دكمه و بدون نياز به كامپيوتر, به زودي عرضه خواهد شد.

به گزارش بخش خبر شبکه فن آوری اطلاعات ایران، به نقل از ایلنا، مهندس مريم زارع, متصدي بخش فروش شركت اطلس سخنگو, در مورد دوربين حافظتي مدار بسته بي‌‏سيم طراحي شده در اين شركت گفت: اين دوربين قابليت ارسال و دريافت صدا و تصوير را به صورت بي سيم داشته و داراي4 كانال مجزا و قابليت اتصال4 دوربين به صورت همزمان , سوييچر4 كاناله اتوماتيك, فيش خروجي جهت اتصال به ويديو و ضبط صدا و تصوير دريافتي, فركانس4/2 گيگاهرتز و كيفيت بسيار بالا است.

مهندس زارع , در ادامه افزود‌‏: اين سيستم داراي تكنولوژي مادون قرمز براي دريافت و ارسال تصوير در تاريكي بوده و در فضاي باز بيش از 200 متر برد دارد.
متصدي بخش فروش شركت اطلس سخنگو, ‌‏با بيان اين‌‏كه به زودي پست الكترونيكي جيبي, توسط اين شركت عرضه خواهد شد, بيان كرد‌: دستگاه E.MAIL EXPRESS تنها با فشار يك دکمه و بدون نياز به كامپيوتر, به زودي عرضه خواهد شد.
به گفته زارع، اين پست الكترونيكي جبيبي شامل يك مودم داخلي و قابل اتصال مستقيم به خط تلفن بوده، ضمن اين كه داراي دفترچه تلفن, ‌‏ماشين حساب و بازي‌‏هاي سرگرم كننده است.
وي در ادامه افزود: اين دستگاه قابليت ذخيره 500 نامه الكترونيكي را دارد و به دليل كوچكي و سبكي جايگزين مناسبي برايNOTE BOOK درماموريت‌‏‌‏ها و سفرها خواهد بود.

شايان ذكر است؛ زمينه فعاليت شركت اطلس سخنگو, در توليد انواع دوربين ديجيتال, MP3 PLAYER , تلفن بي‌‏سيم, تلفن اينترنتي, مترجم جيبي و دوربين‌‏هاي حفاظتي است

منبع فناوري اطلاعات ايران
 
M

Mahmoodi

کاربر مهمان
لينوكس نسبت به سيستم عامل هاي ديگر حفره هاي كمتري دارد

براساس يك گزارش امنيتي تعداد خطاهاي سيستم عامل لينوكس چندين بار كمتر از نرم افزارهاي تجاري موجود است.

به گزارش بخش خبر شبكه http://www.IRITN.com ، به نقل از News.com، اين خبر نتيجه يك پروژه تحقيقاتي 4 ساله است كه شركت Coverity، يك شركت تجزيه و تحليل رمزها آن را رهبري مي كند. پژوهشگران اين موسسه 985 خطا در 7/5 ميليون خط رمزي كه آخرين نسخه سيستم عامل هسته اي لينوكس را آرايش مي دهد پيدا كردند. ميزان حفره ها يا نقص هاي موجود در يك برنامه تجاري هم اندازه لينوكس بيشتر از 5 هزارتا است. مدير عامل ارشد Coverity گفت: «لينوكس از لحاظ چگالي خطاها يك سيستم عامل بسيار خوب است. »

Coverity يك شركت مستقر در سان فرانسيسكو است كه ابزارهاي تشخيص حفره را براي نرم افزارهاي نوشته شده به زبان برنامه نويسي C و++ C توليد مي كند. ابزار تجزيه و تحليل رمز به طور نمونه از اصول طراحي نرم افزار براي تجزيه و تحليل سورس برنامه و پيدا كردن مشكلات موجود برنامه مورد نظر استفاده مي كند. مايكروسافت در توسعه هاي داخلي خود تقريبا به طور گسترده از اين ابزار استفاده مي كند و خيلي از كامپايلرها نيز از نسخه هاي ابتدايي اين برنامه در نرم افزارهاي خود استفاده مي كنند. از اين ابزار براي تصحيح كدهاي مخرب رايج در شبكه نيز استفاده مي شود.
Coverity قصد دارد به طور منظم گزارش هايي از تجزيه و تحليل خطاهاي موجود در لينوكس منتشر كند و خلاصه اي از نتايج را در اختيار انجمن برنامه نويسي لينوكس قرار دهد.


منبع فناوري اطلاعات ايران
 
M

Mahmoodi

کاربر مهمان
مینی درایو 80 گیگابایتی جدید توشیبا

توشیبا به تکنولوژی جدیدی در ذخیره سازی دیتا دست یافته است که به شرکت امکان میدهد تا ظرفیت درایوهایش را به شکلی چشمگیر بالا ببرد، 80 گیگابایت.
به گزارش بخش خبر شبكه فن آوري اطلاعات ايران، از http://www.ComeToNet.com و به نقل از PCWorld، این تکنولوژی جدید که توشیبا از آن به Perpendicular Recording نام میبرد باعث شده است تا توشیبا در نیمه سال 2005 میلادی دو هارددرایو 1.8 اینچی به بازار عرضه کند. در تکنیک معمول که در حال حاضر مصرف میشود و بنام Longitudinal Recording معروف است، بیتها کف دیسک میخوابند. اما در تکنیک جدید که نام بردیم، بیتها در دیسک سرپا می ایستند. پس فضای کمتری را اشغال میکنند و ظرفیت دیسک بالا میرود.
جانکو فوتورا، سخنگوی توشیبا در توکیو گفت: اولین دو نمونه از این درایو با چگالی ذخیره سازی 133 گیگابیت در اینچ مربع عرضه میشود که حدود 37 درصد افزایش ظرفیت نسبت به درایوهای فعلی را نشان میدهد.
این درایوهای کوچک، قابل مصرف در وسایل الکترونیکی قابل حمل مانند پخش کننده های موزیک هستند. یکی از شناخته ترین مشتریان توشیبا در این رده، شرکت اپل است که این درایوها را در دستگاه IPod خود مصرف کرده است. باید دید آیا IPod های جدید هم به این درایوهای پرظرفیت مجهز خواهند شد؟


منبع فناوري اطلاعات ايران
 

جدیدترین ارسال ها

بالا