افزونه 1 اخبار چهارشنبه,16دي 1383

  • شروع کننده موضوع Mahmoodi
  • تاریخ شروع
M

Mahmoodi

کاربر مهمان
دوام لينوكس در مقابل هكرها افزايش يافت
لينوكس وصله نشده به مراتب مقاوم‌‏تر از ويندوز وصله نشده است.

به گزارش بخش خبر شبكه فن آوري اطلاعات ايران، از ايلنا، براساس يك گزارش كه از سوي شركت" هاني پات" منتشر شد، سيستم وصله نشده لينوكس قبل از آن كه مورد حمله هكرها قراربگيرد ماه‌‏ها دوام مي‌‏آورد.
دوام لينوكس درمقابل نا امني‌‏هاي شبكه از سال 2001 و 2002 به طور چشمگيري افزايش يافته و از 72 ساعت به سه ماه افزايش يافته است.
شركت" هاني پات" يك شركت غير انتفاعي است كه سيستم‌‏هاي آسيب پذير را به اينترنت وصل مي‌‏كند، با اين اميد كه بتواند آن را در معرض حمله هكرها و ويروس‌‏ها قرار داده و از اين طريق وضعيت آنها را مورد بررسي قرار دهد.
براي تعيين دوام لينوكس اين شركت 12 نقطه جذب را در هشت كشور ايجاد كرد، سپس به اندازه گيري مدت زماني كه در آن هكرها لينوكس آسيب پذير را ازكار مي‌‏انداختند، پرداخت. اين زمان عملا مدت دوام لينوكس بود.
كارشناسان شركت مذكور با ابراز تعجب مي‌‏گويند: با وجود افزايش فعاليت هكرها و ناامني‌‏هاي شبكه، به دوام و مقاومت لينوكس افزوده شده، اين درحالي است كه طبق گزارش‌‏ها سيستم‌‏هاي ويندوز وصله نشده غالبا در اولين دقايق اتصال به شبكه مورد حمله قرار گرفته و مختل مي شوند.
 
M

Mahmoodi

کاربر مهمان
ناول سرور جديد خود عرضه خواهد كرد

ناول سرور جديد خود را با قابليت‌‏هاي بالا به بازار عرضه خواهد كرد.

به گزارش بخش خبر شبكه فن آوري اطلاعات ايران، از ايلنا، شركت ناول اعلام كرد: يك نسخه بتا از سرور شركتي باز (OES) را در چند روز آينده عرضه خواهد كرد.
مسوولين اين شركت كه دركمبريج انگلستان واقع است، مي‌‏گويند: اين سرور كه هسته نرم افزار شبكه تجاري راSUSE ENTERPRISE LINUX9 تركيب مي‌‏كند در سطح گسترده عرضه خواهد شد تا مورد آزمايش اوليه قرار گيرد.
ناول پيش بيني كرد كه؛ نرم افزار نهايي را در فوريه سال 2005 به بازار عرضه كند به علاوه اين شركت برنامه‌‏ريزي كرده يك نرم افزار واسط مديريت عمومي (IMANAGER) را نيز عرضه كند، اين نرم افزار به مشتريان اجازه مي‌‏دهد كه خدماتي را كه به كار مي‌‏گيرند انتخاب كنند.OES به عنوان يك گزينه ايده آل براي آن دسته از مشتريان نرم افزار شبكه محسوب مي‌‏شود كه درصدد تغيير به سوي به كارگيري لينوكس هستند؛ اين نرم افزار خدمات متعددي را بر روي دو هسته ارايه مي‌‏كند.
با عرضه اين محصول ناول، نرم افزار شبكه ديگر به عنوان يك محصول مجزا فروخته نخواهد شد، هسته باز و خدمات سيستم به عنوان بخشي از خدمات شركتي باز در آينده ارتقا خواهد يافت.
 
M

Mahmoodi

کاربر مهمان
دو شركت هندي از سوي اينتل تحت تعقيب قانوني قرار گرفتند

اينتل مي‌‏گويد: سوء استفاده بعضي شركت‌‏ها از نام اين شركت مي‌‏تواند اعتماد مردم را از بين ببرد.

به گزارش بخش خبر شبكه فن آوري اطلاعات ايران، از ايلنا، شركت آمريكايي اينتل با تنظيم شكايتي در دادگاه عالي دهلي، دو شركت راهكارهاي نرم افزار اينتل ISSP را كه هر دو در دهلي قرار دارند را تحت تعقيب قانوني قرار داد.
اينتل ادعا مي‌‏كند؛ اين دو شركت از مارك تجاري ريز پردازنده‌‏هاي آن استفاده كرده‌‏، ضمن اين كه شركت‌‏ها از ايميلINTELINDIA@VSUL .COM استفاده مي‌‏كنند كه خود به نوعي سوء استفاده از نام اينتل محسوب مي‌‏شود.
شركت آمريكايي اينتل ادعا مي‌‏كند؛ تنها شركتي است كه بازار كامپيوترهاي شخصي را منقلب كرده و از سال 1968 از INTEL به عنوان مارك تجاري خود استفاده كرده است.
اين شركت مي‌‏افزايد: ا ستفاده از نام‌‏هاي مشابه باعث سردرگم شدن خريداران محصولات شركت شده و باعث زير سوال رفتن مارك معتبرتر مي‌‏شود.
درحال حاضر اينتل از اعتبار جهاني بسيار بالايي برخوردار بوده و نسبت به رقباي خود اعتماد خاصي را در مشتريان ايجاد كرده كه تقليد رقبا از اين نام مي‌‏تواند اين اعتماد را از بين ببرد.
 
M

Mahmoodi

کاربر مهمان
چیپ جدید AMD برای متحول سازی ویدیوی پرتابل

شرکت ای ام دی اقدام به تهیه یک چیپ کرده است که میتواند دنیای پخش کننده های ویدیوی پرتابل را متحول کند. این چیپ میتواند زمان انتقال محتویات قابل پخش را تا حد زیادی کاهش دهد. قرار است این چیپ در نمایشگاه بین المللی وسایل خانگی الکترونیکی و طی این هفته به نمایش درآید.
به گزارش بخش خبر شبكه فن آوري اطلاعات ايران، از http://www.ComeToNet.com و به نقل از IDGNews، دستگاههای پخش ویدیوی قابل حمل به کمک پزوسسور Alchemy Au1200 میتواند فایلهای MPEG ضبط شده با رکوردرهای ویدیوی دیجیتال را پخش نماید و بدین ترتیب نیاز به تبدیل این فایلها به فرمتهای مختلف را از بین میبرد.
راب اولیور، مدیر بازاریابی محصولات گروه PCSG شرکت AMD میگوید که AMD با این کار خود فقط یک چیپ طراحی نکرده است بلکه یک پلاتفرم مرجع برای تولیدکنندگانی ساخته که شامل چیپ و برنامه مدیا پلییر است.
امروزه دستگاههای پخش ویدیوی دستی مانند Portable Media Center (PMC) devices پشتیبانی شده توسط مایکروسافت بسیار جدید است. در سال گذشته آقای بیل گیتس رئیس مایکروسافت اقدام به نمایش نمونه دستگاه دستی کوچکی کرد که میتوانست ویدیو را ذخیره و پخش کند.
اکثر ضبط کننده های ویدیویی در رکوردرهای ویدیوی دیجیتال یا سیستمهایی که از عرضه کنندگان آن لاین ویدیو تصویر برمیدارند، محتویات را در فایلهایی با فرمتهایی مانند MPEG4 و یا DivX ضبط میکنند. این فرمتها میتوانند تصاویری با کیفیت عالی عرضه کنند اما متاسفانه در دستگاههایی که برنامه موبایل مدیای ویندوز دارند به علت اندازه فایل کار نمیکنند. برای اینکه بتوان این فایلها را اجرا کرد برنامه مدیا پلییر ویندوز باید آنها را به فرمت ویدیو مدیای ویندوز یا WMV تبدیل کند.
این کار معمولا زمانی معادل خود ویدیو وقت میگیرد. یعنی برای یک نمایش ویدیویی 30 دقیقه ای باید 30 دقیقه وقت جهت تبدیل ویدیو از فرمت MPEG4 به فرمت WMV در نظر گرفت.
حال دستگاههایی که از این چیپ جدید AMD استفاده میکنند میتوانند بدون نیاز به تبدیل فایلها در کامپیوتر، تمامی فرمتهای MPEG2, MPEG4, WMV9 و DivX را پخش نمایند. معنای این گفته آنست که صاحبان دستگاههای PMC حاوی چیپ Au1200 ، میتوانند آنرا با رکوردرهای ویدیوی دیجیتال بکار گرفته و ویدیوی حاصله را در کوتاهترین زمان ممکن برای مدیا سنتر کامپیوتر خود آماده کنند. این دستگاه میتواند مستقیما از طریق پورت USB به رکوردر ویدیوی دیجیتال بدان وصل شود.
کارشناسان معتقد هستند که بازار دستگاههای پرتابل رو به رشد است و نسبت به بازار کامپیوترهای شخصی معمولی با سرعت بسیار رشد خواهد کرد. در این بین AMD بازاری را هدف قرار داده است که بسیار مستعد میباشد و انتظار برآنست که رقابت سختی بین شرکتهای چیپ سازی دنیا مانند AMD و اینتل و سایرین در این رابطه دربگیرد. این درگیری بشکل ارائه پروسسورهایی خواهد بود که بتوانند نیازهای بازار ویدیویی را بپوشانند.
 
M

Mahmoodi

کاربر مهمان
قرارداد میلیون دلاری مایکروسافت برای ترجمه نرم‌افزارهای خود

شرکت مایکروسافت قرارداد جدیدی را با شرکت بین‌المللی SDL به امضا رسانده تا از این طریق امکانات زبانی نرم‌افزارهای خود را به حداکثر میزان ممکن برساند.

به گزارش بخش خبر شبكه فن آوري اطلاعات ايران، از خبرگزاري سلام، یکی از سخنگویان این شرکت اعلام کرد که این قرارداد 3 میلیون دلاری با هدف از بین بردن محدودیت‌های موجود در زبان‌های به کار رفته در نرم‌افزارهای ساخت مایکروسافت منعقد شده است.

علاوه براین مایکروسافت قصد دارد تا از این طریق به یکی از برترین ارائه دهندگان خدمات ترجمه کامپیوتری در جهان مبدل شود.

سخنگوی مایکروسافت معتقد است که کاربرد فناوری ترجمه کامپیوتری SDL، امکان ترجمه مطمئن، با کیفیت و دقیق متون مختلف را فراهم خواهد آورد.
 
M

Mahmoodi

کاربر مهمان
eBay، مایکروسافت را كنار گذاشت!

دو شرکت مایکروسافت و eBay اعلام کردند که eBay بزودی استفاده و پشتیبانی از سیستم Microseft’s Passport را برای ورود به این سایت (log in) کنار خواهد گذاشت همچنین مایکروسافت قصد دارد تا بازاریابی برای این سیستم را در سایت‌های دیگر متوقف کند.

به گزارش بخش خبر شبكه فن آوري اطلاعات ايران، از خبرگزاري سلام، براساس اعلام eBay، از اواخر ماه ژانویه دکمه مربوط به Passport در سایت eBay نمایش داده نمی‌شود و کاربران مجاز به استفاده از چنین حساب‌های کاربری برای ورود به eBay نیستند و در عوض باید به طور مستقیم log in کنند.

گفتنی است که eBay از سال 2001 استفاده از فناوری Passport مایکروسافت را برای تایید هویت کاربران خود آغاز کرد؛ اما قصد دارد از این پس از سیستم‌های ویژه خود برای این کار استفاده کند. در حال حاضر بسیاری از دیگر سایت‌ها نیز دست به اقدامات مشابهی زده‌اند. همه‌گیر شدن استفاده از این فناوری می‌توانست جایگاهی ویژه در عرصه تجارت الکترونیک به مایکروسافت ببخشد.
 
M

Mahmoodi

کاربر مهمان
تعداد کاربران فایرفاکس به 6 میلیون نفر رسید

امروزه بیش از شش میلیون نفر در سراسر جهان مرورگر اینترنتی Firefox را بارگذاری کرده‌اند و به جای مرورگر مایکروسافت موسوم به IE از آن استفاده می‌کنند.

به گزارش بخش خبر شبكه فن آوري اطلاعات ايران، از خبرگزاري سلام، این محصول کد باز که توسط بنیاد موزیلا ساخته شده است به دنبال اعلام وجود حفره‌های متعدد امنیتی در IE به نحوی گسترده با استقبال مواجه شده است.

در عین‌حال دیگر مرورگرهای اینترنتی مانند اپرا هم جایگاه بهتری را در عرصه رقابت کسب کرده‌اند.

هرچند فایرفاکس از قابلیت‌های جالبی برخوردار است؛ اما در نمایش سایت‌هایی که در آنها از برخی فناوری‌های مایکروسافت مانند Active x استفاده شده، مشکل دارد.

بنیاد موزیلا امیدوار است که فایرفاکس در عرض یک سال 10 درصد از بازار مرورگرهای اینترنتی را از آن خود کند.
 
M

Mahmoodi

کاربر مهمان
ePro درصد نفوذ به بازار خاورميانه

EPRO درصدد است؛ با تمركز به محصولات مصرفي الكترونيكي علامت تجاري خود را به مصرف‌‏كنندگان منطقه خاورميانه بشناساند.

به گزارش بخش خبر شبكه فن آوري اطلاعات ايران، از ايلنا, شركت فروش محصولات الكترونيكي اي پرو ( EPRO ) كه شركت‌‏هاي عمده فعال در منطقه خليج فارس است و مركز آن در دبي قرار دارد, درصدد است با گسترش ارتباط خود با عوامل توزيع محصولات الكترونيكي در منطقه نفوذ خود را در بازار خاورميانه افزايش دهد و مارك خود را هر چه بيشتر به بازار كشورهاي منطقه بشناساند.

اين شركت در حال حاضر در بعضي از كشورهاي اروپايي نظير فرانسه و آلمان در كنار عرضه محصولات مصرفي خود خدمات مونتاژ نيز ارايه مي‌‏دهد.
گفتني است, درحال حاضر اين شركت درصدد است؛ با گسترش مجموعه محصولات الكترونيكي خود, شامل دستگاه‌‏هاي پخش MP3 , سيستم‌‏هاي چند رسانه‌‏اي , راهكارهاي بي‌‏سيم و غيره خدمات خود را در سطح وسيعي در منطقه عرضه كند.
از آنجايي كه ميزان تقاضاي منطقه براي تجهيزات ديجيتالي بالاست, اين شركت تلاش مي‌‏‌‏كند با تمركز بر خواسته‌‏هاي مصرف‌‏كنندگان علامت تجاري خود را هر چه زودتر به مصرف‌‏كنندگان بشناساند.
 

جدیدترین ارسال ها

بالا