افزونه 1 اخبار پنجشنبه,3 دي 1383

  • شروع کننده موضوع Mahmoodi
  • تاریخ شروع
M

Mahmoodi

کاربر مهمان
سيسكو شركت امنيتي protego را خريد

شركت سيسكو سيستم اعلام كرد كه آنها با پرداخت 65ميليون دلار شبكه protego را خريداري كرده اند. اين اقدام بخشي از استراتژي سيسكو براي تبديل شدن به يك فروشنده نرم افزارهاي امنيتي است .

به گزارش بخش خبر شبكه http://www.IRITN.com‏ ،به نقل از eWeek،سيسكو در طول سال گذشته براي ساخت شبكه دفاعي خود و فناوري كنترل ورود به شبكه خود چندين شركت ديگر را نيز خريداري كرده است . كه با خريد protego اين قابليت ها مي تواند كنترل و اداره شوند .
فناوري شبكه protego به سيسكو اين توانايي را مي دهد كه جنبه هاي امنيتي شبكه اي تجاري را اداره كند و رويدادهاي امنيتي آن شبكه را كشف و درصورت لزوم آنها مي توانند اين رويداد ها را به شكل قابل فهمي براي مديران نمايش دهند . شبكه protego همچنين قادر است بخشهايي از يك شبكه را كه مورد حمله قرار گرفته اند بسته و نتايج حمله را نيز كاهش دهد. آقاي رابرت وايتلي، تحليل گر موسسه تحقيقاتي فارستر و كسيكه معتقد بود شبكه دفاع از خود سيسكو آرزويي بيش نيست طي سخناني اظهار كرد:«سيسكو در حال حمايت از اين ادعاي خود كه مي خواست به يك فروشنده جدي نرم افزارهاي امنيتي تبديل شود است.»
 
M

Mahmoodi

کاربر مهمان
امواج تلفن هاي همراه به DNA سلول هاي بدن انسان آسيب مي رساند

بر اساس تحقيق جديد كه اتحاديه اروپا نيز روي آن سرمايه گذاري كرده است امواج راديويي ساطع شده از تلفن هاي همراه به سلول هاي بدن و DNA در شرايط آزمايشگاهي آسيب مي رسانند.

به گزارش بخش خبر شبكه http://www.IRITN.com‏ ،به نقل از رويترز، در اين تحقيق كه 12 گروه تحقيقاتي از 7كشور اروپايي آن را رهبري مي كنند مضر بودن تلفن همراه براي سلامتي ثابت نشده است اما در اين تحقيق آمده است كه اغلب اين تحقيقات بايد كشف كنند .آيا تاثيري تلفن همراه در خارج در محيط آزمايشگاهي نيز همانند تاثيري آن در محيط آزمايشگاه است .
صنعت تلفن همراه كه ساليانه بالغ 100ميليون دلار در آمد دارد ادعا كرد كه هيچ مدرك قطعي مبني بر اينكه امواج الكترو مغناطيسي بر بدن تاثيري مي گذارند وجود ندارد .
پيش بيني مي شود امسال 650ميليون تلفن همراه به مشتريان فروخته شود و هم اكنون بيش از 5/1 ميليون نفر در جهان داراي تلفن همراه مي باشند . اين پروژه تبليغاتي از چهار ساي قبل آغاز شد و يك گروه تحقيق آلماني به نام Verum مسئول هماهنگي آن بود، محققان اين پروژه تاثير امواج تلفن همراه بر سلول هاي بدن انسان و حيوان در محيط آزمايشگاهي امتحان كرده بودند.

منبع فناوري اطلاعات ايران
 
M

Mahmoodi

کاربر مهمان
چگونه مي توان به فاير فوكس اعتماد كرد؟!

پيتر تار يكي از كارمندان مايكروسافت امروز در بلاگ خود جنگ جديدي را بر عليه فاير فوكس آغاز كرد.

به گزارش بخش خبر شبكه http://www.IRITN.com ، به نقل از Neowin، تار در بلاگ خود ادعا كرده است كه رمز ارسال و ورود و خروج فايرفوكس زياد مطمئن نيست. وي دروبلاگ خود قسمت هايي از آخرين نسخه محافظ XPSP2 نرم افزار IE را ارائه داده است اما درباره امنيت ضعيف در IE 6 SP1 كه بسياري از كاربران هنوز از آن استفاده مي كنند حرفي نزده است.

تار در وبلاگ خود آورده است:« مسئله اي كه باعث مي شود به فايرفوكس اعتماد نكنم ميزان امنيت رمز اصلي آن نيست بلكه الگوي استفاده از اين مرورگر است كه كاربران را وادار به انجام كارهاي غير مطمئن مي سازد.

• نصب فايرفوكس مستلزم دانلود كردن يك باينري بدون رمز از يك سرور شبكه تصادفي است.
• نصب توسعه هاي بدون رمز در پيام هاي توسعه يك عمل خلاف محسوب مي شود.
• هيچ راهي براي چك كردن رمز عبور در فايل هاي دانلود شده برنامه وجود ندارد.
• هيچ راه آشكاري براي قطع Piug-in هايي كه يكبار نصب شده اند و جود ندارد.
• در اين مرورگر به راحتي مي توان پيام:«اين ممكن است يك ويروس باشد» را حذف كرد.


منبع فناوري اطلاعات ايران
 
M

Mahmoodi

کاربر مهمان
توجه خود را به HP-UX معطوف كرده است

شركت هيوليت‌پاكارد طرح‌های تكيملی و تقويت سيستم عامل HP-UX خود را با تكنولوژی جديد Clustering و دسترسی عالی كنار گذاشت. اين شركت، اين تكنولوژی جديد را در سال 2002 از خريد شركت كامپيوتری كامپك بدست آورد.

به گزاش بخش خبر شبكه فن آوري اطلاعات ايران، به نقل از pcworldiran، اين شركت در عوض، كانون توسعه خود را به سوی زمينه‌های جديدی تغيير می‌دهد تا مصرف‌كنندگان را قانع كند كه سيستم عامل ارزشمند يونيكس هنوز هم قابل استفاده است.

HP پيش‌بينی كرده بود كه اين دو ويژگی مهم در عرضه نسخه سه HP-UX 11i در سال 2006 ارايه كند. اين دو ويژگی از سيستم عامل Tru64 شركت كامپك منشا می‌گيرد. به هر حال با توقف اين طرح و بدليل شراكت با شركت Veritas Software مصرف‌كنندگان در حقيقت سريع‌تر به اين ويژگی دسترسی پيدا خواهند كرد. اين دو شركت، هم اكنون، برنامه‌ريزی می‌كنند تا نرم‌افزار Service Guard شركت HP را با دسترسی عالی و در تركيب با مجموعه Veritas Storage Foundation در سه ماهه سوم سال 2005 عرضه نمايند.

Rich Marcello، قائم‌مقام ارشد مدير عامل و مدير گروه سرورهای اصلی تجاری HP گفت كه نتيجتا تقويت عملكرد سيستم عامل و قابليت‌های مجازی‌سازی، استراتژی توسعه برای عرضه‌های قريب‌الوقوع HP-UX خواهد بود.

HP بايد يك سری كار برای جبران عقب‌افتادگی در زمينه مجازی‌سازی انجام دهد. در حاليكه نسخه AIX يونيكس شركت رقيب، يعنی آی‌بی‌ام، هم اكنون می‌تواند ده نمونه از سيستم عامل را در يك پردازشگر واحد اجرا نمايد. قرار است كه HP ويژگی‌های مشابه را به عنوان بخشی از نرم‌افزار Integrity Virtual Machines در نيمه دوم سال 2005 عرضه نمايد.

Marcello در مورد تصميمات مربوط به شركت با Veritas اظهار داشت، اين تصميمات باعث می‌شود ما بتوانيم به نحوی به HP-UX متذكر شويم كه واقعا تمايزات را بدرستی درك نماييم و ما قصد داشتيم حكايت كلی مجازی‌سازی مان را ارتقا بخشيم.

با وجود اينكه عرضه دير هنگام نسخه سه سيستم عامل HP-UX در نتيجه تصميم توقف تركيب True64 نبوده است، Marcello گفت طراحان يونيكس شركت HP، تلاش م‍ی‌كنند به سمت عملكرد hard-core تغيير جهت دهند.

هدف HP از تمركز بر عملكرد جذب حمايت مصرف‌كنندگانی چون Jerry Skaare، مدير طراحی شركت Best Western International است. Skaare كه قبلا كاربر Tru64 بوده و برای اجرای سيستم رزروسيوان زنجيره‌های هتلی به HP-UX روی آورده است، زمانی كه شركتش آماده بكارگيری روشهای IT در آينده می‌شود، نگاه سختی به عملكرد خواهد داشت.

Skaare گفت از آنجا كه مجوز دهی به نرم‌افزار pre-processor برای شركت اوراكل و نرم‌افزار مخصوص ديگر، هزينه‌های نگهداری و خريد پردازشگر را تحت‌الشعاع قرار داد، توليد كنندگانی كه بيشتر بر اساس pre-processor كار می‌كنند، هم اكنون در حال روبرو شدن با مردم، مطابق با شرايطی كه من در آن هستم، قرار دارند.

مشتريانی چون Skaare، كه گفته طرح‌های HP-UX مرا گيج كرده، احتمالا در حال حاضر از شركت آی‌بی‌ام يا سان ميكروسيستمز به يونيكس نگاه كرده‌اند. وی گفت، ولی برای كاربران HP-UX با مجموعه‌های Veritas نرم‌افزار يا نرم‌افزاری قابل مقايسه اوليه می‌شود.

برخی در HP معتقدند كه مقدمات طولانی مدت شركت، با همان سيستم‌های عامل ويندوز و لينوكس باقی خواهند ماند و تصميم‌ واگذاری توسعه سيستم فايل و دسترسی عالی به Veritas به عنوان بخشی از فعاليت گذر از HP-UX در نظر گرفته می‌شود.

Dan Kusenetzky، تحليلگر IDC گفت، اگر به بازار سيستم‌های عامل نگاهی بياندازيم، می‌بينيم كه رشد قابل ملاحظه مربوط به ويندوز و لينوكس است. منظور من اين است كه HP به همراه توليد ‌كنندگان ديگر سخت‌افزار به اين روند نگاه می‌كند و سعی دارد تعصب خود را نسبت به بازارهای در حال رشد حفظ نمايد.


منبع فناوري اطلاعات ايران
 
M

Mahmoodi

کاربر مهمان
شركت eBay درصدد نفوذ بيشتر در بازار آن‌‏لاين

EBAY با خريد سايت RENT.COM اميدوار است در سال‌‏هاي آينده درآمد خود را تا حد زيادي افزايش دهد.

به گزارش بخش خبر شبكه فن آوري اطلاعات ايران، به نقل از ايلنا , شركت حراج اينترنتي EBAY اعلام كرد؛ سايت RENT.COM را خريداري مي‌‏كند. مسئولين اين شركت مي‌‏گويند خريد سايت مذكور امكان دسترسي بيشتر EBAY به بازار كالاهاي آن‌‏لاين را فراهم مي‌‏كند.
مبلغ پرداختي براي خريد اين سايت 415 ميليون دلار است كه EBAY مبلغ 385 ميليون دلار ان را با فروش سهام خود و30 ميليون دلار آن را به صورت نقد مي‌‏پردازد.
گفتني است؛ سايت EBAY عمده‌‏ترين سايت فروش كالا به صورت آن لاين بوده و به ارايه اطلاعات در بسياري از زمينه‌‏ها مي‌‏پردازد.
اين شركت پيش بيني كرد؛ با خريد سايت مذكور درآمدش در سال‌‏هاي آينده افزايش قابل توجهي داشته باشد.



منبع فناوري اطلاعات ايران
 
M

Mahmoodi

کاربر مهمان
خط توليد هاردسي گيت در ايران راه اندازي خواهد شد

قاچاق كالا عملي نامناسب؛ ولي در نهايت به نفع مصرف كننده است ، اختلافات تعرفه گمركي با كالاهاي قاچاق بايد كم شود تا قدرت خريد مردم افزايش يابد.

به گزارش بخش خبر شبكه فن آوري اطلاعات ايران، به نقل از ايلنا، مهندس علي آموزنده , مدير فروش شركت FORTEX در ايران, گفت: درحال حاضر محصولات اين شركت نظير سي پي‌‏يو , هاردسي گيت و رم هايي با چيپست فورتكس وارد مي شود.
وي از راه اندازي مجتمع صنعتي FORTEX در داخل كشور در آينده اي نزديك خبر داد و افزود: به اين ترتيب توليد رم‌‏, كارت گرافيك و لب تاپسرا در ايران خواهيم داشت و به احتمال فراوان خط توليد هارد سي‌‏گيت هم در ايران راه اندازي خواهد شد.
مدير فروش شركت FORTEX خاطرنشان كرد‌‏: پيشرفت سريع تكنولوژي، تقاضاي محصولات IT را روز افزون مي‌‏كند كه به منظور ارايه خدمات بهتر ,‌‏فورتكس تصميم به تاسيس شركت MID, به عنوان بازويي قدرتمند براي محصولات خود در سطح منطقه در سال 2002 گرفت.
آموزنده ادامه داد‌‏: اين شركت در بازارهاي خاورميانه , آفريقا , شبه قاره هند و برخي كشورهاي آسيايي حضور داشته و به دنبال افزايش سهم حضور خود در بازارهاي جديد و توسعه تجارت در آنها است.
وي درخصوص توسعه IT دركشور با اشاره به پيشرفت‌‏هاي آن اظهار داشت‌‏: بزرگان كشور بايد تمهيداتي را براي توسعه IT انجام دهند، به عنوان مثال وقتي قطعات رايانه به شكل قاچاق وارد كشور مي شود طبعا با قيمت ارزان‌‏تري به دست مصرف كننده مي رسد، وقتي جلوي قاچاق اين قطعات گرفته شد,‌‏قيمت قطعات چند برابر و قدرت خريد مصرف كننده كاهش يافت.
مهندس آموزنده افزود‌‏: قبول داريم كه قاچاق كالا‌‏, عملي نامناسب است، ولي در نهايت به نفع مصرف كننده تمام مي‌‏شود؛ بنابراين راهكار مناسب اين است كه اختلاف تعرفه گمركي , با كالاي قاچاق , زياد نباشد تا حداقل وسيله پيشرفت براي مردم‌‏, يعني داشتن يك رايانه از آنها گرفته نشود.

منبع فناوري اطلاعات ايران
 

جدیدترین ارسال ها

بالا