اخبار يكشنه ۱۵ آذر بخش دوم

Salar

Active Member
بازار کامپیوتر راکد می‌شود


موسسه گارتنر در جدیدترین پژوهش خود از کند شدن رشد بازار کامپیوتر و کاهش سود 3 شرکت از 10 شرکت بزرگ سازنده کامپیوترهای شخصی در جهان تا سال 2007 خبر داده است.

به گزارش از خبرگزاري سلام، کارشناسان این مرکز معتقدند این وضعیت درحالی رخ می‌دهد که عرضه PC طی چند سال اخیر رشد دو رقمی داشته است.

گارتنر مشخص نکرده که دقیقا چه موسساتی با کاهش سود مواجه خواهند شد؛ اما اظهار امیدواری کرده که شرکت dell موقعیت خوب خود را حفظ کند. گارتنر 10 شرکت بزرگ سازنده pc در جهان را به ترتیب IBM, HP, DELL، فوجیتسو، زیمنس، توشیبا، NEC، اپل، GATEWAY, LENOVO دانسته است.

گفتنی است که بر طبق اين گزارش ، فروش pc در جهان طی سال‌های 2006 تا 2008 سالانه 5.7 درصد افزایش می‌یابد. این درحالی است که این رقم طی سال‌های 2003 تا 2005 حدود 11.3 درصد بود.
 

Salar

Active Member
NEC پردازنده چند هسته‌ای می‌سازد

هندسان شرکت ژاپنی NEC از ساخت پردازنده جدیدی خبر داده‌اند که بزودی در تلفن‌های همراه مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

به گزارش از خبرگزاري سلام، محصولات جدید دارای سه هسته‌ پردازنده موسوم به ARM هستند که همگی روی یک تراشه نصب می‌شود.

شرکت NEC هدف از این اقدام را ارتقای قابلیت‌های چندرسانه‌ای تلفن‌های همراه عنوان کرده است. استفاده از این تراشه موسوم به MP211 به کاربران تلفن همراه امکان خواهد داد تا در آن واحد چند برنامه کاربردی را برروی گوشی‌های خود اجرا کنند، امری که تاکنون امکان‌پذیر نبوده است.

NEC هفته گذشته یک گوشی تلفن همراه مجهز به این تراشه را عرضه کرد که در آن واحد در حال اجرای یک برنامه جاوا، جست‌وجو در وب و پخش یک فایل ویدئویی بود.

انتظار می‌رود تا عرضه گسترده این تراشه در نیمه اول سال 2005 ممکن شود.
 

Salar

Active Member
تولید پوست انسان با پرینتر کهنه InkJet

تیم تحقیقاتی پزشکی بر این باور است که پرینترهای Inkjet قدیمی می تواند به نحوی بازسازی شود که پوست انسان را تولید (چاپ) کند!

به گزارش از ComeToNet، آیا بدنبال جایی می گردید که پرینتر کهنه inkjet خود را دور بیاندازید؟ یک تیم علمی تحقیقانی که در زمینه ایجاد نسوج انسانی کار می کند، استفاده خوبی برای آنها پیدا کرده است. آنها میگویند پرینترهایی که بالای 10 سال سن دارند بسیار مناسب تولید پوست انسان و یا سایر نسوجی هستند که یکروز به درد جراحات سوخته و یا حتی کارخانه تولید اندام انسان خواهد خورد.

ولادمیر میرانوف، مدیر "آزمایشگاه مهندسی اشتراک نسج" در دانشگاه مدیکال کارولینای جنوبی یکی از دانشمندانی است که پرینترهای هیولت پاکارد و کانن را به نحوی تغییر داده که بجای جوهر، پروتئین فوران می کنند و بجای کاغذ، نسجی از جنس ژل خاص می گیرند. هرچه پرینتر قدیمیتر باشد بهتر است چون سوراخهای بزرگتری دارد و کمتر به سلولهای شکننده، آسیب میزند.

کارشناسان اعتقاد دارند که این روش طی چند سال آتی قابل مصرف کلینیکی خواهد شد تا جراحات سوختگی و تصادفات ترمیم گردد.

محققیقن امیدوارند که بتوانند سایر قسمتهای بدن انسان را بکمک این پرینترها تولید کنند. اگر این امر محقق شود، چاپ قسمتهای بدن انسان برای پیوند زدن و آزمایشات دارویی و حتی جراحی های پلاستیک شروع خواهد شد.

دانشمندان میگویند که هرچه نسوج پیچیده تر شوند، جزئیات و ترکیبات بیشتری را طلب میکنند و ما روی آن کار میکنیم. پس تا اطلاع ثانوی پرینتزهای کهنه Inkjet خود را دور نریزید شاید برای ترمیم بینی خودتان بدرد بخورد!
 

Salar

Active Member
Screensaver ضد هرزنامه، دو سايت چيني را از كار انداخت

مبارزه‌ي Lycos Europe، دسترسي به برخي از وب سايت‌هاي مورد هدف فرستندگان هرزنامه را متوقف كرده است.

به گزارش از sgnec، بنابر اظهارات شركت كنترل كننده‌ي ترافيك‌هاي اينترنتي، Lycos Europe موفق به مسدود كردن دو وب سايت ميزباني در چين شده است.اين دو سايت عبارتند از: bokwhdok.com و printmediaprofits.biz.

يك حمله‌ي بازدارنده‌ي سرويس منتشر شده كه توسط كاربران screensaver سايت MakeLoveNotSpam.com شركت Lycos Europe ارايه گشته است، موفق به از كار انداختن چندين مورد از سايت‌هاي فرستندگان هرزنامه شده است، اما برخي از سايت‌هاي مورد هدف، همچنان قابل دسترسي هستند.

Lycos Europe براي توضيح درباره‌ي اين موضوع در دسترس نبوده، اما اعلام كرده است كه حملات بازدارنده‌ي سرويس را انجام نداده و تنها سرعت باند پهن سايت‌هاي مورد هدف را كاهش داده است.

Malte Pollmann، مدير خدمات ارتباطي در شركت Lycos Europes گفته است: « مايلم به صراحت اعلام كنم كه اين، يك حمله از نوع بازدارنده‌ي سرويس نبوده است. ما تنها پهناي باند را به ميزان پنج درصد كاهش داده‌ايم. ما علاقه‌اي به حملات بازدارنده‌ي سرويس نداريم. اقدامي كه ما كرده‌ايم، موجب افزايش هزينه‌هاي ارسال هرزنامه‌ها مي‌گردد و هدف ما نيز همين بوده است.»

Lycos Europe شركت جدا از پورتال وب بوده كه در آمريكا داراي نام Lycos است و ادعا مي‌كند كه از حدود چهل ميليون account ايميل در هشت كشور اروپايي حمايت مي‌كند.

پورتال وب، اين ادعا را كه مورد حملات هكرها واقع شده، رد كرده است، اما Netcraft گزارش داده است كه اين وب سايت از نقاط متعددي، غير قابل دسترس بوده است.

Lycos Europe مبارزات ضد هرزنامه‌ي خود را اوايل اين هفته آغاز كرده و يك screensaver به كاربران ارايه كرده است كه از نيروي پردازش كامپيوترهاي آنان استفاده كرده تا پهناي باندي را كه به وب سايت‌هاي ارسال كنندگان هرزنامه متصل مي‌شود، كاهش دهد.

گفته شده است كه با حمله به پهناي باند فرستندگان هرزنامه، پورتال ياد شده ممكن است به پهناي باند كاربران بي گناهي نيز حمله كند.
 

Salar

Active Member
کلاهبرداراران اينترنتى در کمينند

وعده وعيدهاى فريبنده در قالب ثروتمند کردن افراد به طرق مختلف، اين روزها کلاهبردارى رايجى از طريق اينترنت شده است که بسيارى نيز به راحتى فريب خورده و ارقام کلانى را باخته اند.

بخشيدن ارث براى انجام کارهاى خير و يا شريک کردن در سرمايه گذارى هاى چند ميليون دلارى از جمله کلاهبرداريهاى اينترنتى است که اخيرا گريبانگير بسيارى شده است .

يکى از اين افراد که اخيرا در دام اين نوع کلاهبرداريها افتاده است جوان ۲۰ ساله اى است که در گفت و گو با ايرنا ماجراى اين کلاهبردارى را فاش ساخت.

به گفته اين جوان که نميخواهد نامش ذکر شود، چندى پيش از طريق چت در ياهو مسنجر با فردى که ادعا مي کرد زن مسن و پولدارى در استراليا است، آشنا مي شود.

پس از چند جلسه و چند روز چت کردن روزى از اين زن ايميلى دريافت مي کند که در آن توضيح داده شده بود که وى داراى بيمارى سرطان است و بزودى مي ميرد. لذا مي خواهد دارايى خود را که حدود 4.5 ميليون دلار و در يکى از بانک هاى يک کشور افريقايى است به او ببخشد تا اين جوان ايرانى نيز اين پول را صرف کارهاى خير و کمک به نيازمندان کند.

بعد از اين، از طريق يک بانک در يک کشور افريقايى با اين جوان تماس گرفته مي شود و به اين جوان ايرانى اعلام مي گردد که به دلائلى اين پول بايد در يکى از بانک هاى لندن، دوبى، کانادا و يا آمريکا واريز شود چرا که اين بانک تنها در اين کشورها شعبه دارد.

فردى که تحت عنوان مدير اجرايى بانک افريقايى با جوان ايرانى تماس برقرار کرده بود مدعى مي شود که بدلائل سياسى و وضعيت خاص چند کشور افريقايى که اين پول در آنجاست نمي تواند پول را از طريق شماره حساب به بانک هاى ايرانى واريز کند و به همين دليل درخواست مي کند که جوان ايرانى با۹۸۰۰
دلار براى هزينه هاى بانکى به دبى سفر کند.

اين به اصطلاح نماينده بانک مي گويد که پس از دريافت ۹۸۰۰ دلار وى - يعنى جوان ايرانى - مي تواند چهار و نيم ميليون دلار ثروت را دريافت کند.

باقى ماجرا را مي توان براحتى فهميد.

ارث باد آورده آنقدر اغواکننده است که فرد ايرانى به راحتى فريب خورده و با هزينه گزافى که براى سفر به دبى مي کند در يک کلاهبردارى ماهرانه ۹۸۰۰ دلار نيز باخته و بدون دريافت چهار و نيم ميليون ارث با آه و اندوه به ايران بر مي گردد.

در يک کلاهبردارى ديگر نيز يک شرکت ايرانى ايميلى دريافت مي کند که در آن به اين شرکت پيشنهاد مي شود که همسر يکى از ديکتاتورهاى افريقايى که حکومت همسر وى بر اثر کودتا ساقط شده از ميليون ها دلار پولى برخوردار است که نمي تواند آن را از حساب خارج کند و تنها يک شرکت با عنوان اينکه اين پول مربوط به معامله اى بوده است مي تواند اين پول را از حساب وى خارج کند.

در اين جريان به شرکت ايرانى پيشنهاد مي شود که اگر اين کار را انجام دهد مي تواند نيمى از پول را براى خود بردارد.

اين پيشنهاد اغواکننده نيز باعث فريب اين افراد مي شود و نماينده اى از اين شرکت ايرانى براى گرفتن ميليون ها دلار پول به دبى مي رود.

در دبى نيز ماجراى شبيه به ارث باد آورده رخ مي دهد و از فرد ايرانى ۱۰ هزار دلار بابت هزينه هاى بانکى اخذ مي گردد.

فردى که اين پول را از فرد ايرانى مي گيرد به او چمدانى تحويل مي دهد و در محلى به او مي گويد در همان اتاق منتظر باشد تا او برگردد. اما فرد کلاهبردار هيچگاه بر نگشته و نماينده شرکت ايرانى نيز با باخت ۱۰ هزار دلار به ايران باز مىگردد.

مشابه اين نوع کلاهبردارىها از طريق اينترنت در حال افزايش است و پيشنهادهاى اغواکننده آنقدر حساب شده است که افراد طمع کار و ساده به راحتى در دام اين نوع کلاهبرداريهاى مي افتند.
 

Salar

Active Member
اعلام اسامی ویروس‌های برتر ماه نوامبر

شرکت امنیتی Sophos که در زمینه ساخت محصولات ضدویروس و ضد هرزنامه فعال است گزارشی را منتشر کرده که در آن اسامی ده ویروس برتر ماه نوامبر که بیشترین مشکلات را برای اشخاص حقیقی و حقوقی ایجاد کرده‌اند، ذکر شده است.

در گزارش این ماه اسامی دو ویروس جدید به نام‌های Sober-I و Bagle-Au در مکان‌های بالایی فهرست مشاهده می‌شود.

با این حال ویروس Netsky-P کماکان در صدر فهرست مخرب‌ترین ویروس قرار دارد. گزارش Sophos نشان می‌دهد که ویروس مذکور %24.2 از خرابی‌های ماه نوامبر را موجب شده است. پس از این ویروس، ویروس‌هایSober-I ،Zafi-B ،Bagle-Au ،Netsky-D ،Netsky-Z ،Bagle-AA ،Netsky-B ،MyDoom-O ، Netsky-Q به ترتیب با 20.4، 17.9، 11.0، 4.4، 3.9، 2.6، 2.4، 2.2 و 2.1 درصد قرار دارند.

گفتنی است که شرکت Sophos تاکنون 97500 ویروس را در سراسر اینترنت شناسایی کرده است.
 

Salar

Active Member
مايكروسافت حفره اينترنت اكسپلورر را ترميم كرد

در حالی‌‌که مایکروسافت طی یک روال ثابت ماهانه به عرضه Patch های امنیتی برای رفع مشکلات محصولات خود اقدام می‌کرد، این بار در فاصله‌ای کمتر از یک ماه، Patch جدیدی را برای رفع یک حفره خطرناک در مرورگر اینترنتی خود موسوم به IE عرضه کرد.

به گزارش از خبرگزاري سلام، این حفره که بسیار خطرناک ارزیابی شده به مهاجمان امکان می‌دهد تا کنترل کامپیوتر قربانی را در دست بگیرند و از آن به عنوان پایگاهی برای حمله به دیگر کامپیوترها استفاده کنند. این حفره همچنین مورد سو‌ء‌استفاده نویسندگان کرم‌های MyDoom و Bofra قرار گرفته است.

گفتنی است که کارشناسان مسائل امنیتی در ماه نوامبر نسبت به وجود این حفره به مایکروسافت هشدار داده بودند. بر طبق اعلام مایکروسافت حفره مذکور خسارات فراوانی را به دنبال نداشته است.
 

Salar

Active Member
جنگ سياسي هكر هاي ايراني شروع شد!

سايت هاي مختلف عربي و تركيه اي در اعتراض به اقدامات آنها عليه ايرانيها توسط گروه IHS هك شدند.

به گزارش بخش خبر تراشه از سايت امنيت وب، چندي پيش سايت http://www.undp.org.ir توسط يك هكر تركيه اي هك شد كه حاوي مطالب بسيار بدي به ايرانيان بود. در همين راستا نيز سايت هاي مختلف تركيه اي توسط گروه IHS هك شدند كه حاوي مطالبي عليه هكر تركيه اي بودند.

همچنين جنگ تازه اي نيز عليه سايت هاي عربي شروع شده است كه در آن هكرهاي ايراني اقدام به هك كردن سايت هاي عربي كرده اند و علت آن را اعتراض به عوض شدن نام خليج فارس مي باشد.

در همين زمينه سايت هاي زير هك شدند كه اكثر آنها سايت هاي عربي مي باشد:

www.showtimearabia.com/persiangulf.html , www.fullhyd.com/sulekha.php , www.macvalves.com/persiangulf.html , www.globalknowledge.org/persiangulf.html , www.lemetropolecafe.com/persiangulf.html , www.pacsea.net/persiangulf.html , http://qatarembassy.org/persiangulf.html , www.dailyxxxpics.com/contact.html , www.hosting.parcom.net/contact.html , www.rizhao.gov.cn/ihs.html , www.sujb.cz/contact.html , www.guideto.iaea.org.uk/contact.html , www.srcf.ucam.org/kashsoc , http://www.doktorbul.gen.tr/ihs.html , http://www.seriousfix.com/ , www.w3.shjes.ilc.edu.tw/ihs.html , www.ljjh.ilc.edu.tw/ihs.html , www.jausips.ilc.edu.tw/ihs.html , www.gtv.com.tw/ihs.html , www.nano-taiwan.sinica.edu.tw/ihs.html , www.algo.stat.sinica.edu.tw/ihs.html , www.treebank.sinica.edu.tw/ihs.html , www.escolajovem.es.gov.br/ihs.html
www.wbnts.warnerbros.com/ihs.html , www.qzgt.gov.cn/ihs.html , www.lffdc.gov.cn/ihs.html , www.nbjgc.gov.cn/ihs.html , http://www.persiantop.com/search.htm
 

Salar

Active Member
مرورگر جديد نت اسكيپ كارآيي مرورگرهاي موجود را بالا مي‌‏برد

مرورگر جديد نت اسكيپ به عنوان منبعي حمايتي براي فايرفاكس و اكسپلورر عمل مي‌‏كند.

به گزارش از ايلنا، شركت آمريكايي آئول (AOL) نسخه اوليه مرورگر جديد "نت اسكيپ" را به بازار عرضه كرد.

اين مرورگر بر اساس مرورگر فايرفاكس كه از نوع OPEN-SOURCE است، طراحي شده؛ اما مي‌‏تواند موتور مرورگر اينترنت اكسپلورر مايكروسافت را نيز حمايت كند.

اكسپلورر بخشي از ويندوز است كه توسط بخش عمده‌‏اي از كاربران مورد استفاده قرار مي‌‏گيرد. بسياري از سايت‌‏ها مخصوص كار با مرورگر مايكروسافت طراحي شده‌‏اند و ممكن است در مرورگرهايي كه از موتورهاي ديگر استفاده مي‌‏كنند، درست عمل نكنند. يكي از اين مرورگرها فايرفاكس است كه از موتور GECKO استفاده مي‌‏كند.

در مواردي كه ممكن است، كاربران فايرفاكس در صورت اختلال در عملكرد سايت مجبور به تغيير مرورگر و استفاده از اكسپلورر شوند، مرورگر نت‌‏اسكيپ راه چاره جديدي ارايه مي‌‏دهد.

در اين حالت، اگر صفحه وب در چارچوب تصويري مبتني بر فايرفاكس در نت اسكيپ ظاهر نشود، كاربر مي‌‏تواند با دو بار كليك كردن موتور مرور را به اكسپلورر تغيير دهد.

مرورگر "نت اسكيپ" عملاً شامل موتور اينترنت اكسپلورر نمي‌‏شود؛ اما از اين موتور كه بخشي از ويندوز است، استفاده مي‌‏كند. از اين رو، تنها بر روي كامپيوترهايي عمل مي‌‏كند كه از ويندوز استفاده مي‌‏كنند.

گفتني است، نت اسكيپ در سال‌‏هاي اول راه‌‏اندازي شبكه اينترنت پرطرف‌‏دارترين مرورگر بود؛ اما با ورود اينترنت اكسپلورر مايكروسافت در اواسط دهه 90، بازار اين مرورگر رو به كسادي نهاد و خريداري آن توسط رقيب مايكروسافت يعني AOL نتوانست آينده آن را تغيير دهد.
 

Salar

Active Member
راديوي مايكروسافت!

حتماً تا به حال پيش آمده كه براي شنيدن برنامه يا آهنگ مورد علاقه‌تان از راديو مجبور به تحمل چندين پيام بازرگاني و تبليغاتي و وقفه‌هاي زيادي در طول آن شده باشيد؟ ولي اوضاع تغيير خواهد كرد.

به گزارش از ايتنا، شركت مايكروسافت به عنوان بخشي از سرويس جديد MSN Music، در حال آزمايش يك راديوي اينترنتي است كه با آن مي‌توان به بيش از يك‌هزار ايستگاه راديويي متصل شد و بدون مزاحمت به برنامه‌هاي آن گوش كرد.

ولي به نظر تحليلگران اين حركت از ديد ايستگاه‌هاي راديويي اگر تهديد به حساب نيايد، قطعاً ناراحت‌كننده است.

به گفته Brida Connolly، ويراستار فني شركت Radio & Records در لس‌آنجلس، چون اين سرويس در حالت آزمايشي و به صورت Webcasting است، هنوز رقيبي جدي براي راديو به حساب نمي‌آيد؛ ولي قدري ناراحت كننده است.

ديگران معتقدند كه هنوز مردم اغلب از راديوي ماشينشان استفاده مي‌كنند و راديوي اينترنتي هنوز در دوران طفوليت است.

ولي اين سرويس مي‌تواند مقدمه خدمات رقابتي ديگر باشد كه تهديد كننده هستند. سرويس مايكروسافت در ازاي 30 دلار در سال (يا 5 دلار در ماه) آهنگ‌ها را بدون تبليغات بازرگاني به مشتركان ارسال مي‌كند. سرويس رايگان با تبليغات است و حق انتخاب آهنگ وجود ندارد.

مايكروسافت از Nielsen Broadcast Data System كه فهرستي از آهنگ‌هاي پخش شده از ايستگاه‌هاي راديويي مي‌سازد استفاده مي‌كند.

البته مايكروسافت مراقب است كه در وب اجازه پخش چه آهنگ‌هايي را دارد و آنهايي كه حق كپي‌رايت‌شان را در اختيار ندارد، پخش نخواهد كرد.
 

Salar

Active Member
سيستم عامل فارليكس در پارك علم و فناوري خراسان توليد شد

معاون فناوري پارك علم و فناوري خراسان گفت: سيستم عامل فارليكس توسط گروه فارليكس مستقر در پارك علم و فناوري خراسان توليد شد.

به گزارش از ايسنا، ”دكتر صمدي” با اعلام اين خبر اظهار داشت: فارليكس يك سيستم عامل مبتني بر لينوكس با امكانات فارسي است كه در دو نوع توزيع زنده يا live و توزيع كامل عرضه مي‌شود.

وي، افزود: نسخه‌ي زنده از فارليكس در دو نمايشگاه السيت و الكامپ به نمايش گذاشته شده است كه با استقبال خوبي از سوي كاربران لينوكس مواجه است.

دكتر صمدي، ابراز اميدواري كرد: انتظار مي‌رود اين گروه با برخورداري از حمايت مركز رشد ICT خراسان بتواند به سرعت مراحل تجاري سازي و بازاريابي را طي كرده و محصول استانداردي را روانه‌ي بازار نرم‌افزاري كشور كنند.
 

Salar

Active Member
مديران با لینوکس email می‌زنند

اقبال عمومی به سیستم عامل کد باز لینوکس در میان روسای شرکت‌های دست‌اندرکار IT روز به روز افزایش می‌یابد، به‌گونه‌ای که بسیاری از آنان از این سیستم عامل برای ارسال و دریافت email استفاده می‌کنند.

به گزارش از هموطن، نتایج یک پژوهش جدید نشان می‌دهد که بیش از 50 درصد از مدیران این موسسات قصد دارند تا ظرف دو سال آینده سیستم‌های خود و دیگر کاربران حرفه‌ای شرکت‌های تحت مدیریت خود را به لینوکس مجهز کنند.

بر طبق مطالعات موسسه Osterman، افزون بر 80 درصد از این افراد تا دو سال آینده به طور قطع از لینوکس برای ارسال و دریافت email استفاده خواهند کرد.

در این میان 20 درصد از مدیران نیز بر تغییر کل سیستم عامل خود به لینوکس طی دو سال آینده سخن گفته‌اند. زیرا معتقدند که این محصول از امنیت بیشتر و قیمت کمتری برخوردار است.
 

جدیدترین ارسال ها

بالا