افزونه 1 اخبار يكشنبه 6/10/83

  • شروع کننده موضوع Mahmoodi
  • تاریخ شروع
M

Mahmoodi

کاربر مهمان
حفره هاي موجود در پايگاه داده IBMو اوراكل خطرناكتر از آنچه فكر مي شد

يك شركت امنيتي كه حفره هاي چندگانه امنيتي موجو د در پايگاه داده IBMواوراكل را كشف كرده بود جزئيات مربوط به اين حفره را منتشر كرد.

به گزارش بخش خبر شبكه http://www.IRITN.com‏ ،به نقل از News.com، اين حفره ها به مهاجم اجازه مي دهد تا از راه دورسرورهاي اجرا كننده برنامه هاي پايگاه داده را به خطر اندازند. بر اساس جزئياتي كه روز پنج شنبه منتشر شد شركت امنيتي سمانتيك ميزان تهديد اينترنتي اين حفره را از 1به 2ارتقاء داد.

شركت Ngssoft Ware سه ماه قبل زمانيكه اعلام كرد حفره را كشف نموده به كاربران اين پايگاه هاي داده توصيه كرد سيستم هاي خود را به روز كنند. اوراكل تقريبا براي0 1تا از آسيب پذيري هايي كه پايگاه داده 9i آنها را آلوده كرده وصله هاي امنيتي را منتشر كرده است و IBM نيز براسي دو حفره موجود در نسخه هاي 7و8.1 پايگاه داده DB2 خود وصله هايي را ارائه داده است.
ديويد ليچ فيلد، يكي از پژوهشگران امنيتي و يكي از موسسان شركت NGSSoftWare كه مقر آن در بريتانيا است خاطر نشان كرد: بعضي از اين حفره ها از بقيه خطرناكتر هستند. بسياري از مهاجمان ميتوانند از راه دور از اين آسيب پذيري ها بهره برداري كنند.
توصيه هاي بيشتر در مورد اين آسيب پذيري ها را مي توانيد در وب سايت NGSS ftware بيابيد.


منبع فناوري اطلاعات ايران
 
M

Mahmoodi

کاربر مهمان
بانك هاي آمريكا براي حفظ امنيت آنلاين به دستگاه هاي IDروي آورده اند

چندين سالست كه بانك هاي آمريكا به افرادي كه حسابهاي آزمايشي باز مي كنند دستگاه نان برشته كن هديه مي دهد، اما ممكن است آنها به زودي وسيله پيشرقته تري را هديه بدهند .

به گزارش بخش خبر شبكه http://www.IRITN.com‏ ،به نقل از CINet News، برخي از بانك ها و شركت هاي دلالي آنلاين براي مقابله با كلاه برداري آنلاين قصد دارند وسيله كوچكي را در اختيار مشتريان قرار دهند تا بدين وسيله مشتريانشان بتوانند به هنگام ورودبه بانك داري دلالي و پرداخت ماليات هويت خود را ثابت كنند .
موسسه مالي تجارت الكترونيكي قصد دارد در نخستين ماه هاي سال 2005 اين محصول را به بازار معرفي كند. شركت BanCorp آمريكا نيز خاطر نشان كرد كه آنها اين سيستم را امتحان خواهد كرد.
اين وسيله دستي آنقدر كوچك است كه مي تواند به زنجير كليد هم متصل شود و قيمت آن براي مشتري تقريبا 10دلار است . اين دستگاه يك عدد شش رقمي را نشان مي دهد كه در هر دقيقه يكبار عوض مي شود و افراديكه خواستار دسترسي به حسابهاي خود هستند بايد شماره حساب و نام كاربري و رمز عبور خود را وارد اين دستگاه كنند. ظاهر اين دستگاه بسيار ساده است و به كامپيوتر نيز وصل نمي شود.
بعضي از بانك ها تقريبا از اين بليط عبور سخت افزاري براي شناسايي كارمندان و مشتريان شركت استفاده مي كنند و قصد دارند از اين فن آوري براي كارهاي جزيي بانكداري نيز استفاده كنند . برخي از بانك ها چون بانك آمريكا و بانك سرمايه گذاري فيد ليتي نيز در حال بررسي اين مسئله هستند.


منبع فناوري اطلاعات ايران
 
M

Mahmoodi

کاربر مهمان
چتر نجات براي جلوگيري از سقوط هواپيماها

نقل از: جام جم

هواپيماي كوچك آلبرت كوك در تاريكي شب بر فراز كوه هاي موناشي از كنترل او خارج شده و در حال سقوط بود.
او فريادزنان به نوه نوجوان و دو دوست جوانش كه مسافر هواپيمايش بودند گفت: «كمربندها را ببنديد!» بعد سراغ يك اهرم قرمز در كابين خلبان رفت.
ناگهان يك چتر نارنجي و سفيد به بزرگي يك خانه بالاي هواپيماي او باز شد و هواپيماي در حال سقوط را به آرامي در محيطي كوهستاني فرود آورد.
به گزارش آسوشيتدپرس اگر كار سازنده اين چتر كه زندگي كوك و همراهان او را در بهار گذشته نجات داد با موفقيت همراه شود ، روزي هواپيماهاي بزرگ مسافربري ممكن است از چنين تور امنيتي برخوردار شوند.
چالش نخست ساختن چترهاي قدرتمندي است كه بتواند هواپيماهاي بزرگتر ، سنگين تر و سريعتر را نجات دهند.
رابرت نلسون رئيس شركتي كه حدود 500 عدد از چترهاي 16 هزار دلاري خود را امسال به هواپيماهاي خصوصي و خلبان هايي مانند كوك فروخت ، مي گويد: مشكل اصلي وزن و سرعت است.
پيشرفته ترين چتر اين شركت مي تواند نزديك به 4 هزار پوند را به پايين بياورد. در حالي كه وزن هواپيماهاي كوچك تا 2 هزار پوند و سرعت آنها 175 مايل در ساعت است. جت هاي منطقه اي 80 هزار پوند وزن و بيش از 600 مايل در ساعت سرعت دارند.
به اين دليل است كه اين شركت با ناسا – سازمان فضايي امريكا – براي طراحي نسل جديدي از چترهاي اضطراري كار مي كند كه براي جت هاي كوچك مورد استفاده قرار خواهند گرفت. ناسا 670 هزار دلار براي تحقيق به اين شركت داده است.
هواپيماي كوك روز 8 آوريل گذشته در سفر از سياتل به بريتيش كلمبيا دچار مشكل شد. او كه خلباني كاركشته است, گفت: در بيش از يك دهه خلباني خصوصي هرگز با چنين فاجعه اي مواجه نشده بود. او مي گويد: مي دانستم دچار مشكل شده ام و نمي توانستم هواپيما را راست كنم. وقتي چتر باز شد احساس آرامشي كه به من دست داد شگفت آور بود.
 
M

Mahmoodi

کاربر مهمان
ممكن است Symantec به قيمت 13 ميليارد دلار Veritas را بخرد

شركت نرم‌افزاری امنيتی Symantec Corp در حال مذاكره برای خريد سازنده نرم‌افزار ذخيره شركت Veritas Software Corp است. بر اساس خبری كه توسط نيويورك تايمز منتشر شد، مبلغ اين خريد 13 ميليارد دلار است.

به گزارش بخش خبر شبكه فن آوري اطلاعات ايران، به نقل از pcworldiran، مذاكرات لازمه تقريبا تمام شده است و قرار است شركت‌ها جزييات اين معامله را اعلام كنند. مقامات مطلع می‌گويند پس از ماه‌ها صحبت و مذاكره برخی مسائل همچنان حل نشده مانده‌اند و اين معامله ممكن است بلاتكليف بماند.

ما نتوانستيم با نمايندگان Symantec در اروپا صحبت كنيم. همچنين نمايندگان Veritas نيز از اظهار نظر در اين مورد خودداری كردند.

در گزارش منتشر شده در سايت شركت، Veritas نرم‌افزار پشتيبانی آرشيوسازی و سيستم فايل را به فروش می‌رساند. اين شركت واقع در Mountain View ايالت كاليفرنيا حدود 6700 كارمند در 40 كشور دنيا دارد. بنا به اين گزارش، درآمد Veritas، به قيمت 1.75 ميليارد دلار در سال 2003 می‌باشد. برای سه ماهه تا آخر سپتامبر درآمد شركت 497 ميليون دلار بوده است.

Symantec برای پشتيبانی سيستم‌ها و شبكه‌ها، نرم‌افزار می‌سازد، از جمله نرم‌افزار فايروال و ابزارهايی جهت جستجوی ويروس و حملات به شبكه. 6000 كارمند شركت از Cupertino كاليفرنيا مديريت می‌شوند، Symantec درآمد سال مالی گذشته خود را 1.87 ميليارد دلار اعلام كرده است كه برای سه ماهه تا 30 سپتامبر 6.8 ميليون دلار بوده است. خريد Veritas به Symantec امكان می‌دهد تا حفاظت از سيستم‌های اطلاعات شركت را به اطلاعات موجود در آنها گسترش دهد. تا امسال Symantec، شركت نرم‌افزارساز ضد اسپم، يعنی Brightmail Inc واقع در شهر سانفرانسيسكو را به قيمت 370 ميليون دلار و نيز شركت امنيتی ‍Consultant@Stake Inc را خريداری كرد. اين شركت امنيتی در شهر كمبريج ماساچوست واقع است و هفته پيش اعلام كرد خريد سازندگان سيستم Platform Logic در شهر Glenwood ايالت مريلند طرح‌هايی دارد.


منبع فناوري اطلاعات ايران
 
M

Mahmoodi

کاربر مهمان
کلمه پرطرفدار گوگل: برتنی !

گوگل در آستانه پایان سال 2004 میلادی فهرستی از کلمات پرطرفدار که جست‌وجوی آنها در این موتور جست‌وجو بیش از دیگر کلمات بوده را منتشر کرد.

به گزارش بخش خبر شبكه فن آوري اطلاعات ايران، به نقل از خبرگزاري سلام، براساس فهرست منتشره نام برتنی اسپیرز خواننده موسیقی پاپ در صدر کلمات مورد جست‌وجو در گوگل قرار داشته است و البته به دنبال نام او برخی دیگر از بازیگران و خوانندگان غربی نیز با اقبال گسترده مواجه شده‌اند.

در میان 10 کلمه‌ای که بیش از دیگران کلمات در گوگل جست‌وجو شده‌‌کلماتی مانندgame, chat، MP3, Harry Potter نیز وجود دارد.

بر طبق گزارش گوگل پرطرفدارترین عبارت عرضه فناوری در این موتور جست‌وجو عبارت بوده‌اند از kaza, desctop wallpaper (نوعی نرم‌افزار به اشتراک گذاری فایل)، MP3، نرم‌افزار spybot و شرکت SCO Group. همچنین شرکت‌های Mapquest, Wal-Mart, eBay و آمازون نیز از اقبال گسترده‌ای برخوردار بوده‌اند.


منبع فناوري اطلاعات ايران
 

جدیدترین ارسال ها

بالا