افزونه 1 اخبار يكشنبه,22 آذر 1383

  • شروع کننده موضوع Mahmoodi
  • تاریخ شروع
M

Mahmoodi

کاربر مهمان
DVD ساز

اگر DVD Writer نداريد و به دنبال راه ساده اي براي تبديل فيلم هايتان به DVD هستيد ، HP-Moviewriter DC4000 با توجه به قيمت آن در مقابل مزايايي كه دارد، كاملا مناسب به نظر مي رسد؛ هر چند به هنگام رايت DVD ها بخش بزرگي از فضاي هارد شما را به كار مي گيرد!

به گزارش بخش خبر شبكه فن آوري اطلاعات ايران، به نقل ازهمشهري، گروه انفورماتيك، اين دستگاه براي تبديل فيلم ها و نوارهاي آنالوگ شما به DVD ساخته شده و با اضافه كردن چند ويژگي به مدلهاي قبلي و به كار بردن چند ترفند ، شما را صاحب يك رايتر مجزا كرده است.
اولين ترفند مورد استفاده ، به كار گيري چندين ورودي آنالوگ است كه در لبه راست آن تعبيه شده است ، به اين معني كه شما مي توانيد با استفاده از اين كانالها ، دستگاه آنالوگ خود را به اين سيستم وصل كنيد.
دستگاه با ذخيره فيلم بر روي هارد شما ، با استفاده از نرم افزار خود ، اجازه كار بر روي فيلم و سپس رايت را مي دهد.
با وجود ايرادهاي جزئي مانند تاخير در شروع رايت و يا غير قابل استفاده بودن تعداد اندكي از DVD هاي رايت شده توسط آن ، دستگاه با بسته بندي كامل و بي عيب و كابل هاي مورد نياز ، شايستگي صرف پول براي خريد را دارد.

منبع فناوري اطلاعات ايران
 
M

Mahmoodi

کاربر مهمان
فایرفاکس، از مرز 10 میلیون برداشت گذشت

فایرفاکس رقیب جوان اینترنت اکسپلورر که هنوز یک ماه از عمر آن نمیگذرد، توانسته از مرز 10 میلیون برداشت عبور کند.
به گزارش بخش خبر شبكه فن آوري اطلاعات ايران، از http://www.ComeToNet.com و به نقل از نیوز، ظواهر امر نشان میدهد این وب برازر جدید که از طرف موزیلا عرضه شده در حال عبور از مرزی است که قبلا در دست اینترنت اکسپلورر مایکروسافت بوده است. این رشد در حالی بروز میکند که طی چند ماه گذشته، اینترنت اکسپلورر درگیر مشکلات امنیتی بوده است. این مسئله کمک زیادی به فایرفاکس کرده است. نزدیک به دو دوجین مشکلات ریز و درشتی که این وب برازر فقط در طی پائیز داشت همگان را به تعجب واداشت.
نیلز برینکمن، شریک تجاری OneStat.com طی مصاحبه ای در ماه نوامبر گفت: چنین بنظر میرسد که مردم به سرعت در حال تبدیل سیستمهای خود از اینترنت اکسپلورر به فایرفاکس هستند.
روز چهارشنبه دپارتمان خدمات اینفورمیشن تکنولوژی دانشگاه پنسیلوانیا به دانشجویان پیشنهاد کرد که برای جلوگیری از حملات گسترده از طریق نقاط ضعف اینترنت اکسپلورر، بجای آن از برازر فایر فاکس استفاده کنند.


منبع فناوري اطلاعات ايران
 
M

Mahmoodi

کاربر مهمان
دادگاه عالي آمريكا به قضيه p2p رسيدگي كرد

دادگاه عالي آمرريكا اعلام كرد آنها در حال رسيدگي به اين مسئله هستندكه آيا شركت هاي p2p مسئول كپي هاي غيرقانوني انجام شده توسط كاربرانشان هستند يا خير .

به گزارش بخش خبر شبكه htpp://www.IRITN.com ،به نقل از News.com، اين دادگاه حكم يك دادگاه تصميم گيري پايين ترمبني بر اينكه دو شركت Groksterو Stream Cast مسئول اعمال كاربرانشان نيستند را استيناف خواهد كرد .
اين تصميم به منزله نسيمي براي شركت هاي ارائه دهنده موسيقي و استوديو هاي فيلم بود كه هر دوي اين گروه ها به عنوان ريشه و اصل كپي ها ي غير قانوني آنلاين معرفي شده بودند .
اين حكم بر مبناي حكمي بود كه 20 سال پيش بر عليه صنعت فيلم گرفته شده بود . آن زمان صنعت فيلم تصميم داشت شركت VCR's به خاطر اينكه اجازه كپي غير قانوني فيلم ها را داده بود توقيف كند . صنعت فيلم در اين دادخواهي پيروز نشد و دادگاه به نفع VCR's حكم داد .
ميشائيل الكين ، يكي از تعقيب كنندگان اين قضيه خاطر نشان كرد :«آنچه در اين مورد اساسي و مهم است آينده 500 بيليون دلاري صنعت كپي رايت مخصوصا ثبت كنندگان موسيقي ، تصاوير متحرك و صنايع ويدئويي است كه با ظهور اينترنت كاملا آسيب ديده است .»
نماينده EFF در حاليكه اين موضوع را رد مي كرد گفت :«اصول قانون كپي رايت كه در قضيه Sony Betamax تنظيم شد و احتياجات مبتكران، صنايع كپي رايت و عموم مردم را براي 20سال بر آورده است . ما اميدواريم دادگاه عالي اجرايي بودن Betamax در قرن 21را دوباره تصديق كند .»
دادگاه عالي در ماه مارس 2005 به اين مورد نيز رسيدگي خواهد كرد.


منبع فناوري اطلاعات ايران
 
M

Mahmoodi

کاربر مهمان
هکر تلویزیونی به 7 سال زندان محکوم شد

یک مرد کانادائی این هفته در امریکا به 7 سال زندان محکوم شد. علت این محکومیت، تولید و فروش غیرقانونی هزاران کارت هوشمند هک شده برنامه های تلویزیونی ماهواره ای امریکا و کانادا بود.
به گزارش بخش خبر شبکه فن آوری اطلاعات ایران، از http://www.ComeToNet.com و به نقل از رجیستر، مارتین مولن 50 ساله علاوه بر تحمل 7 سال زندان باید به Direc TV و تولید کننده کارت هوشمند NDS مبلغ 24 میلیون دلار جریمه نیز پرداخت نماید.
طبق سوابق دادگاه، مولن یک متخصص در شکستن امنیت کارتهای هوشمند Direc TV میباشد که به مشترکین این شبکه تلویزیونی ماهواره ای دسترسی غیرمجاز به برنامه های تلویزیونی را فروخته است. بطور معمول هر مشترک این نوع تلویزیون، یک کارت را در اسلات گیرنده Direc TV قرار میدهد و سیگنال ماهواره از کمپانی به گیرنده میگوید که مشترک مجاز به دیدن کدام کانالها میباشد که این کار توسط کد شناسائی واحدی که در هر کارت وجود دارد مشخص میگردد.
در این دادخواست گفته شده که مولن اذعان کرده است که هدایت یک شبکه 100 نفری از توزیع کنندگان را در امریکای شمالی بر عهده داشته که هزاران قفل این کارتها را شکسته و به مصرف کنندگان امکان دسترسی رایگان به تمام کانالهای Direc TV را داده اند. گفته میشود که او مسئول هک کردن 16000 کارت است که هر کارت شکسته معادل 1500 دلار به شرکتهای Direc TV و NDS ضرر وارد کرده و جمعا 24 میلیون دلار ادعای خسارت شده است. شرکت میگوید که مولن و همدستان او 68000 کارت را برای فروش توزیع کرده بودند.


منبع فناوري اطلاعات ايران
 
M

Mahmoodi

کاربر مهمان
توطئه آلماني‌‏ها براي تثبيت قيمت DRAM

چهار آلماني به جرم خود مبني بر توطئه براي ثابت نگه‌‏داشتن قيمت DRAM ها اعتراف كردند.

به گزارش بخش خبر شبكه فن آوري اطلاعات ايران، به نقل از ايلنا، يك دادگاه در آمريكا چهار نفر از كاركنان اجرايي شركت آلماني اينفاينون را براي دست داشتن در توطئه‌‏اي براي ثابت نگه‌‏داشتن قيمت تراشه‌‏هاي حافظه تصادفي پويا (DRAM ) متهم كرد.
براساس اين اتهام, چهار نفر مذكور در فاصله سال‌‏هاي 1999 تا 2002 تلاش كرده‌‏اند؛ قيمت تراشه‌‏هاي DRAM را ثابت نگه دارند.
اين افراد كه به جرم خود اعتراف كرده‌‏اند, محكوم به پرداخت 250 هزار دلار جريمه و چهار تا 6 سال زندان هستند.
گفتني است, اين اولين بار است كه كساني به خاطر تلاش براي ثابت نگهداشتن قيمت محاكمه مي‌‏شوند.
DRAM ها كه ساليانه حدود 5 ميليارد دلار از فروش محصولات آمريكايي را به خود اختصاص مي‌‏دهند, رايج‌‏ترين محصول حافظه نيمه‌‏رسانا هستند.
شايان ذكر است, در حال حاضر بخش عمده بازار در اختيار شركت‌‏هاي اينفاينون, ميكرون, سامسونگ و هاينيكس قرار دارد.

منبع فناوري اطلاعات ايران
 
M

Mahmoodi

کاربر مهمان
اسپم ها ارسال شده از طريق ايميل خريداران اينترنتي را وسوسه مي كند

گزارش ها حاكي از اين است كه عليرغم هشدارهاي امنيتي درباره اسپم هاي ايميل، كاربران كامپيوتر در سراسر جهان از اين هشدارها صرف نظر مي كنند و براي خريد كالاهاي معرفي شده در اسپم ها فريب مي خورند.

به گزارش بخش خبر شبكه http://www.IRITN.com ، به نقل از بي بي سي، گروه هاي تبهكار سازمان يافته علاوه براينكه از فروش اين كالاها يا خدمات و تحريك ترافيك تبليغاتي سود مي برند مي توانند از اسپم براي جمع آوري اطلاعات شخصي نيز استفاده كنند.
اتحاديه شركت هاي نرم افزاري (BSA) به كاربران هشدار دارد كه آنها بايد هميشه گوش به زنگ باشند . مايك نيوتن ، سخنگوي كميسيون BSA طي سخناني اظهار كردند : «خيلي از مشتريان آنلاين از انگيزه واقعي هرزنامه نويسان اطلاع ندارند . هرزنامه نويسان با فروش نرم افزار هايي كه به نظر قانوني است و دز بسته بندي هاي واقعي هستند يا ظاهرا از وب سايت هاي برجسته مي باشند . نرم افزارهاي جاسوسي را بدون اطلاع مشتريان درون اين نرم افزارها پنهان مي كنند. »
وي در ادامه اشاره كرد :«اگر اين نرم افزارروي PC يا در شبكه نصب شود قادر به جمع آوري اطلاعات اينترنتي و سوء استفاده از آنهاست. »
با تحقيقات انجام شده در 6 كشور مشخص شد كه برزيلي ها بيش از ساير كاربران تمايل به خواندن اسپم ها دارند. يك سوم اين افراد ايميل هاي نا خواسته را مي خوانند و 66 درصد آنها نيز بعد از دريافت اسپم كالا و خدمات معرفي شده در اسپم را مي خرند.


منبع فناوري اطلاعات ايران
 

جدیدترین ارسال ها

بالا