اخبار شنبه,12 دي 1383

  • شروع کننده موضوع Mahmoodi
  • تاریخ شروع
M

Mahmoodi

کاربر مهمان
مدير عامل Apex در چين دستگير شد

سفارت آمريكا در پكن تصديق كرد كه رئيس يك شركت توزيع الكترونيكي آمريكا به اتهام اينكه موجب وارد آمدن خسارات بسياري براي بزرگترين كارخانه تلويزيون چين شده بود، دستگير شد.

به گزارش بخش خبر شبكه http://www.IRITN.com‏ ،به نقل از New.com، سخنگوي اين سفارت خاطر نشان كرد كه مقامات رسمي آمريكا با ديويد جي ، رئيس شركت ديجيتالي Apex شركت توزيع كننده وسايل الكتريكي در اونتاريا و بزرگترين مشتري كارخانه توليد تلويزيون چانگ هونگ سيچوان چين ملاقات كرده اند. مقامات رسمي آمريكا از طريق كنسولگري آمريكا چن جو، پايتخت استان جنوبي سيچوان، توسط پليس چين باجي ملاقات كردند. سخنگوي سفارت آمريكا هيچ توضيحي درباره اينكه جي كجا دستگير شده است و در چه مكاني نگهداري مي شودو كارمندان كنسولگري كي با وي ملاقات كرده اند ،نداد.
گزارش هاي اوليه نشان مي دهد كه پليس شهر سيچوان مسئول دستگيري وي در اواخر ماه اكتبر است . جي به اتهام كلاه برداري مالي بازداشت شده است .
شركت چانگ هونگ روز سه شنبه اعلام كرد كه آنها در سال 2004 بالغ بر نيم ميليون دلار خسارت ديده اند كه بخش اعظم اين خسارت ها به خاطر 467 ميليون دلار بدهي پرداخت نشده توسط شركت Apex بوده است.
سهام شركت چانگ هونگ در بازار بورس شاهنگهاي بعد از اعلام اين مطلب كاهش يافت .


منبع فناوري اطلاعات ايران
 
M

Mahmoodi

کاربر مهمان
تاکنون یکهزار پرونده به صورت الکترونیکی رسیدگی شده است

با راه‏اندازی مجتمع عدالت، طی چند ماه گذشته حدود یکهزار پرونده به صورت الکترونیکی رسیدگی شده که به واسطه آن مراحل ابتدا تا انتهای رسیدگی به پرونده‏ها از حالت فیزیکی خارج می‏شود.

به گزارش بخش خبر شبكه فن آوري اطلاعات ايران، از خبرگزاري سلام، دکتر علیرضا جمشیدی، معاون حقوقی و توسعه قضائی قوه قضائیه و دبیر شورایعالی توسعه قضائی با بیان مطلب ذکر شده با اشاره به ارسال پیش نویس قانون مبارزه با جرایم رایانه‏ای طی 2 الی 3 هفته آینده به هیات دولت در خصوص تغییراتی که در متن پیش نویس قانون، طی بررسی‏های قوه قضائیه داده شده است گفت: عمدتا تغییرات در بحث کاهش مجازات‏ها و مشابه‏سازی با سایر جرایم بود. ضمن این که سعی بر این است که نوع جرایم و مجازات‏ها به گونه‏ای انتخاب شود که با نوع جرایم ارتکابی نیز سنخیت داشته باشد، لذا عمدتا محورهای اصلی بحث روی مسائل یاد شده بود که تقریبا اصلاح شده است.
وی در خصوص بندی از پیش نویس که مربوط به log file ساعت، زمان ، IP ، صفحات مشاهده شده و شماره تلفن کاربران اینترنت تا سه ماه پس از خاتمه اشتراک می‏شود و به نوعی احساس امنیت و آسایش را از کاربران سلب می‏کند گفت: عمدتا این قضیه در خصوص ISP هاست که در مقابل خدمات ارائه شده مسئولیت‏هایی را نیز بپذیرد. به عبارتی هر فردی که منشا خدمت و ارائه کاری است طبعا باید منافع و مسئولیت‏های آن را توامان داشته باشد.
وی افزود: بند یاد شده به معنای سلب آزادی کاربران و همچنین گذاشتن تکلیف سنگینی بر عهده ISPها نیست.
طبعا ما نیز به بحث حقوق و آزادی‏های فردی معتقد هستیم که دقیقا در چارچوب این لایحه تامین شود ضمن این که تکلیف کاربر و مجموعه ارائه دهندگان خدمات اینترنتی به گونه‏ای نباشد که مغایر با آزادی‏ها و حقوق فردی باشد.
وی در خصوص تغییر این بند از متن پیش نویس بیان داشت: طبعا نقاط ضعف آن انعکاس داده شده و سعی بر برطرف شدن آن شده است.
دکتر جمشیدی در ادامه با اشاره به بحث رسیدگی به پرونده‏های جرایم رایانه‏ای بیان داشت: در این رابطه در سال جاری قرار است دادگاه‏های ویژه‏ای افتتاح شود که رسیدگی به پرونده‏های تخلفات و جرایم اینترنتی به قضات متبحر و مسلط به این حوزه سپرده شود.
وی در ادامه این بحث و با اشاره به تحولات IT در قوه قضائیه و مطرح شدن بحث دادگاه‏های الکترونیکی بیان داشت: دادگاه‏های الکترونیکی یا e-court عمدتا ضمن مدرن کردن شیوه قضائی، نوع رسیدگی به پرونده‏ها، نوع ارائه خدمات را آسانتر کرده و پاسخگویی را آسان و با شفافیت همراه ساخته است.
وی با اشاره به اولین مرکز که با نام عدالت در منطقه دربند راه‏اندازی شده است بیان داشت: فاز اول این مجمع الکترونیکی حدود 5 ماه گذشته در حوزه دادگاه‏های مدنی افتتاح شد و فاز دوم آن مربوط به دادگاه‏‏های کیفری است که دو ماه آینده مورد بهره‏برداری قرار خواهد گرفت. در نهایت نیز سیستم قابل گسترش به سراسر کشور خواهد بود.
دکتر جمشیدی در خصوص شیوه عملی کار دادگاه‏های یاد شده گفت: پرونده‏ها از ابتدا تا انتها از حالت فیزیکی خارج و به شیوه الکترونیکی تبدیل می‏شوند.
به عبارتی افراد با مراجعه به مجتمع، دادخواست خود را به صورت الکترونیکی ارائه داده و پس از آن نیز دادخواست به صورت الکترونیکی به قاضی ارجاع و در کار تابل او قرار می‏گیرد. قاضی نیز دستورات خود را الکترونیکی صادر کرده و ابلاغ می‏کند.
وی افزود: تاکنون حدود یکهزار رای به صورت الکترونیکی صادر شده که به واسطه آن سیستم دستی و فیزیکی کاملا حذف شده و قاضی توسط رایانه‏ای که دراختیار دارد قرار را صادر می‏کند.
وی تصریح کرد: این شیوه دارای مزایای بسیاری است که عمدتا شفافیت، قابلیت نظارت، کاهش خطاهای قاضی و یکسان شدن رویه‏های قضائی را درپرونده‏های مشابه درسراسر کشور به همراه دارد.
وی در خصوص احتمال نارضایتی از سوی افرادی که پرونده‏های آنها به این شیوه رسیدگی شده است بیان داشت: طبیعا سیستمی که کیفیت و دقت را افزایش دهد و دسترسی مردم را به خدمات آسان کند.
با شکایت کمتری مواجه خواهد شد.


منبع فناوري اطلاعات ايران
 
M

Mahmoodi

کاربر مهمان
روباتي براي کمک به ارتباطات انساني

بريتانيايي ها با يک روبات جديد براي کار در عمق اقيانوس ها، جديدترين کابل دريايي جهان بين قاره اروپا و امريکا را در بستر آب هاي اقيانوس اطلس کار گذاشتند.

به گزارش بخش خبر شبكه فن آوري اطلاعات ايران، از جام جم، به اين ترتيب يکي از بزرگ ترين عجايب خلق شده به دست انسان ها، توسط تکنيک نوين در اعماق 5000متري اين اقيانوس جاي داده شده است.
در اين پروژه يک کابل دورشته اي با درازاي هزار کيلومتر و به قطر تنها 5 سانتيمتر که از فايبرگلاس ، فولاد، مس و مواد مصنوعي همچون پلاستيک ساخته شده است ارتباطات مخابراتي بين آمريکاي شمالي و اروپا را برقرار مي سازد.
اين کابل ، بايد در عمق اقيانوس به گونه اي جاي گيرد که از خطر شکستن و قطع شدن در امان باشد به همين دليل مهندسان بريتانيايي ، براي کار گذاشتن اين کابل عظيم در اعماق اقيانوس ، يک دستگاه حفاري جديد را اختراع کردند.
يک ربات که به همراه قطعه اي از کابل به اعماق آب فرستاده شده و از طريق کنترل از راه دور، از درون کشتي ، کانالي به عمق يک متر را در کف اقيانوس اطلس حفر کرده و کابل را در آن جاي مي دهد.
پس از آغاز کار رسمي شبکه جهاني اينترنت در تاريخ 30آوريل سال 1993 شمار استفاده کنندگان از سيستم جهاني اينترنت هر سال 2برابر شده است و در عمل ، اين کابل جديد ارتباطي هم اين وظيفه مهم را به عهده دارد که اطلاعات سايت هاي اينترنتي را منتقل سازد.
هزينه اين پروژه ارتباطاتي تقريبا يک ميليارد و 200ميليون يورو بوده است که بيش از نيمي از کل هزينه اين پروژه عظيم ، تنها به مصرف کارگذاشتن کابل مزبور رسيده است که يکي از پيچيده ترين بخش هاي به عمل درآوردن آن بوده است

منبع فناوري اطلاعات ايران
 
M

Mahmoodi

کاربر مهمان
ادعای AOL‌ در زمینه مقابله هرزنامه‌نویسی

شرکت AOL‌ اعلام کرد که در زمینه مقابله با هرزنامه‌ها به موفقیت بزرگی دست یافته است. بر طبق گزارش شرکت مذکور تعداد هرزنامه‌هایی که برای کاربران سرویس پستی AOL‌ ارسال شده در سال 2004، نزدیک به 75 درصد کاهش یافته است.

به گزارش بخش خبر شبكه فن آوري اطلاعات ايران، از خبرگزاري سلام، این اولین بار از سال 1999 تا به حال است که AOL‌ موفق به کاهش میزان هرزنامه‌های دریافتی کاربران شده است. طبق گزارش AOL‌، کاربران سرویس پستی آن تنها در نوامبر سال 2003، 11 میلیون هرزنامه دریافت کرده‌اند؛ اما این رقم در مدت مشابه سال 2004 به 2/2 میلیون هرزنامه رسیده است.

علاوه بر این میزان هرزنامه‌های بلوکه شده توسط نرم‌افزارهای فیلتر کننده AOL‌ از 4/2 میلیارد هرزنامه در سال 2003 به 2/1 میلیارد هرزنامه در سال جاری میلادی رسیده است که نشانگر کاهش 50 درصدی است.


منبع فناوري اطلاعات ايران
 
M

Mahmoodi

کاربر مهمان
عرضه میله ابزار برای مقابله با هکرها و کلاهبرداران

شرکت Netcraft که در زمینه عرضه محصولات امنیت رایانه فعالیت می‌کند، از عرض یک میله ابزار جدید خبر داد که به کاربران امکان می‌دهد از کامپیوتر خود بر ضد برخی حملات اینترنتی از جمله حملات موسوم به phishing محافظت کند.

به گزارش بخش خبر شبكه فن آوري اطلاعات ايران، از خبرگزاري سلام، این میله ابزار در صورت شناسایی نامه‌های الکترونیک کلاهبردار مشخصات وب سایت ارسال کننده ان را به کاربر اعلام کرده و از این طریق تشخیص خواهد داد که آیا نامه الکترونیک دریافتی قانونی و واقعی است یا خیر.

گفتنی است که این میله ابزار با مرورگر اینترنتی مایکروسافت سازگار بوده و نسخه سازگار با FireFox آن درحال ساخت است.

جالب آن که این میله ابزار با میله ابزار گوگل و دیگر میله‌ابزارهای مشابه سازگاری دارد.


منبع فناوري اطلاعات ايران
 
M

Mahmoodi

کاربر مهمان
اعلام بزرگ ترین فراخوان طرح های جهانی جامعه اطلاعاتی

مدیران UNESCO از کلیه کشورهای دنیا درخواست کرده اند بهترین طرح خود را برای جهانی شدن جامعه اطلاعاتی ارائه دهند.

به گزارش بخش خبر شبكه فن آوري اطلاعات ايران، از خبرگزاري سلام، دولت آمریکا اعلام کرد به منظور استفاده هر چه بیشتر از جامعه اطلاعاتی، تا 25 هزار دلار در طرح های ملی و 45 هزار دلار طرح های خارجی سرمایه گذاری می کنند که این سرمایه گذاری ها در3 حوزه افزایش سواد اطلاعاتی، حفظ اطلاعات و تجهیزات لازم حقوقی و اجتماعی جامعه اطلاعاتی صورت می گیرد.

گفتنی است طرح هایی که از سوی کشورها پیشنهاد می شود باید قابل دسترسی، واقع بینانه، عینی، فنی و اقتصادی باشند. کارشناسان فناوری باید توجه داشته باشند که در طرح های خود باید اهداف توسعه هزار ساله را در نظر بگیرند.

کارشناسان UNESCO معتقدند با به اجرا رساندن طرح های ارائه شده از جانب کلیه کشورها، میزان پذیرش جامعه اطلاعاتی را بین همه مردم افزایش دهند.

آمریکا در سال 2005 میلیادی 750 هزار دلار برای توسعه جامعه اطلاعاتی سرمایه گذاری می کند.


منبع فناوري اطلاعات ايران
 
M

Mahmoodi

کاربر مهمان
اعلام آمادگي چشمگير جهت شركت در جشنواره نرم افزارهای چند رسانه ای

پنجمین جلسه شورای راهبردی جشنواره نرم افزارهای چند رسانه ای و نمایشگاه رسانه های دیجیتالی با حضور اعضای این شورا در محل دبیرخانه شورای عالی اطلاع رسانی برگزار شد.
به گزارش بخش خبر شبكه فن آوري اطلاعات ايران، از روابط عمومی جشنواره نرم افزاهای چند رسانه ای و نمایشگاه رسانه های دیجیتالی, دبیر دومین جشنواره نرم افزاهای چند رسانه ای و نمایشگاه رسانه های دیجیتالی در جلسه شورای راهبردی گفت: با همکاری خوب وزارتخانه ها , سازمان ها و بخشهای خصوصی و تشکلهای صنفی و همکاری خوب رسانه ها در انعکاس اخبار جشنواره نرم افزارهای چند رسانه ای با توجه به دو هفته دیگر به زمان ثبت نام رسمی باقی مانده است , حدود 500 شرکت نرم افزاری و افراد حقیقی تولید کنند نرم افزارهای چند رسانه ای آمادگی خود را برای شرکت در جشنواره نرم افزارهای اعلام کرده اند.
محسن میر ابراهیمی با اشاره به اینکه این تعداد درخواست از سوی افراد حقیق و حقوقی برای شرکت در جشنواره نرم افزارهای چند رسانه ای نشان دهنده پتانسیل مناسبی در کشور در تولید نرم افزار حکایت دارد که در صورت برنامه ریزی مناسب و استراتژیک از سوی مسوولان و متولیان دولتی می توان به آینده صنعت نرم افزاری در ایران خوش بین بود.
دبیر دومین جشنواره نرم افزارهای چند رسانه ای و نمایشگاه رسانه های دیجیتالی همچنین با ارایه گزارشی از آخرین اقدامات انجام شده برای برگزاری این جشنواره, از همکاری خوب و موثر دستگاههای مختلف جهت ارایه خدمات مناسب خبر داد.
بر اساس این گزارش علاوه بر استمرار حمایت 16وزارتخانه و سازمان و دستگاه دولتی در برگزاری نمایشگاه از حمایت برخی وزارتخانه های جدید از جمله وزارت آموزش پرورش, انجمن شرکتهای ارایه خدمات ارایه دهنده
خدمات اینترنت و انجمن شرکتهای انفورماتیک و سازمان میراث فرهنگی و گردشگری خبر داد.
در این جلسه "رضا پارسا" دبیر انجمن شرکتهای اینترنتی نیز خبر از شرکت حدود 100شرکت ارایه دهنده خدمات اینترنت در جشنواره داد و افزود: با توجه به شرایط مناسب پدید آمده از ادغام دو جشنواره شرکتهای ارایه دهنده اینترنتی استقبال مضاعفی برای شرکت در این جشنواره بوجود آمده است.
در این جلسه موضوع دیگری که مورد بحث و بررسی قرار گرفت استفاده از یک نماد و سنبل خاص مانند شخص استفاده از عروسکی شبیه به خرس برای این جشنواره بود که اعضا ضمن تاکید و مفید بودن تعیین چنین نماد و سنبلی برای معرفی این جشنواره در تعیین مصادق این سنبل نظری جدیدی جز همان عروسک خرسی ارایه نشد.
میرابراهیمی در این جلسه با ارایه گزارش روند ادغام دو نمایشگاه دیگری که قرار بود همزمان با جشنواره نرم افزارهای چند رسانه ای برگزار شود گفت: جشنواره اینترنت و ارتباطات با همکاری خوب انجمن شرکتهای اینترنتی در این جشنواره ادغام شد اما تلاشها برای ادغام دهمین دوره نمایشگاه اطلاع رسانی و فرهنگ وزارت ارشاد همچنان ادامه دارد.
وی افزود: علی رغم نظر مثبت مقام عالی وزارت ارشاد و برخی از معاونان وزارت ارشاد, به دلیل برخی دیدگاههای مدیریتی در رده میانی وزارت ارشاد هنوز تلاشها برای ادغام جشنواره اطلاع رسانی و فرهنگ به نتیجه عملی منجر نشده است.
وی تصریح کرد: اما آخرین اخبار نشان دهنده احتمال ادغام آن جشنواره با جشنواره نرم افزارهای چند رسانه ای در روزهای پایانی باقی مانده تا روز برگزاری جشنواره نرم افزارهای چند رسانه ای حکایت می کند.

منبع فناوري اطلاعات ايران
 

جدیدترین ارسال ها

بالا