افزونه 1 اخبار سه شنبه,17 آذر 1383

  • شروع کننده موضوع Mahmoodi
  • تاریخ شروع
M

Mahmoodi

کاربر مهمان
رقیب جدید FrontPage هم از راه رسید



Nvu (با تلفظ N-View) یک سیستم ادیتور و نگارش مجانی وب برای کامپیوترهای لینوکس، مکینتاش و ویندوز است که در نمونه بتا عرضه شده است.

به گزارش بخش خبر شبكه فن آوري اطلاعات ايران، از http://www.ComeToNet.com و به نقل از تیک تری، در این محصول باز هم جای پای موزیلا Mozilla دیده میشود. این محصول، پیش درآمد نمونه ای است که تحت نام Nvu 1.0 با حمایت Linspire عرضه خواهد شد. طبق خبر منتشر شده از این شرکت، Nvu به یوزرهای غیرحرفه ای کامپیوتر این توان را میدهد تا وب سایت هایی کاملا حرفه ای را تهیه کرده و آنها را روی وب قرار دهند، مانند کاری که فرانت پیج مایکروسافت یا Dreamweaver ماکرومدیا انجام میدهد.

براساس تکنولوژی اینترنت موزیلا و Netscape Composer، این ابزار نیازی به برنامه نویسی یا کد کردن HTML ندارد. این برنامه ادیتوری WYSIWYG است یعنی "آنچه میبینی، میگیری" که باعث میشود یوزر صفحات وبی مانند صفحات Word-Processor ایجاد کند.

Linspire تولید کننده سیستم عامل لینوکس، پروژه Nvu را به عنوان مکملی برای سایر ابزارهای وب لینوکس و همچنین ابزاری که توسط موزیلا عرضه میشود، آغاز کرد.

در واقع Nvu از کدهای Netscape Composer ایجاد شده است. خود موزیلا زمانی که نت اسکیپ بوسیله AOL تصاحب شد از نت اسکیپ منشعب گردید و تمام تلاش خود را بر روی برازرها و برنامه های ایمیل متمرکز ساخت. چون اغلب توان موزیلا در تهیه و بسط فایرفاکس و Thunderbird قرار گرفت، کمتر به بخش ابزار وب بر اساس Netscape Composer پرداخت.

اینجا بود که Linspire در این بخش، پروژه ای را با تمرکز روی Composer و تغییر نام آن به Nvu بدست گرفت تا مجموعه اینترنتی موزیلا کامل گردد.

در این رابطه، میشل رابرتسون، CEO شرکت Linspire میگوید که موزیلا کاری فوق العاده در بسط یک مجموعه وب برای جایگزینی مایکروسافت با برازر فایرفاکس و برنامه ایمیل Thunderbird خود انجام داد. اما خلاء یک ابزار نگارش وب بخوبی احساس میشد که ما با پروژه Nvu آنرا پر کردیم.

برنامه Nvu را از لينك زير بردارید.
http://www.techtree.com/techtree/jsp/showstory.jsp?storyid=56526


منبع فناوري اطلاعات ايران
 
M

Mahmoodi

کاربر مهمان
تلفن را دور بریز تا آفتابگردان بروید!

دانشمندان موفق به ساخت تلفنی سلولی (همراه) شده اند که تبدیل به گل آفتابگردان میشود. این خبر می افزاید که پوشش یا قاب این نوع تلفن سلولی به شکلی انتخاب شده است که وقتی دور انداخته شود، بدل به گل آفتابگردان خواهد شد!

به گزارش بخش خبر شبكه فن آوري اطلاعات ايران، از http://www.ComeToNet.com و به نقل از رویتر، شرکت تحقیق و توسعه مواد Pvaxx بنا به درخواست شرکت تولید کننده تلفن سلولی بنام موتورولا، موفق به تهیه یک نوع خاص از پلیمر شده است که ظاهرا مشابه سایر پلاستیکهاست اما وقتی در خاک قرار گیرد، تحلیل رفته و از بین میرود.

محققین دانشگاه وارویک انگلستان این پوشش تلفن را به نحوی تکمیل کرده اند که حاوی دانه های گیاه آفتابگردان است. این قاب پلیمر "پلی وینال الکل" وقتی دور انداخته شود بدل به منبع نیترات برای تغذیه گیاه میشود. این پلاستیک ضرری برای طبیعت ندارد و پروسه فوق، کاملا طبیعی است.

سخنگوی Pvaxx، پیتر موریس میگوید که این اولین محصول است و سال آتی محصولات دیگری در زمینه های الکترونیک، وسایل خانگی و باغبانی نیز تولید میشود.

موتورولا میگوید که هنوز تصمیمی ندارد که این قاب را بلافاصله در تلفنهای خود تولید کند و شاید اینکار را تا فصل دوم سال 2005 به تعویق بیاندازد.


منبع فناوري اطلاعات ايران
 
M

Mahmoodi

کاربر مهمان
AMD چيپ هاي اوپترون خنك تري توليد مي كند

شركت AMD روز دوشنبه فناوري جديد خود را به بازار معرفي كرد ، فناوري كه به پردازنده هاي سرور كمك مي كند تا درزمان بي كاري خنك تر باشند .

به گزارش بخش خبر شبكه http://www.IRITN.com‏ ،به نقل از News.com، اين فناوري به مشتريان كمك مي كند تا از عهده هزينه هاي الكتريسيته برآيند . با افزايش تقاضا و به مقدار گرماي مصرفي انگيزه براي بهبود كار آيي پردازنده ها بيشتر شده است .
گرماي زياد پردازنده ها مشكل كساني است كه مي خواهند بدون ديسك در مشكلات ناشي از گرماي زياد چون از دست دادن اطلاعات يا قطعي برق ، سرورهاي متراكمتري يا در مراكز اطلاعاتي بار كنند .
AMD براي بهبود اين وضعيت ، فنا وري كاهش قدرت خود معرفي مي كرد كه در ابتدا آن را براي پردازنده هاي نوت بوك توسعه داد وسپس براي پردازنده ها ي سرور اوپترون .
بن ويليام ، نائب رئيس واحد تجاري ريز پردازنده هاي سرور AMD، در سخناني اظهار كرد كه اين فناوري كه Power Now نام دارد به سيستم عامل امكان مي دهد سرعت ساعت پردازنده را آهسته كند و در نتيجه مصرف برق را تا 80 درصد كاهش دهد .
اين حركت جديدترين گام در مسابقه چندين ساله بين AMD و انيتل است . فناوري Power now در اوپترون منعكس كننده ي حركت اينتل در تعميم فناوري Speed Step خود از پردازنده هاي تلفن همراه به سرورش است.


منبع فناوري اطلاعات ايران
 

جدیدترین ارسال ها

بالا