افزونه 1 اخبار جمعه,27 آذر 1383

  • شروع کننده موضوع Mahmoodi
  • تاریخ شروع
M

Mahmoodi

کاربر مهمان
این هفته در خبرها اعلام شد که هوندا روبات سه ساله خود بنام آسیمو را قادر به دویدن کرد. حال جالب است بدانید که چند ماه پیش هم یک مغز موش رشد داده شده در یک بشقاب شیشه ای توانست خلبانی یک هواپیمای جنگنده اف 22 را یاد بگیرد. حال این احتمال وجود دارد که شاید این مغز بتواند کنترل روبات دونده هوندا را بدست بگیرد.

به گزارش بخش خبر شبكه فن آوري اطلاعات ايران، از http://www.ComeToNet.com، رجیستر در این رابطه نوشته است که امروزه دو مورد توانسته راه آدمی به تکمیل روباتهایی که در اطاعت از انسان بصورت مشروط عمل میکنند و میتوانند براه خود بروند، را هموارتر کند.
اولین مورد خبری است که میگوید "آسیمو" روبات هوندا قادر به دویدن است. راهی که امید میرود به خدمات این روبات در منزل و محل کار بیانجامد و یا شاید به اسلحه پلاسما در دستان سرد و یخزده او که از ورای صفحه ای کربنی فریاد میزند "این یک دزدی سایبرنتیک است"! آیا به دوران ترمیناتور رسیده ایم؟
اعطای توان دویدن حتی با سرعت کم 3 کیلومتر در ساعت واقعا کار بزرگی در مهندسی محسوب میشود. زحماتی که در ورای اجرای پروژه دویدن با حفظ تعادل با بودن دو پا در هوا کشیده شده است قابل وصف نیست. شاید دویدن برای شما ساده باشد اما انجام این عمل در روبات کاری سخت بوده است.

درست در این نقطه که سخنگوی هوندا صحبت از ارائه خدمات این روبات در زندگی روزانه مردم مینماید، پیشنهاد شده تا هوندا با دانشگاه فلوریدا وارد بحث شود جایی که دانشمندان یک مغز موش را در یک بشقاب شیشه ای رشد داده اند به نحوی که به کمک 25000 سلول عصبی هدایت یک جت F-22 را فرا گرفته و آنرا اجرا کند. ناگفته نماند که این سلولهای عصبی، از یک جنین موش صحرائی Rat گرفته شده است. کاری که ابتدا برای توسعه درمان دارویی ناهنجاریهایی مانند صرع شروع شده بود.

دکتر توماس دومارسه، محقق دانشگاه فلوریدا توانسته این مغز را در یک بشقاب شیشه ای رشد دهد. یک شبکه زنده مشتمل بر 25000 سلول مغز موش صحرائی که به آرایه ای از 60 الکترود وصل است و میتواند به کامپیوتری متصل شود که سیمولاتور پرواز هواپیمای جنگنده F-22 است.


منبع فناوري اطلاعات ايران
 
M

Mahmoodi

کاربر مهمان
تا سال 2010 دارندگان PC دو برابر مي شوند

انتظار مي رود تعداد كامپيوترهاي شخصي در سراسر دنيا تا سال 2010 دوبرابر مي شود و به مرز 3/1 بيليون دستگاه برسد .

به گزارش بخش خبر شبكه http://www.IRITN.com‏ ،به نقل از بي بي سي، اين رشد سريع ناشي از ظهور بازار هاي جديد دركشور هايي چون چين ،روسيه وهند مي باشد و گزارش ها حاكي ازاين است كه بيش از يك سوم تمام PC هاي جديد در اين بازارها به فروش مي رسد وچين نيزتا سال 2010،178ميليون PCجديد به بازارعرضه مي كند .
موسسه تحقيقاتي Forrester گفت كه انتظار مي رود كامپيوتر هاي ارزان قيمتي كه شركت هاي محلي آنها مي سازند در سالهاي آتي بر اين بازارها حكمفرما شوند.
اين گزارش چند روز پس ازانتشار خبري مبني براينكه IBM،بخش سخت افزار PC خود را به بزرگترين سازنده كامپيوتر چين يعني لنوو فروخته است منتشر شده.
در حال حاضر 575 ميليون PCدر سراسردنيا موجوداست . پيش بيني مي شود آمريكا ، اروپاو آسيا –اقيانوسيه تا سال 2010، 150ميليونPCجديد را به بازار اضافه كنند.
دراين گزارش آمده است كه تاسال 2010،هند داراي 80ميليون كاربرPC و اندونزي داراي 40ميليون كاربر PCخواهد بود.


منبع فناوري اطلاعات ايران
 
M

Mahmoodi

کاربر مهمان
اينتل قيمت پردازنده هاي celeron D و Grantsdale را كاهش مي دهد

گزارش هاي بدست آمده ازتايوان حاكي از اين است كه انتيل قيمت پردازنده هاي Celeron وچيپ ست هاي كلاس 915 خود را سال آينده پايين مي آورد .

به گزارش بخش خبر شبكه http://www.IRITN.com‏ ،به نقل از TheRegister ،قيمت Celeron ازروز يكشنبه ،20فوريه 2005تا6/13درصدكاهش پيدا مي كند.اين كاهش قيمت شامل چيپ هاي طبقه 340،335،330،325و345 نيز مي شود .
قيمت هاي چيپ هاي 345از 127دلار به 117دلار خواهد رسيد،قيمت چيپ 340از 117دلاربه 103دلار،335از 103دلاربه 89دلار،330از83دلاربه 79دلارو قيمت چيپ 325از 79دلاربه 73دلارمي رسد.

اينتل روز يكشنبه سوم آوريل 2005قيمت Grantsdaleرا نيز كاهش مي دهد.

منبع فناوري اطلاعات ايران
 
M

Mahmoodi

کاربر مهمان
دولت ویتنام کد باز می شود

دولت ویتنام تصمیم دارد با استفاده از نرم افزارهای کد باز تا سال 2005، سطح اثرگذاری جامعه اطلاعاتی در کشور خود را افزایشی قابل ملاحظه دهد.

به گزارش بخش خبر شبكه فن آوري اطلاعات ايران، به نقل از خبرگزاري هموطن سلام، بر اساس آخرین گزارشات رسیده، مقامات سیاسی ویتنام اعلام کرده اند که از سال 2005 دولت این کشور کامپیوترهای خود را با سیستم کد باز هدایت می کند.

وزیر علوم و فناوری ویتنام در این باره گفت: دولت ویتنام تصمیم گرفته با بالا بردن سطح خود در استفاده از کامپیوتر، حرکتی بزرگ و جهانی را در زمینه استفاده از نرم افزارهای کد باز انجام دهد.

گفتنی است در اوایل سال میلادی جاری، بیشتر کشورهای آسیای با شرکت در مذاکراتی، استفاده از نرم افزارهای کد باز در سیستم های دولتی را مورد بررسی قرار دادند.

علاوه بر موارد گفته شده، کشور دانمارک اعلام کرد استفاده از نرم افزارهای کد باز در ادارات دولتی می تواند به عنوان گامی بلند در گسترش جامعه اطلاعاتی به حساب آید.

در حال حاضر بیشتر کشورهای آسیایی در نظر دارند با افزایش سطح استفاده از نرم افزارها کد باز، جامعه اطلاعاتی را در کشور خود تاثیرگذار تر کنند.


منبع فناوري اطلاعات ايران
 
M

Mahmoodi

کاربر مهمان
كيفيت چاپ عكس چاپگرهاي خانگي نسبت به لابراتوارهاي عكاسي بهتر است

تصاوير چاپ شده توسط چاپگرها ي خانگي نسبت به لابراتوارهاي عكاسي با كيفيت تر و ارزانترهستند .

به گزارش بخش خبر شبكه http://www.IRITN.com‏ ،به نقل از بي بي سي در تحقيقي كه مجله PcPro انجام داده است مشخص شد كه چاپگرهاي عكس خانگي نسبت به عكس فوري چاپ شده د رلابراتوارها ي عكاسي كيفيت بهتري دارند .
در اين تحقيق آمده است كه در تصاوير گرفته شده توسط چاپگرهاي PC ماندگاري رنگ ها نسبت به عكس هاي حرفه اي طولاني تر است . اين مجله هشدار داد كه استفاده از كارتريج اشتباه باعث محو شدن عكس ها طي چند ماه مي شود جوهري كه مشتريان استفاده مي كنند نيز نقش مهمي در ماندگاري رنگ دارند . اين مجله توصيه كرد تا از جوهرهاي مرسومي كه سازندگان چاپگرها آن را توليد نكرده اند و شركت هاي توليدوسايل جانبي آن ها را توليد كرده‌اند استفاده نكنند زيرا اين جوهرها تصاويري توليد مي كنند كه رنگ آنها سريعتر از بقيه تصاوير از بين مي برد.


منبع فناوري اطلاعات ايران
 
اي ول اقا اصلاعاتتون كامل و جامع هستش وبا اينكه با ذكر منبع توضيح و تشريح مي كنين خيلي دلچسب و دلنشين موضوع رو توصيف و تو ذهن ژرورش ميدين :: واقعا عرض مي كنم خسته نباشين
اميدوارم از اين دنياي ارتباطات و الكترونيك و ژيشرفت ايران اسلامي هم سهم عمده اي داشته باشه و بتونين براي زندگي ماديات روتا حدودي كاهش دهيم و در فكر كشف نا گسسته ها برانيم
 
M

Mahmoodi

کاربر مهمان
ممنونم امير جان لطف داري شما

موفق باشيد

علي
 

جدیدترین ارسال ها

بالا