اخبار امروز - شنبه - ۳۰ آبان ۱۳۸۳

Salar

Active Member
شکایت MPAA از توزیع اینترنتی فیلم‎‎‎های هالیوود

اتحادیه تصاویر متحرک آمریکا اولین شکایت حقوقی خود را به منظور مقابله با اشتراک‎‎‎گذاری غیرقانونی فیلم‎‎‎های هالیوودی در شبکه اینترنت تقدیم دادگاه کرد.

به گزارش از هموطن، مقامات MPAA می‎‎‎گویند که علاوه بر شکایت از خاطیان قصد دارند تا دست به فعالیت‎‎‎های آموزشی در این زمینه بزنند و مردم را از توزیع و تکثیر غیرقانونی فیلم در اینترنت بازدارند. در همین راستا، این اتحادیه به دنبال عرضه یک برنامه کامپیوتری رایگان برای مقابله با به اشتراک‎‎‎گذاری فایل‎‎‎های موسیقی و فیلم در شبکه اینترنت است.

طی چند سال اخیر استودیو‎‎‎های هالیوودی با طرح این ادعا که با به اشتراک‎‎‎گذای فیلم و موسیقی در اینترنت متحمل خسارات مالی فراوانی شده‎‎‎اند خواستار تعقیب عاملان این کار بوده‎‎‎اند.
 

Salar

Active Member
الکامپ 83: الكامپ را پاس داريم

دنیای اقتصاد - شروع خوب نويد بخش آينده روشنى براى صنعت ICT كشورمان باشد.

اين آغاز خوب و حركت خوب‌ترى كه طى سال‌هاى اخير انجام شده، اگر با اهتمام و توجه بيشتر همه بخش‌هاى نظام همراه گردد، مى‌تواند آرزوى تبديل ايران به مطرح‌ترين قطب ICT منطقه را در آينده‌اى نزديك محقق كند و جا دارد در اينجا دست مريزادى به همه كسانى كه در برگزارى الكامپ نقش داشته‌اند بگوييم.

الكامپ مى‌تواند تجلى اراده ملى باشد و برآيند خوبى از توانمندى‌هاى همه بخش‌هاى صنعت‌مان باشد، اگر بتواند خود را با نرم‌هاى جهانى همگام نمايد و ارتباط نزديك‌ترى با درون كشور داشته باشد.

تجربه حضور در نمايشگاه‌هاى متعدد داخلى و خارجى، اين جسارت را به من داده است تا پيشنهاداتى را براى بكار گيرى در الكامپ‌هاى بعدى داشته باشيم:

1-تقويت ابعاد فناورى و نوآورى صنعت ICT كشورمان در كنار ابعاد صرفا تجارى در الكامپ (مشابه نمايشگاه سبيت آلمان)

2- ترغيب حضور شركت‌هاى بزرگ انفورماتيكى كشور (كه در الكامپ دهم جاى خاليشان به شدت احساس مى‌شود.)

3- حمايت از حضور شركت‌هاى شهرستانى و كوچكى كه به لحاظ مالى امكان حضور در نمايشگاه را ندارند (خصوصا آنها كه به مدد تكفا تشكيل شده و يا رشد كرده‌اند.)

4- اختصاص بخش مستقلى از نمايشگاه به ايده‌هاى نوآورانه و خلاقانه جوانان و يا شركت‌ها ولو بسيار دور از ذهن باشد!

5- احترام به آزادى عمل بيشتر شركت‌ها براى به نمايش گذاشتن محصولاتشان و اجتناب از تعصبات و سليقه‌هاى فردى! - (آنچه كه كم و بيش در الكامپ دهم و از سوى ساير مراكز شاهد هستيم(.

6- برگزارى تورهاى نمايشگاهى از داخل و خارج كشور براى بازديد از نمايشگاه

7- برپايى فروشگاه الكامپ در محل جدا از مكان نمايشگاه (تجربه Gitex دبى)

8- جذاب‌تر نمودن نمايشگاه از طريق انجام برنامه‌هاى تبليغاتى و طرح‌هاى تخصصى با مشاركت خود غرفه داران

9- ايجاد مكان‌هايى جانبى در الكامپ براى كاريابى و نيرويابى در خصوص صنعت ICT (مشابه نمايشگاه سبيت آلمان)

10- تشكيل دبيرخانه دائمى براى برگزارى نمايشگاه الكامپ

الكامپ را پاس داريم و براى رشد و توسعه آن تلاش كنيم.
 

Salar

Active Member
نوکیا و پشتیبانی از پروتکل جدید اینترنتی

نوکیا با هدف تسهیل در برقراری ارتباط با اینترنت تماس‌های تلفن اینترنتی و پخش فیلم و موسیقی از طریق تلفن‌های همراه، نمونه اولیه یک گوشی جدید تلفن همراه را عرضه کرده که از جدیدترین پروتکل اینترنتی موسوم به IPv6 پشتیبانی می‌کند.

به گزارش از خبرگزاري سلام، قرار است طی چند سال آینده این پروتکل جایگزین پروتکل قدیمی IPv4 شود. IPv4 که 20 سال پیش ابداع شد در حال حاضر پاسخگو نیازهای روبه‌گسترش کاربران اینترنت نیست.

گفتنی است گوشی جدید نوکیا که به انواع قابلیت‌های ارتباطی بی‌سیم مجهز است از پروتکل قدیمی IPv4 نیز پشتیبانی می‌کند.
 

Salar

Active Member
تلفن‌های همراه نسل سوم با صدای سه بعدی به بازار آمد

شرکت NTT Docomo بزرگ‌ترین اپراتور تلفن همراه در جهان هفته گذشته از عرضه تلفن‌های همراه جدیدی خبر داد که مجهز به امکانات صوتی سه بعدی همراه با صدای استریو است.

به گزارش از خبرگزاري سلام، این گوشی همچنین به دوربین‌های دقیق دیجیتال نیز مجهز است. قرار است تا عرضه این گوشی موسوم به 6753.T از 26 نوامبر آغاز شود.

Docomo یکی از اولین اپراتورهای تلفن همراه در جهان بود که در اکتبر سال 2001 شبکه نسل سوم تلفن‌های همراه را راه‌اندازی کرد.

این شبکه در آن زمان به علت پوشش و امکانات محدود و هزینه اشتراک بالا با استقبال مواجه نشد؛ اما استفاده از آن با پیشرفت فناوری، اندک اندک در حال افزایش است.
 

Salar

Active Member
دو حفره جدید در IE

متخصصان مسائل امنیتی به کاربران مرورگر اینترنتی مایکروسافت موسوم به IE در مورد وجود دو حفره امنیتی جدید در این محصول هشدار دادند که حتی در صورت نصب SERVICE PACK 2 ویندوز XP نیز امکان نفوذ به کامپیوترهای شخصی کاربران را برای مهاجمان فراهم می‎‎‎آورد.

به گزارش از خبرگزاري سلام، شرکت امنیتی Secunia با اعلام این خبر میزان خطرآفرینی حفره‎‎‎های مذکور را نسبتا جدی دانست و افزود که هکرها با سوء استفاده از حفره‎‎‎های یاد شده کاربر را به سمت هدایت ناخواسته یک فایل معیوب هدایت می‎‎‎کنند.

کارشناسان شرکت مذکور از کاربران خواستند تا در صورت امکان از مرورگر IE استفاده نکنند.
 

Salar

Active Member
مايكروسافت: دولت‌هاي آسياي نبايد از لينوكس استفاده كنند

مايكروسافت به دولت‌هاي آسيايي هشدار داده است كه چنانچه به جاي استفاده از نرم‌افزار ويندوز، از سيستم عامل لينوكس استفاده كنند، با دادخواهي از سوي اين شركت مواجه خواهند شد. رشد و افزايش محبوبيت و توجه نسبت به لينوكس، تهديدي براي نفوذ و سلطه‌ي جهاني ويندوز مايكروسافت به حساب مي‌آيد.

به گزارش ازSCO Group ،systemgroup شركت توليد كننده‌ي نرم‌افزار كه ادعا مي‌كند لينوكس مبتني بر نرم‌افزار يونيكس آن است، در حال ادعاي خسارت از شركت‌هايي چون آي‌بي‌ام بوده و آن‌ها را متهم به سو استفاده از يونيكس كرده است.

هفته‌ي گذشته، وزارت دفاع سنگاپور، دو هزار PC را كه نرم‌افزار open-source را به جاي پلاتفرم سيستم عامل مايكروسافت اجرا مي‌كنند، تعويض كرده است. ساير دولت‌ها در منطقه نيز به دنبال استفاده‌ي بيشتذ از نرم‌افزار open-source هستند. امسال كشورهاي چين، ژاپن و كره‌ي جنوبي توافق كرده‌اند كه با همكاري يكديگر، برنامه‌هاي كاربردي را كه بر روي لينوكس اجرا مي‌شوند، توليد كنند.

در كنفرانسي در ميلان، بيل گيتس از ارايه‌ي پاسخي روشن و مستقيم به اين پرسش كه آيا وي درباره‌ي رقابت لينوكس نگران بوده و يا خير، امتناع كرده است. وي گفته است: « در بازاري كه مايكروسافت حضور دارد، رقابت بسيار است. ما در حال رقابت با يونيكس هستيم و در اين رقابت به خوبي پيش مي‌رويم، زيرا سهم بازار ويندوز هر سال افزايش مي‌يابد.»

استيو بالمر، مدير عامل مايكروسافت گفته است كه نگراني‌هاي امنيتي كه دولت‌ها در زمينه‌ي استفاده از نرم‌افزار مايكروسافت با آن مواجه هستند، اغراق آميز بوده است.

وي در ادامه افزوده است: « تصور مي‌كنيم كه نرم‌افزار ما از نرم‌افزار open-source بسيار ايمن‌تر و مطمئن‌تر است. به اين دليل كه ما از نرم‌افزار خود پشتيباني و معايب و نقايص آن را بر طرف مي‌سازيم، چرا كه خود سازنده‌ي آن هستيم، اما هيچ كس هرگز نمي‌داند كه نرم‌افزار open-source توسط چه كسي توليد مي‌گردد.»
 

Salar

Active Member
Sybari، محصولات امنيتي براي IM و SharePoint ارايه مي‌كند

Sybari Software، يك Antigen 8.0 را براي SharePoint مايكروسافت و Antigen 8.0 ديگري براي سرويس پيام فوري ارايه كرده است. اين دو محصول ضد ويروس، ضد هرزنامه و نرم‌افزار امنيتي فيلتر كردن محتوا براي محيط‌هاي سازماني در نظر گرفته شده است.

به گزارش از Joe Licari ،sgnec مدير مديريت محصول در Sybari گفته است كه هر دوي اين محصولات در محيط‌هاي جديد بسياري از فروشگاه‌هاي آي‌تي قرار مي‌گيرند.

Antigen 8.0 براي SharePoint مايكروسافت براي شركت‌هايي طراحي شده است كه از سرور پورتال SharePoint مايكروسافت براي ارتباط و اتصال با تامين كنندگان، مشتريان و همكاران از طريق مبادله‌ي اسناد و مدارك و ساير هوشمندي‌هاي تجاري استفاده مي‌كنند.

وي در ادامه افزوده است كه از آن جايي كه شركت‌ها بر محصولاتي چون SharePoint مايكروسافت تكيه دارند، نياز و لزوم ايمن كردن اين منابع، امري مهم و ضروري محسوب مي‌شود. اين امر در مورد Antigen 8.0 براي سرويس پيام فوري نيز صدق مي‌كند.

Licari گفته است: « سرويس پيام فوري توسط بسياري از بخش‌ها حتي بدون اطلاعات آي‌تي مورد استفاده قرار مي‌گيرد. اين محصول براي آن طراحي شده تا به مديران آي‌تي امكان دهد بدون آسيب رسيدن به كارايي سرويس پيام فوري، آن را ايمن سازند.»

نسخه‌ي جديد Antigen 8.0 براي SharePoint مايكروسافت شامل امكان تهيه‌ي گزارش و بررسي كليدي اسناد و مدارك و قابليت‌هاي ويژه‌ي روز آمد سازي است.

نسخه‌ي جديد Antigen 8.0 براي IM شامل پشتيباني براي Live Communication Server 2005 مايكروسافت، قابليت بررسي محتواي اسناد و مدارك و تكنولوژي بهبود يافته‌ي به روز رساني موتور بررسي است. IM يكي از ابزارهاي مهم براي ارتباطات شخصي و كاري محسوب مي‌شود.

نود درصد از سازمان‌ها گزارش داده‌اند كه كاربران آن‌ها به برنامه‌هاي كاربردي سرويس پيام فوري (IM) دسترسي دارند.

محصولات جديد در پيش گفته شده، به زودي قابل دسترس خواهند بود. هزينه‌ي اين محصولات بستگي به سايز و پيكربندي شبكه دارد.
 

Salar

Active Member
حركت‌هاي جديد مايكروسافت: ملودرام همچنان ادامه دارد

لابد نكته‌اي در اين ميان نهفته است كه مايكروسافت يك هفته پس از پرداخت نيم بيليون دلار به Novell براي خاتمه دادن به اختلافات ناشي ‌از رقابت نا‌سالم، اقداماتي را براي جذب وفاداران NetWare به خود آغاز كرده است!


به گزارش از ايتنا، يقيناً هدف مايكروسافت، پس‌گرفتن اين نيم بيليون دلار از ناول نيست؛ پروژه بيل گيتس جلب نظر كاربران NetWare به ويندوز است، ولي سريع‌تر از آن كه ناول بتواند با اين سرمايه، آنها را به سرور‌هاي لينوكس خود بكشاند.

ناول دريافته است كه بازي آينده‌اش در برابر مايكروسافت يك تنازع بقا خواهد بود، و تصميم‌گيرندگان اين بازي هم اعضاي گروهي خاص: كاربران NetWare.

از دوران Windows 286، كاربران ويندوز و NetWare تقريبا از هم جدا شدند و از آن زمان تا به امروز تعداد اندكي به علاقه‌مندان NetWare افزوده شده است. در اين ميان ناول ظاهر شد و با NetWare تركيب شد و بدين ترتيب سيستم عاملي پديد آمد كه در آن زمان، امكانات شبكه‌اي سطح بالا مانند email را فراهم مي‌نمود.

نمي‌توان براي شكست ناول در برابر مايكروسافت زماني دقيق قائل شد، اما اين شركت تقريباً پس از در اختيار گرفتن سيستم عامل يونيكس و نرم‌افزار WordPerfect (نرم‌افزار پردازش متن كه توسط Corel ساخته شده بود) رو به افول نهاد. اين سقوط به حدي بود كه اريك اشميت پايه‌گذار شركت سان، در دوران مديريت خود در ناول نتوانست آن را جبران كند. اشميت از آن پس به جمع مهندسان طراح گوگل پيوست.
در حالي كه مايكروسافت پايه‌هاي خود را در سيستم‌هاي عامل روميزي و بازار نرم‌افزار محكم مي‌ساخت، در اختيار گرفتن شبكه‌هاي محلي(LAN) هم از جانب آن امري طبيعي به شمار مي‌رفت. تركيب NT و Exchange Server به اندازه حركت‌هاي اشتباه ناول، در دور ساختنش از بازار شبكه‌ها نقش داشت.
با اين وجود هنوز هم ناول از پايه‌هاي محكمي برخوردار بود كه آن را همواره به عنوان يك رقيب مطرح مي‌ساخت. سرمايه‌گذاري ناول در لينوكس با هدف ارتقاي كاربران قديمي NetWare به سيستمي منبع-باز و جذب مشتري از جريان رو به رشد لينوكس صورت گرفت.

به نظر مي‌رسيد غرامت مذكور، به كنار ‌زدن مايكروسافت در اين عرصه كمكي كند، اما مايكروسافت يك هفته بعد، نرم‌افزاري را معرفي كرد كه هدف آن به چنگ آوردن اندك وفاداران NetWare است؛ نرم‌افزار مهاجرت از NetWare به ويندوز يا همان (MMNWMP ( Mid-Market NetWare Migration Promotion.

در رابطه با اين كاربران قديمي، دو ديدگاه وجود دارد: اول اين كه شبكه‌هاي آنها به حدي به NetWare وابسته است كه امكان ارتقاء عملاً غير‌ممكن شده است. در مقابل، ديدگاه دوم اميدوار است تا با اطمينان دادن به اين گروه و ارائه قيمتي مناسب، امكان جذب آنها به سوي سيستمي جديد بسيار زياد باشد.

در اين ميان ديدگاه مايكروسافت كاملا مشخص است؛ بيل گيتس در نطق معروفي تاكيد كرده بود كه مشكل، تنها در به دست نياوردن سود نيست، بلكه كسب درآمد از سوي رقيبان است. بدين ترتيب مايكروسافت از طريق هر‌گونه قراردادي درصدد از بين بردن كابوس لينوكس خواهد بود.

بايد به ياد داشت كه راهكار "پيروزي به هر قيمت"، تا‌كنون مايكروسافت را دچار مشكلات قانوني بسياري در برابر ناول و تقريبا همه دنيا كرده است. مايكروسافت در سال 2004 براي رفع اختلافات خود با ناول، سان، ليندوز (يا همان Linespire ) و نيز اتحاديه اروپا، متحمل بيش از 5 بيليون دلار هزينه شده است، و اين در حالي است كه حركت جديدش در برابر لينوكس، مجددا آينده را به بستري براي درگيري‌هاي قانوني با رقيباني چون آي‌بي‌ام، Red Hat و نيز ناول تبديل خواهد كرد.
 

Salar

Active Member
مایکرو سافت تحت پیگرد نویسنده‌ هالیوودی

راجر اوری نویسنده هالیوودی برنده جایزه اسکار شرکت مایکروسافت را به اتهام سرقت ایده‌های او برای استفاده در یک بازی کامپیوتری تحت تعقیب قرار داد.

به گزارش از خبرگزاري سلام، اوری خواستار دریافت حداقل 30 میلیون دلار غرامت از مایکروسافت به علت نقض حقوق مالکیت معنوی است.

وی همچنین خواستار توقف عرضه بازی کامپیوتری Yourself! Fitness است که ایده‌های وی برای طراحی داستان آن به کار رفته است.

مقامات مایکروسافت اعلام کردند که هنوز شکایتی دریافت نکرده‌اند و به همین علت نظری در این مورد ندارند.
 

Salar

Active Member
همکاری dell و مایکروسافت

خبرگزاری سلام – دو شرکت dell و مایکروسافت اعلام کردند که با همکاری هم دست به ساخت نرم‎افزار مدیریت برای سرورهای ساخت شرکت dell خواهند زد.

این دو شرکت پیش از این نیز در همین زمینه با هم همکاری کرده بودند که حاصل آن ساخت محصولی به نام Inventory Tool 2003 بود. این محصول به اداره کنندگان سرورها کمک می‎کرد تا در کوتاه ترین مدت زمان ممکن، patch‎ها و دیگر نرم‎افزارهای عرضه شده برای به روز کردن سرورها را روی سخت‎افزارهای مربوطه نصب کنند.

قرار است دو طرف در برخی زمینه‎های دیگری نیز همکاری کنند؛ اما جزئیات این مسئله هنوز اعلام نشده است.
 

Salar

Active Member
پیش‎بینی گارتنر درباره آینده بازار PC

خبرگزاری سلام – در حالی که فروش کامپیوترهای شخصی در نیمه سوم سال 2004 میلادی افزایش یافته محققان موسسه پژوهشی گارتنر معتقدند که این افزایش ممکن است در نیمه چهارم سال 2004 کمتر از میزان پیش‎بینی شده باشد.

گارتنر معتقد است با توجه به نزدیکی کریسمس این احتمال وجود دارد که بسیاری از مشتریان بالقوه این محصولات به جای خرید کامپیوتر شخصی دست به خرید ابزارهای الکترونیک دیجیتال تفریحی بزنند.

محققان این موسسه معتقدند که فروش کامپیوتر‎های شخصی در سال 2004 نسبت به سال 2003 حدود 13 درصد افزایش خواهد یافت و در سال 2004 حدودا 2/187 میلیون کامپیوتر شخصی به بازار عرضه خواهد شد.
 

Salar

Active Member
مایکروسافت: از firefox نمی‌ترسیم

هموطن – به دنبال عرضه مرورگر اینترنتی firefox از سوی بنیاد موزیلاو استقبال گسترده از آن، مقامات مایکروسافت تاکید کردند که این محصول را تهدیدی برای مرورگر این شرکت؛ یعنی Explorer Internet نمی‌دانند.

استیو واموولس از مسئولان مایکروسافت در کشور استرالیا با بیان این مطلب تاکید کرد که از نظر او از جانب firefox هیچ خطری IE را تهدید نمی‌کند. وی می‌افزاید: هر چند برخی‌ها نظر دیگری دارند؛ اما برای اثبات ادعایشان دلیل محکمی نمی‌آورند.

او همچنین برخی ویژگی‌های جدید پیش بینی شده در firefox را بی‌اهمیت دانست، ولی با این وجود گفت اگر به این نتیجه برسیم که باید چنین قابلیت‌هایی را به IE اضافه کنیم حتما این کار را خواهیم کرد.
 

Salar

Active Member
ارايه‌ي ابزارهاي بيشتر براي كاربران Exchange

مايكروسافت نسخه‌ي بعدي سرور Exchange خود را در نيمه‌ي نخست سال 2005 ارايه خواهد كرد، اما تا زمان عرضه‌ي برنامه‌ي روزآمد ساز آن، كاربران مي‌توانند از ابزارهاي مديريتي ديگري براي نسخه‌هاي فعلي استفاده كنند.



طي مدتي كه نسخه‌ي جديد Exchange در دست توليد است، مايكروسافت به سرمايه گذاري‌هاي بزرگي در فراهم ساختن ابزارها براي نسخه‌هاي پيشين و كنوني ادامه خواهد داد. Kim Akers، مدير ارشد سرور Exchange گفته است: « ما مي‌خواهيم قابليت‌ها و امكاناتي را كه مورد نياز مشتريان ما است، براي آنان فراهم سازيم.»



Exchange، نرم‌افزار سروري است كه قابليت‌هاي همكاري و استفاده از ارسال پيام را كه شامل ايميل، كه لازم‌ترين و مهم‌ترين عملكرد براي اكثر سازمان‌ها به شمار مي‌رود، كنترل مي‌كند.



Exchange Server 2003، جديدترين نسخه‌ي نرم‌افزار ياد شده، دو سال پيش عرضه گرديده است. از آن زمان تاكنون، مايكروسافت تعدادي از ابزارهاي خود را براي توسعه‌ي قابليت‌هاي نرم‌افزار از جمله Best Practice Analyzer كه به حل و بر طرف كردن مشكلات پيكربندي كمك مي‌كند و نيز ابزار ضد هرزنامه‌ي Intelligent Message Filter ارايه داده است. اين شركت همچنين محصول Microsoft Operations Manager (MOM) 2005 را كه از سرور Exchange 2003 پشتيباني مي‌كند، عرضه كرده است.



ابزارهاي اخير كه شامل Best Practice Analyzer هستند، هنگامي كه نسخه‌ي جديد Exchange عرضه گردد، در اين نسخه‌ي جديد قرار داده خواهند شد.



از آن جايي كه تقاضا براي استفاده از ارسال پيام به سرعت در حال تغيير است، مايكروسافت عجله‌اي در تنظيم برنامه‌اي براي محصول جديد خود ندارد. علت ديگر عدم تعجيل در ارايه‌ي اين محصول جديد آن است كه چهل درصد از پايگاه‌هاي نصب شده‌ي كاربران شركت، همچنان بر روي Exchange 5.5 قرار دارد كه در سال 1997 ارايه گشته است.



بيل گيتس گفته است كه شركت بر روي ساده كردن مديريت آي‌تي بيشتر تمركز كرده و در عرضه‌ي محصولات جديد عجله‌اي نخواهد داشت.


منبع: همكاران سيستم
 

Salar

Active Member
مرورگر جديد Netscape برتر از Firefox

Netscape اعلام كرده است كه قصد دارد مرورگر جديدي مبتني بر كد موزيلا ارايه دهد. واحد آمريكا آنلاين دعوتنامه‌اي براي افراد ارسال كرده تا نمونه‌ي اوليه‌ي محدود شده‌اي از برنامه‌ي روزآمد سازي را كه در تاريخ 30 نوامبر عرضه خواهد شد، تست كنند.



در اين دعوتنامه به تست كنندگان، Netscape از برخي معيب و نقايص پنهاني و فاش نشده‌ي مرورگر Internet Explorer مايكروسافت پرده برداري كرده است.



تيم مرورگر Netscape گفته‌اند: « ما خوشحاليم كه در تاريخ 30 نوامبر بسياري از قابليت‌ها و ويژگي‌هاي جديدي ارايه خواهيم كرد كه تجربه‌هاي اينترنتي شما را بهبود مي‌بخشد. در حالي كه در ساير مرورگرها اصلاحات اندكي طي سال‌هاي اخير صورت گرفته، ما ويژگي‌ها و قابليت‌هاي جديدي به مرورگر خود افزوده‌ايم كه در صرف زمان آنلاين بودن شما صرفه جويي خواهد شد. ما اين نمونه‌ي اوليه‌ي مرورگر جديد را به عنوان بخشي از اين اقدام توليد كرده‌ايم كه مي‌تواند روش كنترل و سلطه‌ي دنيا بر وب را دگرگون سازد.»



Andrew Weinstein، سخنگوي AOL گفته است: « اين اقدام، گامي مهم بوده و اين مرورگر كاملا جديد است. ساختار اين مرورگر بر مبناي ساختار موزيلا است و ممكن است قابليت‌هاي شگفت انگيز و غافلگير كننده‌اي براي شما در بر داشته باشد.»



وي در ادامه افزوده است كه هيچ تاريخ مشخصي براي ارايه‌ي تست بتاي اصلي و يا عرضه‌ي نهايي اين مرورگر جديد، تعيين نشده است. وي همچنين از سخن گفتن درباره‌ي چگونگي شماره گذاري اين مرورگر سر باز زده است.



در حالي كه مهندسان مرورگر Netscape طي سال گذشته كوشش‌هاي بسياري كرده ( و AOL برنامه‌هايي را براي مرورگري با نام AOL و مبتني بر نرم‌افزار Internet Explorer مايكروسافت ارايه داده است) گروه موزيلا با عرضه‌ي مرورگر Firefox اخير خود، طرفداران بسياري پيدا كرده است.


منبع: همكاران سيستم
 

Salar

Active Member
ارائه ساعت مچی موبایلی توسط سامسونگ

سامسونگ پيشتاز جهاني در عرصه محصولات الكترونيكي اولين ساعت مچي هاي موبايل مدل GPRS را معرفي كرد.

بنابر خبر اختصاصي www.SetarehSorkh.com از سامسونگ باطري اين موبايلها امكان قرار گرفتن 80 ساعت بر روي مچ دست با عملكرد ساعت و يك ساعت و نيم گفتگوي مداوم با موبايل را به كاربر مي دهد.

اين هندستها همچنين از خروجي صوت , phone book و 40 صداي زنگ پشتيباني ميكند.

Sang Jin Park رئيس و مشاور Mobile Communication Division در بخش الكترونيكي سامسونگ گفت:كم وزني و قابليت حمل آسان يكي از بيشترين نيازهاي مشتريان ما مي باشد كه ما در پاسخگويي به اين نياز مشتريان اين ساعت مچي هاي موبايل را تنها باوزن كمتر از 80 گرم و در اندازه هاي 37.8 x 64 x 17.7 ميلي متر به آنان عرضه خواهيم كرد.

اين تلفنها با صفحه نمايش رنگي 96 x 64 پيكسلي و لامپ صفحه بسيار روشن 256 OLED (Organic Light Emitting Display) براي وضوح گزينه ها و راحت تر خواندن آنها مي باشد كه از بلوتوث و WAP نيز پشتيباني مي كند.
 

Salar

Active Member
DVD جدید TDK را نمیتوانید خش بیندازید !

پژوهشگران درکمپاني بزرگ الكترونيك TDK پوشش جديد محكمي را ارائه دادند كه در ساخت DVD ها براي جلوگيري از آسيب ديدن آنها به كار مي رود .DVD هاي جديد با گنجايشي 10 برابر DVD هاي رايج مي باشد.

بنابر خبر اختصاصي www.SetarehSorkh.com از سی نت ، در آزمايشي ، DVD هاي جديد که به روكش TDK مجهز شده را با آچار و پيچ گوشتي به آنها ضربه وارد كردند اما كوچكترين اثري بر روي آن باقي نگذاشت درصورتيكه DVDهاي معمولي به راحتي در معرض آسيب قرار مي گيرند.

يكي از بيشترين اصولي كه تا به حال در توليد DVD ها مد نظر طراحان بوده است قدرت ذخيره سازي بيشتر بوده است در صورتيكه اگر يك DVD هر چه قدر هم كه پر ظرفيت باشد در صورت آسيب ديدن غير قابل استفاده خواهد بود .

Bruce Youmans رئیس بخش بازار يابي TDK گفت:كمپاني تكنولوژي را در ديسكهاي Blu-ray كه از نسل دوم DVD ها مي باشند پالايش كرده و با طرح جديد تركيب كرده و ديسكهاي DVD-R را كه اولين نسل از DVD هاي روكش دار مي باشد ارائه داده است .

او اضافه كرد كه امكان سازگار كردن پليمر استفاده شده در ساخت روكش DVD ها در ديگر استفاده ها از قبيل LCD ( صفحه نمايش كريستال ) , CRT ( صفحه نمايش لامپ اشعه كاتد) و صفحه نمايشهاي پلاسما مي باشد اما در حال حاضر طرح TDK فقط در بازار DVD ها اجرا شده است.

پوشش هاي TDK با ضخامت كمتر از 1 ميلي متر داراي شفافيت كافي براي خواندن راحت و بسيار محكم در گرفت ضربات صوتي مي باشد.

Youmans توضيح داد كه ما ماده مذاب آلياژ را براي اين كار در نظر گرفته بوديم كه خواندن را غير ممكن مي كرد و بسيار مات و غير شفاف بود , سپس مخلوط پليمر را اجرا كرديم كه همه اين ويژگي ها را در بر داشت و مناسب اين كار بود .

او اضافه كرد كه اين DVD ها از دولايه روكشي يكي براي جلوگيري از خراشيده شدن و ديگري براي حفاظت در برابر لكه ها و چربي ها تشكيل شده است.
 

Salar

Active Member
گوگل موتور جستجوی علمی ارائه میدهد

گوگل پيشتاز جستجوگرهای وب روز چهارشنبه ازجستجوگر جديد خود با نام Google Scholar پرده برداشت.محصول جديد جستجو, با هدف كمك به كاربران براي جستجوي منابع علمي براي دستيابي به اطلاعات علم و دانش جديد مي باشد.

بنابر خبر اختصاصي www.SetarehSorkh.com از سی نت ، جستجوگر Google Scholar ( گوگل محقق ) زير مجوعه اي از ليست اطلاعاتي گوگل مي باشد كه از ميدان وسيعي از اطلاعات در مورد علم طب, فيزيك , اقتصاد و علم كامپيوتر پوشيده شده است.

Anurag Acharya رئيس بخش عملياتي گوگل گفت: Google Scholar الگوريتم جديدي براي پاسخ دهي و اعلام نتايج خواهد داشت و از متون تبليغاتي در اعلام نتايج استفاده نخواهد كرد كه این امر عملی در خور و مناسب اين سيستم جديد مي باشد .

Google Scholar در لینک زیر در دسترس میباشد :

http://scholar.google.com/
 

Salar

Active Member
ارائه پرظرفیت ترین هارد دیسک جهان توسط Seagate

Seagate امروز اعلام كرد قابليت استفاده از 400 گيگابايت Barracuda مدل 7200.8 را براي استفاده در آخرين مدل كامپيوترها و سرورهاي داخلي مهيا كرده است.

بنابر خبر اختصاصي www.SetarehSorkh.com از آی تی پلانت ، اين بزرگترين صنعت در ذخيره سازي مي باشد كه با عملكرد برجسته و كارايي بالا هدف اساسي را در بازار كامپيوترهاي شخصي دنبال مي كند.

اين درايوها در مدل 7,200 RPM گنجانده شده و pack هاي Serial ATA را دنبال مي كند و با 8 ميلي ثانيه ميانگين زمان جستجو و 5 سال گارانتي در بازار مديا PC ها , gaming و ايستگاه چاپگر مودم شروع به كار كرده است.

Seagate گفت : اين درايوها در توانايي عملكرد قابل مقايسه با مدلهاي 10,000-RPM SATA نمي باشند همچنين اين تكنولوژي به كاربر اجازه مي دهد در PC به داده هاي برون توالي نيز دست يابي پيدا كند.

اين درايوها در ورژن هاي مختلف 200GB, 250GB, و 300GB در كنار درايو 400 گیگابايتي درمدل Barracuda 7200.8 قابل دسترس مي باشند.
 

Salar

Active Member
سيب قرمز از مغز محافظت مي كند

پژوهشگران در دانشگاه Cornell كشف كردند كه آنتي اكسیدان قدرتمند و بسيار زياد درون سيبها از بافت سلولهاي مغز در برابر خطرات بيماريهای زیادی از قبيل بيماري آلزايمر و خسارت ديدن عصبهاي مغز جلوگيري مي كند.

بنابر خبر اختصاصي www.SetarehSorkh.com از هلتث نیوز ، آنتي اكسیدان به مقدار بسيار زياد در پوست سيب تازه قرمز كشف شده است كه پژوهشگران معتقدند كه مقدار آنتي اكسیدان درون آب سيب يا كمپوت آن بسيار كمتر است و با خوردن روزانه يك سيب سلامت مغز به حد بالايي تضمين مي شود.

ديگر خوراكي ها از قبيل پياز , زغال اخته و قره قاط نيز به مقدار زيادي داراي آنتي اكسیدان محافظ مغز مي باشند.

پژوهشگران كشف كردند كه آنتي اكسیدان موجود در سيبها از سلولهاي مغز در مقابل استرسهائی كه به تدريج بافت مغزي را نابود مي كنند نگهداري مي كنند.
 

Salar

Active Member
DVD های جدید سونی با 8.5 گیگابایت ظرفیت

سوني روز سه شنبه اعلام كرد كه DVD هاي دولايه خود را در اندازه DVD هاي معمولي ارائه كرده است.

بنابر خبر اختصاصي www.SetarehSorkh.com از مک آبزرور ، DVD هاي جديد DRX-710UL-T نام دارد و به كاربران امكان نگهداري بيش از 4 ساعت ويدئوهاي MPEG-2 يا 8.5 گیگابايت از داده ها از قبيل موزيك, ويدئو و تصاوير سازگار با DVD+R DL را مي دهد.

اين درايو از 2.4X DVD+R DL, 16X DVD+R, 8X DVD-R, 4X DVD+/-RW, 48X CD-R and 24X CD-RW پشتيباني مي كند و ركوردار سرعت نيز مي باشد, و همچنين براي اتصال با i.LINK و USB 2.0 نیز در نظر گرفته شده است.
 

جدیدترین ارسال ها

بالا