احداث بخش لومیون

AREF

مدیر انجمن های <A href="http://forum.majidonline.c
سلام.
attachment.php

attachment.php

Lumion چیست؟
یک نرم افزار قدرتمند برای شبیه سازی معماری Realtime می باشد که می تواند ابزاری مفید برای معماران، برنامه ریزان و طراحان شهری محسوب شود. این برنامه برای ساخت فیلم و یا عکس های سه بعدی از یک محیط، با امکان چرخش سریع و تفسیر کامل محیط، بسیار مناسب خواهد بود تا از این طریق مسئولین پروژه بتوانند به طور کاراتری در هزینه، زمان و انجام کارها، صرفه جویی داشته باشند. در حقیقت Lumion یک راه حل ساده برای ایجاد ویدئو و تفاسیر سه بعدی از یک مجموعه در حال توسعه است که با دیدن نتیجه کار شما می توانید کاملاً خود را در محیط شبیه سازی شده تصور کنید.

برخی از قابلیت های لومیون
قابلیت های نرم افزار Lumion:

  • پشتیبانی از فرمت های DAE, FBX, MAX, 3DS, OBJ, DWG, DXF در مدل های سه بعدی
  • پشتیبانی از اغلب فرمت های تصویری رایج از جمله TGA, DDS, PSD, JPG, BMP, HDR و PNG
  • امکان وارد کردن فایل های خروجی از برنامه هایی مانند AutoDesk® 3D Studio Max
  • مجسم سازی صحنه های محیط اطراف و آب و هوا
  • دارای مجموعه ای عظیم از آبجکت های از پیش طراحی شده مصالح در کیفیت بالا مانند طبقه های چوبی، دیوارهای آجری و ...
  • ساخت مدل های سه بعدی به صورت زمان واقعی
  • حاوی مجموعه ای از آبجکت ها و انیمیشن های متحرک مانند انسان ها و اتومبیل های در حال حرکت، مبلمان، آیتم های موجود در طبیعت و ...
  • تولید فیلم خروجی با کیفیت full HD
  • امکان اعمال جلوه های ویژه و فیلتر های مختلف بر روی فیلم
  • آپلود مستقیم خروجی نهایی
  • تنظیم کیفیت خروجی

دانلود نسخه 5
تغییرات این نسخه
کد:
  نسخه 64 بیتی
 [URL="http://dl2.soft98.ir/Autodesk/Lumion.Pro.5.0.part01.rar"]دانلود پارت 1 با لینک مستقیم و حجم 700 مگابایت[/URL]  
   [URL="http://dl2.soft98.ir/Autodesk/Lumion.Pro.5.0.part02.rar"]دانلود پارت 2 با لینک مستقیم و حجم 700 مگابایت[/URL]  
   [URL="http://dl2.soft98.ir/Autodesk/Lumion.Pro.5.0.part03.rar"]دانلود پارت 3 با لینک مستقیم و حجم 700 مگابایت[/URL]  
   [URL="http://dl2.soft98.ir/Autodesk/Lumion.Pro.5.0.part04.rar"]دانلود پارت 4 با لینک مستقیم و حجم 700 مگابایت[/URL]  
   [URL="http://dl2.soft98.ir/Autodesk/Lumion.Pro.5.0.part05.rar"]دانلود پارت 5 با لینک مستقیم و حجم 700 مگابایت[/URL]  
   [URL="http://dl2.soft98.ir/Autodesk/Lumion.Pro.5.0.part06.rar"]دانلود پارت 6 با لینک مستقیم و حجم 700 مگابایت[/URL]  
   [URL="http://dl2.soft98.ir/Autodesk/Lumion.Pro.5.0.part07.rar"]دانلود پارت 7 با لینک مستقیم و حجم 700 مگابایت[/URL]  
   [URL="http://dl2.soft98.ir/Autodesk/Lumion.Pro.5.0.part08.rar"]دانلود پارت 8 با لینک مستقیم و حجم 700 مگابایت[/URL]  
   [URL="http://dl2.soft98.ir/Autodesk/Lumion.Pro.5.0.part09.rar"]دانلود پارت 9 با لینک مستقیم و حجم 608 مگابایت[/URL]

سورد فايل فشرده : soft98.ir


 

پیوست ها

  • menulogo.png
    menulogo.png
    8.8 کیلوبایت · بازدیدها: 1,033
  • Lumion4previewsplash.jpg
    Lumion4previewsplash.jpg
    90.5 کیلوبایت · بازدیدها: 542
آخرین ویرایش:

AREF

مدیر انجمن های <A href="http://forum.majidonline.c
سلام بخش دوم
لومیون برای پردازش تصویر از GPU استفاده می کند.یعنی اگر شما تمایل به کار کردن با این برنامه را داشته باشید نیاز مند سیستمی قدرتمند بر مبنای GPU خواهید بود.
شما نیاز به CPU خیلی قوی و مقدار زیاد حافظه Ram نخواهید داشت. اما هرچقدر کارت گرافیک شما قوی تر باشد تاثیر مستقیم در سرعت کارکردن و سرعت رندر شما دارد.
به بنچ مارک زیر توجه بفرمایید.
lumionperformanceChart.png
 
آخرین ویرایش:

AREF

مدیر انجمن های <A href="http://forum.majidonline.c
سلام
بخش سوم
یه سری Tutorial هست که توی سایت رسمی Lumion گذاشتن اما متاسفانه روی سرور youtube هست...
[h=1]Lumion Video Tutorials[/h]مشاهده پیوست 104512
[h=2]The Basics (5 Videos)[/h]
Controlling The Camera (02:31) توی این آموزش یاد میگیرین چطور با دوربین ارتباط بر قرار بکنین.



Placing Content (01:21) توی این آموزش یاد میگیرین چطور اجسام رو از Library وارد صحنه بکنین



Importing Models (00:38) توی این آموزش یاد میگیرین چطور از داخل هارد درایو آبجکت ها رو وارد صحنه کرد.



Creating A Camera Path (01:03) طریقه ساختن مسیر حرکت دوربین



Rendering A Video (00:49) رندر گیری و ذخیره فایل video
 

sadraman

Active Member
بخش چهارم

سلام به همگی
با تشکر از عارف عزیز ک اجازه دادن منم بیام تو بازی:)

بخش چهارم:
قبل از کار با لومیون طبیعتا باید مدلسازی کارمون رو انجام داده باشیم
برای مدلسازی میتونیم از نرم افزهای مختلف مثل max، revit، sketch up و ... استفاده کنیم و نهایتا خروجی فایل .dae بگیرم تا بتونیم اونو وارد لومیون کنیم (نگارنده رویت و اسکچ رو تجربه کرده:paint:)

چنتا نکته:
1. توی نرم افزار مبدا (که برای مدلسازی استفاده می کنین) به آبجکت ها متریالشون رو اختصاص بدین ولی لزومی نداره که متریال درستی باشه
مثلا اگه دو نوع دیوار داریم به هر کدوم متریال متفاوتی میدیم صرفا بخاطر اینکه بتونیم توی لومیون جداگانه روی متریالشون کار کنیم

2. نرم افزار رویت بصورت مستقیم خروجی dae نمیده ولی می تونیم با دانلود و نصب این پلاگین از مدل رویت هم خروجی collada file (همون dae ) بگیریم
2.1. نحوه ایمپورت کردن فایل به لومیون لینکش توی بخش قبلی هست.

3. اگه بعد از وارد کردن مدل توی لومیون خاستین تغییراتی روی مدل اعمال کنین این ویدئو رو ببینین
ساده بخام بگم اینطوریه که توی نرم افزار مبدا تغییرات مدل رو انجام بدین بعدش روی فایل dae قبلی ذخیرش کنین و بعد توی لومیون وارد قسمت متریال دهی می شین همونجا سمت راست صفحه (کنار دکمه های ذخیره) روی دکمه reload کلیک می کنین.

(این یه جورایی اولین پست آموزشی بود که تاحالا گذاشتم. کم و کسریشو اول ببخشین بر من و بعد حتمن بگین)
درود:wink:
 

PeeJay

Member
سلام و تشکر
من یه سوالی دارم اونم اینه که آیا میشه برعکس عمل کرد ؟ یعنی بعد از ساختن فایل توی لومیون اون رو به برنامه های دیگه ایی ببریم مثل مکس ؟
در واقع من می خوام با استفاده از امکانات سریع لومیون فضا رو بسازم بعد ببرم توی مکس و رندر رو اونجا بگیرم . منظورم فقظ جیامتری هست چون مطمعنا آب و هوا و ابر و مه و انیمیت فقط تو خودش انجام میشه .
البته هنوز وقت نشده که با خودش کار کنم و از روی ویدئو ها دیدم که کیفیت تقریبا خوبه، ولی اگه در خروجی کانال های مختلف رو مثل مکس بده خوبه .
 

AREF

مدیر انجمن های <A href="http://forum.majidonline.c
بسم الله الرحمن الرحیم
وارد کردن فایل از مکس به لومیون.
1- برای وارد کردن فایل ابتدا چند تا نکته رو بسیار دقت بکنین
- اول اینکه باید متریال ها از نوع استاندارد متریال باشه.اگه از آبجکت آماده میخواین استفاده کنین میتونین از اسکریپت مشاهده پیوست VRayMtlConverter.zip
- دوم اینکه اسم ها نباید یکسان باشه.مثلا اگه از multi sub object استفاده میکنین باید هر کدوم ازمتریال ها یه اسم مستقل داشته باشه
- سوم اینکه تا حد امکان low poly باشه. یعنی تعداد فیس های یه صندلی شاید یه وقت به اندازه یه منزل مسکونی سنگین باشه. دقت زیادی باید داشته باشین
- چهارم اندازه تکسچرها نباید خیلی بزرگ باشه و بهتر هست نسبت مربع باشه.
- پنجم uvw مپها رو توی مکس باید نهایی کنین و اینکه آبجکت هایی که میخواین وارد کنین باید حتما قبلش تبدیل به poly یا mesh بشه.یعنی هیچ مودیفای لیستی نباید داشته باشه
- ششم قطعا کاری کنین آبجکت شما توی صفر صفر مختصات باشه.
- هفتم دقت بکنین لومیون از لایه بندی توی مکس پشتیبانی میکنه .اما یکی از بهترین راه های لایه بندی به نظرمن همین تفکیک بندی صحنه بر اساس متریال هست
مثلا من شخصا تمام چمن های صحنم grass نام میدم و یه توپ استاندارد با رنگ سبز. به تمام آبجتکها که قرار چمن بشن همینو میدم. توی لومیون یکی درست بشه همه درست میشه!

2- اگه میخواین کل صحنه رو ببرین ( که توصیه نمیشه ) از گزینه export استفاده میکنین و بصورت FBX می برین. حتما یه پوشه درست حسابی درست کنین و اونجا با یه اسم درست ذخیره کنین. چون اگه پاک بشه یا تغییرنام داشته باشه کلا پروژه لومیونتون خالی باز میشه!!
اگه میخواین یه آبجکت یا مثلا ویلا تیپ فلان رو ببرین مثلا یه گروپ کنین ببرین صفر صفر بعد export select بکنین و همون داستان FBX
3 - موثع اکسپورت دقت کنین پنجره ای که باز میشه برای خروجی FBX پیغام هاشو بخونین. نباید هیچ اروری مبنی بر geometry باشه .اگه باشه مثلا مینویسه fixwindow 42 ارور.یعنی این رو نمیبره.بعد باید برین این آبجکت رو چک کنین که چه مرگش هست.
4 - دقت کنین آبجکت هاتون باید فیس هاشو weld شده باشه و حتما face ها روی حالت flip نباشه. چون اگه قیس flip شده بره توی کار اون فیس نامرئی میشه.
 

AREF

مدیر انجمن های <A href="http://forum.majidonline.c
قابلیت های جدید لومیون 5

Lumion5PreviewSpash.jpg

1- متریال
اضافه شدن متریال فیزیکال بیس
123 متریال جدید به لومیون 5 اضافه شده است.

materials500003941.jpg

2 - تغییر محیط متریال سازی
اینطور که گفته شده تغییر زیادی در رابط کاربری متریال ادیتور داده شده. خدا خیرشون بده.قبلی یه مقدار رو اعصاب بود
Lumion5MaterialEditor.jpg

3- اضافه شدن افکت های هنری
رنگ روغن
oilpaintzoomed.jpg
پاستل
Pastel_sketch.jpg

دوربین آنالوگ
05.jpg

حالت بلو پرینت
Blueprint000174.jpg

بهینه سازی های لایت ها
Highlight000263.png


مهمترین قابلیت جدید لومیون workflow
اینطور که معلومه برای پروژه های بزرگ دیگه لازم نیست مثلا دونه دونه آدم بسازیم یا دونه دونه ماشین بسازیم.مسیر میدیم خودش خیلی عالی همه چیز رو شبیه سازی میکنه.

قرارگیری انبوع جمعیت
mass000757.jpg

شبیه سازی حجم زیاد ترافیک شهری !
mass0011021.jpg

قابلیت رندر تک فریم قبلا 10 تا بود.الان تا 100 افزایش پیدا کرده.

100Photos.png

افزایش 50 درصدی زمان رندر
Sequence0100.jpg

افکت ولومتریک خورشید
japanbridge000589.jpg

رندر پنج ستاره.
یه جورایی فاصله بین کیفیت ها رو کم کرده.قبلا از 3 ستاره به 2 ستاره افت شدید کیفیت رو شاهد بودیم.اما اینجا به 5 تا تقسیم کردن که فاصله کمتر بشه
FiveRenderQualityScreenshot2.jpg

[h=4]Hyperlight® in Photo Mode
[/h]در حقیقت جی آی خیلی بهینه یافته هست.ادعاکرده فیزیکال بیس هست!! باید دید راست میگه یا شعار ...

HyperlightComparison.jpg

امکانات جدید لایبراری
73 کاراکتر جدید که مال کمپانی معروف axyz هست
همینطور تعداد 100 عدد گل وگیاه جدید
newtrees000125.jpg
building2.jpg


رفلکت واقعی آب !!!
Water_reflection.jpg


متریال جدید پوست انسان
SkinRender.jpg


امکانات جدید ایمپورت مستقیم از راینو هم فراهم شده




























 

پیوست ها

  • MultipleMovieStripsScreenshot2.png
    MultipleMovieStripsScreenshot2.png
    915.8 کیلوبایت · بازدیدها: 11

3D_lover

Active Member
واقعاً ممنون که اینقدر خوب توضیح دادید. تو انجمن در مورد octan render و موتور های رندر دیگه که gpu بیس هستن هم توضیح داده شده به این خوبی؟ اگر هست کدوم بخش رو بگردم؟
برای انیمیشن تلویزیونی کدوم رو پیشنهاد میکنید از بین gpu بیس ها:rose:
 

khatam.0761

Well-Known Member
چرا در لومیون سایه ها و رنگ سفید و تاثیرات رنگها بر همدیگه رو خوب نمایش نمیده؟ white balance داغونه...
چندتا کلیپ دیدم، اونها هم همینجوریه...
سیستم من:
amd 8core 4MHz
ram 16gig
quadro k2000
 

:Mohsen:

کاربر باتجربه
من یه سری سوال دارم. دوستانی که با لومیون بیشتر کار کردن فکر کنم بتونن جواب بدن

1- آبجکتی که توی مکس آنرپ شده رو چطور وارد لومیون کنیم که آنرپ بهم نریزه؟

2- راه وارد کردن کل صحنه به شکل یکجا داخل لومیون چیه که مدلهای خراب نشن و جابجا نشن؟
 

khatam.0761

Well-Known Member
من یه سری سوال دارم. دوستانی که با لومیون بیشتر کار کردن فکر کنم بتونن جواب بدن

1- آبجکتی که توی مکس آنرپ شده رو چطور وارد لومیون کنیم که آنرپ بهم نریزه؟

2- راه وارد کردن کل صحنه به شکل یکجا داخل لومیون چیه که مدلهای خراب نشن و جابجا نشن؟

توی مکس هیچ چیز را mirror نکنید
قاطی میکنه
 

hasan026

New Member
اقا یکی هست آموزش تری دی مکس بده؟ میخوام هم بدونم هزینش چه قدر میشه و چه قدر زمان میبره با تشکر از شما
 

Fa

Well-Known Member
Narm afzar khobiye amma khoroji khob nist . ba tavajoh be inke dg GPU Base render ziad shode dg fekr nakonam kasi baraye karaye real biad samte Lumion ,

Albate ghabeliyathaye besiyar ziadi dare in barname
 

3dmad

Well-Known Member
سلام به همه
راستش این اولین کارم با لومیونه، خیلی جالبه ولی من باش یه مشکل دارم
موقع رندر گرفتن فریز میشه
خیلی خوب تو صحنه میشه چرخید رم هم خالیه سی پی یو هم فعالیتی نداره ولی موقع رندر فریز میشه
Capture.jpg
 

3dmad

Well-Known Member
بازم سلام
نمیدونم اصلا تو این پست سوال پرسیدن درسته یا نه اگه اشتباهه به بزرگی خودتون ببخشید
مشکلم رو فهمیدم از کجا بود یه تکسچر خیلی بزرگ داشتم که وقتی حذفش کردم درست شد

اما یه مشکل دیگه:cry:

من خواستم یه ویدئو هم از این کار تهیه کنم اما با یه مشکل کلافه کننده برخوردم :
وقتی میخوام رندر های ویدئو رو تهیه کنم خیلی از متریالا سیاح (ح برای نشون دادن عمق سیاهیه) میشن، از همون صحنه تک فریم رندر میگیرم بعضی وقتا مشکلی نیس موقع رندر متوالی هم برای ویدئو سیاه میشن ، البته از دو قسمت همین فایل ویدئو تهیه کردم ولی از دو قسمتش هم سیاه میشه، (البته یه بار داشت میگرفت بدون اینکه سیاه بشه ولی بنده بــوق کنسلش کردم تا خیلی باکلاس پوزیشن ابر رو بهتر کنم)

این نکات هم شاید لازم باشه عرض کنم
این متریالایی که سیاه میشن برای خود لومیونن ( البته بقیشونم که سیاه نمیشن برای لومیونن )
این نمونه تک فریمشه
02.jpg

واین هم وقتی سیاه میشه

2222.jpg

این هم نمونه ویدئو از همین فایل که مشکل سیاه شدن نداشته (البته دو تا مشکل داره یکی god ray تو یه قسمت خط های سیاه دیده میشه و یکی دیگی پرش تو یه فریمش که البته دومی فک کنم بخاطر مینیمایز کردن برنامه موقع رندر تو اون قسمت بود )

[video]http://www.aparat.com/v/b3Eg2[/video]
 

AREF

مدیر انجمن های <A href="http://forum.majidonline.c
سلام به نظرم مشکل شما از نا همخوانی درایور کارت گرافیک هست.مثلا از سری nvidia آپدیت 339 به بعد هر کدوم رو نصب کنین خراب میکنه کارو! نمی دونم دلیلش چیه اما خود فروم لومیون هم بررسی کرد و اعلام کرد گرافیکاتون رو آپدیت نکنین!!!!!
 

3dmad

Well-Known Member
سلام به نظرم مشکل شما از نا همخوانی درایور کارت گرافیک هست.مثلا از سری nvidia آپدیت 339 به بعد هر کدوم رو نصب کنین خراب میکنه کارو! نمی دونم دلیلش چیه اما خود فروم لومیون هم بررسی کرد و اعلام کرد گرافیکاتون رو آپدیت نکنین!!!!!

کارت گرافیک من gtx 570 هست آخرین آپدیتش برای 347 که منهم آپدیتش کردم که احتمالا باید بگم متاسفانه


ممنون از پاسختون مث اینکه کاریش نمیشه کرد دیگه
 

جدیدترین ارسال ها

بالا