اجراي طرح شهروند الكترونيك در شهرداري تهران

PhonieX

مدیر انجمن <A href="forum.majidonline.com/forums/6


نخستين مرحله از طرح آموزش شهروند الكترونيك در منطقه 13 شهرداري تهران آغاز شد


به گزارش همشهری خليل راحتي شهردار منطقه 13 تهران با اعلام اين خبر در همايش شهروند الكترونيك كه در محل مجتمع كوثر برگزار شد، افزود: مزاياي اين طرح بسيار بالاست؛ به‌عنوان مثال خانم‌ها در بحث خريد مي‌توانند از خدمات الكترونيك استفاده كنند.


وي گفت: بسترهاي مخابراتي كشور ما ضعيف است و مخابرات با ديد اقتصادي عمل مي‌كند، درصورتي‌كه شركت مخابرات يك شركت خدماتي است و بايد براي مردم در جهت استفاده از فضاي مجازي به جاي رفت‌وآمد‌هاي بيهوده بستر‌سازي‌ كند. وي افزود: در كشورهاي اروپايي 30درصد از آموزش‌ها به آموزش مجازي اختصاص دارد، درحالي‌كه در ايران اين رقم زير يك درصد است.


به گفته وي، يكي از معضلات كلانشهر تهران آلودگي هواست و 80 تا 85 درصد آلودگي هوا ناشي از خودروهاست. اشكال كار در مديريت بر تقاضاي سفر است و بايد بتوانيم با اجراي طرح‌هاي الكترونيك سفرهاي زائد را حذف كنيم. يكي از شيوه‌هاي مهم حل مشكل، كاهش تقاضاي سفر است كه اين امر تنها با داشتن شهروند الكترونيك ميسر مي‌شود تا هر شخصي براي يك كار كوچك نياز به سفر نداشته باشد؛ درحالي‌كه اكنون براي يك كار كوچك مردم در طول روز سفر مي‌كنند.


همچنين مهدي فتحي، معاون اجتماعي شهرداري منطقه 13 درباره آموزش‌هاي شهروندي اين منطقه گفت: در توسعه زيرساخت‌ها به ايده‌آل نرسيده‌ايم اما تمام مراكز شهرداري و مراكز فرهنگي را در 40 نقطه به فناوري‌هاي الكترونيك تجهيز كرده‌ايم.


وي با اشاره به اينكه در مجتمع روح‌الله، كتابخانه ديجيتال راه‌اندازي شده است، افزود: دسترسي به اين كتابخانه آزاد است. فتحي از دسترسي شوراياري‌ها به سيستم اتوماسيون اداري شهري شهرداري تهران خبر داد و گفت: ارسال تمام دستورالعمل‌ها به گروه‌هاي غيرشهرداري كاملا مجازي شده است.


وي در بخش ديگري از سخنانش افزود: طرحي براي آموزش دانش‌آموزان در مباحث الكترونيك در نظر گرفته شده و همراه با آن تجهيزات الكترونيك به مدرسه‌ها اهدا مي‌شود.
همچنين رضا پوريافر، معاون هماهنگي و برنامه‌ريزي شهرداري منطقه 13 نيز در اين همايش گفت: آموزش شهروند الكترونيك در فاز اول در منطقه 13 انجام مي‌شود.



وي با بيان اين مطلب كه در اين فاز هزار نفر از شهروندان آموزش مي‌بينند، افزود: بايد وارد عرصه الكترونيك شويم. اگر خودمان وارد اين عرصه نشويم به‌صورت منفعلانه با اين موضوع برخورد مي‌كنيم. به گفته پوريافر، كشور به سمت توسعه خدمات به‌صورت الكترونيك حركت مي‌كند. معاون هماهنگي و برنامه‌ريزي شهرداري منطقه 13 گفت: اين طرح را به‌صورت پايلوت اجرا مي‌كنيم و قطعا تجربه‌خوبي خواهد بود.



منبع
 

جدیدترین ارسال ها

بالا