اتو کردن لباس بدون استفاده از اتو

majidpok

New Member

پوشیدن لباس چروک اصلا جلوه خوبی ندارد. آدم ها از روی طرز لباس پوشیدن و حتی خط اتو در موردتان قضاوت می کنند! لباس های چروک و اتو نشده فرد را شلخته و بی نظم نشان می دهد. اما از حق نگذریم اتو کردن لباس یک کار خسته کننده و وقت گیر است. همانقدر که پوشیدن لباس مرتب و اتو کشیده، جذاب است، اتو کشیدن لباس عذاب آور است. در این مطلب ترفندهایی برای اتوی لباس و از بین بردن چروک لباس ها معرفی شده که ارزش امتحان کردن را دارد. با این روش ها برای از بین بردن چروک لباس از اتو استفاده نمی شود. در واقع لازم نیست خودتان لباس های چروک را اتو کنید. به خصوص در سفر این راه ها خیلی کار راه انداز است.

راه های اتو کردن لباس بدون اتو
اتوی لباس با استفاده از گرما، فشار و بخار، لباس ها را صاف می کند. این رمز اتوی لباس بدون استفاده از اتو هم هست. در واقع هر وسیله ای که گرما و بخار تولید کنند، می تواند یک اتوی مناسب باشد. شیوه های گفته شده در این مطلب برای موارد ضروری است و جایگزین اتو کشیدن حرفه ای لباس ها نمی شود. برای مثال وقتی اتو خراب شده یا مسافرت هستید و اتو در دسترس نیست می توانید با استفاده از این ترفندها اتوی لباس را بدون اتو انجام دهید. همه این روش ها قبلا امتحان شده و به نسبت نتیجه قابل قبول بوده است. در مواقع ضروری یکی از این راه ها را امتحان کنید تا از نتیجه شگفت زده شوید.

۱-اتو کردن لباس با اتوی مو
صبح زود حال اتو کشیدن لباس ها را ندارید و از شب قبل هم بلوزتان را اتو نکرده اید. این می تواند یک فاجعه باشد ولی چاره کار اینجاست. برای از بین بردن سریع چروک لباس هیچ وسیله ای به اندازه اتوی مو موثر نیست. همانطور که این اتوی کوچک می تواند موهای وز و تاب دار را صاف کند، قادر به صاف کردن لباس های چروک هم هست. خیلی ساده اول اتوی مو را داغ کنید و با آن یقه لباس، سر استین ها و بین دکمه ها را اتو کنید. هر چند این اتو جای خشکشویی و اتوی لباس را نمی گیرد ولی تا حدود زیادی مشکل چروک لباس را برطرف می کند.

۲- از بین بردن چروک لباس با سشوار
برای اتو کردن لباس وقتی عجله دارید از باد سشوار کمک بگیرید. این روش بارها و بارها امتحان شده و نتیجه همیشه رضایت بخش بوده است. هر لباسی که می خواهید را ازکمد لباس انتخاب کنید. لباس چروک را به چوب لباسی آویزان کنید. حالا چوب لباسی را به آویز بزنید و سشوار را روشن کنید. از قسمت یقه باد سشوار را داخل لباس هدیت کنید. قسمت سرشانه ها و آستین و … را با همین شیوه کار کنید. باد سشوار می تواند چروک های بد فرم لباس را کاملا صاف کند. البته با این روش نمی توانید خط اتو ایجاد کنید ولی در مواقع ضروری کارتان راه می افتد. برای اطو کشی کت و شلوار از این روش استفاده نکنید.

۳- اسپری آب به جای اتو کردن لباس
دوست ندارید اتو کنید؟ می توانید با استفاده از اسپری آب، لباس های چروک را مرتب کنید. بهتر است لباس به چوب لباسی آویزان باشد تا خیلی راحت تر چروک های آن صاف شود. فقط یک نکته مهم وجود دارد. برای لباس های سفید و رنگ روشن نمی توانید از این روش استفاده کنید. گاهی اوقات لکه آب روی لباس باقی می مامند و این اصلا خوب نیست. اما برای اکثر لباس ها مثل مانتو و بلوز و دامن و … همین اسپری کردن، در مواقع ضروری کفایت می کند. لازم نیست لباس را خیلی خیس کنید. کمی روی چروک های لباس را با اب خالص، اسپری کنید و اجازه دهید تا پارچه خشک شود. به خصوص برای کسانی که زیاد مسافرت می کنند و لباس ها در چمدان چروک می شود، این روش خوب جواب می دهد.

۴- دوش حمام برای از بین بردن چروک لباس
این شیوه از راهکارهای رایج برای اتو کردن لباس بدون استفاده از اتوی برقی است. منظور این نیست که لباس را زیر دوش بگیرید و آن را خیس کنید. می توانید از بخار حمام برای باز کردن چروک لباس استفاده کنید. برایاینکار ابتدا لباس را به چوب لباسی آویزان کرده و آن را در حمام آویزن کنید. حالا دوش آب گرم را باز کنید تا بخار زیادی در حمام جمع شود. به همین سادگی بخار کار یک اتوی لباس را انجام می دهد. بعد از ۱۵ تا ۲۰ دقیقه به سرلغ لباس بروید از نتیجه شگفت زه می شوید. البته با این کار مقدار زیادی آب هدر می رود که شاید در این بحران کم آبی، پیشنهاد خوبی نباشد. آب سرمایه ملی است و منابع آبی کشور هم به شدت رو به کاهش است.

۵-خشک کن برای اتو کردن لباس
خشک کن لباسشویی هم می تواند لباس ها را تا حدود زیادی صاف کند. برای از بین بردن چروک لباس ها، آنها را در خشک کن قرارداده و مقداری یخ داخل خشک کن بریزید با روشن کردن دستگاه، یخ ها بخار می شوند. گرما و بخار همان چیزی است که برای باز کردن چروک های سر سخت به آن نیازدارید.

۶- خشکشویی و اتوی لباس
اتو کردن لباس اصلا کار جالبی نیست و خیلی ها دوست ندارند لباس ها را اتو کنند. برخی از خانواده ها هم زوجین شاغل هستند و اصلا وقت اتوی لباس را ندارند. خدمات خشکشویی و اتوی لباس خشکشویی آنلاین پاکلین برای همین روزهاست. روش های گفته شده در این مطلب جایگزین اتوی حرفه ای و خط اتو نیست بلکه در مواقع ضروری برای باز کردن چروک ها استفاده می شود.
 

جدیدترین ارسال ها

بالا