پس از نهايي شدن خريد توسط خريدار، فروشنده سفارش رسيده را آماده كرده و در بخش مديريت فروشگاه وضعيت سفارش را از حالت «معلق» به حالت «ارسال شده» تغيير مي دهد، ار طريق كنترل پنلي كه از قبل در اختيار شركت پست جمهوري اسلامي ايران قرار گرفته است، شركت پست از خريد انجام گرفته اطلاع پيدا مي كند (بدون نياز به حتي تماس تلفني فروشنده با شركت پست) شعبه پستي به آدرس فروشنده مراجعه ميكند و كالاي مورد نظر را دريافت كرده و به دست خريدار مي رساند و در صورتی که خريدار هزينه كالا را قبلاً پرداخت نكرده باشد، هزينه كالا به همراه هزينه پستي را از خريدار دريافت مي كند شعبه پست تاييد دريافت پول را در كنترل پنل اختصاصي خود اعلام مي نمايد و وضعيت سفارش را از حالت «ارسال شده» به «وصول شده» تغيير مي دهد و در خصوص اقلامي كه پرداخت هنگام تحويل انجام گرفته است واحد مالي پست با طرف قرارداد يعني فروشنده در بازه زماني مشخص تسويه حساب مي نمايد.