بی بی کد اتاق فرانسوی...!

Hamed

Active Member
بازم حامد با یه کار جدید :دی

حامد جان محاسن کار که مشخصه، همه هم میبینن و نیاز به بازگویی نداره،مستقیم میرم سراغ ایراداتی که نبودنشون میتونست کار رو به یه کار "عالی" تبدیل کنه.
اولین چیزی که تو ذوق میزنه عمق میدان هست، مخصوصا توی رندر اولی، چهار پایه ای که نزدیکه دوربینه قسمت بالاش شارپ هست و پایه هاش خارج از فکوس دوربینه، در همین حال چهارپایه ای که چند متر عقبتر هست هم قسمت بالاش کاملا شارپ و پایه هاش خارج از فکوس لنز هست، یا مثلا توی همون رندر لبه ی میز که پشت نشیمنگاه چهارپایه جلویی هست از فکوس خارج شده. و توی رندر دوم هم گلدون و هم پنجره و درختای بیرون کاملا در کانون لنز قرار دارند.
این حالت عمق میدان با نوع لنزی که استفاده کردی زیاد هماهنگ نیست، شاید در واقعیت بشه همچین عمق میدانی ایجاد کرد اما از نظر من به عنوان یه بیننده خیلی مطلوب نیست و عیب محسوب میشه.
پیشنهاد میکنم لنز ها رو واقعی ست کنی و رندر تایم بالاتر رو به جون بخری و از عمق میدان خود دوربین استفاده کنی که چند حسن داره، یکیش اینکه عمق رو متناسب با لنز و تنظیمات دیاف و اینا برات ایجاد میکنه، و مورد بعدی اینکه در رفلکت ها و رفرکت ها فکوس میکنه، چیزی که به سختی میشه بعد از رندر انجامش داد...

مورد بعدی ترکیب بندی و کادربندی کار هست که انگار خیلی براش وقت نزاشتی، کامپوزیشن میتونست خیلی بهتر از اینا باشه، سعی کن عکس های قویتری رو رفرنس کادر بندی و چیدمان المانهای کارات قرار بدی.

فعلا غیر از اینها نکته ی خاص دیگه ای نیست که جلب توجه کنه، یه سری موارد هم سلیقه ای ئه و دلیلی بر تذکرش نمیبینم.
همینقدر هم اینارو گفتم چون دوستت دارم، چون میبینم با عشق کار میزنی، حیفه تو این سطح رهاشون کنی.

موفق باشی.


درود
بابا یک ساعت نوشتم همش پرید دیگه حوصله ندارم جواب بدم شرمنده:cry:...نمدونم چرا اینجا هر وقت زیاد تایپ میکنی اگر تو وردی جایی کپی نکنی میپره....:mad: به هر حال لپ کلام زمانه و وقت ...




علی علی
 

Hamed

Active Member
درود
خواستم یه توضیحی راجبعه کار بدم...که دوستان هم بدونن هم ناراحت نشن بگن تبلم....
من اول چهار چوب اتاق رو درست کردم بعد ابجک ها رو کاملا توی کار قرار دادم و بعد تکمیل نور رو روی صحنه ست کردم که مشکلی نداشته باشه توسط دو نور اصلی یکی داخل پنجره که همون vraylight استفاده کردم و یکی هم بیرون پنجره...
برای setting render بجز قسمت max rate که روی صفر گذاشتم و noise threshold روی 0.001 تغییر خاصی نداره و برای کار از گاما 2.2 استفاده کردم
برای بحث تکسچر و متریال از فتوشاپ برای کثیف کردن متریال توسط blend و برای دیوار و گلدون ها کریستال از bump استفاده کردم
دلایل طول کشیدن رندر به علت تکسچرهای سایز بالا 6000*8000 و استفاده از hdir با کفیت و استفاده از بامپ و استفاده از reflect &refract برای شیشه هاست که جمعا بدون در نظر گرفتن دو رندر پایانی که 8 ساعت شده تقریبا رندرهای تست برای متریال بجز استفاد از حالت region render مدت زیادی وقت برد...
برای قسمت پست پروداکشن هم که برنامه قدرتمند photoshop با امکانات جذابش...





علی علی
 

abbasi_0912

Active Member
سلام حامد جان
اوربرایت و رفلکت کف رو ول کن بیخیال از نظر من نه اوربرایت داره نه جاییش مشکل داره
کمپوزيسيون تصوير خیلی خوب شده، در کل عالی شده
موفق باشی:rose:
 

c-aron

New Member
متاسفانه از ایرادهای افرادی که کاره خودشوون در حد beginner هستش ، واقعأ بیزارم . باشد که این دوستان به فکر ارتقاء کاره خودشوون باشن تا بلکه همه بیشتر فیض ببریم .

کارت عالی شده رفیق . امیدوارم کارای بیشتری ازت ببینم .

Show Must Go Om
 

Hamed

Active Member
متاسفانه از ایرادهای افرادی که کاره خودشوون در حد beginner هستش ، واقعأ بیزارم . باشد که این دوستان به فکر ارتقاء کاره خودشوون باشن تا بلکه همه بیشتر فیض ببریم .

کارت عالی شده رفیق . امیدوارم کارای بیشتری ازت ببینم .

Show Must Go Om


درود
من دلم نیومد پست ندم...اما اینجا ما از
این جور رفتارها زیاد دیدم دیگه سر شدیم جیگر...ممنون بابات کامنتت




علی علی
 

جدیدترین ارسال ها

بالا