ابزار های مدل سازی 3ds max چرا ضعیف عمل میکنند.

. . . . . . . . . . . امروزه در دنیای تجارت نرم افزار پیروزی از آن نرم افزاری است که بهتر تبلیغ می کند و بهتر خودش را با ویندوز (این محصول ضعیف ) هماهنک کرده باشد . پیروزی از آن نرم افزاری نیست که برنامه نویسی بهتری داشته باشد. . . . . . . . . . . .
مثلا شما نگاه کنید 3d max یک نرم افزار بر پایه ویندوز است یعنی با استفاده از کلاس های پیش فرض دات نت استفاده میکند. . . . . . . . . . . .
این خیلی بد است. و به این معناست که تمام ضعف های ویندوز می تواند روی محیط مکس اثر بگذارد.
و علت ضعف های مکس همین است. . . . . . . . . . . .
در عوض مایا که بر اساس ویندوز نیست قوی تر عمل میکند .و . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
 
انیمیشنش حرف ندره اول یه بار با این برنامه کار کن بعد برو توی گالری کار و ببین بیشتر کارها 3d max من نمی گم
maya بده ولی از 3d max بهتر هم نیست :lol:
 

HOMAYOON.F

Member
ایول چه باحال میگی...!!:shock:
یعنی اتودسک با اون همه عظمتش یه نفر توش نیست که متوجه این موضوع بشه و اونوقت...:green:
یا شایدم واقعا نداره!:cry:
مطمئنا تری دی مکس این همه کاربر که تو دنیا داره... البته نه، اونا هم تا حالا متوجه نشدن...:lol:
...:wink:
 
دوستان مطلب را این جور تعبیر کنید

:rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose:

دوستان من راجع به محیط کاربری نرم افزار صحبت نکردم.
من خودم مکس کارم اما صحبت بنده راجع به پایه های نرم افزاری برنامه بود.
محیط مکس کاربر پسند است.
اما این موضوع ارتباطی به هسته نرم افزاری برنامه ندارد.
مثال شما نتگاه کنید ببینید در c4d یا maya با xsi همه خواص و صفات قابل انیمیتینگ هستند ولی در مکس این گونه نیست.


:rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose:
 

:Mohsen:

کاربر باتجربه
مثال شما نتگاه کنید ببینید در c4d یا maya با xsi همه خواص و صفات قابل انیمیتینگ هستند ولی در مکس این گونه نیست.

فکر نمیکنم اینجوری که شما میگی باشه
مخصوصا در مورد cinema 4d که با مکس مقایسش میکنی، چون قطعا در سطح پایین تری از مکس قرار داره
قیمت نرم افزارها تا حدی کیفیت اونها رو مشخص میکنه و این کاملا مشهوده که مکس با اختلاف کمی پشت سر مایا قرار داره
در ضمن این بحث ها معمولا سر و ته نداره و آخرش ... برای همین بهتره ادامه پیدا نکنه
 

mg_mahyar

Member
مکس در دنیا محبوب تره. شکی نیست. تماام برنامه های غیر از مکس فقط شش درصد سهم انیمیشن دارند در دنیا.
ولی اون 6 درصد مربوز بهه به کارهای عظیمی مثل گلادیاتور شرک شگفت انگیزار عصر یخی و...... هست. مایا و مکس خیلی خوب هستند. خواهشا کسی که هر دو رو بالد نیست نطر ندهد چون واقا نظرش بی ارزشه. وقتی نمیدونید قابلیت برنامه ها رو و شنیدید نگید. جرم نیست.
مکس توی معماری و کار های منتهی به اون قدرت مند تره. یک مثال ساده. تابع latic . با ترکیب اون و ffd به راحتی میشه یک خرپا درست کرد. ولی توی میای چی؟ کلی دنگ و فنگک داره. حالا فرض کنید میخواهید یک کاراکتر با لباس لاتکس بسازید و البته کمی با قابلیت کشش. توی مکس امکان نداره. منطورم لباس شگفت انگیزان هست.
در مورد کارهای قول انیمیشنن. مهمترین مطلب رندر هست. مایا ابزاری داره به نام رندر من. به شدت سریع تر از مکس. یک صحنه ساده . برای نورپردازی داخلی مطلوب نیاز به رادیوسسیتی در مکس یا منتل ری داره. هر دو زمان گیر هست. و ری که جای خود دارد. تصور کنید انیمشنی با کیفیت بالارو بسازید با موتور رندر مکس چندین ماه رندر ان طول میکشد. با رندرمن میایا خیلی کمتر شاید چند هفته.

هسته برنامه میایا قوی تره.من برنامه نویسم. پس میدونم. شما مکس برای مکینتاش دیدی؟ ولی میایا برای مکینتاش هست. شما مکس رو با این همه پلاگین دارید . چون هسته اون تقریبا اشکال دار هست. و قابلیت های خیلی زیادی کم داره. حتی به درستی نمیتونه از طرفیت cpu استفاده کنه. ولی مایا نه. میایا خیلی جالبه. مثلا وقتی دارید رندر میگیرد دستور بعدی رو به کامپیوتر بدید . میای حجم خللی پردازشگر رو برای رندر میگره و مقداری که لازمه رو به رندر میده. ولی مکس گاها هنگ میکنه. یه رندر کوتاه یک ربعی بگیرید. بعد صفحه رو مینیمایز کنید. توی مکس. حالا سعی کنید وقتی برنامه رندر میگره دوباره ماکسیمایز کنید. میتونید؟ برای مایا هم تست کنید .

خوب . نمیخوام کشش بدم. ولی قیمت برنامه هار و هم مجسم کنید.
 

3D Art

Member
سلام دوستان
1 - ضعف سیستم شما دلیل بر ضعف مکس نیست .
2 - وقتی میگید مکس تو زمینه معماری جایی برای رقبا باقی نمیذاره یعنی تو زمینه انوایرومنت گیم هم بهترین نرم افزاره من خودم هم مکس رو برای معماری استفاده میکنم هم برای یک شرکت گیم کار میکنم قویترین موتور گیم unreal engine 3 هم با مکس بهتر مچ شده ( از بازیهایی که باهاش ساختن میشه فهمید)
3 - برنامه نویسی نرم افزار های سه بعدی در حدی نیست که اعضای مجید آنلاین و حتی ایرانی ها ی خیلی حرفه ای ازش سر در بیارن
که بخوان اظهار نظر کنن
4 - خیلی از مشکلاتی که ما ایرانی ها با مکس و مایا داریم به دلیل کرک کردن برنامه هستش اگه ما مکس رو قانونی بخریم 90 درصد مشکلات حل میشه و اگر مشکلی داشت میشه به autodesk سند کرد و اونا هم موظفن که حلش کنن
در کل انعطاف مکس بیشتر از مایا هست و مایا قابلیت های بیشتری داره همین ....
امیدوارم دوستان صحبتهای رو تلخ نبینند و بهشون بر نخوره
 
شما در مورد انیمیشن مشکل دارید یا نه در مورد انیمیشن عالیه اگر cg acadmy را دیده اید می فهمید
 

mg_mahyar

Member
سلام دوستان
1 - ضعف سیستم شما دلیل بر ضعف مکس نیست .
2 - وقتی میگید مکس تو زمینه معماری جایی برای رقبا باقی نمیذاره یعنی تو زمینه انوایرومنت گیم هم بهترین نرم افزاره من خودم هم مکس رو برای معماری استفاده میکنم هم برای یک شرکت گیم کار میکنم قویترین موتور گیم unreal engine 3 هم با مکس بهتر مچ شده ( از بازیهایی که باهاش ساختن میشه فهمید)
3 - برنامه نویسی نرم افزار های سه بعدی در حدی نیست که اعضای مجید آنلاین و حتی ایرانی ها ی خیلی حرفه ای ازش سر در بیارن
که بخوان اظهار نظر کنن
4 - خیلی از مشکلاتی که ما ایرانی ها با مکس و مایا داریم به دلیل کرک کردن برنامه هستش اگه ما مکس رو قانونی بخریم 90 درصد مشکلات حل میشه و اگر مشکلی داشت میشه به autodesk سند کرد و اونا هم موظفن که حلش کنن
در کل انعطاف مکس بیشتر از مایا هست و مایا قابلیت های بیشتری داره همین ....
امیدوارم دوستان صحبتهای رو تلخ نبینند و بهشون بر نخوره

اولا ضعف سیستم من نیست. من در مقام رقابت میکم. یم صحنه با یک نوع متریال با یک حد نور توی یک کامپیوتر مایا سریعتر از مکس رندر میگیره.
من گفتم معماری بهتره نمیگم جایی برای رقبا نمیزاره. من میگم کارای معماری با اون راحت تره همین. این یعنی رقابت نمیشه کرد؟
گیم رو میگید مکس بهتره. من کار نکردم نظر نمیدم. گیریم درست باشه تو این مملکت چه کار بردی داره؟ یا مثلا قابلیت گیم ربطی به ابزار های مدل سازی که توی تاپیک تیتر هست داره؟
در مورد برنامه نویسی نخوردیم نون گندم ولی دیدیم دست مردم. شما توی کار که بلد نیستی دخالت نکن. ولی برای درک موضوع میگم.
شما مایا رو باز کن یک نقطه انتخاب کن. vertex بعد میتونی مختصات دقیق اون رو داشته باشی. اما یک نقطه توی مکس انتخاب کن مختصات دقیق نداری. این یعنی نود غیر قابل دسترسی ایجاد کردن. لینک لیست پیوندی یک طرفه تقریبا.
میتونید توی مایا یک متغیر اشته باشی که حد معمول اون بین صفر تا یک هست. ولی مثلا بده 5 یا 10000 . قبول میکنه. این یعنی متغییر ها قابلیت تبدیل دارند ولی توی مکس این قضیه نیست. خیلی از متغییر ها این خاصیت رو ندارن.
توی مایا میشه کش رو به هارد منتقل کرد. ولی توی مکس نه مثال اونو توی قسمت کش پارتیکل مکس میبینی.
مشکل بعدی توی تعداد رقم اعشار هست. مایا اعشار بالا تری میگره. این کار توی شبیه سازی محیطی خیلی مفید تره. مثلا بازتابش یک نور رو حساب کن. با چه زاویه ای میره. مثلا یک نور خطی داری. این نور باید بعد از برخورد به یک سطح اینه ای از یه سوراخ اندازه دریچه عبور کنه. نمیدونم مسیله رو پطوری بگم. ولی اگر سوراخ و نور خیلی ریز باشند. یا سوراخ توی مکس بسته میشه یا دریچه نور یا هر دو ولی توی مایا این جور نیست. خیلی بیشتر از مکس اعشار میگگیره.
ولی میگی فلان خطا ر سند کن و........ من با مکس و مایا مشکلی ندارم. که بخوام سند کنم.
خواهشا اگر میخواهید نطر بدید قبلش یه فکری کنید به موضوع ربط داره یا نه. در مورد خودتونم بگد. نه دیگران. اگر برنامه نوسیسی بلد نیستی دست کم به شعور دیگران توهین نکن. :mad:
 
1 - ضعف سیستم شما دلیل بر ضعف مکس نیست .
2 - وقتی میگید مکس تو زمینه معماری جایی برای رقبا باقی نمیذاره یعنی تو زمینه انوایرومنت گیم هم بهترین نرم افزاره من خودم هم مکس رو برای معماری استفاده میکنم هم برای یک شرکت گیم کار میکنم قویترین موتور گیم unreal engine 3 هم با مکس بهتر مچ شده ( از بازیهایی که باهاش ساختن میشه فهمید)
3 - برنامه نویسی نرم افزار های سه بعدی در حدی نیست که اعضای مجید آنلاین و حتی ایرانی ها ی خیلی حرفه ای ازش سر در بیارن
که بخوان اظهار نظر کنن
4 - خیلی از مشکلاتی که ما ایرانی ها با مکس و مایا داریم به دلیل کرک کردن برنامه هستش اگه ما مکس رو قانونی بخریم 90 درصد مشکلات حل میشه و اگر مشکلی داشت میشه به autodesk سند کرد و اونا هم موظفن که حلش کنن
در کل انعطاف مکس بیشتر از مایا هست و مایا قابلیت های بیشتری داره همین ....
امیدوارم دوستان صحبتهای رو تلخ نبینند و بهشون بر نخوره

دوستان این بحث به لحاظ فنی طوفانی شده .
من حرف همه دوستان رو قبول دارم البته تا حدی.
دوستان برنامه نویسی مطلب پیچیده ای ولی این دوستمون که گفت
اولا ضعف سیستم من نیست. من در مقام رقابت میکم. یم صحنه با یک نوع متریال با یک حد نور توی یک کامپیوتر مایا سریعتر از مکس رندر میگیره.
من گفتم معماری بهتره نمیگم جایی برای رقبا نمیزاره. من میگم کارای معماری با اون راحت تره همین. این یعنی رقابت نمیشه کرد؟
گیم رو میگید مکس بهتره. من کار نکردم نظر نمیدم. گیریم درست باشه تو این مملکت چه کار بردی داره؟ یا مثلا قابلیت گیم ربطی به ابزار های مدل سازی که توی تاپیک تیتر هست داره؟
در مورد برنامه نویسی نخوردیم نون گندم ولی دیدیم دست مردم. شما توی کار که بلد نیستی دخالت نکن. ولی برای درک موضوع میگم.
شما مایا رو باز کن یک نقطه انتخاب کن. Vertex بعد میتونی مختصات دقیق اون رو داشته باشی. اما یک نقطه توی مکس انتخاب کن مختصات دقیق نداری. این یعنی نود غیر قابل دسترسی ایجاد کردن. لینک لیست پیوندی یک طرفه تقریبا.
میتونید توی مایا یک متغیر اشته باشی که حد معمول اون بین صفر تا یک هست. ولی مثلا بده 5 یا 10000 . قبول میکنه. این یعنی متغییر ها قابلیت تبدیل دارند ولی توی مکس این قضیه نیست. خیلی از متغییر ها این خاصیت رو ندارن.
توی مایا میشه کش رو به هارد منتقل کرد. ولی توی مکس نه مثال اونو توی قسمت کش پارتیکل مکس میبینی.
مشکل بعدی توی تعداد رقم اعشار هست. مایا اعشار بالا تری میگره. این کار توی شبیه سازی محیطی خیلی مفید تره. مثلا بازتابش یک نور رو حساب کن. با چه زاویه ای میره. مثلا یک نور خطی داری. این نور باید بعد از برخورد به یک سطح اینه ای از یه سوراخ اندازه دریچه عبور کنه. نمیدونم مسیله رو پطوری بگم. ولی اگر سوراخ و نور خیلی ریز باشند. یا سوراخ توی مکس بسته میشه یا دریچه نور یا هر دو ولی توی مایا این جور نیست. خیلی بیشتر از مکس اعشار میگگیره.
ولی میگی فلان خطا ر سند کن و........ من با مکس و مایا مشکلی ندارم. که بخوام سند کنم.
خواهشا اگر میخواهید نطر بدید قبلش یه فکری کنید به موضوع ربط داره یا نه. در مورد خودتونم بگد. نه دیگران. اگر برنامه نوسیسی بلد نیستی دست کم به شعور دیگران توهین نکن.
اشاره های خیلی خوبی کرده.
یعنی محیط مل رو با مکس اسکریپت و صفات اشیای مکس رو با صفات اشیای مایا مقایسه کرده.

این خودش خیلی چیزا رو نشون میده.
دوستان ایرادات نرم افزاری مکس سر به آسمون میزاره.اما قابلیت های برنامه نویسی خیلی عالی هم به کیت گسترشش دادن.
ما اینجا طرفدار نرم افزار خاصی نیستیم.
من میخواستم ببینم بچه باسوادا کیان واسه همین بود این تاپیک رو عنوان کردم.
ولی در کل حجم کاری که روی مکس انجام میشه خیلی بالاست.
یکی از دوستان گفت بقیه نرم افزارهای دیگه غیر از مکس شش درصد بازار نرم افزار انیمیشن رو اشغال کردن.
فکر میکنم واسه توجیه اینکه اتودسک چرا مایا و سافت ایمیج رو خریده این مطلب که این نرم افزارا بنیان نرم افزاری قوی تر و منعطف تری دارند توجیه مناسبی باشه.به هر حال ممکن بود این مشکلات مکس یواش یواش بازارش رو هم کساد بکنه.
 
راستی به همه دوستان :

بچه ها وقتی یه مطالبی به این پر باری و علمی تو فروم گفته میشه با هم خوب کنار بیاین.
این بحث ها به لحاظ علمی خیلی کمکتون می کنه.به سمت افق های وسیع تر.
مثلا من پاراگراف دوم این دوستمون رو قبول دارم.
که کفته
1 - ضعف سیستم شما دلیل بر ضعف مکس نیست .
2 - وقتی میگید مکس تو زمینه معماری جایی برای رقبا باقی نمیذاره یعنی تو زمینه انوایرومنت گیم هم بهترین نرم افزاره من خودم هم مکس رو برای معماری استفاده میکنم هم برای یک شرکت گیم کار میکنم قویترین موتور گیم unreal engine 3 هم با مکس بهتر مچ شده ( از بازیهایی که باهاش ساختن میشه فهمید)
3 - برنامه نویسی نرم افزار های سه بعدی در حدی نیست که اعضای مجید آنلاین و حتی ایرانی ها ی خیلی حرفه ای ازش سر در بیارن
که بخوان اظهار نظر کنن
4 - خیلی از مشکلاتی که ما ایرانی ها با مکس و مایا داریم به دلیل کرک کردن برنامه هستش اگه ما مکس رو قانونی بخریم 90 درصد مشکلات حل میشه و اگر مشکلی داشت میشه به autodesk سند کرد و اونا هم موظفن که حلش کنن
در کل انعطاف مکس بیشتر از مایا هست و مایا قابلیت های بیشتری داره همین ....
امیدوارم دوستان صحبتهای رو تلخ نبینند و بهشون بر نخوره
تو پاراگراف دوم این دوستمون به این مطلب غیر مستقیم اشاره کرده که کیت گسترش مکس برای بازی سازی به خوبی گسترش پیدا کرده.
واسه همین موتور های خوب باری سازی مثل unreal خودشون را با مکس مچ کردن.
پاراگراف سوم یه مقداری بی انصافیه چون تو ایران بچه های مخ کم نیستن .مجال ارز اندام نیست.
در ضمن نوشتن این برنامه ها کار گروهه.اما اشکال یابی و باگ یابیش کار یه آدم میتونه باشه.اگه نبود این همه شرکت نرم افزاری قسمت مخابره باگ تو سایتشون واسه منو شما نمیزاشتن
 

mg_mahyar

Member
یکی از دوستان گفت بقیه نرم افزارهای دیگه غیر از مکس شش درصد بازار نرم افزار انیمیشن رو اشغال کردن..

تحریف نکن شش درصد باز نه. شش درصد کارهای انیمیشن. این با وضعیت بازار فرق داره. بازار منظور خرید هست. که خیلی اطلاعات ندارم. ولی من میگم شش درد کارها با غیر از مکس انجام میشه. که خبوب بیعی هم هست. یه نگاه به تبلیغت تلویزیون بکنید میفهمید چه قدر مکس کاربرد داره. ولی کسی میتوه دسپرو با مکس بسازه یا شرک؟ منطورم اینه اون بخش های خیلی قول بیشتر از مایا و xsi استفاده میکنن. :mad:
حالا گفتی میخوای سطح علمی بسنجی؟ به نظرت کار درستیه ؟ یعنی با یک پست در مورد کسی نطر بدی؟
 

جدیدترین ارسال ها

بالا