ابزار مورد نیاز برای برش ورق آلومینیوم

keyvan-52265226

New Member
A-plasma-cutting-machine-cutting-the-internal-sections-of-a-metal-part.jpg
آلومینیوم یکی از پر چالش ترین مواد برای برش لیزری است. این بدان معنا نیست که نمی توان آن را برش داد، اما نیاز به کمی تخصص دارد. در میان همه فاکتورهای یک برش خوب، ایجاد یک برش تمیز هنگام پردازش آلومینیوم با لیزر دشوار است. در این پست، ما قصد داریم برخی از ابزار برش ورق آلومینیوم را معرفی کرده و نقاط ضعف و قدرت هر یک را بررسی کنیم. همچنین نکاتی را برای موفقیت بیشتر تلاش های برش لیزری ارائه می کنیم.

ابزار مورد نیاز برای برش ورق آلومینیوم​


برای انجام یک برش ساده روی ورق آلومینیوم، طیف وسیعی از ابزارها را می توان انتخاب کرد. ماشینکاری CNC آلومینیوم یک فرآیند برش کنترل شده توسط کامپیوتر برای مواد آلومینیومی در اشکال مختلف، چه ورق، یا میله است. اما می توان از ابزار دیگری نیز بهره برد که در ادامه به آن می پردازیم.

ابزار دستی​


بزرگترین مزیت ابزارهای دستی قیمت آن است. معمولاً هزینه آنها کمتر از ابزارهای الکتریکی و سیستم های پیشرفته می باشد. اما برش ورق آلومینیوم با ابزار دستی به معنای راندمان کمتر، انعطاف پذیری و همچنین دقت کمتر است. آلومینیوم برش خورده نیز سرانجام ضعیف و بی کیفیتی خواهد داشت. با این وجود در ادامه مطلب تمام ابزارهای دستی که برای برش ورق آلومینیوم به کار می روند، معرفی خواهند شد.

قیچی: به عنوان اسنایپ هوانوردی، یا یک قیچی بسیار قوی و ناهموار شناخته می شود. هنگامی که ورق آلومینیوم را با قیچی برش می دهید، توصیه می شود تیغه بالایی را روی فلز ثابت نگه دارید و تیغه پایینی را به داخل تیغه بالا بکشید، هنگامی که آخرین کار برش را انجام دادید، لبه های باقی مانده را توسط ضربه تمیز کنید. لطفاً توجه داشته باشید این ابزار برای برش ورق آلومینیوم بالای 18 گیج مناسب نیست.

اسکنه و چکش: برای به کار گیری این ابزار باید از مواد نرم تری به عنوان تکیه گاه استفاده کنید. لبه اسکنه را در امتداد خطی که می خواهید برش دهید، قرار داده و سپس با چکش به اسکنه بزنید.

اره برقی: برای برش طول های کوچک ورق آلومینیوم مؤثر است. همچنین می توان از آن برای برش لوله و میله، در عمق محدود گلو استفاده کرد.

برش دستی: تیغه برش گرد و ضربه گیر، یک گزینه عالی برای برش ورق آلومینیوم است، به گونه ای که گوشه های محکم تر و لبه خوبی باقی می ماند، اگرچه ورق برش خورده هنوز باید تمیز شود.

ابزار میزکار​


ابزار میز کار مجموعه ای از ابزار شامل اره دستی، سمباده، کمربند و پرس مته است که روی یک میز قرار دارند و برای برش ورق آلومینیوم به کار می روند.

ابزارهای میزکار بسیار گرانتر از ابزارهای دستی هستند. همچنین، استفاده از ابزار میزکار بدون اتوماسیون برای برش ورق آلومینیوم می تواند انعطاف پذیری، سرعت و دقت بالاتری نسبت به ابزار دستی داشته باشد. اما سطح آن هنوز ضعیف است.

قیچی بدون گلوی بورلی: با برش لبه ها در فواصل مناسب از صفحه عقب، می توانید به یک لبه گرد خوب برسید، که ممکن است نیازی به تمیز کردن اضافی نداشته باشد.

نوار چوبی: معمولاً تیغه فولادی با نوک کاربید یا حتی استاندارد است. یک تکه تخته خرده چوب یا تخته سه لا را زیر ورق فلزی قرار می دهند، یا از واکس ها و روغن های برش استفاده می کنند تا به خنک نگه داشتن فلز و برش آلومینیوم به طور یکنواخت کمک کند.

قیچی های نصب شده روی نیمکت: می تواند ورق های آلومینیومی نسبتاً ضخیم را برش دهد. این قیچی برای آماتورها و ورق های فلزی برای سفارشی سازی یا تعمیر مناسب است و بسیار با دوام و با نگهداری خوب می باشد.

نیبلر ثابت: می تواند هر پروفایل را در گلو برش دهد.

ابزار برقی​


هزینه ابزارهای برقی متوسط است و انعطاف پذیری و سرعت بالاتری نسبت به ابزارهای میزکار دارند. البته بدون اتوماسیون هستند و دقت بالایی ندارند.

آسیاب های زاویه ای: آلومینیوم می تواند انرژی حرارتی را به سرعت جذب کرده و به راحتی ذوب شود. هنگام برش ورق آلومینیوم با آسیاب مراقب باشید.

برش گرهای قدرت: برش آلومینیوم با استفاده از این ابزار آسان است و هیچ حرارتی در نزدیک آسیاب ایجاد نمی نماید. اشکال برش گر قدرت ارتعاش ورق و کیفیت پایین لبه می باشد.

اره منبت کاری و اره مویی برقی: می توانید به راحتی ورق های ضخیم و صفحات آلومینیومی را با این ابزار مناسب برش دهید.
 

جدیدترین ارسال ها

بالا