غیره آینه ی خیال

arminAnim

کاربر متخصص
سلام به اساتید
داستان این کار از این قراره که تصمیم گرفتم بعدِ مدتها ریگ و انیمیشن یک بار هم استیل کار کنم ببینم چی از آب در میاد، البته تجربه ی رندر رو داشتم قبلا اما هیچ موقع علاقه به تک فریم کار کردن نداشتم، البته هنوزم ندارم! ولی انیمیشن خیلی خسته ام کرده بود و وسط یک کار ِ کوتاه یک مرتبه سر از این کار درآوردم. دومین اسمی هم که به ذهنم رسید روی کار گذاشتم، چون اولین اسم مال کار ِ یکی از بچه های همین سایت بود که اسمش "اتاق رویاها" بود. دومیش شد "آینه ی خیال".

هرگونه انتقاد با آغوش باز پذیرفته می شود

جزئیات بیشتر؛
زمان رندر : 40 دقیقه همراه با OCC با AMD quad core 3.2 GH ,1333 memory freq
توسط: 3Ds Max 2008 , Mentalray , Photoshop CS3
متریال ،تکسچر و نوردهی : حدود 8 ساعت
مدلها : از مجموعه ی ArchModel
پُست پروداکشن: occ , some glow
 

پیوست ها

  • thumb.jpg
    thumb.jpg
    38.5 کیلوبایت · بازدیدها: 35
  • final-Hi_opt.jpg
    final-Hi_opt.jpg
    492 کیلوبایت · بازدیدها: 97
آخرین ویرایش:

AREF

مدیر انجمن های <A href="http://forum.majidonline.c
سلام.خیلی کار خوبی شده.بهتون تبریک میگم.
چطور چنین کانسپتی به ذهنتون رسید؟
occ‌چی هست؟
و اما در مورد کار
داستان زیبا (البته وقتی کلمه خیال تو این کار قوام میگیره که توی آینه یه دنیای فانتزی باشه نه خود اتاق)
نمی دونم تونستم منظورمو برسونم یا نه.... اگه چنین عنوانی نبود مطمئنا فقط یه اتاق کودک عادی هست.
اما به لحاظ تکنیکی خیلی نقاط قوت زیادی داره
نور پردازی خیلی خوب شده
چیدمان عالی شده.عناصر خیلی خوب کنار هم قرار گرفتن.چون انیماتور هستین کومپوزوسیون رو خوب می شناسین.
همینطور زاویه رو.
چون تو این کار زاویه خیلی تونسته به کیفیت کار بیافزایه.کار بعد داره و کاملا اتاق حس میشه
تکسچرها خیلی عالی شده.از دیوار گرفته تا نقاشی روی آینه
به کار به لحاظ تکنیکی از 10 میشه نمره 8 داد
اما به لحاظ کانسبت و اجرای اون از 10 میشه نمره 4 داد.حتی کمتر.چون فقط اسم باعث شد موضوع توی ذهن ما تلقین بشه.
دقیقا شد مثل جمله معروف فیلم inception " وقتی بهت میگم به فیل فکر نکن... فقط فیل میاد جلو چشمات ... چون من فکر فیل رو به تو تلقین کردم"
امیدوارم کار خوب دیگه ازتون ببینم
و یه نکته.
اینکه کار انیتماتور خیلی سخت هست و سنگین درش شکی نیست.اما اگه ما بتونیم با یه فریم مطلبی رو برسونیم اونموقع با یه انیمیشن میتونیم دنیای اطلاعات رو به مخاطب انتقال بدیم.
 
آخرین ویرایش:

arminAnim

کاربر متخصص
سلام.خیلی کار خوبی شده.بهتون تبریک میگم.
چطور چنین کانسپتی به ذهنتون رسید؟
occ‌چی هست؟
و اما در مورد کار
داستان زیبا (البته وقتی کلمه خیال تو این کار قوام میگیره که توی آینه یه دنیای فانتزی باشه نه خود اتاق)
نمی دونم تونستم منظورمو برسونم یا نه.... اگه چنین عنوانی نبود مطمئنا فقط یه اتاق کودک عادی هست.
اما به لحاظ تکنیکی خیلی نقاط قوت زیادی داره
نور پردازی خیلی خوب شده
چیدمان عالی شده.عناصر خیلی خوب کنار هم قرار گرفتن.چون انیماتور هستین کومپوزوسیون رو خوب می شناسین.
همینطور زاویه رو.
چون تو این کار زاویه خیلی تونسته به کیفیت کار بیافزایه.کار بعد داره و کاملا اتاق حس میشه
تکسچرها خیلی عالی شده.از دیوار گرفته تا نقاشی روی آینه
به کار به لحاظ تکنیکی از 10 میشه نمره 8 داد
اما به لحاظ کانسبت و اجرای اون از 10 میشه نمره 4 داد.حتی کمتر.چون فقط اسم باعث شد موضوع توی ذهن ما تلقین بشه.
دقیقا شد مثل جمله معروف فیلم inception " وقتی بهت میگم به فیل فکر نکن... فقط فیل میاد جلو چشمات ... چون من فکر فیل رو به تو تلقین کردم"
امیدوارم کار خوب دیگه ازتون ببینم
و یه نکته.
اینکه کار انیتماتور خیلی سخت هست و سنگین درش شکی نیست.اما اگه ما بتونیم با یه فریم مطلبی رو برسونیم اونموقع با یه انیمیشن میتونیم دنیای اطلاعات رو به مخاطب انتقال بدیم.
خدمت یار ِ همیشگی ِ انجمن، جناب عارف
راستش مباحث زیادی رو مطرح کردین نمی دونم پاسخ از کجا شروع کنم ولی خوب از اول شروع می کنم

راجع به کانسپت، از جایی به ذهنم رسید که خودم یک طبقه مجسمه دارم و همیشه نگاه کردن بهشون به آتش ِ خیال ِ کودکی ام می دمه و خوب، حسِّ این روزهای خودم بود. دوستی نقاش دارم که روزی حرف ِ قشنگی زد، و اون این بود که هنرمند مثل ِ یک ماشین می مونه با یک ورودی و یک خروجی، زیاد خودش نمی دونه که این وسط چه اتفاقی برای مواد خام می افته. البته گذاشتن نام ِ هنر روی این اثر زیاده رویه ولی اگر به چشم ِ حاصل ِ یک حس بهش نگاه بشه ، جمله ی بالا راجع بهش صدق می کنه.

منظورم از OCC همون Ambient Occlusion هست

اما راجع به خیالی بودنش، اگر می دونستم که انتخاب کردن ِ اسم انقدر مهمه مسلما بیشتر دقت می کردم! در توضیحات گفتم که دومین اسمی بود که به ذهنم رسید و زیاد فکر شده نبود. اما راجع به اسمی که انتخاب کردم، هدفم این نبود که یک دنیای خیالی رو در آینه نشون بدم، بلکه هدفم این بود تا هر کسی که با این اسم، کار رو می بینه دنیای خیالی ِ خودش رو ببینه، و همونطور که گفتم فقط جرقه ای باشه بر خرمن ِ شروع ِ رویا پردازی و نه جویدن لقمه برای مخاطب. البته این رویکرد صرفا بدلیل وقت کم برای این اثر بود چرا که اگر قرار بود رویایی رو پرداخت کنم به وقت و انرژی ِ زیادی نیاز داشت که شخص ِ من رو از هدفم دور می کرد. به نفسه انتخاب آینه به همین دلیل بود، شما از قاب عکس فقط خودش رو می تونید انتظار داشته باشید اما از آینه هر چیزی رو میشه انتظار داشت. پیوند مشترک خیال و آینه از این جهته. "خیالت را در آینه ببین". اگر با این توضیحات باز هم در انتقال ِ منظورم ناتوانم به بنده ببخشید.

ممنون از دقت و لطفی که به این اثر ناچیز داشتید. سپاسگذارم

راجع به تفاوقت ِ تک فریم و انیمیشن. من به هیچ عنوان مُنکر ِ توانایی های انتقال مفهوم در کارهای تک فریم نیستم. اما به عنوان کسی که انیمیشن کار می کنه، گلایه ام از دوستان اینه که کارهاشون به ماشین و خونه خلاصه شده و تبدیل شده به کارهای تکنیکی ِ صرف. ای کاش کمی به خیال و یا حداقل احساس در کارها پرداخته می شد و حالا که این همه نرم افزار و سخت افزار ِ ارزشمند به این راحتی در اختیار همه هست ، ای کاش استفاده ای فراتر از امکانات پیشفرض نرم افزارها از اونها بشه.
خدا در خاکِ ناچیز روح دمید و شد احسن الخالقین. و ما تا موقعی که روحی رو در ابزارمون ندمیم، محصولاتمون خاکی بیش نیست
 
آخرین ویرایش:

::reza::

کاربر VIP
سلام
کار قشنگی شده. در مورد عروسکهای دیگه میتونستید مدلهای دیگه مثل دوستان اون خرسه (پلنگ جنده و خر که دمش کنده شده یا اون موشه ) رو مدل کنی. اینطوری خیلی بیشتر به محیط میخورد.
موفق باشی:rose:
 

arminAnim

کاربر متخصص
ممنونم از نظرات لطفتون دوستان و همینطور پیشنهادات
یکی به من بگه بچه های گالری کلا کم حرفن یا کار مارو درخور ِ نظر دادن نمی دونن؟ بابا من گفتم اولین کار ِ استیلمه که نظر بدین پیشنهاد بدین، واقعا به خودم امیدوار شدم که هیچکس انتقاد نکرد!
 
آخرین ویرایش:
سلام ایده خیلی جالبی هست خیلی جالب
فقط من با رنگ چوب دراور موافق نیستم
رندر خیلی رئال شده
من تو این صحنه با آویز سقفی جعبه مداد رنگی و چندتا اسباب بازی لوگو موافقم
پیشنهاد من تاپ گالری چون واقعا ارزشمند هستش
 

arminAnim

کاربر متخصص
سلام ایده خیلی جالبی هست خیلی جالب
فقط من با رنگ چوب دراور موافق نیستم
رندر خیلی رئال شده
من تو این صحنه با آویز سقفی جعبه مداد رنگی و چندتا اسباب بازی لوگو موافقم
پیشنهاد من تاپ گالری چون واقعا ارزشمند هستش

ممنونم از نظرت سعید عزیز، با پیشنهاداتت موافقم، جاداشت که کودکانه تر و رویایی تر بشه

راجع به تاپ گالری هم من هنوز نمی دونم چه کسانی و با چه معیارهایی تاپ گالری رو انتخاب می کنن- یکی منو آگاه کنه لطفا
 
سلام آقا آرمین خسته نباشی مثل اینکه خیلی سر بچه های گالری شلوغه منم متوجه کامنتت نشدم
راستش کارهای تاپ گالری توسط مدیر انجمن سه بعدی انجام میشه که عموما فرخ کارارو انتخاب میکنه
معیارها هم بیشتر براساس رندر و زبیایی اثر ایده طرح هستش
که مثل اینکه مدیر گالری خارج کشور هست و کمتر سر می زنه
آرمین جان حتما یکم به دیتیل پردازی اینکار بپرداز که بازم تو رئالتر شدن کار خیلی تاثیر داره
به نظر شخصی من داخل اتاق از عناصری استفاده کن که مارو یاد بچگی هامون بندازه که واقعا ارزشمند
در کل من از کارت خیلی لذت بردم و خیلی خیلی عالی بود وهر چند وقت یکبار دوباره نگاه می کنم
منتظر کارای جدیدت هستم
اگه تونستی یک توضیح درباره occ بده که چه تغییرات فنی رو عکس انجام میده و با چه پلاگینی انجام میشه
ممنون و آرزوی موفقیت
 

arminAnim

کاربر متخصص
سلام آقا آرمین خسته نباشی مثل اینکه خیلی سر بچه های گالری شلوغه منم متوجه کامنتت نشدم
راستش کارهای تاپ گالری توسط مدیر انجمن سه بعدی انجام میشه که عموما فرخ کارارو انتخاب میکنه
معیارها هم بیشتر براساس رندر و زبیایی اثر ایده طرح هستش
که مثل اینکه مدیر گالری خارج کشور هست و کمتر سر می زنه
آرمین جان حتما یکم به دیتیل پردازی اینکار بپرداز که بازم تو رئالتر شدن کار خیلی تاثیر داره
به نظر شخصی من داخل اتاق از عناصری استفاده کن که مارو یاد بچگی هامون بندازه که واقعا ارزشمند
در کل من از کارت خیلی لذت بردم و خیلی خیلی عالی بود وهر چند وقت یکبار دوباره نگاه می کنم
منتظر کارای جدیدت هستم
اگه تونستی یک توضیح درباره occ بده که چه تغییرات فنی رو عکس انجام میده و با چه پلاگینی انجام میشه
ممنون و آرزوی موفقیت

ممنون که جواب دادی سعید جان
راستش هرچند که با پیشنهاداتی که داده بودی موافقم اما دلیلی نمیبینم بخوام کار رو رئال بکنم- چرا رئال؟ کار باید حس داشته باشه حتی اگر کارتونی باشه
خیلی ممنون از لطف شما خوشحالم که خوشتون اومده
occ یک لایه ی تقویت کننده ی سایه است که با FG و gi بدست نمیاد، و با کمکِ خود ِ موتور ِ رندر با شیدیری بنامِ Ambient occlusion و فوتوشاپ (یا هر نرم افزار دیگه ی ادیت عکس و ترکیب لایه) به دست میاد، فکر می کنم توی همین سایت کسی باشه که توضیحش داده باشه قبلا ولی اگر دوستان مایل بودن نحوه ی استفاده از این تکنیک رو بهش می پردازم- کار آسونیه

شاد باشید
 

جدیدترین ارسال ها

بالا